Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 711 534
  • 33 924

Spire

Jäsen
Kaveri sai verenpainelääkkeet vaikka ei sillä ollut kuin vähän päälle 150. Meitsi kellottelee välillä lähemmäs 190 lukemia. Alle 175 en muista että olis ollut kymmeneen vuoteen, tosin harvoin ne on mittaillut. Mitähän nytkin on kun päässä vähän humisee ja takaraivossa varsinkin tuntuu.
Jos tosiaan tilanne on tuo, niin ota heti yhteyttä hoitavaan tahoon. Ihme etteivät ole aiemmin tyrkyttäneet verenpainelääkkeitä. Huimaus ja humina tai kohina yhdistettynä päänsärkyyn ovat merkkejä siitä että verenpaine on jo vaarallisen korkealla. Tämän tietysti varmaan tiesitkin mutta tulin silti neuvomaan. Ei ole nynnyilyä muuttaa elämäntapojaan vaikka se voi aluksi siltä tuntua.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos tosiaan tilanne on tuo, niin ota heti yhteyttä hoitavaan tahoon. Ihme etteivät ole aiemmin tyrkyttäneet verenpainelääkkeitä. Huimaus ja humina tai kohina yhdistettynä päänsärkyyn ovat merkkejä siitä että verenpaine on jo vaarallisen korkealla. Tämän tietysti varmaan tiesitkin mutta tulin silti neuvomaan. Ei ole nynnyilyä muuttaa elämäntapojaan vaikka se voi aluksi siltä tuntua.
Kiitti säikyttelystä. Tuolla terveyskeskuksessa on kuulemma mittari, missä voi itse käydä, mutta ovi oli säpissä. En yhtään muistanut että on sunnuntai. Kävin sitten huvikseni päivystyksen puolella kurkkaamassa ja 189-139 ja 189-130. Kaks päivää loivennellut tässä. Niin en aiemmin maininnut kun en kaljasta aina jaksa puhua että noi harvat kerrat on pääosin ryyppyputken haavereiden takia ja mä oon aina sanonut ettei se ole normaali lukema vaan johtuu viinasta, niin ei sen enempää olla siitä puhuttu. Mutta sitä kun on 15 vuotta vetänyt...
 

Spire

Jäsen
Kiitti säikyttelystä. Tuolla terveyskeskuksessa on kuulemma mittari, missä voi itse käydä, mutta ovi oli säpissä. En yhtään muistanut että on sunnuntai. Kävin sitten huvikseni päivystyksen puolella kurkkaamassa ja 189-139 ja 189-130. Kaks päivää loivennellut tässä. Niin en aiemmin maininnut kun en kaljasta aina jaksa puhua että noi harvat kerrat on pääosin ryyppyputken haavereiden takia ja mä oon aina sanonut ettei se ole normaali lukema vaan johtuu viinasta, niin ei sen enempää olla siitä puhuttu. Mutta sitä kun on 15 vuotta vetänyt...
Korkea verenpaine tekee melko hitaasti vahinkoa, mutta myös kohtuullisen varmasti. Lähinnä valtimot siitä kärsii ja sitä kautta sydän. Kun kerroit että päässä tuntuu huminaa niin tuli vain mieleen ettei enteilisi pahimmillaan jotain aivoinfarktia tai vastaavaa, sekin kun on riskinä paineiden ollessa todella ylhäällä... Mutta en ole aiheen asiantuntija, hoitohenkilökuntaan kannattaa ennemmin luottaa. Ynmärrettävää että ryyppyputket nostavat verenpaineet hetkellisesti ylös.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Avautui, että palstalla liikkuu "hevyä shittiä"...

Lisäksi avautui, että Allah hakee moderneja tapoja julistaa, kun näin juuri Muhammedin hyppäävän Lahden betonista.

Edit: ja vituiks män, kun Muhammed diskattiin - liekö enne?
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Kiitti säikyttelystä. Tuolla terveyskeskuksessa on kuulemma mittari, missä voi itse käydä, mutta ovi oli säpissä. En yhtään muistanut että on sunnuntai. Kävin sitten huvikseni päivystyksen puolella kurkkaamassa ja 189-139 ja 189-130. Kaks päivää loivennellut tässä. Niin en aiemmin maininnut kun en kaljasta aina jaksa puhua että noi harvat kerrat on pääosin ryyppyputken haavereiden takia ja mä oon aina sanonut ettei se ole normaali lukema vaan johtuu viinasta, niin ei sen enempää olla siitä puhuttu. Mutta sitä kun on 15 vuotta vetänyt...
Oli muuten autio päivystys. Yleensä siellä on viidakkomeininki. Tai ehkä jossain takana on jotain, mutta toi odotusaula.
Kirjastoissakin voi olla mahdollista lainata verenpainemittari. Ainakin täällä Pohjois-Karjalan kirjastoissa on sellainen mahdollisuus.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Mummon jäämistöstä löytyi muuten paketti verenpainemittarille. On siellä se piuha ja kahva, mutta eipä ole kiinni missään ja itse laitetta josta pääsisi lukemaan lukemia ei ole näkynyt.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Google translate on kätevä väline kielimuurista selviämiseen. Tänään käytin sitä, kun piti selittää eräälle asiakkaalle, kuinka kännykän latauspiste toimii. Vedettiin asiakkaan kanssa tilanteen selviämiseen jälkeen nyrkit yhteen:).
Kokeile ensi kerralla DeepL translate. Mielestäni vetää selkeästi laadukkaammin ainakin Suomi-Englanti-Ruotsi käännökset.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна

Avautui, että tälläkin henkilöllä on varaa lorvia työttömänä ja olla ottamatta 3000 euron liksan työpaikkoja vastaan. Sitten vielä avautuu Iltalehteen. Ehkäpä sitä liksaa voisi neuvotella ylöspäin kun on ensin todistanut osaamisensa. Taitaa olla aika harhainen käsitys omasta osaamisesta tai jostain muusta.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät

Avautui, että tälläkin henkilöllä on varaa lorvia työttömänä ja olla ottamatta 3000 euron liksan työpaikkoja vastaan. Sitten vielä avautuu Iltalehteen. Ehkäpä sitä liksaa voisi neuvotella ylöspäin kun on ensin todistanut osaamisensa. Taitaa olla aika harhainen käsitys omasta osaamisesta tai jostain muusta.
Tai sitten palkkaaminen ei ole ollut rahasta vaan ihan jostain muusta kiinni, vaikka kaikki ovat kovasti kehuneet.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko

Avautui, että tälläkin henkilöllä on varaa lorvia työttömänä ja olla ottamatta 3000 euron liksan työpaikkoja vastaan. Sitten vielä avautuu Iltalehteen. Ehkäpä sitä liksaa voisi neuvotella ylöspäin kun on ensin todistanut osaamisensa. Taitaa olla aika harhainen käsitys omasta osaamisesta tai jostain muusta.
Tuon artikkelin perusteella en ihan kamalasti ihmettele, ettei juuri Juhaa ole haluttu palkata.

Tyyppi on siis ollut työttömänä kohta kolme vuotta, vaikka ilmeisesti tuollainen suomalaisen mediaanipalkka olisi ollut tarjolla moneen otteeseen. Mikä firma haluaa haluaa päällikkötason tehtäviin henkilön, joka tekee noin huonoja valintoja?
 

Jeffrey

Jäsen

Avautui, että tälläkin henkilöllä on varaa lorvia työttömänä ja olla ottamatta 3000 euron liksan työpaikkoja vastaan. Sitten vielä avautuu Iltalehteen. Ehkäpä sitä liksaa voisi neuvotella ylöspäin kun on ensin todistanut osaamisensa. Taitaa olla aika harhainen käsitys omasta osaamisesta tai jostain muusta.

Tämä vieläpä kun Juhan mainitsemista positioista ainakin: avainasiakaspäällikön, myyntipäällikön ja mahdollisesti myös projektipäällikön positioissa lienee ihan merkittävät bonusmahdollisuudet - ja näitä tasapainottamassa sitten maltillinen peruspalkka ja kulukorvaukset. Toki ikää kun tulee, monen myyntihommia paiskivan perspektiivi muuttuu kun kulukorvausten verottomuus vaihtuu siihen ettei niistä kerry eläke.

Mikähän mahtaa olla laajempi totuus tämän totuuden taustalla.
 

Hukkakaato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна / Jokerit 1992-2013 / Jokerit 2023-
Avautui, kuinka idiootteja ihmisiä joukossamme liikkuu. Tai kyllähän sen tiedostaa, mutta kun lukee artikkelin hätäkeskuspäivystäjän esimerkkejä tarpeettomista hätäpuheluista, se iskee normaalia kovemmin tajuntaan.

Kuinka vajaa pitää olla, että soittaa hätäkeskukseen sen takia että takki on jäänyt narikkaan? Ei jumalauta...

 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Avautui, kuinka idiootteja ihmisiä joukossamme liikkuu. Tai kyllähän sen tiedostaa, mutta kun lukee artikkelin hätäkeskuspäivystäjän esimerkkejä tarpeettomista hätäpuheluista, se iskee normaalia kovemmin tajuntaan.

Kuinka vajaa pitää olla, että soittaa hätäkeskukseen sen takia että takki on jäänyt narikkaan? Ei jumalauta...


Itse juttua en pääse lukemaan. Mutta onhan tuo kyllä idiotismia soitella hätäkeskukseen jos takki on jäänyt narikkaan. Tämä aihe on aihe joka toistuu mediassa säännöllisin väliajoin. Pahimmillaan turhan soiton aikana voisi tulla tärkeäkin soitto. Onhan tuo suorastaan typeryyttä.
 
Suosikkijoukkue
Änärin suomalaiset
Vampyyrit eivät osaa haukotella. Tämmöistä informaatiota tuli unessa joten pakko olla totta. Tästä kiinnostuneena eksyin Wikipedian haukottelu-aiheiselle sivulle joka sanoi seuraavaa: "Rotilla samat aineet, jotka tuottavat haukotuksen, tuottavat myös erektion. Joillakin ihmisillä tietyt masennuslääkkeet aiheuttavat sivuvaikutuksena haukotuksia, joita seuraa orgasmi."

Jännä.
 
Vampyyrit eivät osaa haukotella. Tämmöistä informaatiota tuli unessa joten pakko olla totta. Tästä kiinnostuneena eksyin Wikipedian haukottelu-aiheiselle sivulle joka sanoi seuraavaa: "Rotilla samat aineet, jotka tuottavat haukotuksen, tuottavat myös erektion. Joillakin ihmisillä tietyt masennuslääkkeet aiheuttavat sivuvaikutuksena haukotuksia, joita seuraa orgasmi."

Jännä.
Olenkohan rotta. Autolla ajaessa väsyttää usein ihan pirusti, mikä aiheuttaa erittäin voimakasta haukottelua, ja tästä taas seuraa hyvin usein sivuvaikutuksena erektio. Orgasmiin asti en ole vielä haukotellut.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Olenkohan rotta. Autolla ajaessa väsyttää usein ihan pirusti, mikä aiheuttaa erittäin voimakasta haukottelua, ja tästä taas seuraa hyvin usein sivuvaikutuksena erektio. Orgasmiin asti en ole vielä haukotellut.
Jaaaa.... Minun erektioni aiheuttaa usein vaimossa haukottelua.... Organismit sitten erikseen....
 

Paastainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP & 80-luvun HoNsU
Ihmisillä on ihan liiii-an paljon aikaa, aina kun joku saa pelikieltoa, rynnätään päivittelemään ”oliko aiheellista” tai raskasmielinen Ifk kannattaja päivittelemään, ”miksi minä saan bänniä, mutta muut ei”
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mä oon jatkiksessa keskimäärin silloin, kun mulla on liikaa aikaa.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
MP3-soittimessani on runsaat 3000 biisiä tällä hetkellä ja määrä tulee kasvamaan myös tänä vuonna aika merkittävästi. Äsken minulle avautui, että musakirjastoni 666. kappale on Aquan Barbie Girl. Hmmm...
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF

Eli jos joskus haluan helppoa rahaa, niin hankin työpaikan, mutta työskentelen asusteessa joka ei ole työnantajan mieleen. Ja kun en työnantajan kehoituksista huolimatta suostu työskentelemään ilman afroperuukkiani, saan potkut.

Mennään vaikka 10 kertaa kaudessa käräjille jos siitä 120kiloo saa. Siihen vielä korvaukset päälle.
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös