http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1644395
Olen tänään saanut kuulla ajoneuvosta, jonka olemassaolosta en ole ennen tiennytkään. Sana kiskobussi sinänsä on tuttu, mutta olen jotenkin kuvitellut, että sitä käytetään vain leppoisana lempinimenä junalle.
Tajusin, että Apulannan Ilona-kappale on aika liikuttava. Ihmettelinkin muutaman vuoden ajan, kun kyyneleet valuivat aina poskelle, mutta nyt honasin, että sehän johtuu tästä kipaleesta.
Oikeasti tajusin, että tämä ilmeisesti on kirjoitettu jonkun oikean ihmisen muistoksi. Surullinen tapaus kaiken kaikkiaan.
Sen paremmin en taustoista tiedä, mutta tarina kertoo että joskus bändin alkuaikoina Sipe oli jossain lehtihaastattelussa kertonut siviilisäädykseen leski, ja Ilona? (<- oikea kirjoitusasu) saattaisi hyvinkin kertoa Sipen poismenneestä puolisosta. Tiedä häntä.
Mullakin on monesti kyyneleet valuneet kyseistä biisiä kuunnellessa enkä voi uskoa, että joku on kirjoittanut biisin "huvikseen" ilman omakohtaista kokemusta.
Toki sekin on mahdollista, mutta tuntuu mahdottomalta, sanoo Bruno joka pisti biisin soimaan juuri.
Kaunis kappale on. Ei ole ihme, jos kyyneleet tulee silmiin.
"et halunnut mua sun maailmaan, vaikka koitin sua niin rakastaa, sä sanoit et on parempi mulle , et halunnut satuttaa, kun eilen näin sun itkevän, mä aavistin sun lähtevän, sun silmäs katsoi tyhjää, nuku rauhassa pikkuinen"
Kaunista, niin kovin kaunista. Ainakin mun mielestä.
No nytpä avautui Jatkoajan arkisto, tuolla alareunassa on linkki moiseen. Jos joskus kävisi vilkaisemassa wanhoja ketjuja.
Termi suosikkibändi on kovin venyvä käsite, kuten Iltasanomat meitä ystävällisesti valaisee. Ikinä kuullutkaan kyseisestä orkesterista.
Ilmoittaudun myös "vialliseksi". Ikinä ennen en ole mistään Gaslight Anthemista kuullut.Voisikohan "vika" olla sinussa? Eihän vuonna 2008 juuri muusta puhuttukaan kuin Gaslight Anthemista.
Ns. taajamajuna kantaa tuota surkuhupaisaa nimeä. Eli nämä ovat niitä vaunuja, joissa veturi ja matkustajien vaunuosasto ovat kaikki samassa. Maksiminopeus 120 km/h ja penkit kovemmat kuin kirkossa.
Ylivieska-Iisalmi -väliä useamman vuoden tuollaisella hökötyksellä matkustanut ja edelleen pitää silloin tällöin kyytiin könytä, kun vanhempia käy moikkaamassa. Voin kertoa, että matkustaminen kiskobussilla ei ole nautinto.
Eipäs ole, taajamajuna on taajamajuna. Kiskobussissa on dieselmoottori.
Eipäs ole, taajamajuna on taajamajuna. Kiskobussissa on dieselmoottori.
Lisäätitoa antaa wikipedia
Taajamajuna on lyhyen matkan junatyyppi, joka ajaa lyhyitä välejä ja pysähtyy lähes jokaisella radan varrelta löytyvällä väliasemalla, joista pikajunat InterCityt ja Pendolinot huristelevat ohi pysähtymättä. Kalustona taajamajunissa käytetään mm. Dm12 kiskobusseja.Tuosta en osaa sanoa mitään, mutta Iisalmi-Ylivieska -väliä liikennöi ilmeisesti kiskobussi (Dm12) ja lipussa lukee taajamajuna.
Voit toki olla oikeassa, en ole mikään VR:n saati sen kaluston asiantuntija, kunhan kuljen kyydissä.
Minulle avautui hetki sitten että nyt on jotkut hiihdon mm-kisat, ei vaan aavistustakaan että missä. Näin paljon sitä nykyisin kiinnostaa, ennen tuli väijyttyä kaikkea urheilua paitsi lento/pesä-palloa telkkarista, nyt evvk. Tais kyllä olla nää rehelliset lapinkepulais jätkät jotka ovat osasyyllisiä siihen että ei nappaa enää.
Ei tätä vaan meinaa uskoa, että KalPalla on SM-Liigan runkosarjaa jäljellä enää 3 ottelua ja niistä yksi tänään. Vähiin käy ennen kuin loppuu.
Alkuun olin WTF, ja mietin ollaanko jo maaliskuussa...
Sitten minulle avautui, että nimimerkki tiuke viittasikin kotiotteluihin.
Etsiskelin tässä muutamaa kappaletta youtubesta, ja samalla eksyin Roy Orbison nimisen esiintyjän kappaleisiin. Minulle avautui se, että tämähän kuullostaa hyvältä.
Pakko vielä jälkeempäin sanoa, että olen jäänyt paljosta paitsi ennen tämän löytöäni.
Annahan avautua vielä itsellesi superbändi Traveling Wilburys, jossa myös ko henkilö vaikutti. Siinä on sellainen kattaus, että pois alta. Ja vielä se, että tekivät kaksi albumia; Vol.1 ja Vol.3.
Nyt taidat pistellä omiasi. Kyllä TW tuli väkisin tutuksi aikanaan niillekin, jotka eivät edes aktiivisesti musiikkimaailmaa seuranneet. Kyllä se Candle me with Hare soi joka paikassa tasaisella syötöllä ja bändistä kohistiin muutenkin. Nykynuoriso tuskin lotkauttaa korviaan noille vanhoille starboille. Mutta se ei tarkoita sitä, että bändi olisi jotenkin jäänyt huomiotta.Totta puhut. Aika harva on bandistä kuulluut mutta kun katsoo miehistöä ja kuuntelee biisejä niin koukkuun on jääty jo 15 vuotta sitten.
LAATUA.