Seiskaluokalla yläasteen alkajaisiksi muistan että yksi luokan kovista jätkistä istui heti ensimmäislllä viikoilla jollain tunnilla minun paikallani ns. kotiluokassamme, raaputti siihen avaimellaan isolla että "Risto Siltanen was here" ja sitä kirjoitusta sitten säännöllisesti seuraavat kolme vuotta pulpetista samassa luokassa tuijottelin.Avautui että Risto Siltanen pelasi peräti 562 NHL-matsia ja paukutti 355 pistettä. Jotenkin olin siinä uskossa että kävi vaan kääntymässä. Kun oli semmonen keskiverto kanukin kullin pitunenkin vaan. Melkonen lämäri oli kyllä jannulla. Ihmeen vähän ukosta kumminkin kuulee puhuttavan noillakin meriiteillä.
Kyseinen kaveri lähti muuten tarkkiksen kautta kokonaan pois koulusta samana syksynä, lisäksi kuulin parikymmentä vuotta myöhemmin aikuisiällä ottaneen lopulta hengen itseltään. Se on sellaista. Perintönä häneltä jäi kuitenkin minun mieleeni tuo Risto Siltaselle osoitettu tribuutti, ja tiedä vaikka se kirjoitus eläisi edelleen saman pulpetin kannessa jossain päin Stadia tai muuta Suomea.