Missä päin maailmaa tuulilukemat muka ilmoitetaan km/h?
Esimerkiksi Saksassa.
Missä päin maailmaa tuulilukemat muka ilmoitetaan km/h?
Avautui, että elokuvat Manhunter ja Silent of the lambs ovat toistensa kopioita...Eiku? Manhunter vuodelta 1986, joka tarkoittaa, että SOL (1991) on kopio.
Eivät ole, vaan Manhunter ja Red Dragon. Eikä kopio, vaan remake.
Kaikenlisäksi vielä täysin turha remake, eka versio Petersenillä on parempi
Avautui, että aika moni muotiguru on homo. Tarkemmin kun miettii niin "no shit sherlock", mutta silti pääsi yllättämään. Dolce, Gabbana, Yves Saint Laurent...
Tämä on sikäli ihan paskapuhetta, että ne muotigurut menestyvät joiden vaatteet myyvät ja se taas aiheutuu siitä että mallit näyttävät parhailta, joten tuollainen tyyli on vain muotimaailman evoluutiossa osoittautunut menestyvimmäksi ja myyvimmäksi (survival of fittist eli ts. laihimman selvityminen. Tämä termin merkitys aukesi itsellekin vasta just).Joo, tätähän on arveltu yhdeksi syyksi siihen, että mallien tulee olla niin armottoman laihoja. Heidän silmäänsä miellyttävät... no niin, poikamaiset vartalot.Tekosyynä se, että vaate näyttää paremmalta laihan mallin päällä.
Tämä on sikäli ihan paskapuhetta, että ne muotigurut menestyvät joiden vaatteet myyvät ja se taas aiheutuu siitä että mallit näyttävät parhailta, joten tuollainen tyyli on vain muotimaailman evoluutiossa osoittautunut menestyvimmäksi ja myyvimmäksi (survival of fittist eli ts. laihimman selvityminen. Tämä termin merkitys aukesi itsellekin vasta just).
3) Pitkäperjantain muistoksi katoliset paastoavat perjantaisin. (Mitä, nykyisinkin? -tuli ihan puun takaa, no, ilmeisesti ainakin osa paastoaa.) Tästä johtuen meillä torstai on perinteisesti hernekeittopäivä. Tämä perinne on siis jo ajoilta ennen uskonpuhdistusta (1500 -luku), jota ennen olimme katolisia, joten ilmeisesti torstai=hernekeittoa -yhtälö on yli 500 vuotta vanha. Korjatkaa, jos asia on avautunut mulle väärin.
Ei mulla ainakaan monen sekunnin heittoa tule siinä, laitanko kakskymppisen ja tankkan sillä vai laitan kortin, näppäilen tunnusluvun ja tankkaan ~parillakympillä. Kortin kanssa pääsee itse asiassa varmaan nopeamminkin, kun siinä setelin kanssa viimeiset desit tulee niin pirun hitaasti, kun kone varmistelee, ettei tulisi vahingossakaan sitä 0,01 litraa ylimääräistä. Kerran kyllä onnistuin siinäkin jopa.Kortin laittaminen, tunnusluvun syöttäminen ja tankin tankkaaminen täyteen olisi ollut huomattavasti hitaampaa.
Eli siis seteliominaisuus on laitettu noihin automaatteihin kiireisimpiä menijöitä varten.
Tuossahan kortin laittamiseen käytetty aika on käytännössä sama kuin setelin laittaminen. Samoin tankkaaminen kestänee saman verran, riippumatta siitä, onko maksanut setelillä vaiko kortilla. Tunnusluvun laittamisessa mennee normimuistisella korkeintaan noin 5 sekuntia.Minulle avautui bensisten seteliautomaattien merkitys. Kortin laittaminen, tunnusluvun syöttäminen ja tankin tankkaaminen täyteen olisi ollut huomattavasti hitaampaa.
Eli siis seteliominaisuus on laitettu noihin automaatteihin kiireisimpiä menijöitä varten.