Ja nätti kuin mikä ulkonäkökin.Olen tässä kuunnellut suunnilleen puolen tunnin ajan Laura Närhen Suuri sydän -albumia ja tuona aikana minulle on viimeistään avautunut, miten kaunis ääni hänellä on. Olen myöhäisherännäinen fani.
Ja nätti kuin mikä ulkonäkökin.Olen tässä kuunnellut suunnilleen puolen tunnin ajan Laura Närhen Suuri sydän -albumia ja tuona aikana minulle on viimeistään avautunut, miten kaunis ääni hänellä on. Olen myöhäisherännäinen fani.
Tänään minulle avautui, että jos unohtaa ostamansa tomaatit jääkaappiinsa kuukaudeksi, tomaatit muuttuvat hyvin pehmeiksi sekä alkavat erittää jonkinlaista tummaa nestettä. Kaiketi ne haisivatkin, mutta jotenkin osasin olla nuuhkaisematta niitä, kun heivasin ne roskikseen.
Juuri tuollaisen sain tänään äiskältäni. Pitänee ottaa heti käyttöön.
Avautui, että tomaatille on oma veitsi. Puoli vuosisataa olen kyllä pärjännyt ilman tätä tietoa ja tomaattiveistä mutta nyt varmaan pitää mennä heti huomenna tomaattiveitsikauppaan.
Olen kotipaikalla käydessä ihmetellyt, minkä takia vanhempani ovat alkaneet käyttää tomaatin siivuttamiseen sahalaitaista voiveistä muutama vuosi sitten ja vielä selvästi valikoivat ko. keittiövälineen täysin kelvollisten leikkuuveitsien sijaan. Nyt avautui sitten tämäkin asia.Avautui, että tomaatille on oma veitsi. Puoli vuosisataa olen kyllä pärjännyt ilman tätä tietoa ja tomaattiveistä mutta nyt varmaan pitää mennä heti huomenna tomaattiveitsikauppaan.
Eipä edelleenkään avaudu tämän tuotteen tarkoitus. Ne harvat leikkuuveitset, yleisveitset tai miksi niitä nyt haluaakaan kutsua, teroitetaan joka tapauksessa. Tylsä tai puolitylsä veitsi on likimain vaarallisin kapistus mitä keittiöstä löytyy. Vähän kun veitsi tylstyy, niin helposti lisätään voimaa. Siitä niitä vahinkoja sitten alkaa tapahtua.Olen kotipaikalla käydessä ihmetellyt, minkä takia vanhempani ovat alkaneet käyttää tomaatin siivuttamiseen sahalaitaista voiveistä muutama vuosi sitten ja vielä selvästi valikoivat ko. keittiövälineen täysin kelvollisten leikkuuveitsien sijaan. Nyt avautui sitten tämäkin asia.
Ja kyllä se on ihan hyvä tomaatin leikkuuseen eikä taida tarvita niiden täysin kelvollisten leikkuuveitsien tapaan ajoittaista teroittamista ettei leikkaamisen seurauksena saa sivuosumana tomaattimurskaa.
Yhdeksän kertaa kymmenestä otan huipputerävän kokkiveitsen tomaatin(-kin) siivuttamiseen...Meiltä löytyy kaksi laadukasta kokkiveistä, jotka pidän hyvässä terässä. Kun siivutan tomaattia, otan n. 100 kertaa sadasta tomaattiveitsen tuohon tarkoitukseen.
Eikä unohdeta sitä kaikkein kuuluisinta pappaa; Jaromir Jagr 51. Toki hän ei ole pelannut vielä peliäkään tällä kaudella, mutta ei ole julistanut lopettavansakaan. Minä uskon että legendaarinen #68 nähdään vielä kaukalossa!Tshekin liigassa riittää aina veteraaneja. Michal Birner 37, Milan Gulas 37, Juhamatti Aaltonen 38, Tomas Plekanec 40, Martin Zatovic 38, Petr Vrana 38, Vladimir Sobotka 36, Radek Smolenak 36, Jan Knotek 36, Vladimir Dravecky 38 ja Jan Kolar 36.
Pavel Patera tai Petr Nedved ei varmaan enää pelaa. Nämä kaikki pitää myös lausua Antsan äänellä.
Itselläni on kotona yksi viimeisen päälle kunnollinen japanilainen kokkiveitsi, jota pidän kunnon terässä. Itse säilytän tätä omassa rasiassaan keittiön vetolaatikossa. Yhden tomaatin/ vihanneksen pilkkomisen takia en välttämättä jaksa tuota kaivaa esiin, vaan käytän tomaattiveistä.Yhdeksän kertaa kymmenestä otan huipputerävän kokkiveitsen tomaatin(-kin) siivuttamiseen...
Noo, mulla on tuo kokkiveitsi helpommin käden ulottuvilla ja olen tottunut käyttämään sitä lähes kaiken ruokatavaran pilkkomiseen. Pidän sen terävänä ja kokeilen lähes aina ennen käyttöä, pitääkö sitä terottaa ensin - harvemmin...Itselläni on kotona yksi viimeisen päälle kunnollinen japanilainen kokkiveitsi, jota pidän kunnon terässä. Itse säilytän tätä omassa rasiassaan keittiön vetolaatikossa. Yhden tomaatin/ vihanneksen pilkkomisen takia en välttämättä jaksa tuota kaivaa esiin, vaan käytän tomaattiveistä.