Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 747 453
  • 34 010

Snagari

Jäsen
Eiköhän tämä ole joku Aleksi Valavuoren käynnistämä kampanja twitterissa.
Tästä puheen ollen, elämä on paljon helpompaa sen jälkeen kun poistin Valavuoren seurannasta twitterissa.
No tämä pitää paikkansa. Valavuorta olen aina halveksinut joten häntä en twitterissä ole seurannutkaan, vaikka siellä reilu viisi vuotta olenkin pyörinyt. Esko Seppäsen poistin samaa aikaa Antti Mäkisen kanssa n. vuosi sitten ja on mukavampaa lukea twitteriä on.
 
Avautui, että jotakuta häiritsee moottoripyörästä lähtevä ääni.

En muista, että koko elämäni aikana, että olisi kertaakaan yksikään moottoriajoneuvo aiheuttanut sellaista, että menetän yöuneni, sairastun sydänsairauksiin ja pitkään jatkuvana menetän järkeni stressin takia.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Avautui, että jotakuta häiritsee moottoripyörästä lähtevä ääni.

En muista, että koko elämäni aikana, että olisi kertaakaan yksikään moottoriajoneuvo aiheuttanut sellaista, että menetän yöuneni, sairastun sydänsairauksiin ja pitkään jatkuvana menetän järkeni stressin takia.

Kyllähän kauhumoottoripyörä on paljon vaarallisempi kuin hellivä seksihelle.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Avautui juuri, että oon mä aika mettäläinen.

Työkaveri toi mulle siikaa, kuivalihaa ja savulihaa. Oon ihan pilvissä - yksi olut ja kuivalihaa. Huh huh... Jäi kyllä karkit ja muut herkut syömättä tälle päivälle. Oli myös tarkotus tehtä "hyvää pihviä" huomenna, mutta eiköhän siikafile, uudet perunat ja sipulivoikastike voita ton 100-0.

Avautui myös se, että mulla on helvetin hyviä työkavereita :)
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Avautui, että jotakuta häiritsee moottoripyörästä lähtevä ääni.

En muista, että koko elämäni aikana, että olisi kertaakaan yksikään moottoriajoneuvo aiheuttanut sellaista, että menetän yöuneni, sairastun sydänsairauksiin ja pitkään jatkuvana menetän järkeni stressin takia.
Mulla se sattuu välillä korviin. Tuossa ihan ikkunan lähellä kiihdyttävät, ja kyllähän niistä lähtee helvetin kova ääni - varsinkin kun noista muutamasta korkeammasta rakennuksesta ääni kaikuu.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Eihän urheilulajeja ja niissä menestymistä nyt muutenkaan voi verrata keskenään, paitsi tietty silloin kun on jotain negatiivista sanottavaa. Hienon uran Jarkko on tehnyt ja varmasti hommannut enemmän pätäkkää kuin sinä ja minä :)

Jotenkin tuli mieleen eräs Räikkönen :) Säkällä mestariksi F1 ja rallissakin ihan huano. Negatiivisuutta voi helposti lypsää lisää tämän kauden ongelmista.

Joku haluaa kumminkin maksaa ja money talks :)

Tämä ei nyt suoraan sinulle, mutta jatkumona ajatukselle.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Vaikka pidänkin Harrikoista, osa niistä tuottaa muutaman kymmenen desibeliä liikaa melua. Muutaman kerran on tullut törmättyä sellaisiin prätkiin, joiden melu ylittää sietokyvyn. Yleisesti ottaen moottoripyörien melu ei minua häiritse.
 
Mulla se sattuu välillä korviin. Tuossa ihan ikkunan lähellä kiihdyttävät, ja kyllähän niistä lähtee helvetin kova ääni - varsinkin kun noista muutamasta korkeammasta rakennuksesta ääni kaikuu.

Kyllä minä sen ymmärrän jos joku idiootti vetää ykkösellä satasta kaupungissa... muuten en... Ei se silti ehkä ole sen katsastuspakon hintainen (valtiolle) juttu... Muuta lappiin jos vitutaa.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Tajusin juuri, että Hobiteissa Azogia näytteli Manu Bennett eli vanha kunnon Crixus Spartacus-sarjasta. Kun nyt tuota Azogin ääntä kuuntelee, niin onhan se selvästi Bennettin käheähkö mörinä. Googlettamalla selvisi sekin, että Glaberia näytellyt Craig Parker on Sormus-trilogiasta tuttu Haldir.

Kaikkea sitä oppii.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Kyllä minä sen ymmärrän jos joku idiootti vetää ykkösellä satasta kaupungissa... muuten en... Ei se silti ehkä ole sen katsastuspakon hintainen (valtiolle) juttu... Muuta lappiin jos vitutaa.
Asun kyllä Lapissa. Silti tossa lähellä on paikka, jossa ne motoristit tykkää ajella. Harvoin se isommin vituttaa, mutta välillä oikeasti sattuu korviin. En nyt ole silti valittamaan lähtenyt.

Enemmän mua tosin vituttaa ne mopopojat, jotka menee jumalattomissa laumoissa ja ihan tarkotuksella ilmeisesti pitävät kovaa ääntä noilla laitteillaan. Ikävästi satun asumaan heidän pillurallireittinsä varrella.
 
Mutta: paras saavutus Slameissa 3x puolivälieräpaikka, yleisesti ottaen sijoitus ATP-listalla pikemminkin 30-80 kuin tuop top-20, kaksi ATP-turnausvoittoa 13 vuoden aikana verrattuna olympiasankareihimme, F1-maailmanmestareihin, Stanley Cup/UCL-voittajiin.... Määä en lähre mukahan.

Jarkko Nieminen on aika selkeästi menestyneempi urheilija kuin vaikkapa Stanley Cup -voittajat Valtteri Filppula, Teuvo Teräväinen ja Ville Nieminen. Myös Teppo Numminen on selvästi noita jätkiä menestyneempi, vaikkei Stanley Cupia voittanutkaan.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Avautui, että jotakuta häiritsee moottoripyörästä lähtevä ääni.

En muista, että koko elämäni aikana, että olisi kertaakaan yksikään moottoriajoneuvo aiheuttanut sellaista, että menetän yöuneni, sairastun sydänsairauksiin ja pitkään jatkuvana menetän järkeni stressin takia.
No kun joka päivä kymmenen vuotta kuuntelee viritettyjen mopedien ääniä niin kyllä se alkaa vähän häiritsemään. Juuri olet herännyt ja naapurin pojat päristelee mopoillaan ohi. Sitten tietysti se kun on kaupungilla kävelemässä ja joku päättää päristellä sillä moottoripyörällään merkkiääniä hengenheimolaisilleen ja muillekin. Tosin olen muutenkin yliherkkä yllättäville äänille. Tai ylipäätään äänille joista minä en ole vastuussa (kellon tikitys, ruohonleikkurit, mikron äänimerkit, tiskikone, Volbeat, mopot, trimmerit, maiskuttelu, ryystäminen, muiden ihmisten viestinmerkkiäänet ja soittoäänet).
 

RonSwanson

Jäsen
Suosikkijoukkue
ManU, HIFK, Pittsburgh Steelers, Die Mannschaft
Jarkko Nieminen on aika selkeästi menestyneempi urheilija kuin vaikkapa Stanley Cup -voittajat Valtteri Filppula, Teuvo Teräväinen ja Ville Nieminen. Myös Teppo Numminen on selvästi noita jätkiä menestyneempi, vaikkei Stanley Cupia voittanutkaan.

Okei. Minusta sinä sekoitat nyt käsitteet "menestyminen" ja se, kuka on tehnyt esim. hienoimmain uran tai ollut aikanaan "absoluuttisesti paras pelaaja". Hienosti kuitenkin myös halusit tulla väittelemään juuri näistä Stanley Cup voittajista :) Minähän en nimittäin juuri heitä tässä maininnut, vaan kun yleisesti puhutaan Suomen historian parhaista palloilulajien pelaajista, niin mieleen tulisi suht monelle esimerkiksi nimet Kurri,Selänne,Lehtinen,Litmanen..

Olisikohan Jarkko mielummin ollut 10v putkeen ATP:n top-5 pelaaja, mutta voittanut 0 Grand Slamia, kuin sitten vastaavasti jos toinen "vaihtoehto" olisi olla säännöllinen top-25 pelaaja joka 10v uranasa aikana otti 3 Grand Slamia, kaksi vaikka uran alussa ja yksi ihan uran viimeiseen vuoteen loppuhuipennukseksi? :)
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Avautui tänään, että Suomessa saa nuuskan myynnistä huomattavasti kovemman tuomion kaikkine korvauksineen, kuin joukkoraiskauksesta.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Avautui tänään, että Suomessa saa nuuskan myynnistä huomattavasti kovemman tuomion kaikkine korvauksineen, kuin joukkoraiskauksesta.

Tähän tapaukseen liittyen muutamaa asiaa ihmettelen (pahoittelen, olisi eri ketjun kamaa). Ensinnäkin miksi tuo nuuskanmyynti on kaivettu tähän. Talousrikkomuksista kuuluukin saada aivan tajuttomat tuomiot. Muuten tämä valtio ei pyöri tätäkään vähää. Miksi ei voi vaan sanoa, että joukkoraiskauksesta saa Suomessa noin kolmas-neljäsosatuomion siitä, mitä sen pitäisi olla. Toisekseen ihmettelen sitä miksi ihmiset vaativat maahanmuuton rajoittamista jälleen tämän tapauksen tiimoilta, mutta samalla eivät ole valmiita lisääntymään. Jollain se väestönpuute on pakko paikata. Pitäisikö ehkäisy kieltää lailla vaikka pariksi vuodeksi...
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tähän tapaukseen liittyen muutamaa asiaa ihmettelen (pahoittelen, olisi eri ketjun kamaa). Ensinnäkin miksi tuo nuuskanmyynti on kaivettu tähän. Talousrikkomuksista kuuluukin saada aivan tajuttomat tuomiot. Muuten tämä valtio ei pyöri tätäkään vähää. Miksi ei voi vaan sanoa, että joukkoraiskauksesta saa Suomessa noin kolmas-neljäsosatuomion siitä, mitä sen pitäisi olla.

Nuuskajutun voi ottaa tähän, koska

"Valittu rangaistusasteikko tulee perustella teon vahingollisuuden ja moitittavuuden mukaan ja suhteuttaa se rikoslaissa rangaistavaksi säädettyihin muihin tekoihin ja niistä säädettyihin rangaistuksiin" (finlex)

Toisekseen ihmettelen sitä miksi ihmiset vaativat maahanmuuton rajoittamista jälleen tämän tapauksen tiimoilta, mutta samalla eivät ole valmiita lisääntymään. Jollain se väestönpuute on pakko paikata. Pitäisikö ehkäisy kieltää lailla vaikka pariksi vuodeksi...

Totta. Sopisikohan maahanmuuton rajoittamisen (määrällisenä vähentämisenä) ja toisaalta nykymenon välimalliksi se, että otettaisiin maahanmuuttajia maista, joista tulevat maahanmuuttajat sopeutuvat paremmin. Problem solved ja taas on väkeä.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Totta. Sopisikohan maahanmuuton rajoittamisen (määrällisenä vähentämisenä) ja toisaalta nykymenon välimalliksi se, että otettaisiin maahanmuuttajia maista, joista tulevat maahanmuuttajat sopeutuvat paremmin. Problem solved ja taas on väkeä.
Ja unohdetaan se toinen - yhtä tärkeä - puoli, että maailmassa on paljon hätää ja kärsimystä? Pakolaisia pitää ottaa sieltä, missä on hätä ja perinteistä vapaaehtoista maahanmuuttoa tulee mistä tulee. Siinä missä me tarvitsemme täällä Suomessa maahanmuuttajia, on toisaalla tilanne se, että on pakko muuttaa pois. Humanitääriset syyt on hyvä pitää mielessä kun näitä asioita pohtii. Suomella ei ole mitään oikeutta valita, mistä pakolaisensa ottaa!

(Oletan, että tarkoitit tuolla "maista, joista tulevat maahanmuuttajat sopeutuvat paremmin" jotakuinkin sitä, että pitäisi alkaa rajoittamaan tiettyjä maita suhteessa toisiin sen perusteella, mistä tulleet ovat aiheuttaneet konfliktitilanteita. Jos et tarkoittanut tätä, pyydän sekä anteeksi sekaannustani, että selvennystä mitä tarkoitit).
 

Mechalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Idän ihme, Honka
Hassu juttu, ennen eilistä en tiennyt että J. Karjalaisen poika Väinö on Tiisun basisti mutta nytpähän sekin selvisi.
 

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Jääkiekkotoimittajat äänestävät tämän Norris nimeä kantavan palkinnon, joten jatkoaikalaiset voisivat muuttaa vaikkapa Torontoon ja Montrealiin sankoin joukoin, perustaa muutaman lehden ja kerätä mainetta sekä arvostusta kiistämättömillä nippelitiedoillaan ja jääkiekkotietämyksillään. Tällä palstalla on noin 15 300 jäsentä, joista ehkä 4000 on aktiivisia. Näistä 3700 seuraa liigaa, 298 NHL:ää ja kaksi KHL:ää. Jos vaikka 10 aktiivista nahilan seuraajaa pistäisi lehden pystyyn, niin ehkä vuoden 2060 tienoilla työ alkaisi kantaa hedelmää ja suomi äänestäisi Norris-voittajaksi jonkun muun kuin Erik Karlssonin.
 

Nick Neim

Jäsen
Nykyään tägäämättömyys on paskan puhumista toisen selän takana. Toiminto on ollut käytössä vajaan vuoden, joten ennen vuanhaan palstalla kaikki ovat puhuneet paskaa toistensa selän takana. Vaikka kyseisessä ketjussa mainitaan selvästi nimimerkki, ja kyseinen nimimerkki on kirjoittanut ketjuun (joten on hyvin oletettavaa, että hän ketjua lukee) vähän aikaa sitten. En nyt oikein ymmärrä.

Koska en halua leimautua, niin tuu ny @V-G- itte selittää!
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Nykyään tägäämättömyys on paskan puhumista toisen selän takana. Toiminto on ollut käytössä vajaan vuoden, joten ennen vuanhaan palstalla kaikki ovat puhuneet paskaa toistensa selän takana. Vaikka kyseisessä ketjussa mainitaan selvästi nimimerkki, ja kyseinen nimimerkki on kirjoittanut ketjuun (joten on hyvin oletettavaa, että hän ketjua lukee) vähän aikaa sitten. En nyt oikein ymmärrä.
En ole V-G, mutta uskoisin osaavani ratkaista tämän pähkinän. Kun nykyään on mahdollista tägätä, on tägäämättä jättäminen tietoinen valinta, josta voidaan vähän ehkä huterat yhtäläisyysviivat vetää selän takana puhumiseen. Aikaisemmin ei ollut mahdollisuutta ketään merkitä, mutta nyt sen oman vittuilunsa saa näkymään kohteen ruudulla punaisena hälytyksenä.
 

Nick Neim

Jäsen
En ole V-G, mutta uskoisin osaavani ratkaista tämän pähkinän. Kun nykyään on mahdollista tägätä, on tägäämättä jättäminen tietoinen valinta, josta voidaan vähän ehkä huterat yhtäläisyysviivat vetää selän takana puhumiseen. Aikaisemmin ei ollut mahdollisuutta ketään merkitä, mutta nyt sen oman vittuilunsa saa näkymään kohteen ruudulla punaisena hälytyksenä.

Johan tässä taannoin joku kyseli tuolla Kysymyksiä moderaattoreilta ketjussa, kuinka tuo tägääminen toimii. Ihmeelliset on yhtäläisyysviivat, kun ei tuon voi olettaa olevan kaikille täysin selvä juttu. Varmaan meille jotka lähes päivittäin täällä pari tuntia notkutaan tuo kuulostaa naurettavan simppeliltä, mutta ei kaikki esimerkiksi uudet tuosta välttämättä perillä ole.

Kai sitä voi vähemmästäkin leimautua.
 

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Mulle ei ole koko tägääminen avautunut ollenkaan. Miksi kukaan edes haluaisi tägätä ketään? Mun mielestä ne oli hienoja aikoja kun tägäämisen sijasta huudeltiin nimimerkit paikalle. Tägääminen sucks cocks! Ja ilmoituksistakin menee puolet ohi kun selailee kännykällä, loputkin viimeistään sitten kun erehtyy yhden ilmoituksen avaamaan ja muut poistuvat ja asia lopulta unohtuu. Vanhat tavat kunniaan, selaan yhä jokaisen mielenkiintoisen ketjun. Ei tarvita tägäämisiä tai ilmoituksia, kyllä mä aina löydän tieni.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös