Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 743 651
  • 34 000

VTVH

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ihan hyvä palvelu tuo Googlen sää. Se minulle ei vielä avautunut että kun Google.fi osoitteesta tuo sääpalvelu antaa tuulilukemat hienosti m/s niin google.com ilmoittaa tuulen km/h. Missä päin maailmaa tuulilukemat muka ilmoitetaan km/h?
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Avautui Urheiluruutua katsellessa, että vastoin mielikuviani Pirjo Muranen on ihan nätti tyttö/nainen.
Tiedän mistä mielikuva syntyi, mutta en viitsi sitä tässä tuoda julki, koska tekin sen arvaatte.
 
Sain kaveriltani Messengerin kautta linkin kuvatiedostoon ilman suurempaa pohjustusta. Kuva oli jostain ihme bileistä ja joku on putoamassa juuri tuoliltaan niin, että päälaki osoittaa kameraa kohti, eli kasvot eivät ole näkyvissä.

Onpas tuolla istuimeltaan putoamassa olevalla tytöllä rasvaiset hiukset, ajattelin ja suljin tiedoston.

Jokusen minuutin kuluttua kuvan tarjonnut kaveri harmitteli, kun ei itse ollut noihin bileisiin työkiireiltään ennättänyt ja tiedusteli, että olikos siellä edes hauskaa. Havahduin ja klikkasin linkin uudestaan auki ja perkele, se rasvahiuksinen tasapainonsa menettänyt "tyttöhän" olenkin minä!

Saman gallerian muita kuvia selaillessani avautui myös se asia, että minulla on muuten aika hillittömän kokoiset sieraimet.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Avautui, että aika moni muotiguru on homo. Tarkemmin kun miettii niin "no shit sherlock", mutta silti pääsi yllättämään. Dolce, Gabbana, Yves Saint Laurent...
 

Tiityy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Habs, D Team + Maajoukkue
Avautui, että aika moni muotiguru on homo. Tarkemmin kun miettii niin "no shit sherlock", mutta silti pääsi yllättämään. Dolce, Gabbana, Yves Saint Laurent...

Joo, tätähän on arveltu yhdeksi syyksi siihen, että mallien tulee olla niin armottoman laihoja. Heidän silmäänsä miellyttävät... no niin, poikamaiset vartalot. Tekosyynä se, että vaate näyttää paremmalta laihan mallin päällä. Bullshit, sanon minä. Muodin parissa työskentelevien ihmisten silmä vaan on tottunut tietyllä tavalla käveleviin "naisiin" ja tietyllä tavalla roikkuviin vaatteisiin. Näin Englannissa jonkun tiedeohjelman (en kyllä muista nimeä, sorry), jossa näille malleille oli lisätty tasaisesti 5-10 kg painoa. Ovathan he hyvännäköisiä, mutta painonlisäyksen jälkeen...nam!

Tämä nyt ei todellakaan ole mitään tieteellistä faktaa, mutta herättää ajatuksia...
 
Viimeksi muokattu:

sem

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
^Ei niin kovin kauaa sitten kävelin töihin ja katselin että bussipysäkillä on mainos jossa näemmä kaksi kolhoa transvestiittia. Mieleen nousi kysymys "mitäköhän tuolla yritetään kaupitella?".

Suomen huippumalli tms tv-shöun mainoshan se oli, tietty.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Joo, tätähän on arveltu yhdeksi syyksi siihen, että mallien tulee olla niin armottoman laihoja. Heidän silmäänsä miellyttävät... no niin, poikamaiset vartalot.Tekosyynä se, että vaate näyttää paremmalta laihan mallin päällä.
Tämä on sikäli ihan paskapuhetta, että ne muotigurut menestyvät joiden vaatteet myyvät ja se taas aiheutuu siitä että mallit näyttävät parhailta, joten tuollainen tyyli on vain muotimaailman evoluutiossa osoittautunut menestyvimmäksi ja myyvimmäksi (survival of fittist eli ts. laihimman selvityminen. Tämä termin merkitys aukesi itsellekin vasta just).
 

Tiityy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Habs, D Team + Maajoukkue
Tämä on sikäli ihan paskapuhetta, että ne muotigurut menestyvät joiden vaatteet myyvät ja se taas aiheutuu siitä että mallit näyttävät parhailta, joten tuollainen tyyli on vain muotimaailman evoluutiossa osoittautunut menestyvimmäksi ja myyvimmäksi (survival of fittist eli ts. laihimman selvityminen. Tämä termin merkitys aukesi itsellekin vasta just).

Joops, enhän muistaakseni faktaksi väittänytkään... Toisaalta, käy järkeen: minä, suht. "tavallinen" heteromies, en ole muodista juurikaan kiinnostunut=markat eivät liiku=> jos ei veikkaa, ei voi voittaa. No, väitän silti... ei saa antaa faktojen sotkea hyviä mielipiteitä :).
 

The M

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Aloin tuossa hetken mielijohteesta tarkastamaan onko pitkäaikainen suosikkikirjailijani Donald E. Westlake kirjoittanut kenties jotain uutta Dormunderin jengin toilailuista. Ja onhan sieltä tulossa Get Real kesällä.

Mutta jumaliste, mies meni ja kuoli uudenvuoden aattona. Jotenkin tuo on jäänyt ihan huomaamatta vaikka mies ei tainutkaan suurempaa suosiota suomessa nauttia. Ikääkin oli ehtinyt jossain vaiheessa kertyä 75-vuotta.

Enkä ollut aiemmin edes kiinnittänyt huomiota siihen että Kuuma Kivi, ensimmäinen Dortmunder romaani - ei todellakaan miehen ensimmäinen kirja, on ilmestynyt jo 1970 ja suomennettukin ennen meikäläisen syntymää...

Voihan nyt perhana. Pitäisiköhän tässä jälkikäteen käydä hakemassa jotain halpaa bourbonia miehen muistoksi?
 

Tiityy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Habs, D Team + Maajoukkue
No voi tätä surun päivää, en tiennyt minäkään moisesta tragediasta ! Kyllä pullo Jackia pitää kumota miehen kunniaksi. Nuo huumoripitoiset jutut ovat oma lukunsa, mutta pidin myös näistä "vakavammista" kirjoista, joissa Parker seikkailee (yksi mm. taitaa olla Mel Gibsonin Payback?-elokuvan pohjana). Melkein tekee mieli väittää, että jonkinlainen kontakti on alalle ollut, sen verran asiantuntevalta teksti vaikuttaa. Todella harmillista.

Omana suosikkina pitäisin ehkä Kuuman Kiven ohella Ottakaa pankki kiinni-kirjaa, vauhtia ja vaarallisia tilanteita... Toivottavasti Donald hoiti sisäänpääsyn paremmalle puolelle takaovesta, saadaan harpunsoittajiin vähän väriä :)
 
Viimeksi muokattu:

tty_01

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Damn.

Ottakaa pankki kiinni on kyllä aika hervoton. Dortmunder kirjat ovat kyllä hyvää ajanvietelukemista. Täytyypä mennä lainaamaan joku Westlaken teos tänään.

R.I.P
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Paasto, laskiainen ja hernerokka

Laskiaisena laskeudutaan paastoon, samaan aikaan on Riossa karnevaalit (carne =liha, vale=ilman); nämä jo tiesinkin.

Sitten asioita, jotka avautuivat nyt laskiaisen aikoihin:
1) Hernerokkaa on pidetty "vahvana" ruokana, jota syötiin jotta olisi selvitty paastosta paremmin. [Kertooko sitten enemmän a) ruokailutottumuksista kun lihaa syödään nykyään enemmän, vai b) nykyisestä hernekeitosta, kun hernaria voi pitää lähes laihdutusruokana. -Tämä tällaisena irrallisena anekdoottina.]

2) Samasta syystä syödään muita rasvaisia ruokia ennen paastoa = kermainen laskiaispulla.

3) Pitkäperjantain muistoksi katoliset paastoavat perjantaisin. (Mitä, nykyisinkin? -tuli ihan puun takaa, no, ilmeisesti ainakin osa paastoaa.) Tästä johtuen meillä torstai on perinteisesti hernekeittopäivä. Tämä perinne on siis jo ajoilta ennen uskonpuhdistusta (1500 -luku), jota ennen olimme katolisia, joten ilmeisesti torstai=hernekeittoa -yhtälö on yli 500 vuotta vanha. Korjatkaa, jos asia on avautunut mulle väärin.
 

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
3) Pitkäperjantain muistoksi katoliset paastoavat perjantaisin. (Mitä, nykyisinkin? -tuli ihan puun takaa, no, ilmeisesti ainakin osa paastoaa.) Tästä johtuen meillä torstai on perinteisesti hernekeittopäivä. Tämä perinne on siis jo ajoilta ennen uskonpuhdistusta (1500 -luku), jota ennen olimme katolisia, joten ilmeisesti torstai=hernekeittoa -yhtälö on yli 500 vuotta vanha. Korjatkaa, jos asia on avautunut mulle väärin.

Juuri näin se menee. Lisäksi syödään/syötiin lettuja tai pannaria. Se ei kuitenkaan ole jälkiruoka vaan osa ateriakokonaisuutta.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Melko useastikin täällä jatkoajassa ja muuallakin netissä törmää siihen, että joku puhuu tai siis kirjoittaa googlettamisesta. Tossa pari päivää sitten kun jossakin yhteydessä ja jostakin syystä lausuin tuon sanan ääneen, niin huomasin että se jotenkin kuulostaa niin äärimmäisen dorkalta ja nörttimäiseltä ihan oikeasti ääneen sanottuna.
 

scholl

Jäsen
Minulle avautui bensisten seteliautomaattien merkitys. Oli järkyttävä kiire eilen ja huomasin Kirkkonummen kohdalla, ettei bensa liitä Stadiin. Ilmoitti 26km rangea ja niinpä piti katsoa asema, missä pitstop on kaikista nopein. Moni risteyksistä on tehty huonosti tai asema on liian kaukana risteyksestä. Kurvasin lopulta jonkun ST1 kylmäaseman pihaan ja huomasin, että kortin lisäksi sinne voi tunkea seteliä tassusta. No taskusta nopeasti 20e sisään ja pikatankkaus ja sitten matka jatkui. Kortin laittaminen, tunnusluvun syöttäminen ja tankin tankkaaminen täyteen olisi ollut huomattavasti hitaampaa.

Eli siis seteliominaisuus on laitettu noihin automaatteihin kiireisimpiä menijöitä varten.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Kortin laittaminen, tunnusluvun syöttäminen ja tankin tankkaaminen täyteen olisi ollut huomattavasti hitaampaa.

Eli siis seteliominaisuus on laitettu noihin automaatteihin kiireisimpiä menijöitä varten.
Ei mulla ainakaan monen sekunnin heittoa tule siinä, laitanko kakskymppisen ja tankkan sillä vai laitan kortin, näppäilen tunnusluvun ja tankkaan ~parillakympillä. Kortin kanssa pääsee itse asiassa varmaan nopeamminkin, kun siinä setelin kanssa viimeiset desit tulee niin pirun hitaasti, kun kone varmistelee, ettei tulisi vahingossakaan sitä 0,01 litraa ylimääräistä. Kerran kyllä onnistuin siinäkin jopa.

Tietysti huomioon pitää ottaa myös kaikki muuttujat, eli setelin ryppyisyyden taso sekä tankkaajan oman tunnusluvun muistaminen. Mutta jos 20e:llä pitää tankata, niin väitän tekeväni sen kortilla nopeammin.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Avautui eilen semmoinen asia, että kyllä nykyteknologiasta on hyötyäkin. Eilen oli "bänditreenit" kaverin kanssa, joka asuu Oulussa ja itse pidän majaa Vantaalla. On se jännä.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Minulle avautui bensisten seteliautomaattien merkitys. Kortin laittaminen, tunnusluvun syöttäminen ja tankin tankkaaminen täyteen olisi ollut huomattavasti hitaampaa.
Tuossahan kortin laittamiseen käytetty aika on käytännössä sama kuin setelin laittaminen. Samoin tankkaaminen kestänee saman verran, riippumatta siitä, onko maksanut setelillä vaiko kortilla. Tunnusluvun laittamisessa mennee normimuistisella korkeintaan noin 5 sekuntia.

Minulle siis avautui se, että joillekin 5 sekuntia on tärkeä asia ja elämänsä kosolti kiireistä.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Talvilajiellakin on omat universiadit, ja siellä luonnollisesti pelataan myös jääkiekkoa. Loppuottelussa Venäjä ja Kanada, pronssiottelussa Slovakia ja Kazakstan. Ainakin Kazakstanilla mukana myös paljon a-maajoukkuepelaajia ja Slovakialla ainakin Martin Slovak, joka on ennestään jopa meikäläiselle tuttu nimi. En tosiaan tiennyt tällaisen turnauksen olemassaolosta yhtään mitään.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Eli siis seteliominaisuus on laitettu noihin automaatteihin kiireisimpiä menijöitä varten.

Ei pidä paikkaansa, ainakaan kaikilla huoltoasemoilla. Joillakin asemilla näet se viimeinen litra (euro) tulee sillä lailla tiputtamalla, että 99 prosenttia eläkeläisistäkin kusisi kovemmalla paineella. Siinä sitten tulee odoteltua ja hävittyä ne muutamat sekuntit, mitä voittaa "aloituksessa".
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös