Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 731 070
  • 33 987
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Vitutus ketjussa oli puhetta hikan poisto kikoista ja minulle tämä kaupan hedelmäpussiin hengittely oli tuntematon konsti. Itsellä on käytössä vähän ehkä typerältä kuulostava ja näyttävä keino, eli veden juonti lasin/mukin väärältä laidalta, siltä mikä on kauempana sinusta ja siitä tietysti juodaan ikään kuin ylösalaisin, koska muiten vesi olisi sylissä. Tämä on toiminut itsellä hyvin tehokkaasti, mutta pitää kyllä testata pussiin hönkimistä seuraavan hikan sattuessa.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Oon varmaan kertonut ennenkin, että mä poistan hikan lopettamalla hikkaamisen. En osaa selittää tarkasti, mutta keskityn rentoutumaan ja kun hikka meinaa tulla, tappelen vastaan ja rentoutan jatkuvasti hengityslihaksia. Hetken päästä hikka on poissa.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Oon varmaan kertonut ennenkin, että mä poistan hikan lopettamalla hikkaamisen. En osaa selittää tarkasti, mutta keskityn rentoutumaan ja kun hikka meinaa tulla, tappelen vastaan ja rentoutan jatkuvasti hengityslihaksia. Hetken päästä hikka on poissa.
Minun konstini hikan lopettamiseen on se, että lopetan hikan ajattelemisen. Tyystin. Pari kertaa saattaa vielä tuon jälkeen nypähtää, siinä kaikki. Tosin en tiedä olenko vain jotenkin helppo tapaus, kun hikka ei ole ikinä jäänyt erityisemmin päälle. Ehkä alle kouluikäisenä penskana on saattanut, mutta en mene sitäkään varmaksi väittämään.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Omalla kohdallani, jo kymmeniä vuosia on toiminut tämä neuvo:

Pidätä hengitystäsi nenää puristamalla ja nielaise neljä kertaa.

Toimii joka kerta, ja samaa ovat sanoneet muutkin kokeilleet. Perustuu ehkä siihen, että tuohon pitää oikeasti keskittyä, ja aivot saavat muuta ajateltavaa.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Omalla kohdallani, jo kymmeniä vuosia on toiminut tämä neuvo:

Pidätä hengitystäsi nenää puristamalla ja nielaise neljä kertaa.

Toimii joka kerta, ja samaa ovat sanoneet muutkin kokeilleet. Perustuu ehkä siihen, että tuohon pitää oikeasti keskittyä, ja aivot saavat muuta ajateltavaa.
Tämä. Tosin itse ei tarvitse edes nielaista. Riittää kun pidättää hengitystä (nenästä kiinnipito auttaa) siihen asti kun seuraava hikka olisi tulossa. Se huamaa että siä on kioski kiinni ja menee kertoon kavereille että lähetää menee. Toimii itellä aina. Harvemmin tosin hikkaa edes tulee. Silloin joskus kun juo jääkylmää kaljaa liian innokkaasti kerralla.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Avautui että Risto Siltanen pelasi peräti 562 NHL-matsia ja paukutti 355 pistettä. Jotenkin olin siinä uskossa että kävi vaan kääntymässä. Kun oli semmonen keskiverto kanukin kullin pitunenkin vaan. Melkonen lämäri oli kyllä jannulla. Ihmeen vähän ukosta kumminkin kuulee puhuttavan noillakin meriiteillä.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Avautui että Risto Siltanen pelasi peräti 562 NHL-matsia ja paukutti 355 pistettä. Jotenkin olin siinä uskossa että kävi vaan kääntymässä. Kun oli semmonen keskiverto kanukin kullin pitunenkin vaan. Melkonen lämäri oli kyllä jannulla. Ihmeen vähän ukosta kumminkin kuulee puhuttavan noillakin meriiteillä.
Seiskaluokalla yläasteen alkajaisiksi muistan että yksi luokan kovista jätkistä istui heti ensimmäislllä viikoilla jollain tunnilla minun paikallani ns. kotiluokassamme, raaputti siihen avaimellaan isolla että "Risto Siltanen was here" ja sitä kirjoitusta sitten säännöllisesti seuraavat kolme vuotta pulpetista samassa luokassa tuijottelin.

Kyseinen kaveri lähti muuten tarkkiksen kautta kokonaan pois koulusta samana syksynä, lisäksi kuulin parikymmentä vuotta myöhemmin aikuisiällä ottaneen lopulta hengen itseltään. Se on sellaista. Perintönä häneltä jäi kuitenkin minun mieleeni tuo Risto Siltaselle osoitettu tribuutti, ja tiedä vaikka se kirjoitus eläisi edelleen saman pulpetin kannessa jossain päin Stadia tai muuta Suomea.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Minulle avautui juuri, että tulevassa koti- ja vaihto-opiskelukaupungissani Grazissa on jääkiekkoseura Moser Medical Graz 99ers. Se pelaa Itävallan pääsarjaa. Wikipedian mukaan joukkueessa pelaa ensi kaudella Dwight King. Joukkueen fanshopista voi ostaa leivänpaahtimen alle viidelläkympillä. Voikohan tuolla polttaa tuon logon siihen leipään?

Linkki menee kyseisen leivänpaahtimen tuotesivulle Graz 99ers | Toaster
Niinhän ne siinä suoraan sanoo. Vai astuinko nyt johonkin miinaan?
 

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - Connorit Bedard & McDavid
Minulle avautui juuri, että tulevassa koti- ja vaihto-opiskelukaupungissani Grazissa on jääkiekkoseura Moser Medical Graz 99ers. Se pelaa Itävallan pääsarjaa. Wikipedian mukaan joukkueessa pelaa ensi kaudella Dwight King. Joukkueen fanshopista voi ostaa leivänpaahtimen alle viidelläkympillä. Voikohan tuolla polttaa tuon logon siihen leipään?

Linkki menee kyseisen leivänpaahtimen tuotesivulle Graz 99ers | Toaster
Leivänpaahdin oli Suomessakin jo ainakin Tepsillä myynnissä. Toki Kärppä-miestä tuskin lämmittää, mutta ei siis ihan uusi juttu ole. Toimivuudesta ei tietoa :D
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllä sanonta "raha ei tuo onnea" pitää kutinsa. Ainahan raha helpottaa elämää, mutta lopulta kun on hätä, niin toista ihmistä ei korvaa kukaan. Ilman toisen ihmisen tukea sitä on kuin koira ilman luuta, kerjäläinen ilman kolehtia, aurinko ilman säteitä, ilma ilman happea, musiikki ilman nuottia, vauva ilman tuttia, sudenkorento ilman sutta ja vielä vaikka hämähäkki ilman verkkoa. Muistakaa tämä kun elätte voimanne tunnossa ja luulette, että olette oman maailmanne kuningas. Ilman lähimmäisiänne te ette ole mitään.
 

teppana

Jäsen
Kyllä sanonta "raha ei tuo onnea" pitää kutinsa. Ainahan raha helpottaa elämää, mutta lopulta kun on hätä, niin toista ihmistä ei korvaa kukaan. Ilman toisen ihmisen tukea sitä on kuin koira ilman luuta, kerjäläinen ilman kolehtia, aurinko ilman säteitä, ilma ilman happea, musiikki ilman nuottia, vauva ilman tuttia, sudenkorento ilman sutta ja vielä vaikka hämähäkki ilman verkkoa. Muistakaa tämä kun elätte voimanne tunnossa ja luulette, että olette oman maailmanne kuningas. Ilman lähimmäisiänne te ette ole mitään.

Tottakai perhe ja lähimmäiset on se elämän rikkaus. Mutta muistaakseni jostain joskus luin, että raha tuo myös onnea. Tiettyyn pisteeseen saakka. Tottakai jos pannaan viivalle puoliso ja pankkitili, niin kyllä kaikki mielummin sen pankkitilin menettää (olettaen että kyseessä on siis hyvä parisuhde). Mutta raha tuo myös onnellisuutta. Tai se tuo vapautta joka taas voi tuoda onnellisuutta.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Avautui pienen etsinnän jälkeen, että toki Jatkoajan keskustelupalstalta löytyy fiilistelyketju Keskisalon juoksusta. Toki, ei live-seurantaa, toisin kuin keihään ja moukarin kohdalla. Ja juoksusta sattumoisin päivälleen 12 vuotta aikaa.

Ajeltiin perjantai-iltana puolisen tuntia venerantaan, moottorilla 10 minuuttia mökille ja pari minuuttia ennen starttia saatiin matka-tv viritettyä käyttökuntoon. Näin sen koin.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Avautui juuri, että on olemassa sellainen kieli kuin kornin kieli (korniksi Kernowek). Tämä oli minulle aivan uusi tieto. Perehdyttyäni aiheeseen lisää löysin tiedon, että ensimmäinen korninkielinen romaani oli Melville Bennetton An Gurun Wosek a Geltya, joka on julkaistu vuonna 1984. Linkki vie Wikipedia -artikkeliin aiheesta.
Taisi myös avautua että kävit kommentoimassa, ennen kuin edes tiesit mistä puhuttiin, mutta vahvan mielipiteen ja puolen osasit ottaa jo ennen kuin edes tiesit asiasta. Sitten äkkiä wikipediasta katsomaan mitä se sana tarkoittikaan.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Luulin vielä nykyisen vuoden puolelle asti, että @oiler99 on vuonna -99 syntynyt nuoremman sukupolven Edmonton-fani. Noh, jossain kohtaa tätä vuotta tuli vilkaistua hänen profiiliaan ja sieltä kävi ilmi että hän on kuulunut jatkoajan foorumeille jo 13 vuotta. Siinä kohtaa vasta välähti, että toi 99 hänen nimessä on Gretzkyn pelinumero eikä hän suinkaan liittynyt jatkikseen kuusivuotiaana. Tuli muuten aika tyhmä olo tuon tajuttuani.
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olen tässä vähentänyt uutisten seuraamista ja tuntuu olevan oikea päätös. Aamulla kun tv:stä seurasin Ylen uutisia niin kova tykitys heti kolme ekaa aihetta: Italian siltaromahdus, Ruotsin autopoltot ja jenkkien pedofiilipapit. Siinä vaiheessa loppui seuraaminen, sai oikein hyvän fiiliksen uuteen päivään. Pelkkää paskaa tuntuu tapahtuvan maailmalla.

e. taidettiin siellä jostain Lontoon terrori-iskustakin mainita
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Olen tässä vähentänyt uutisten seuraamista ja tuntuu olevan oikea päätös. Aamulla kun tv:stä seurasin Ylen uutisia niin kova tykitys heti kolme ekaa aihetta: Italian siltaromahdus, Ruotsin autopoltot ja jenkkien pedofiilipapit. Siinä vaiheessa loppui seuraaminen, sai oikein hyvän fiiliksen uuteen päivään. Pelkkää paskaa tuntuu tapahtuvan maailmalla.

e. taidettiin siellä jostain Lontoon terrori-iskustakin mainita
Tuohon vielä se, että Dannylle meni näköjään Iskelmä-Finlandia, tietää teksti-tv. Hulluksi on mennyt.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Olen tässä vähentänyt uutisten seuraamista ja tuntuu olevan oikea päätös. Aamulla kun tv:stä seurasin Ylen uutisia niin kova tykitys heti kolme ekaa aihetta: Italian siltaromahdus, Ruotsin autopoltot ja jenkkien pedofiilipapit. Siinä vaiheessa loppui seuraaminen, sai oikein hyvän fiiliksen uuteen päivään. Pelkkää paskaa tuntuu tapahtuvan maailmalla.

e. taidettiin siellä jostain Lontoon terrori-iskustakin mainita

Mikään ei kiinnosta ihmisiä niin paljon kuin huonot uutiset. Harvemmin sitä mitään positiivista uutisista pääsee lukemaan.

Seuraavaksi pitää odotella italialaista pedofiilipappia ajamassa palavaa ruotsalaista autoa romahtaneella sillalla yhdysvalloissa.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Seuraavaksi pitää odotella italialaista pedofiilipappia ajamassa palavaa ruotsalaista autoa romahtaneella sillalla yhdysvalloissa.

...ylpeiden sateenkaariorganismien huutaen miituuta rummutuksen tahtiin taustalla.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mikään ei kiinnosta ihmisiä niin paljon kuin huonot uutiset. Harvemmin sitä mitään positiivista uutisista pääsee lukemaan.

Iltalehdellä oli joskus kesäuutiset ennen klikkiaikaa, siinä kerrottiin vain positiivisia juttuja. Kas kummaa, jos ei taloudellisesti kannattanut, kun ei niitä enää ole näkynyt.

Se on jäänyt epäselväksi miksi uutisarvona hyvät ei olisi yhtä hyviä kuin huonot, mutta kun niitä ei kukaan lue, niin niitä ei kannata tuottaa.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Tuo voisi olla melkoinen näky. Samaan aikaan flatuksen muodossa ilmaantuisi My Little Pony heppoja kaikissa sateenkaaren väreissä - ja tuoksuissa - eroottisesti hirnahdellen.
Kun minä en tiedä niin joudun kysymään, että millaista on eroottinen hirnahtelu? Miten se eroaa tavallisesta hirnahtelusta ja pitääkö olla jotenkin poneihin taipuvainen että ymmärtää hirnahtelun erottissävytteisyyden, vai riittääkö siihen ihan normaalit kanssakäymiset ihmisten kesken?
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Kun minä en tiedä niin joudun kysymään, että millaista on eroottinen hirnahtelu? Miten se eroaa tavallisesta hirnahtelusta ja pitääkö olla jotenkin poneihin taipuvainen että ymmärtää hirnahtelun erottissävytteisyyden, vai riittääkö siihen ihan normaalit kanssakäymiset ihmisten kesken?

Eroottinen hirnahtelu aiheuttaa erogeenisillä alueilla mukavaa värinää. Ymmärtääkseni tämä johtuu hirnahtelun taajuudesta joka siis sivelee juuri oikealla tavalla em. alueita. Empiiristen tutkimusteni perusteella tähän kykenevät vain aiemmin mainitsemani sateenkaaren väreissä esiintyvät fantasiaponit. Violetti ja sininen ovat tähän mennessä olleet tehokkaimpia.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös