Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 766 084
  • 34 067

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Mä en kykene samaistumaan tähän Zlatan-maniaan. En varmaan oo nähnyt yhtään sen matsia viiteen vuoteen. Samalla avautui, että kiekkoa seuraamattomilla saattaa olla samoja tuntemuksia vaikkapa Teemusta.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Jotenkin diggaan Zlatanista, kun siinä on särmiä. Samasta syystä diggaan C. Ronaldosta. Vielä kun urheilija jää kiinni dopingista niin fanitan häntä hurjasti. Roger Federer on poikkeus, hyvis ja fanitan. Tyson, Nykänen, Maradona, ne on hienoja, ne putos (korkeelta). Selänteen kiiltoisuus on ärsyttävää vaikka, öhöh, häntäkin fanitan kun se on Suomi-kiekon mahtava mies. Tykkäisin toki enemmän, jos se olis jääny kiinni jostain nolosta. Semmonen inhimillistää. Nää Norjan hiihtourhot on pahimpia siinä kiiltävyydessään, vaikka he ovat yhtä doupattuja ja enemmänkin kuin muut. SÄRMÄÄ kaipaan. Töllössä palloileva W. Rooney on juuri hyvä kun se kävi ikähuoralla ja muutakin löytyy.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eiköhän se teemu ole jäänyt kiinni jostain nolosta mutta Sirpa ymmärtää.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Mun mielestä on perwoo, että Teme ja Sipe on jotenkin tavannut Temen kaksoisveljen Paven lakkiaisissa.

Sipehän vaan paranee vanhetessaan, tää on mulle avautunut ajat sitten.
 

bart

Jäsen
Avautui juuri, että Suomi viettää ensi vuonna satavuotisjuhliaan. Ainakin jos on Radio Aallon juontajia uskominen. Tai ehkä meillä on vain ollut erilaiset matematiikan ja/tai historian oppikirjat koulussa.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Minulla on miltei 80-vuotta vanha pikkuserkku. Itsellä ikää se 23 niin vähän hankala tajuta tätä.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
"Vetää herne vittuun"
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Avautui, että termi "hiekkaa vaginassa" on suunnattu juuri kaltaistesi ihmisiä varten.

Ei kaltaistesi ihmisiä vaan kaltaisiasi ihmisiä, nää on pikku asioita mutta erittäin tärkeitä.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Pilkunnussioiden palsta tullut tästä, tai liekö ollut aina.

Onko sulla hiekkaa vaginassa? Ymmärtääkseni tämä on kierrätyskeskus, jossa kirjoittaminen ja lukeminen ei pidä olla yhtä vakavampaa kuin muualla. Kieliopissa ei ole kysymys pilkunnussinnasta, vaan säännöistä, aivan kuten esimerkiksi urheilussa.

Ai mikä avautui? No se, että pitänee jättää tämä ketju rauhaan ennen kuin (tähän väliin ei kuulu kirjoittaa pilkkua) tulee penaltti.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Pilkunnussioiden palsta tullut tästä, tai liekö ollut aina.

Pilkunnussinta on pienipippelisten miesten hommaa, kielioppi taasen äärimmäisen tärkeää. Ei tämä nyt niin vakavaa ole.
 

Aberystwyth

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
AC/DC:n Big Balls-kappaleen kaksoismerkitys aukesi. Eipä sitä tuolloin aikoinaan 12-vuotiaana englantia osannut niin hyvin, niin ymmärsi lähinnä kertsin.
 
Ymmärtääkseni tämä on kierrätyskeskus, jossa kirjoittaminen ja lukeminen ei pidä olla yhtä vakavampaa kuin muualla. Kieliopissa ei ole kysymys pilkunnussinnasta, vaan säännöistä, aivan kuten esimerkiksi urheilussa.
Pitäisikö tuossa lukea pelkästään "vakavampaa" vai kenties "yhtä vakavaa"? Urheilussakin voi olla hankalaa, kun sääntöjen noudattamista joutuu käytännössä tulkitsemaan.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Netistä löysin yli kymmenen vuoden takaisen tyttökaverin kuvan. Mitä hittoa. Se on laihtunut tosi paljon ja muutenkin näyttää joltain missiltä tai mallilta. Silloin kait se oli hirveä amatsoni. Siis tuollainenko meitsin tattia on lutkutellut. Huh. Joku juttu sillä kyllä oli kurkussa kun heti alkoi aina kakomaan. Löytyisköhän joltain vanhalta cd:ltä jotain alastonkuvia.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Avautui, että 6.11, joka on Suomessakin liputuspäivä (ruotsalaisuuden päivä) on alun perin Kustaa II Aadolfin kuolinpäivä Lützenissä 1632.

Toinen asia, joka avautui Kustaa II Aadolfista, niin hänen kuolemansa yksityiskohdat ovat varsin karmeat ja huomattavasti inhottavammat, kuin mitä Topelius aikanaan kansalle kirjaili. Ei toki yllättävää sinällään. Mä luulin aiemmin, että kuninkaan viime hetkistä ei ole hirvesti sen tarkempaa tietoa - pikemminkin pelkkää huhupuhetta - mutta tässä olinkin väärässä, juuri luin kattavan kertomuksen Peter Englundin "Suuren sodan vuodet"-teoksesta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös