Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 770 097
  • 34 075

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
vintsukka kirjoitti:
Ei se Frendeissä Janicea näytellyt Maggie Wheeler olekaan se Nanny-sarjan ärsyttävä eukko. Se olikin Fran Drescher. Niin sitä taas maailmankuva avartui etvaksen verran tänäänkin.


Janicea esittänyt nainen on kuulemma poistunut joukostamme, ainakin minulle on näin kerrottu... Tiedä sitten...

Minä opin että bensanhaju ja sen kulumisen lisääntyminen autoillessa voi todellakin johtua siittä että tankki tai letku vuotaa...
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
SergeiK kirjoitti:
Seuraavaksi pitäisi tietää miksi vitussa Ilvestä kutsutaan Ipaksi.

Ipa tulee Ilveksen juniorijalkapallojoukkueiden kakkosjoukkueesta Ilves-PAllosta. Eli seutukuntajoukkueiden vastustajaksi asettui välillä Ilves ja välillä heppoisempi Ipa. Siitä se sitten aikanaan levisi lempinimeksi jääkiekon edustusjoukkueelle ja jopa tunnuskappaleeseen "Ipassa on voimaa".
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mane kirjoitti:
Eli seutukuntajoukkueiden vastustajaksi asettui välillä Ilves ja välillä heppoisempi Ipa.
Ainakin Kerho on vuosikausia päässyt pelaamaan tätä Ipaa vastaan SM-liigassa. Koskakohan nähtäisiin se Ilveskin kentillä?
 

JayV

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
vlad kirjoitti:
Kun Markiisi de Saden nimi nostetaan esille on syytä mainita aina hänen teoksensa "Sodoman 120 päivää" ja siihen pohjautuva Pasolinin elokuva "Salò - Sodoman 120 päivää". Nautinnollisia elokuvahetkiä... jos koko elokuva on jonkin sortin "ylistyslaulu" kaikelle vastenmielisyydelle ja julmuudelle (ollen kuitenkin samalla kritisoiva diktatoorista yhteiskuntajärjestelmää kohtaan) elokuvan loppu on viimeistään veretpysäyttävää filmatisointia.

vlad.

Iänikuinen Mika Salo fani. Hyi olkoon.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
masaman kirjoitti:
Janicea esittänyt nainen on kuulemma poistunut joukostamme, ainakin minulle on näin kerrottu... Tiedä sitten...
Ei ole. Maggie Wheeler Janicea esitti ja elää yhä.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
smasa kirjoitti:
Harkitaan tätä vielä hetki, haluaisin säilyttää ne rippeet, joita lapsenmielestäni on vielä jäljellä. "Rated R for strong sexual content including dialogue, violence and language", todetaan tuossa imdb.comin esittelyssä. Suomessa ikäraja näköjään K15.
Phoh! Senkus katsot. Kyseessä ei ole mikään kovinkaan tajuntaa järkyttävä elokuva, toki ihan hyvä sellainen kyllä. Ei siis erinomainen, mutta ei surkeakaan. Hyvät näyttelijät ainakin, jos ei muuta.
Eikä sisältö ole tosiaan mitään kovinkaan raakaa, kun Hollywood tekelekin kerran kyseessä. Alastomuutta on aika nihkeesti aihealuetta kun ajatellaan. Moni itseasiassa pettyi, kun De Sadea ei esitetty riittävän raadollisena ja perverssinä hahmona tuossa elokuvassa. Ihan katsottava siis silti.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Frederik - Kolmekymppinen

Tajusin noin vartti sitten (klo 13:15), että otsikossa mainittu biisi ei naurata enää yhtään; ei sitten yhtään!
 

Bandana

Jäsen
Tajusin juuri, että mullahan ei ole oikeastaan mitään annettavaa kiekkokeskustelulle. Siitä huolimatta kirjoittelu SM-liigaosioon jatkuu. Palstatilan vieminen on kivaa.

Siitäkään ei ole pitkä aika kun huomasin, että Olvi-pullojen etiketissä olevassa logossa lukee OLVI. Ennen näin sen pelkkänä poikittain olevana tynnyrinä.
 

kimbe66

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Minulle avautui juuri lisää Matti Nykäsen huumorintaju (?), kun näin mainoksen tuosta Matti-elokuvasta. Mattihan toteaa tuossa muuttavansa Kööpenhaminaan ja anovansa Ruotsin kansalaisuutta, jollei olympianäytöt muuten riitä. Go Matti go. (Onkohan tuolla lausunnolla muuten todellisuuspohjaa, kun en itse jaksa juuri kyseistä elämänviisautta muistaa. Monia muita Matin lausahduksia kylläkin.)
 

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
Suomessa tyttö-/poikaystävän luona käynti tunnetaan riiaamisena. Taitaa olla läheistä sukua ruotsin fria (=kosia) -verbille.
 

c'elysee

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
kimbe66 kirjoitti:
Mattihan toteaa tuossa muuttavansa Kööpenhaminaan ja anovansa Ruotsin kansalaisuutta, jollei olympianäytöt muuten riitä. Go Matti go. (Onkohan tuolla lausunnolla muuten todellisuuspohjaa, kun en itse jaksa juuri kyseistä elämänviisautta muistaa.
Kyllä tuo lausahdus on ihan totta. Siitähän oli aikanaan iso juttu iltapäivälehdissä. Matti on ihan oikeasti huumorimiehiä parhaasta päästä. Valitettavasti joskus vaan se toinenkin puoli pääsee esiin.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
A Perfect Circle: Emotive. Cover-levyllä on paljon sodan vastaisia kappaleita. Eikä mennyt kauan...
 

Finisher

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minulle avautui se, että Jokerit ei pelaa pudotuspeleissä kaudella 2005-2006. Kauan siinä meni, mutta kun tarpeeksi kauan potkii, niin sen kyllä vihdoin ymmärtää.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Sinihomejuuston voi nauttia myös tuorejuustoversiona. Tämä ei ole mikään varsinainen avautuminen, vaan sinihomejuustolla maustettu tuorejuustopurkki vain sattui silmääni ja tuli ostetuksi tässä taannoin. Hyvää on ja levittyy helposti leivälle. Loistavaa Valio!
 

FlaPa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers
Siis.. Pitääkö paikkaansa että kaljapullon alareunassa olevista pisteistä voi laskea montako kertaa kyseinen pullo on kierrätetty? Näin se asia ainakin mulle avautui, en vaan tiedä onko fakta?
 

scholl

Jäsen
FlaPa kirjoitti:
Siis.. Pitääkö paikkaansa että kaljapullon alareunassa olevista pisteistä voi laskea montako kertaa kyseinen pullo on kierrätetty? Näin se asia ainakin mulle avautui, en vaan tiedä onko fakta?

Kerropa miten tuo tapahtuisi. Nykyisinhän kaljapullojen alareunassa on kahdeksan koholla olevaa pistettä. Vanhemmissa pulloissa niitä ei ollut. Pulloissa on hieman paksummat kohdat, josta pullo kuluu. 1983 ja vanhemmat pullothan kuluivat tasaisesti koko pullon osalta lukuunottamatta kaulaa. Lasipulloista kaikista toki näkee sen koska pullo on valmistettu. Ehkäpä joku voi vähän siitä päätellä kiertoa. Tosin joku pullo on voinut lojuta kaapissa vuosia ennen paluuta kiertoon. Se vuosiluku on siinä alareunassa, paitsi vanhoissa 60-luvun pulloissa (joita nykyään tosi harvoin näkee) se oli pohjassa ja vuoden 1984 0,33l limu- ja vichypulloissa se oli kanssa vähän eri tavalla. Sen vuoden pulloissa myöskin korkin ura oli terävämpi.
 

FlaPa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers
scholl kirjoitti:
Nykyisinhän kaljapullojen alareunassa on kahdeksan koholla olevaa pistettä.
Ai on vai? Nyt en kyllä pysty mistään tarkistamaankaan, mutta jos näin on, olen loppuillasta asian tultua ilmi, mennyt laskemaan ne pisteet väärin koska mielestäni sain useita eri lukemia.. No mutta uskotaan että ei pidä paikkaansa, sen verran tuli sulta tietoa..
 

scholl

Jäsen
FlaPa kirjoitti:
Ai on vai? Nyt en kyllä pysty mistään tarkistamaankaan, mutta jos näin on, olen loppuillasta asian tultua ilmi, mennyt laskemaan ne pisteet väärin koska mielestäni sain useita eri lukemia.. No mutta uskotaan että ei pidä paikkaansa, sen verran tuli sulta tietoa..

Jos pullo pestään niin mistä niitä pisteitä tulisi lisää siinä pesussa? Ja lasiplohan kiertää keskimäärin 35 krt. Olutpullo voi kiertää toki vähemmän kuin virvoitusjuomaplo. Ihan hatusta heitetty veikkaus ns.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
1. Jokerit on päästänyt jo nyt enemmän maaleja kuin Pelicans. HIFK on tehnyt eniten maaleja liigassa.

2. Aran Pelicans ohittaa Lukon ja Jokerit.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös