Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 770 097
  • 34 075

SGD

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei raha kiekkoa
Olen aina pitänyt Müncheniä Saksan mittapuussa hyvinkin konservatiivisena mestana jossa joku CSU keräisi aina vähintään 80% äänistä, mutta nyt huomasin, että sodan jälkeen sitä ovatkin hallinneet lähinnä sosiaalidemokraatit. Tämmöinen hassu pikkujuttu avautui äsken.
 

Viljuri

Jäsen
Kyllähän ne sosialidemokraatit siellä ovat katolilaisia kuten muutkin, joten sosiaalisesti katsoen seutu on kyllä konservatiivista puoluetunnuksista riippumatta.

Sitä paitsi Bismarck oli ensimmäinen "sosialidemokraatti", eikä häntäkään nyt voi kovin liberaalina pitää... :-)
 

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat

Doaner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arizona Coyotes, Shane Doan
Tajusin, että Apulannan Ilona-kappale on aika liikuttava. Ihmettelinkin muutaman vuoden ajan, kun kyyneleet valuivat aina poskelle, mutta nyt honasin, että sehän johtuu tästä kipaleesta.

Oikeasti tajusin, että tämä ilmeisesti on kirjoitettu jonkun oikean ihmisen muistoksi. Surullinen tapaus kaiken kaikkiaan.

Sen paremmin en taustoista tiedä, mutta tarina kertoo että joskus bändin alkuaikoina Sipe oli jossain lehtihaastattelussa kertonut siviilisäädykseen leski, ja Ilona? (<- oikea kirjoitusasu) saattaisi hyvinkin kertoa Sipen poismenneestä puolisosta. Tiedä häntä.

Mullakin on monesti kyyneleet valuneet kyseistä biisiä kuunnellessa enkä voi uskoa, että joku on kirjoittanut biisin "huvikseen" ilman omakohtaista kokemusta.
Toki sekin on mahdollista, mutta tuntuu mahdottomalta, sanoo Bruno joka pisti biisin soimaan juuri.
Kaunis kappale on. Ei ole ihme, jos kyyneleet tulee silmiin.

"et halunnut mua sun maailmaan, vaikka koitin sua niin rakastaa, sä sanoit et on parempi mulle , et halunnut satuttaa, kun eilen näin sun itkevän, mä aavistin sun lähtevän, sun silmäs katsoi tyhjää, nuku rauhassa pikkuinen"

Kaunista, niin kovin kaunista. Ainakin mun mielestä.

Naisasiat ketjusta menin poistelemaan noi omat viestini viime syksyltä kun nykyinen gimma sai nickini selville, mutta mutta ne jotka muistavat sieltä mun kirjoitukset niin tämä biisi kuvasi elämääni aika hyvin viime syksynä.

Ekana iltana kun mimmin tapasin tämä soi, siitä tuli meidän biisi. Pari kuukautta myöhemmin tajusin että tämä ei ole vain "meidän biisi" vaan elämme tätä biisiä. Vieläkin tämä kipale nostattaa kylmät väreet niskassani ja saa silmät kostumaan. Sitä kun pääsee lähietäisyydeltä todistamaan nuoren naisen elämänhalun katoamista kokonaan...
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
No nytpä avautui Jatkoajan arkisto, tuolla alareunassa on linkki moiseen. Jos joskus kävisi vilkaisemassa wanhoja ketjuja.
 
Termi suosikkibändi on kovin venyvä käsite, kuten Iltasanomat meitä ystävällisesti valaisee. Ikinä kuullutkaan kyseisestä orkesterista. Toinen mieleen tuleva suosikkibändi on se, jossa vaikutti se "pedofiilimuusikko".

Samaan sarjaan menee tv-tähti, jolla tarkoitetaan jotain Salkkareiden teini-ikäistä nobodya.
 

Fedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Coyotes
Minulle avautui se, että JugiStyle-sketsiohjelma on sittenkin oikeasti hauska. Ehdin meilkein tuomitsemaan kyseisen ohjelman, mutta tuo väkinäinen ja jokseenkin naurettavan heikot sketsit ovatkin oikeasti hyvää viihdettä!
 

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Ns. taajamajuna kantaa tuota surkuhupaisaa nimeä. Eli nämä ovat niitä vaunuja, joissa veturi ja matkustajien vaunuosasto ovat kaikki samassa. Maksiminopeus 120 km/h ja penkit kovemmat kuin kirkossa.

Ylivieska-Iisalmi -väliä useamman vuoden tuollaisella hökötyksellä matkustanut ja edelleen pitää silloin tällöin kyytiin könytä, kun vanhempia käy moikkaamassa. Voin kertoa, että matkustaminen kiskobussilla ei ole nautinto.

Eipäs ole, taajamajuna on taajamajuna. Kiskobussissa on dieselmoottori.
Lisäätitoa antaa wikipedia
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Vaikka äidinkieleni on ruotsi niin vasta tänä aamuna avutui minulle että sana puustelli tulee ruotsinkielen sanasta boställe (=asuinpaikka).
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Eipäs ole, taajamajuna on taajamajuna. Kiskobussissa on dieselmoottori.

Tuosta en osaa sanoa mitään, mutta Iisalmi-Ylivieska -väliä liikennöi ilmeisesti kiskobussi (Dm12) ja lipussa lukee taajamajuna.

Voit toki olla oikeassa, en ole mikään VR:n saati sen kaluston asiantuntija, kunhan kuljen kyydissä.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Eipäs ole, taajamajuna on taajamajuna. Kiskobussissa on dieselmoottori.
Lisäätitoa antaa wikipedia

Tuosta en osaa sanoa mitään, mutta Iisalmi-Ylivieska -väliä liikennöi ilmeisesti kiskobussi (Dm12) ja lipussa lukee taajamajuna.

Voit toki olla oikeassa, en ole mikään VR:n saati sen kaluston asiantuntija, kunhan kuljen kyydissä.
Taajamajuna on lyhyen matkan junatyyppi, joka ajaa lyhyitä välejä ja pysähtyy lähes jokaisella radan varrelta löytyvällä väliasemalla, joista pikajunat InterCityt ja Pendolinot huristelevat ohi pysähtymättä. Kalustona taajamajunissa käytetään mm. Dm12 kiskobusseja.
 
Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
Minulle avautui hetki sitten että nyt on jotkut hiihdon mm-kisat, ei vaan aavistustakaan että missä. Näin paljon sitä nykyisin kiinnostaa, ennen tuli väijyttyä kaikkea urheilua paitsi lento/pesä-palloa telkkarista, nyt evvk. Tais kyllä olla nää rehelliset lapinkepulais jätkät jotka ovat osasyyllisiä siihen että ei nappaa enää.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Minulle avautui hetki sitten että nyt on jotkut hiihdon mm-kisat, ei vaan aavistustakaan että missä. Näin paljon sitä nykyisin kiinnostaa, ennen tuli väijyttyä kaikkea urheilua paitsi lento/pesä-palloa telkkarista, nyt evvk. Tais kyllä olla nää rehelliset lapinkepulais jätkät jotka ovat osasyyllisiä siihen että ei nappaa enää.

Niin no, huomenna alkaa, joten eiköhän noita kerkee vielä seuraamaan. Ja Liberec on paikkana, jota en kyllä itsekään olisi muistanut ulkoa. Jotain perää hyvinkin ylläolevassa tekstissä omasta mielestänikin.

Ei tätä vaan meinaa uskoa, että KalPalla on SM-Liigan runkosarjaa jäljellä enää 3 ottelua ja niistä yksi tänään. Vähiin käy ennen kuin loppuu.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Ei tätä vaan meinaa uskoa, että KalPalla on SM-Liigan runkosarjaa jäljellä enää 3 ottelua ja niistä yksi tänään. Vähiin käy ennen kuin loppuu.

Alkuun olin WTF, ja mietin ollaanko jo maaliskuussa...

Sitten minulle avautui, että nimimerkki tiuke viittasikin kotiotteluihin.
 

Fedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Coyotes
Etsiskelin tässä muutamaa kappaletta youtubesta, ja samalla eksyin Roy Orbison nimisen esiintyjän kappaleisiin. Minulle avautui se, että tämähän kuullostaa hyvältä.

Pakko vielä jälkeempäin sanoa, että olen jäänyt paljosta paitsi ennen tämän löytöäni.
 
Viimeksi muokattu:

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Etsiskelin tässä muutamaa kappaletta youtubesta, ja samalla eksyin Roy Orbison nimisen esiintyjän kappaleisiin. Minulle avautui se, että tämähän kuullostaa hyvältä.

Pakko vielä jälkeempäin sanoa, että olen jäänyt paljosta paitsi ennen tämän löytöäni.

Annahan avautua vielä itsellesi superbändi Traveling Wilburys, jossa myös ko henkilö vaikutti. Siinä on sellainen kattaus, että pois alta. Ja vielä se, että tekivät kaksi albumia; Vol.1 ja Vol.3.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Annahan avautua vielä itsellesi superbändi Traveling Wilburys, jossa myös ko henkilö vaikutti. Siinä on sellainen kattaus, että pois alta. Ja vielä se, että tekivät kaksi albumia; Vol.1 ja Vol.3.

Totta puhut. Aika harva on bandistä kuulluut mutta kun katsoo miehistöä ja kuuntelee biisejä niin koukkuun on jääty jo 15 vuotta sitten.
LAATUA.

Edit: Jäsenet: George Harrison, Jeff Lynne, Roy Orbison, Tom Petty ja Bob Dylan.
Kuuntele vaikka tämä Tweeter and the monkeyman
http://www.youtube.com/watch?v=x2hDjDzRxAQ
 
Viimeksi muokattu:

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Totta puhut. Aika harva on bandistä kuulluut mutta kun katsoo miehistöä ja kuuntelee biisejä niin koukkuun on jääty jo 15 vuotta sitten.
LAATUA.
Nyt taidat pistellä omiasi. Kyllä TW tuli väkisin tutuksi aikanaan niillekin, jotka eivät edes aktiivisesti musiikkimaailmaa seuranneet. Kyllä se Candle me with Hare soi joka paikassa tasaisella syötöllä ja bändistä kohistiin muutenkin. Nykynuoriso tuskin lotkauttaa korviaan noille vanhoille starboille. Mutta se ei tarkoita sitä, että bändi olisi jotenkin jäänyt huomiotta.
 

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Avautui että jopa sisäsoudun SM-kisat ovat olemassa. Voittaja taisi olla Minna Nieminen ja kakkoseksi sijoittui Sanna Steen, yllätys.
 

redcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, SAFC, Denver Broncos, LA Kings, TB Rays
Tämä nyt on varmastikin useammallekin jo ikivanha asia, mutta minulle se valkeni vastikään kun sattumalta tarvitsin tietoa. Eli...

Kun laittaa Googleen hauksi weather *haluamasi paikkakunta*, niin hyvinkin useassa tapauksessa monesta saat vastauksissa ensimmäisenä (tai oikeamminkin ylimpänä) ennen varsinaisia linkkejä kyseisen paikkakunnan sen hetkisen lämpötilan, säätilan, tuulen nopeuden, sateen todennäköisyysprosentin ja niiden vieressä ko. päivän ja seuraavan kolmen päivän säätilan ja lämpötilan ennusteen. Kuinkahan kauan tuokin on jo ollut mahdollista googlata tuollaisilla tuloksilla?

Esimerkkitapauksia:

weather Helsinki
weather Lontoo
weather Sydney
weather Los Angeles
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös