Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 769 888
  • 34 074

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Ducatin MotoGP-pyörässä ja uudessa katumallissa nimi Desmosedici tulee Ducatin käyttämästä desmodromisesta venttiilitekniikasta (Desmo) ja venttiilien lukumäärästä 16 (sedici).

Voisi olla myös turhantiedon ketjussa mutta välähdys päässä oli niin suuri, että voi puhua asiasta joka todella avautui minulle.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tajusin taannoin, että Metallican Cunning Stunts -dvd:n nimi on rivohko sananmuunnos.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Viola-tuotesarjan nimi on anagrammi itse yhtiön nimestä. Ja tämä aukesi ihan itsenäisesti, kun jäin tuijottamaan jotain tuorejuustorasiaa ruokapöydässä.
 

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Viola-tuotesarjan nimi on anagrammi itse yhtiön nimestä. Ja tämä aukesi ihan itsenäisesti, kun jäin tuijottamaan jotain tuorejuustorasiaa ruokapöydässä.

Yhteen aikaan ainakin tuorejuustorasiassa jokainen annospala oli omalla anagrammillaan, muistan ainakin OLAVIn sieltä. Tiedä, vaikka vieläkin myisivät.
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
Sian perse taas on anagrammi Esa Pirneksestä.
Kai sulla on tallessa tuo Kiekkopesän juttu? Mulla nimittäin on printtinä. Ja jotta tämä todella menee nuoleskeluksi, niin se on melkeinpä paras viesti koskaan. Ikinä. Missään. Aivan johnmadden-tason viesti.
 

Viljuri

Jäsen
Jos on hieman löysä vatsa, saattaa baarissa kulua suhteettoman pitkiä aikoja pelkästään oven liepeillä oleviin ihmisiin tutustuessa! Tässä mielessä suosittelen pastaa...
 

Kaivanto

Jäsen
Kai sulla on tallessa tuo Kiekkopesän juttu?

No ehkä ja toivottavasti on jossain vanha_486_kovalevy.zipin syövereissä, jos on kerran parempi, kuin muistin. Täytyy tsekata. En muista enää kuin tuon Pirneksen, niin ja sitten jostakusta taisi taittua Vale-Mario.

Edit:
Juu löytyi, Turun Palloseura on näköjään Ruplan Olutseura.
 
Viimeksi muokattu:

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Teksti, jota varten noita joskus pyörittelin, löytyy näemmä vielä tästä web archiven kautta ääkkösvammaisena. Valtaosassa väännöksistä en muista enää itsekään, kenestä on ollut kyse.
Merkistökoodausta vaihtamalla ei tarvitse kärsiä ääkkösvammaisuudesta, länsimainen eli ISO-8859-1 auttaa asiaan. Tuo siis avautui minulle juuri äsken.

EDIT: Ennenkuin joka asiasta huomauttaa, niin näyttää tuossa jotkin muutkin länsimäiset merkistökoodaukset toimivan.
 

axe

Jäsen
Teksti, jota varten noita joskus pyörittelin, löytyy näemmä vielä tästä web archiven kautta ääkkösvammaisena. Valtaosassa väännöksistä en muista enää itsekään, kenestä on ollut kyse.

En edes pyydä anteeksi.

Jan-Hans Sieni - Jani Hassinen
Jon "Nanna..." Jee - Janne Ojanen
T.T. Valemario - Timo Vertala
Juri "Natsi" Vasen - Jussi Tarvainen
Bernard Alv-Sakko - Aleksander Barkov
Romano Jenka - Marko Ojanen
Huj Bläckkakao - Jaakko Uhlbäck
Sian Perse - Esa Pirnes
Juonien Maestro - Tuomas Reijonen
Nenä M. Vilinäase - Sami Venäläinen
Inter I.O. Milan - Miro Laitinen
Heja "Kg-leka" Garbo - Jaakko Hagelberg
Tukka Ori - Arto Kuki
J. "Hana-Esa" Lennon - Johannes Alanen
Nalle vönn Jagr - Janne Grönvall
Many Kutulätkä - Tuukka Mäntylä
Mao "UKK" Ilmo - Mikko Luoma
gsm-manne Iisakki A. - Miska Kangasniemi
Kovera Paska - Pekka Saravo
Jyri Vähä-Kavala - Jyrki Välivaara ?
Paul Isopitsa - Pasi Puistola
Majeur Niks-Naks - Jussi Markkanen
Visa Hosu - Sasu Hovi
Juri A. Tukkakarpo - Jukka Rautakorpi
Rami Kakkonen - Kari Makkonen
Jes Kanakori - Jaakko Siren
Ilo Mannerheim - Raimo Helminen
Heteron Lenkki - Erkki Lehtonen
Retro Lähtee - Tero Lehterä
Oou lé Spede - Espoo Blues ?
S.A. Ipa - SaiPa
Raihnaan Turva - Hannu Aravirta
Juola - Luoja
Jim Torvinenä - Timo Järvinen
Kas V. Vosuvihta - kova vahvistus
Taco Alien - Alain Cote
Nook-Mike Lenin - Mikko Leinonen
Heil Snif-King - Helsingin IFK
Elvis - Ilves
Ile H. Mäkikä - Heikki Mälkiä
Hjeil Gintonikers - Helsingin Jokerit
Sue Non-Mammari - Raimo Summanen
Karl "Duke" Western - Erkka Westerlund
Martin Vietnam - Matti Virmanen
Opel Varas - Pavel Rosa
Toni Laatta - Antti Aalto
Not Nivelpelle - Ville Peltonen
Ruplan Olutseura - Turun Palloseura
Kim Uniranne - Kai Nurminen

Välivaara ja Blues ei oikein mätsää, vaikka asiayhteys kertoo mistä on kyse (tai sitten en vaan tajua).
 

Kaivanto

Jäsen
Välivaara ja Blues ei oikein mätsää, vaikka asiayhteys kertoo mistä on kyse (tai sitten en vaan tajua).

Katos vaan, kirjoittaja lienee funtsinut, että jos hän onkin tarpeeksi hullu tällaisia pulatakseen niin tokkopa kukaan on riittävän hullu tarkistaakseen. Korvataksemme vahingon, Espoo Bluesista tulisi hyvä alku "Blue Poos" mutta s ja e jäävät yli. No jos vaikka "se" olisi foneettinen kuvaus varakkaan espoolaisesta, hiukan ranskalaiseen vivahtavasta suhahtavasta tavasta ääntää "the" -> Se Blue Poos. Välivaara olkoon Karva-Ali IV Ärjy.

Raipe-mytologiaan tulee kyllä kauneusvirhe, kun miehen nimi taittuu ainoastaan hiukan rammaksi Leijona-marsalkaksi, Lion Manerheim / Lio Mannerheim.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Korvataksemme vahingon, Espoo Bluesista tulisi hyvä alku "Blue Poos" mutta s ja e jäävät yli. No jos vaikka "se" olisi foneettinen kuvaus varakkaan espoolaisesta, hiukan ranskalaiseen vivahtavasta suhahtavasta tavasta ääntää "the" -> Se Blue Poos.

Espoon Blues = lesbonopeus.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Joko anagrammeille oma ketju, kysyy laulaja Tapan Sikana?
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Viikko sitten Viljuri pilkkasi minua Star Trek-nimellä/luokituksella.

En vissiin ollut tarpeeksi nörtti tajutakseni tulleeni solvatuksi.
 

Viljuri

Jäsen
Viikko sitten Viljuri pilkkasi minua Star Trek-nimellä/luokituksella.

En vissiin ollut tarpeeksi nörtti tajutakseni tulleeni solvatuksi.

Tuon osalta täytyy kyllä näin jälkikäteen myöntää, ettei käyttämäni kielikuvan kärki pidä paikkaansa.

Hyvin yksilöllisellä tavalla tuot esille omia ja muiden mielipiteitä. Se, että po. mielipiteet (omat ja varastetut) ovat linjassa useimmissa asioissa "kollektiivin" kanssa, on tietysti itse kunkin oman valinta. Oltiinpa aitojen ja aidanseipäiden millä puolella tahansa.

Sitä paitsi Star Trek ei ole nörttikamaa, vaan vakavasti otettava tulevaisuuden visio, jos osaa katsoa sitä oikeasta näkökulmasta. Tai no ehkei nyt sentään, mutta kuitenkin. ;)

Varsinaiset nörtithän diggaavat enemmän joistakin Taru Sormusten Herrasta -trilogiasta (tai no "puristithan" eivät arvosta elokuvaversiota lainkaan), Star Warsista ja Dungeons & Dragons roolipeleistä, puhumattakaan jo krooniselle asteelle edenneestä tartunnasta, jonka yhtenä epäämättömänä tuntomerkkinä lienee liian kattava kokoelma japanilaisia DVD-animaatioita tai sarjakuvalehtien puolella mangoja. Tai sitten ei. ;)
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös