Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 712 617
  • 33 924

Cluller

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TML
Olen kotipaikalla käydessä ihmetellyt, minkä takia vanhempani ovat alkaneet käyttää tomaatin siivuttamiseen sahalaitaista voiveistä muutama vuosi sitten ja vielä selvästi valikoivat ko. keittiövälineen täysin kelvollisten leikkuuveitsien sijaan. Nyt avautui sitten tämäkin asia.

Ja kyllä se on ihan hyvä tomaatin leikkuuseen eikä taida tarvita niiden täysin kelvollisten leikkuuveitsien tapaan ajoittaista teroittamista ettei leikkaamisen seurauksena saa sivuosumana tomaattimurskaa.
Eipä edelleenkään avaudu tämän tuotteen tarkoitus. Ne harvat leikkuuveitset, yleisveitset tai miksi niitä nyt haluaakaan kutsua, teroitetaan joka tapauksessa. Tylsä tai puolitylsä veitsi on likimain vaarallisin kapistus mitä keittiöstä löytyy. Vähän kun veitsi tylstyy, niin helposti lisätään voimaa. Siitä niitä vahinkoja sitten alkaa tapahtua.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Meiltä löytyy kaksi laadukasta kokkiveistä, jotka pidän hyvässä terässä. Kun siivutan tomaattia, otan n. 100 kertaa sadasta tomaattiveitsen tuohon tarkoitukseen.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Meiltä löytyy kaksi laadukasta kokkiveistä, jotka pidän hyvässä terässä. Kun siivutan tomaattia, otan n. 100 kertaa sadasta tomaattiveitsen tuohon tarkoitukseen.
Yhdeksän kertaa kymmenestä otan huipputerävän kokkiveitsen tomaatin(-kin) siivuttamiseen...
 

444

Jäsen
Tomaatti pilkotaan oikeaoppisesti niin, että oikeassa kädessä on vastateroitettu perus keittiöveitsi ja vasemmassa kädessä on tomaatti. Siitä sitten jumpataan oikealla kädellä veistä heiluttaen ja vasemmalla kädellä tomaattia pyöritellen yhden sun toisen mallisia epämääräisiä möhköjä salaattikippoon. On mulla himassa myös ”tomaattiveitsi”, mutta ei ole koskaan käynyt edes mielessä sörkkiä sahalaitaisella veitsellä tomaattia. Rienausta se olisi.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Google Maps on uudistunut yön aikana. Tämä asia avautui minulle juuri äsken, kun menin sivustolle. Street View tosin on edelleen samanlainen kuin ennenkin.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Tshekin liigassa riittää aina veteraaneja. Michal Birner 37, Milan Gulas 37, Juhamatti Aaltonen 38, Tomas Plekanec 40, Martin Zatovic 38, Petr Vrana 38, Vladimir Sobotka 36, Radek Smolenak 36, Jan Knotek 36, Vladimir Dravecky 38 ja Jan Kolar 36.

Pavel Patera tai Petr Nedved ei varmaan enää pelaa. Nämä kaikki pitää myös lausua Antsan äänellä.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Tshekin liigassa riittää aina veteraaneja. Michal Birner 37, Milan Gulas 37, Juhamatti Aaltonen 38, Tomas Plekanec 40, Martin Zatovic 38, Petr Vrana 38, Vladimir Sobotka 36, Radek Smolenak 36, Jan Knotek 36, Vladimir Dravecky 38 ja Jan Kolar 36.

Pavel Patera tai Petr Nedved ei varmaan enää pelaa. Nämä kaikki pitää myös lausua Antsan äänellä.
Eikä unohdeta sitä kaikkein kuuluisinta pappaa; Jaromir Jagr 51. Toki hän ei ole pelannut vielä peliäkään tällä kaudella, mutta ei ole julistanut lopettavansakaan. Minä uskon että legendaarinen #68 nähdään vielä kaukalossa!
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Näyttelijät Ed Williams ja Jeannette Charles ovat edelleen keskuudessamme, 96 vuoden iässä.

Williams esitti Mies ja alaston ase-leffoissa rikoslaboratiotutkija Ed Olsenia ja Charles sarjan ekassa osassa (1988) look-a-like tavaramerkkiään kuningatar Elisabetia.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Yhdeksän kertaa kymmenestä otan huipputerävän kokkiveitsen tomaatin(-kin) siivuttamiseen...
Itselläni on kotona yksi viimeisen päälle kunnollinen japanilainen kokkiveitsi, jota pidän kunnon terässä. Itse säilytän tätä omassa rasiassaan keittiön vetolaatikossa. Yhden tomaatin/ vihanneksen pilkkomisen takia en välttämättä jaksa tuota kaivaa esiin, vaan käytän tomaattiveistä.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Itselläni on kotona yksi viimeisen päälle kunnollinen japanilainen kokkiveitsi, jota pidän kunnon terässä. Itse säilytän tätä omassa rasiassaan keittiön vetolaatikossa. Yhden tomaatin/ vihanneksen pilkkomisen takia en välttämättä jaksa tuota kaivaa esiin, vaan käytän tomaattiveistä.
Noo, mulla on tuo kokkiveitsi helpommin käden ulottuvilla ja olen tottunut käyttämään sitä lähes kaiken ruokatavaran pilkkomiseen. Pidän sen terävänä ja kokeilen lähes aina ennen käyttöä, pitääkö sitä terottaa ensin - harvemmin...
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK

Nyt on tieteellisesti todistettu sekin asia, jonka kaikki miehet ovat tienneet jo vuosisatojen ajan: man flu on olemassa.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Kävin katselemassa Google Mapsin kautta entistä mummolaa, joka sijaitsi Kaukopäässä Imatralla. Kovin oli erinäköinen ja silti tunnistettava paikka, vaikka edellisen kerran olen nähnyt kyseisen asuintalon suunnilleen 18 vuotta sitten, jolloin olin käynyt autolla pyörimässä talon luona. Tuota kertaa ennen olin nähnyt talon joskus vuoden 1994 lopussa, kun faijani ja hänen veljensä möivät kämpän ja suorittivat talon tyhjennyksen. Lapsuudessa kaikki paikat vaikuttivat niin paljon suuremmilta ja hienommilta kuin nyt aikuisena.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei hitto pitäiskö hakea ärrältä mynthonia. Monta kaljaa te yleensä juotte ennen työhaastattelua? Eihän tää silleen kuitenkaan mikään työpäivä ole, jos miettii. Joo en operoi nynnyscenessä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Monta kaljaa te yleensä juotte ennen työhaastattelua?
Ai sä tyydyt vain kaljaan. Ihan nynnyä. ;-)
Itse vedin aikoinaan pullon kirkasta viinaa ennen työhaastattelua. Ja sain paikan. No kyse oli vain harjoittelupaikasta... Mutta palkka oli kyllä ihan hyvä.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Mulle paljastui hieman hieman yllättäen ja pyytämättä, mistä tuo @alwahla n allekirjoitus I'd rather be a hammer than a nail on peräisin, duon Simon&Garfunkel kappaleesta El Condor Pasa - aina voi oppia uutta...

Tietysti, tämän ikäisenä tuo ei välttämättä mairittele enää minua, kun kappale on juklkaistu jo 1970 ja nyt vasta sattui korvaan tuo kohta.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Mulle paljastui hieman hieman yllättäen ja pyytämättä, mistä tuo @alwahla n allekirjoitus I'd rather be a hammer than a nail on peräisin, duon Simon&Garfunkel kappaleesta El Condor Pasa - aina voi oppia uutta...

Tietysti, tämän ikäisenä tuo ei välttämättä mairittele enää minua, kun kappale on juklkaistu jo 1970 ja nyt vasta sattui korvaan tuo kohta.
Sepä se on eli lainaus lempibiisistäni Simon & Garfunkelilta. Pitäessäni useamman vuoden ajan taukoa palstalta tulin kuunnelleeksi tuota duoa aika monta kertaa ja juuri tuo kohta iski minuun eniten. Päätin sitten, että kun jossain vaiheessa elinolosuhteideni parannuttua teen paluun palstalle, muutan allekirjoitukseni tuohon muotoon ja loppu on historiaa.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sepä se on eli lainaus lempibiisistäni Simon & Garfunkelilta. Pitäessäni useamman vuoden ajan taukoa palstalta tulin kuunnelleeksi tuota duoa aika monta kertaa ja juuri tuo kohta iski minuun eniten. Päätin sitten, että kun jossain vaiheessa elinolosuhteideni parannuttua teen paluun palstalle, muutan allekirjoitukseni tuohon muotoon ja loppu on historiaa.
Tuossa laulussa on kaiken kaikkiaan hienot sanat.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Suomen entisen pääministerin Sanna Marinin täyskaima työskentelee Iisalmessa kirjasto- ja kulttuuripäällikkönä.


Mietin jotain huumevitsiä, -viittausta, muttei jaksa. Onkohan Iisalmen kirjastossa sateenkaarihylly? Niin, onko sateenkaarihyllyjä muuallakin kuin Helsingin tiedostavissa kirjastoissa? En tutki asiaa.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Pidän viesteissä kärkipaikkaa noissa itsemurha, masennus, tupakkilakko, alkoholismi yms -ketjuissa, vaikka ei nyt määrällisesti mitään suurta. Kai? Pitäisikö tässä huolestua? :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös