Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 702 865
  • 33 893

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tällä kaudella minua ilahduttivat Islandersin paluu pudotuspeleihin, Sabresin väkevä alkukausi, McDavidin kovat otteet muuten todella luokattomassa joukkueessa ja Flamesin räiskyvä esiintyminen ykkösvitjan johdolla läpi runkosarjan. Pettymyksiä olivat Sabresin romahtaminen ulos pudotuspelipaikoilta, Maple Leafsin toinen peräkkäinen ekan kierroksen hävitty seiskapeli Bruinsille, Devilsin jatkuva konttaaminen ja Raannan runsaat poissaolot pelikunnon oltua sitä mitä se oli. Kaikkein parhaiten jäi kuitenkin mieleen kanadalaisten karvas, kurkkuun työnnetty kalkki: ensin Canadiens jäi aivan maaliviivan tuntumassa sentin päähän jatkopeleistä, sitten Jets sai köniinsä Bluesilta, Flamesin takka sammui Avalanchen vyöryssä ja vaahteranlehdet putosivat puusta karhun kiipeilyn seurauksena. Otti päähän, paljonkin.
Jets sietääkin köniinsä, ja hienoa että nimenomaan Bluesilta. McDavidin puolesta vähän harmittaa, että Oilers tuskin saa rakennettua voittavaa joukkuetta hänen uransa aikana. Niin kauan siellä on vedetty niin vihkoon ihan jokaisella osa-alueella, että ihan hetkessä ei hommat korjaannu. Leafsin aika tulee vielä. Eturivi on pelottavan kova, takalinjat vielä kuntoon niin hyvä tulee. Flames pääsi yllättävänkin pitkälle, samoin Islanders. Playoff-paikka oli molemmille oma Stanley Cup.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tunnen henkilökohtaisesti yhden Bruins-fanin, isä on maininnut työpaikallaan olevan yhden mustakultaisen kannattajan ja B-logoa on tullut nähtyä niin koulussa kuin Isomäessä. Pystyn siis tämän johdosta allekirjoittamaan olettamuksesi joukkueen runsaasta kannatuksesta täällä pohjoisessa. Miksi, se onkin sitten arvoitus... ainakin kyseessä on yksi koko liigan perinteisimpiä ja vanhimpia organisaatioita, joten mitään huonoa jengiä ihmiset eivät kannata. Joukkuekin jatkaa menestymistään kaudesta toiseen, toisin kuin Bruinsin kevään 2011 finaalivastustaja Canucks, joka on ainakin edelliset pari kautta ollut melko löysä, likainen sukka. Olen seurannut NHL:ää vasta kaudesta 2016-17 lähtien, joten en osaa sanoa sitä edeltävien kausien runkosarjasijoituksista juuri mitään. Mestareita ja finaalipareja osaan toki nimetä.

Isä kysyi meikältä kerran, omaanko suosikkia NHL:stä, mutta en omannut silloin, enkä omaa vieläkään. Pidän koko liigasta, arvostan kaikkia joukkueita, symppaan milloin ketäkin ja katson kaikkien jengien maalikoosteita kiinnostuneena. Tosin kanadalaisjoukkueet ovat minulla tarkemmassa seurannassa, koska kuten tiedetään, edellinen Stanley Cupin voittanut kanukkiseura on Canadiens vuodelta 1993, sama vuosi jolloin legendaarinen Jurassic Park sai ensi-iltansa ja Neuvostoliitto oli vasta hetki sitten hajonnut. Olen mielelläni mukana seuraamassa, koska tuo nyt 26 vuoden putki päättyy. Odotin tältä kaudelta paljon, mutta heti ekalla kierroksella koko kuvio lässähti littanaksi.
Itse seurasin viime kauden aikana erityisesti Coloradon, Carolinan ja Dallasin pelejä suomalaisten takia. Ensi kaudella menee myös seurantaan Rangers tai Devils riippuen Kakon uudesta osoitteesta. Ainoa joukkue jolle en toivonut menestystä oli Penguins ja se näytti toteutuvan. Ei niissäkään mitään vikaa ole, mutta antaa nyt muidenkin voittaa välillä. Muuten on ihan sama kuka voittaa. Tosin finaaleissa olen hieman Bluesin puolella. Mukavaa seurata maailman parasta kiekkoa lähes puolueettomasti, kun liigassa tulee elettyä niin vahvasti tepsin mukana.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Avautui, että palstalta löytyy lukuisia nimimerkkejä, jotka ilmoittavat suosikkijoukkueeseen NHL:stä New Jersey Devilsin. En ala tägäämään ketään, mutta näitä on muutaman kuukauden aikana iskenyt silmään lukuisia. Jotenkin on yllättänyt, miten moni diggaa juurikin paholaisista. Red Wings tuntuu samaten olevan melko suosittu seura palstalaisten keskuudessa.

Tuota noin. Finnairilla on halpoja lentoja New Yorkiin. Vaihtamalla Euroopassa pääsee vieläkin halvemmalla.

Nyki on nyt vaan se mesta minne mennä. Ja sitten voi hippeillä rajan yli. Myös Bostoniin pääsee helposti.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
No ei kai ne nyt sen takia Devilsiä kannata, että sinne pääsee helposti peleihin. Tai mistä mä tiedän, en ole ollut Finnairin lennolla New Yorkiin.
 

Barney

Jäsen
Vastoin omaa toteamustasi, aion pidätellä hengitystäni ylihuomiseen asti.
Uskaltaisin väittää, että noin toimimalla sinulta jää se viesti näkemättä. Toisaalta en ole erityisen tarkasti perehtynyt ihmisen anatomiaan.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
No ei kai ne nyt sen takia Devilsiä kannata, että sinne pääsee helposti peleihin. Tai mistä mä tiedän, en ole ollut Finnairin lennolla New Yorkiin.

Tietysti kannattaa, kun ne ostaa jotain fanikrääsää sieltä. Ei sentään lennolta, mutta jostain siitä.
 

Nick Neim

Jäsen
Tietysti kannattaa, kun ne ostaa jotain fanikrääsää sieltä. Ei sentään lennolta, mutta jostain siitä.
Onko sulla jotain muuta erityistä perustelua miksi tämä koskee Devilsiä, mutta ei esimerkiksi Islandersia? Taitaa heidän fanipohjansa Suomessa olla aika vaatimaton, vaikka sitä samaa fanikrääsää tarttuu samalla logiikalla heiltäkin matkaan.

Jos nyt palataan realistisuuteen eikä höpötellä mistään jonnin joutavista lennoista, niin eiköhän ne fanipohjat ole luotu 1990-luvun lopussa tai 2000-luvun alussa. En pidä sitä sattumana, että Coloradolla, New Jerseyllä tai Detroitilla taitaa kaikilla olla jonkinlainen joukko tänne kirjoittelevia 30-50 vuotiaita miehiä, kun miettii minkä ikäisiä he noina menestysvuosina ovat olleet. Starsinkin uskaltaa lisätä listalle.

Taitaa olla jopa ihan tutkittukin juttu kuinka fanitukset alkavat jo lapsuudessa, ja siinä vaiheessa ei välttämättä kenelläkään 8-vuotiaalla ole yhtään lentoa New Yorkiin takana. Vaikka helpolla pääseekin.
 

Romppanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Jokerit, Inter Milan, RoPS
Ylälaidan valikosta "jäsenet" kun klikkaa, niin esiin tulee 20 eniten viestejä palstalle tuottaneet nimimerkit. Olen käyttänyt JAta pitkälti toistakymmentä vuotta, mutta en ole ikinä törmännyt tuolta TOP20-listalta löytyvään nimimerkki @ms.qvist (yli 20k viestiä) kirjoituksiin missään. Hämmentävää.
 

axe

Jäsen

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tovi sitten radiossa haastateltiin suomalaista räppäriä. Omien (ja toimittajan) sanojen mukaan hänellä oli todella paljon yhteläisyyksiä Tupac Shakuriin. Merkittävin niistä oli se, että hän on nyt samanikäinen kuin Tupac kuollessaan.

Holy shit. Minulla on ollut merkittäviä yhteläisyyksiä aika moneen julkkikseen, mutta en ole vaan hoksannut tätä asiaa.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Tovi sitten radiossa haastateltiin suomalaista räppäriä. Omien (ja toimittajan) sanojen mukaan hänellä oli todella paljon yhteläisyyksiä Tupac Shakuriin. Merkittävin niistä oli se, että hän on nyt samanikäinen kuin Tupac kuollessaan.

Holy shit. Minulla on ollut merkittäviä yhteläisyyksiä aika moneen julkkikseen, mutta en ole vaan hoksannut tätä asiaa.

Kuolema on tehokkain tapa tehostaa artistin / taiteilijan tunnettuutta - tosin tuo on itse artistin / taiteilijan kannalta jossain määrin ongelmallista mikäli siitä gloriasta haluaisi nauttiakin. Ehkä vielä tuokin yhteinen tekijä löytyy ennen seuraavia synttäreitä?
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Meinaatko, että tulemme vääntämään kovastikin asiasta... no mutta totta kai me väännämme. Pitää tuollekin ottelulle avata hyvä ennakko, jota muiden on nautinnollista lukea.

Tule tänne Poriinkin käymään joku kerta, niin voidaan peräti tavatakin, jos löytyy kiinnostusta.
Ehkä tulenkin joskus sinne päin ja tapaamme kasvotusten, mutta en nyt ihan hetkeen ainakaan.

Nyt avautui semmonen homma, että pitää mennä naimisiin.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Death Angelilta tullut uusi levy? Siis siltä Death Angelilta, joka soitalsi jo nuoruudessani eikä esim. joltain rappaskalta, joka nyt vain ei keksinyt mitään ja tuottaja nimesi Death Angeliksi, kun semmoinen oli jo.

Tässä tämä vanha hitti, Seemingly Endless Time: https://www.youtube.com/watch?v=AEDbJc_c1CI
Pitkän tauon jälkeen avautui taas kerran, että Act III on helvetin hyvä levy.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös