pernaveikko
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HIFK, Crusaders, Lechia
Syödäänkö banaaneja juhlan kunniaksi?
Ei kai kuormasta saa syödä. Viljellään niitä.
Syödäänkö banaaneja juhlan kunniaksi?
Ei kai kuormasta saa syödä. Viljellään niitä.
Mutta ei kai niita kannata viljellä jos ei niitä kukaan syö?
Voi niitä myös lastata. Niin kuin siinä laulussa.
Mutta ei kai niita kannata viljellä jos ei niitä kukaan syö?
Totta. Kyllä minäkin otan mieluummin niitä Pirkka-banaaneja kuin reilun kaupan, jotka maksaa kolme kertaa enemmän. Epäreilulla kaupalla on etunsa.Lähiruoka ja muut hippeilyt jää aina hyllyyn, kun kuluttajat näkevät hinnat. Tutkimuksissa tietenkin kaikki haluavat sellaista.
Totta. Kyllä minäkin otan mieluummin niitä Pirkka-banaaneja kuin reilun kaupan, jotka maksaa kolme kertaa enemmän. Epäreilulla kaupalla on etunsa.
Appiukko ihmetteli jokunen vuosi sitten, kun ostin tanskalaisen joulukinkun enkä suomalaista. Vastasin, että aion syödä sen, en keskustella sen kanssa.Sama täällä. Jännä juttu muuten, että 10 km kilometrin päässä kasvaneen naudan liha on kallimpaa kuin vaikka Ruotsista tuotu.
Älä pidätä hengitystä. Takuulla turha viesti. : DOn varmasti kunnia päästä tuollaisen yleisketjun perustajana kirjoittamaan 10-vuotisviesti tuhansien ja tuhansien ihmisten käymien turinoiden päätteeksi. Odotan mielenkiinnolla viestin antia.
Sama täällä. Jännä juttu muuten, että 10 km kilometrin päässä kasvaneen naudan liha on kallimpaa kuin vaikka Ruotsista tuotu.
Mun mielestä se on "TEEEEE-O!"Niin, sehän alkaa samalla tavalla kuin tuo huuto MM-kisa-areenoilla. Day-o se oikeasti on, mutta TV:n välityksellä katsojien mylvintä kuulosti lähinnä EEEEEEOOOOOOO:lta.
Niin että lohen lennättäminen toiselle puolelle maapalloa ja takaisin plus thaimaalaisten leikkaajien palkat maksaa vähemmän kuin norjalaisten leikkaajien palkat? Vittu, mie olen niin väärällä alalla, haluan norjalaiseksi lohenleikkaajaksi.Norjalainen lohi lennätetään Thaimaahan leikattavaksi ja tuodaan sitten takaisin niillä lentokoneilla.
Joskus on ollut uutisissakin, mutta hyväksi havaittua käytäntöä ei voi muuttaa, niin ei siitä uutiseksi ole. Jos se leikattaisiin Norjassa, niin se olisi liian kallista kenenkään ostaa.
Niin että lohen lennättäminen toiselle puolelle maapalloa ja takaisin plus thaimaalaisten leikkaajien palkat maksaa vähemmän kuin norjalaisten leikkaajien palkat? Vittu, mie olen niin väärällä alalla, haluan norjalaiseksi lohenleikkaajaksi.
Vaikka tässä ollaankin Bluesin vankkureissa, niin olen minäkin tosiaan Devils-miehiä. Ja Hifkin miehiä, ja Lieksan Hurttien.Avautui, että palstalta löytyy lukuisia nimimerkkejä, jotka ilmoittavat suosikkijoukkueeseen NHL:stä New Jersey Devilsin. En ala tägäämään ketään, mutta näitä on muutaman kuukauden aikana iskenyt silmään lukuisia. Jotenkin on yllättänyt, miten moni diggaa juurikin paholaisista. Red Wings tuntuu samaten olevan melko suosittu seura palstalaisten keskuudessa.
No joo, 16 vuotta edellisestä cupista. Mutta olivat ne Brodeurin, A-linen, Niedermayerin ja Stevensin päivät hienoa aikaa!Ahaa, nyt avautui että muistikuvani sinusta IFK-miehenä ei ollutkaan väärä. Devilsilla on toki komeat peliasut ja hieno nimikin, joten ihmekös ovat niin suosittu sakki. Menestys onkin sitten ollut jonkin aikaa hieman toissijainen asia.
Omien havaintojeni mukaan myös Boston-faneja on keskivertoa enemmän. Tosin Bruinsin fanitus taitaa olla muutenkin aika yleistä Suomessa. Kyllä mäkin joskus yritin löytää itselleni suosikki änäri joukkuetta, mutta en onnistunut. Toisaalta mun on hyvin vaikea kuvitella, että jostain jengistä tulisi niin tärkeä, kuin TPS on ollut viimeiset 4-5 vuotta.Avautui, että palstalta löytyy lukuisia nimimerkkejä, jotka ilmoittavat suosikkijoukkueeseen NHL:stä New Jersey Devilsin. En ala tägäämään ketään, mutta näitä on muutaman kuukauden aikana iskenyt silmään lukuisia. Jotenkin on yllättänyt, miten moni diggaa juurikin paholaisista. Red Wings tuntuu samaten olevan melko suosittu seura palstalaisten keskuudessa.
Jets sietääkin köniinsä, ja hienoa että nimenomaan Bluesilta. McDavidin puolesta vähän harmittaa, että Oilers tuskin saa rakennettua voittavaa joukkuetta hänen uransa aikana. Niin kauan siellä on vedetty niin vihkoon ihan jokaisella osa-alueella, että ihan hetkessä ei hommat korjaannu. Leafsin aika tulee vielä. Eturivi on pelottavan kova, takalinjat vielä kuntoon niin hyvä tulee. Flames pääsi yllättävänkin pitkälle, samoin Islanders. Playoff-paikka oli molemmille oma Stanley Cup.Tällä kaudella minua ilahduttivat Islandersin paluu pudotuspeleihin, Sabresin väkevä alkukausi, McDavidin kovat otteet muuten todella luokattomassa joukkueessa ja Flamesin räiskyvä esiintyminen ykkösvitjan johdolla läpi runkosarjan. Pettymyksiä olivat Sabresin romahtaminen ulos pudotuspelipaikoilta, Maple Leafsin toinen peräkkäinen ekan kierroksen hävitty seiskapeli Bruinsille, Devilsin jatkuva konttaaminen ja Raannan runsaat poissaolot pelikunnon oltua sitä mitä se oli. Kaikkein parhaiten jäi kuitenkin mieleen kanadalaisten karvas, kurkkuun työnnetty kalkki: ensin Canadiens jäi aivan maaliviivan tuntumassa sentin päähän jatkopeleistä, sitten Jets sai köniinsä Bluesilta, Flamesin takka sammui Avalanchen vyöryssä ja vaahteranlehdet putosivat puusta karhun kiipeilyn seurauksena. Otti päähän, paljonkin.
Itse seurasin viime kauden aikana erityisesti Coloradon, Carolinan ja Dallasin pelejä suomalaisten takia. Ensi kaudella menee myös seurantaan Rangers tai Devils riippuen Kakon uudesta osoitteesta. Ainoa joukkue jolle en toivonut menestystä oli Penguins ja se näytti toteutuvan. Ei niissäkään mitään vikaa ole, mutta antaa nyt muidenkin voittaa välillä. Muuten on ihan sama kuka voittaa. Tosin finaaleissa olen hieman Bluesin puolella. Mukavaa seurata maailman parasta kiekkoa lähes puolueettomasti, kun liigassa tulee elettyä niin vahvasti tepsin mukana.Tunnen henkilökohtaisesti yhden Bruins-fanin, isä on maininnut työpaikallaan olevan yhden mustakultaisen kannattajan ja B-logoa on tullut nähtyä niin koulussa kuin Isomäessä. Pystyn siis tämän johdosta allekirjoittamaan olettamuksesi joukkueen runsaasta kannatuksesta täällä pohjoisessa. Miksi, se onkin sitten arvoitus... ainakin kyseessä on yksi koko liigan perinteisimpiä ja vanhimpia organisaatioita, joten mitään huonoa jengiä ihmiset eivät kannata. Joukkuekin jatkaa menestymistään kaudesta toiseen, toisin kuin Bruinsin kevään 2011 finaalivastustaja Canucks, joka on ainakin edelliset pari kautta ollut melko löysä, likainen sukka. Olen seurannut NHL:ää vasta kaudesta 2016-17 lähtien, joten en osaa sanoa sitä edeltävien kausien runkosarjasijoituksista juuri mitään. Mestareita ja finaalipareja osaan toki nimetä.
Isä kysyi meikältä kerran, omaanko suosikkia NHL:stä, mutta en omannut silloin, enkä omaa vieläkään. Pidän koko liigasta, arvostan kaikkia joukkueita, symppaan milloin ketäkin ja katson kaikkien jengien maalikoosteita kiinnostuneena. Tosin kanadalaisjoukkueet ovat minulla tarkemmassa seurannassa, koska kuten tiedetään, edellinen Stanley Cupin voittanut kanukkiseura on Canadiens vuodelta 1993, sama vuosi jolloin legendaarinen Jurassic Park sai ensi-iltansa ja Neuvostoliitto oli vasta hetki sitten hajonnut. Olen mielelläni mukana seuraamassa, koska tuo nyt 26 vuoden putki päättyy. Odotin tältä kaudelta paljon, mutta heti ekalla kierroksella koko kuvio lässähti littanaksi.
Avautui, että palstalta löytyy lukuisia nimimerkkejä, jotka ilmoittavat suosikkijoukkueeseen NHL:stä New Jersey Devilsin. En ala tägäämään ketään, mutta näitä on muutaman kuukauden aikana iskenyt silmään lukuisia. Jotenkin on yllättänyt, miten moni diggaa juurikin paholaisista. Red Wings tuntuu samaten olevan melko suosittu seura palstalaisten keskuudessa.
Uskaltaisin väittää, että noin toimimalla sinulta jää se viesti näkemättä. Toisaalta en ole erityisen tarkasti perehtynyt ihmisen anatomiaan.Vastoin omaa toteamustasi, aion pidätellä hengitystäni ylihuomiseen asti.
No ei kai ne nyt sen takia Devilsiä kannata, että sinne pääsee helposti peleihin. Tai mistä mä tiedän, en ole ollut Finnairin lennolla New Yorkiin.