Asia, joka ”avautui” minulle

• 6 881 591
  • 34 591

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Muistavatko muut maalivahdin nimeltä Darren Puppa?

Itse muistan lähinnä vain siksi, koska puppa on norjaksi tissit.

Opiskeluaikoina oli paljon norjalaiskavereita ja olin Lillehammerissa 1999.

En oppinut norjaa koskaan, mutta tietenkin Puppa on tuttu. Kunpa olisin tiennyt tisseistä.

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eiköhän Sheerankin vetäydy, kun tajuaa että joutuukin Suomessa soittamaan oikeasti kitaraa eikä vain liikuttelemaan sormiaan playbackin tahtiin.
Jouduin ihan googlaamaan mihin viittaat, ilmeisesti loopperin käyttöön, joka nyt ei ole playbackia niin kuin minä sen ymmärrän.

Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Pitsiturnaukseen on enää alle kaksi viikkoa :o #HYPE #uusikausilähestyy

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Taitaa se vähän niin olla. Ennen kun tietoa joutui hakemaan jääkiekkokirjoista, Pro Hockeystä ja lätkäkorteista, niin oli parempi muistaa ne jutut kunnolla. Kyllä sitä vieläkin muistaa Jeff Hackettin, Craig Billingtonin, Trevor Kiddin, Ken Wreggetin ja muut kakkosvahdit. Mutta nämä nykyiset, niiden nimet tulee ja menee kun joskus sattuu vain netistä lukemaan.

Näin juuri, vieläkin muistuu Ken Wreggetin Pittsburghin lätkäkortti mieleen. Se Penguinsin logo oli hieno siinä kortissa.

Muistan, kun ekalla luokalla huijattiin yhtä yksinkertaisempaa poikaa vaihtamaan Kurrin kortti tuohon Billingtoniin :D

Btw kyseinen Ed Sheeran näytteli yhden kohtauksen myös Game of Thronesissa.

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Voi helvetti mää olen vanha, jos eivät nykynuoret Ed Belfouria tiedä.

Lähes yhtä hurjaa on, että Ed tulee jollekin ensimmäisenä mieleen Toronton veskarina. o_O

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Penan ja Tamin joukkueet, KuPS
Voi helvetti mää olen vanha, jos eivät nykynuoret Ed Belfouria tiedä.
Mulle avautui oma vanhuuteni työkavereihin nähden kun keskusteltiin kännykän sim-korteista. Jätkät eivät meinanneet millään uskoa että vanhoissa kännyköissä sim-kortti oli sellainen luottokortin kokoinen.

Ja mä en ole edes vielä kolmekymppinen.

Suosikkijoukkue
Lähes yhtä hurjaa on, että Ed tulee jollekin ensimmäisenä mieleen Toronton veskarina. o_O
Mutta entäpäs jos olet vielä niin "nuori" että ensimmäinen kausi NHL:stä jota seurasit oli juurikin 2002-03 eli Belfourin ensimmäinen kausi Torontossa? Onko silti ihmeellistä että yhdistän Ed Belfourin äkkiseltään Torontoon, tiedostaen toki että mies vietti valtaosan urastaan Blackhawksin paidassa?

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC

Mulle avautui oma vanhuuteni työkavereihin nähden kun keskusteltiin kännykän sim-korteista. Jätkät eivät meinanneet millään uskoa että vanhoissa kännyköissä sim-kortti oli sellainen luottokortin kokoinen.

Joo ja nuorten jalkapallon EM-finaalissa kentälle tuli vaihdosta Lilian Thuramin poika. Silloin tuntui pikkuisen vanhalta myös.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avautui muuten juuri että @Roger Moore on vastoin aavistustani alle kolmekymppinen.
Joo, vaikka eittämättä joissain asioissa olen aika vanhoihin nahkoihin tehty. Esimerkiksi tosiaan se että tilaan paperilehteä ja sunnuntaisin luen lehdestä ekana kuolinilmoitukset.

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan

Mutta ei sullakaan varmasti ole omassa käytössä tuommoista puhelinta ollut? Nuo on nimittäin tosi vanhoja malleja...

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mutta ei sullakaan varmasti ole omassa käytössä tuommoista puhelinta ollut? Nuo on nimittäin tosi vanhoja malleja...
Ei omassa käytössä toki, mutta perheemme eka kännykkä oli juurikin sellainen jossa sim-kortti oli luottokortin kokoinen. Malli oli Nokia 1610 ja se taisi saapua meille joskus vuonna 1997.

Suosikkijoukkue
Nykyjonnet ei edes tiedä että niillä ihan ensimmäisillä kunnon kännyköillä silloiset lapset aka. minun sukupolveni hakkasi matopeliä ja pimputti Nokian monotonisia soittoääniä eestaas.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avautui että konemusiikin ystävät ottavat aika pahasti itseensä jos erehtyy kutsumaan konemusiikkia jumputukseksi jonka live-esitys on sellainen missä lyödään muistitikku läppäriin kiinni ja heilutellaan käsiä.

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Nokia 1610 ja se taisi saapua meille joskus vuonna 1997.

Nokia 1610:n jälkeen tuli "venttikymppi" eli Nokia 2110, joka sekin taisi ilmestyä 1996 tai 97. Täytyy paremmin muistavilta kysyä, että millä tavalla 2110 oli upgreidattu tuosta 1610:sta? Tuo sim-kortti taisi olla tuossa jo pienempi, mutta muutenhan se oli aivan yhtä iso halko kuin edeltäjänsäkin. Ulkonäkö muuten ehkä oli ainakin sen ajan mallin mukaisesti tyylikkäämpi, mutta silloin kun puhelimien toiminnot rajoittui soittamiseen ja tekstareihin (+soittoäänen vaihtamiseen), niin ei kai kukaan alkanut pelkästään ulkonäön ja pienemmän sim-kortti takia päivittämään puhelintaan?

Seuraava malli eli Nokia 3110 oli sitten jo kooltaan selvästi pienempi (ja ensimmäinen oma kännykkä itselläni).

Edit. Katos perkele, googlaus paljasti että venttikymppi oli itse asiassa ilmestynyt jo 1994 eli kaksi vuotta ennen 1610:a. Silti se 1997 ilmestynyt 3110 muistutti enemmän 2110:aa kuin 1610:aa, mutta oliko ne sitten jotain omaa linjaansa. Nyt viestini ei ole enää off-topic sillä tämä tosiaan avautui.

Viimeksi muokattu:

JoMe84

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Avautui että konemusiikin ystävät ottavat aika pahasti itseensä jos erehtyy kutsumaan konemusiikkia jumputukseksi jonka live-esitys on sellainen missä lyödään muistitikku läppäriin kiinni ja heilutellaan käsiä.

15 vuotta DJ-hommia tehneenä voin kertoa että ei se ihan noin yksinkertaista ole. Sopii kokeilla ite lajia ja tulla vasta sitten kommentoimaan. Et selvästikään ole nähnyt esim Skrillexin keikkaa, Tiestosta puhumattakaan.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopii kokeilla ite lajia ja tulla vasta sitten kommentoimaan.
Tää onkin hyvä. Pitää muistaa sitten jatkossa kun esim. jääkiekkoilijoita arvostelee että en kuitenkaan ole itse ihan yhtä hyvä. Vai päteekö tämä ainoastaan musiikkiin?

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Ei omassa käytössä toki, mutta perheemme eka kännykkä oli juurikin sellainen jossa sim-kortti oli luottokortin kokoinen. Malli oli Nokia 1610 ja se taisi saapua meille joskus vuonna 1997.
Eikö muuten SIM-kortti ole vieläkin luottokortin kokoinen? Siitä vain nypitään halutun kokoinen osa siihen luuriin.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Eikö muuten SIM-kortti ole vieläkin luottokortin kokoinen? Siitä vain nypitään halutun kokoinen osa siihen luuriin.
Käsittääkseni simmi on juurikin sen kokoinen kuin se siinä puhelimessa on. Koon perusteella se virallinen nimi on sitten esim. nano-sim tai micro-sim tms.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy