Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 710 004
  • 33 914

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Makuasioita tosin ja miljoona kärpästä lienee oikeassa ehkä.

Joo, makuasioitahan nämä loppujen lopuksi on. En mäkään erityisemmin tykkää bourbonista, toki tässä poikkeuksena toimivat jotkin juomasekoitukset, joissa mielestäni perushalpa bourbon voi toimia huomattavasti laatuviskiä paremmin. Raakana jos juodaan ja vaihtoehtona on, niin valitsen laatuviskin kymmenen kertaa kymmenestä.

Konjakin ja Metaxan vertaaminen ei toimi, pitäisi varmaan konjakin sijasta puhua brandysta? No niin tai näin, pysyn kannassani: kaikki bourbonit ovat viskejä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo miksi bourbon-viski ei olisi viskiä? Eikö se viskin määritelmän mukaan kuitenkin ole. Onhan skotlantilaiset blended-viskitkin viskejä, vaikka ne ei olekaan just sitä pelkkää ohramallasta, milloin sen voisi tarkentaa olevan mallasviski, mitä monet tykkää kehua. Onhan ruisleipäkin leipää, vaikka esimerkiksi tuota ruista ei monessakaan maailmankolkassa silleen tunneta.

Mun mielestä noi tunnetuimmat jenkkiläiset on parempia kuin skottiblendit, missä se mauton jyväviski puskee läpi.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Loogisesti sama asia jos sanoisi, että Metaxa on konjakkia. Lisäksi, koska halvat viskit jo lähtökohtaisesti ovat onnetonta kuraa jos vaikka vertaa halpoihin brandeihin, joita sentään voi joskus juoda ja halvat viskit voi kaataa nuotioon sytykkeeksi, missä ne ovat parhaimmillaan, niin halpa bourbon on absoluuttisen nollapisteen alapuolella.

Makuasioita tosin ja miljoona kärpästä lienee oikeassa ehkä.

Vaan eipäs ole ollenkaan sama asia. Konjakki (cognac) on nimenä sidottu valmistusmenetelmään, raaka-aineeseen ja myös alueeseen. Toi sun mainitsema Metaxa on brandyä ja vieläpä johonkin muuhun sekoitettua sellaista eli ei ole konjakkia, eikä edes brandyä vaan brandylikööri tai juomasekoitus. Ei konjakkia tasan millään logiikalla.

Viskiä ei ole sidottu alueeseen eikä valmistusaineisiin vaan valmistusmenetelmään. Bourbon on viskiä (ei tule kuitenkaan koskaan kutsua pelkästään sanalla viski, vaan bourbon tai bourbonviski!), samoin kuin blended viskit. Kumpikaan niistä ei kuitenkaan ole mallasviskiä, mikä on viskeissä ns. aitoa tuotetta (vrt. brandy). Skotlantilainen mallasviski on siis viskimaailmaan verrokki konjakkiin. Jos brandyn maailmasta jonkinlainen verrokki vielä haetaan raaka-aineen suhteen bourbonille, suhteessa mallasviskiin, niin se olisi calvados. Molemmissa on eri raaka-aine kuin isoveljessään. Bourbonissa raaka-aine on maissi mallasviskin ollessa ohramaltaasta, calvados on omenasiideristä brandyn ollessa rypäleviinistä. Tosin bourbonissa voi olla maissin lisäksi muutakin kunhan on alle puolet ( siinä suhteessa kuten blended viski jossa voi olla maltaan lisäksi muuta) ja calvados on konjakin tapaan sidottu menetelmän ja raaka-aineen lisäksi alueeseen mutta raaka-aineen kannalta yhteys on samanlainen.

Ei se nii vaikeeta oo, tuntekaa viinanne!

PS. vi**u alko tekee mieli viskiä ku tätä kirjoitti, vähän huono vuorokaudenaika ryypille.


Avautui, että jotkut pitävät maissiviinaa viskinä.

kts. kirjoitus lainuksen yllä.
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
YLE uutisoi, että Suomen väkiluku on nyt 5 475 450 asukasta, lähteenään tässä Tilastokeskus.

Avautui, että nyt ei oikein enää voi kysyjälle vastata, että Suomen väkiluku on se "reilu viisi miljoonaa", vaan ollaan jo viidessä ja puolessa.
Minulle avautui äsken että Helsingin väkiluku on 622 240 viime vuoden viimeisen päivän mittauksen mukaan. Ei siis "noin 500 tuhatta" kuten olen tähän asti ajatellut.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viskiä ei ole sidottu alueeseen eikä valmistusaineisiin vaan valmistusmenetelmään. Bourbon on viskiä (ei tule kuitenkaan koskaan kutsua pelkästään sanalla viski, vaan bourbon tai bourbonviski!), samoin kuin blended viskit.
Jonkun tietyn hifistelijäporukanko mieliksi sitä pitäisi noin kutsua. Bourbonikin kuitenkin täyttää täysin viskin määritelmän. Saako jotain erikoisempaa olutta tai esimerkiksi Karhua kutsua vaikkapa baaritiskillä olueksi kun joku nörtti voi tulla sanomaan että jossain hiton Saksassa on se ja se Reinheitsgebootetti tms. Tai no ei toikaan ihan vastaava esimerkki ole kun Wikipediankin mukaan olut tehdään maltaista. Viski tehdään viljasta, mitä maissikin on, vaikka se ei täällä päin niin tunnettua olekaan. Jossain viskiä kutsutaan whiskyksi ja jossain whiskeyksi, ja jotkut taas halutaan erottaa muista kutsumalla sitä esimerkiksi Tennessee whiskeyksi, mutta suomeksihan kaikki ovat viskejä. Ja varsinkin kun puhekielessä esimerkiksi Jim Beamia kutsutaan viskiksi, niin ei mulla ainakaan ole mitään tarvetta sitä enää täsmentää.
 
Viimeksi muokattu:

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Jonkun tietyn hifistelijäporukanko mieliksi sitä pitäisi noin kutsua. Bourbonikin kuitenkin täyttää täysin viskin määritelmän. Saako jotain erikoisempaa olutta tai esimerkiksi Karhua kutsua vaikkapa baaritiskillä olueksi kun joku nörtti voi tulla sanomaan että jossain hiton Saksassa on se ja se Reinheitsgebootetti tms. Tai no ei toikaan ihan vastaava esimerkki ole kun Wikipediankin mukaan olut tehdään maltaista. Viski tehdään viljasta, mitä maissikin on, vaikka se ei täällä päin niin tunnettua olekaan. Jossain viskiä kutsutaan whiskyksi ja jossain whiskeyksi, ja jotkut taas halutaan erottaa muista kutsumalla sitä esimerkiksi Tennessee whiskeyksi, mutta suomeksihan kaikki ovat viskejä. Ja varsinkin kun puhekielessä esimerkiksi Jim Beamia kutsutaan viskiksi, niin ei mulla ainakaan ole mitään tarvetta sitä enää täsmentää.

Myönnän että oma harrastukseni on maistelu painottuen kypsyteltyihin skottimallasviskeihin (>12v kun jo ~3 vuotta riittää kai viskiksi kutsumiseen) niin sitä kautta kumpuaa se erottelun tarve. Toki jos "kolaan lantrattavasta" bulkkitavarasta puhutaan niin ei ole niin väliä ja viskistä puhutaan yleisesti. Laatutavaran maistelussa kuitenkin puhutaan single malteista, blendedeistä, bourbonista, tennesseestä jne. Lisäksi skoteista erotellaan aina alueen mukaan islay, highland, lowland jne. Tosiaan oluissakin erottelevaa nimistöä riittää vaikka kuinka ja kyllähän niistä kuitenkin yksinkertaisimmillaan kaikista puhutaan vain sanalla olut. Samoin kaikkia viskejä voi sanoa viskiksi, vaikka kuvaavampaa sanastoa löytyy ja siksi kirjoitin "ei tule kuitenkaan kutsua...". Ehkä parempi sanavalinta sulkujen sisään olisi ollut "kuitenkin olisi hyvä aina kutsua bourboniksi tai bourbonviskiksi raaka-aineen erilaisuuden vuoksi". Ei kaikilta voi vaatia harrastuneisuutta ja viestini pääpaino olikin korjata toteamat siitä ettei bourbon ole viskiä lainkaan.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minulle avautui äsken että Helsingin väkiluku on 622 240 viime vuoden viimeisen päivän mittauksen mukaan. Ei siis "noin 500 tuhatta" kuten olen tähän asti ajatellut.
Joo niinpä. Jotain 550000 se oli viimeksi. Olisivat edes tuosta kutosella alkavasta luvusta voineet kertoa jotain.

Mulle vielä isompi uutispommi oli se, että maailman väkiluku pomppasi yhtäkkiä viidestä miljardista seitsemään. Koulussa meille opetettiin että vitosen jälkeen tulee kutonen. Wikipedian mukaan näköjään vuosina 1999 ja 2011 tapahtui noi muutokset, huh. Eipähän Jallussa tai Kallessa ole mainittu mitään...
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Myönnän että oma harrastukseni on maistelu painottuen kypsyteltyihin skottimallasviskeihin (>12v kun jo ~3 vuotta riittää kai viskiksi kutsumiseen) niin sitä kautta kumpuaa se erottelun tarve.

Nimimerkkiisi viitaten ei ole niin yllättävää, että viski on joskus maistunut.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Minulle avautui äsken että Helsingin väkiluku on 622 240 viime vuoden viimeisen päivän mittauksen mukaan. Ei siis "noin 500 tuhatta" kuten olen tähän asti ajatellut.

Slummit lisäävät noihin aina tuntuvasti.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
...mutta naurattaa niin maan perkeleesti ihmiset, jotka luulevat Suomessa olevan slummintapaisia. Siis huhhuh, meilläkin duunissa on yks rouva, joka koko ajan toistelee miten Tapulikaupunki (duunipaikka sijaitsee siellä) on "kova paikka" ja miten "ihmiset on niin raakoja" siellä ja "tää Tapulikaupunki on paha paikka, täällä ei kuka vaan selviä". Siis mitä v**tua, oikeesti! Haha! Jos ykskin Suomen kaupunginosa on jonkun mielestä paikka, jossa "ei kuka tahansa selviä", niin kyllä ihmettelen missä tynnyrissä on asunu.

Tämä on niin totta.

Käytiin kaverin kanssa pari vuotta sitten Jakomäessä "tutkimassa" paikan vaarallisuus. Ihan varta vasten siis lähdettiin, ei meillä mitään varsinaista tekemistä siellä ollut. Päämääränä oli Jakomäen ostari, jossa pyörimme n. vartin ajan.

Ensivaikutelma bussista noustuamme oli se, että kylläpä on keskellä metsää tämä paikka. Seuraavaksi kysyimme reittiä ostarille eräältä vastaantulijalta, joka vaikutti erittäin kohteliaalta. Ostari, jonka piti olla pahamaineinen getto, ja jossa saa pelätä henkensä edestä, olikin todella rauhallinen ja pieni ostari. Joku baari siinä edustalla oli, S-market ja joitain pienempiä liikkeitä sisällä.

Kävimme S-marketissa, ja ainoa huomiomme oli se, että porukka osti ihan helvetisti Koffia. Siis varmaan joka toisella asiakkaalla oli Koffia ostoskorissaan. Ja sitä Koffia oli hyllyt täynnä ja vielä yksi pahveissa siinä kassan edustalla.

Takaisin tullessa kävelimme vielä vähän aikaa ympäriinsä. Bussi, jolla tulimme takaisin, oli kyllä aiks huonossa kunnossa. Takapenkillä oli maalattu graffiteja ikkunoihin ja muutenkin oli harvinaisen rähjäinen tämä bussi.

Tämän perusteella Kontulan/Jakomäen/Meri-Rastilan/jne. sanominen slummiksi on aika hölmöä.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuossa 20-25 ikävuoden välissä tuli asuttua vuosikausia Malmilla sekä Tapulissa ja liikuttua esim. viikonloppuisin baaritouhujen jälkeen kaikenlaisina aikoina kaikenlaisissa eri tilanteissa yksin tai kavereiden kanssa, eikä ole pahamaineisilla juna-asemilla esim. Malmin ylikulkuputkessa tai Tapulin ostarin nurkilla ollut koskaan mitään pienintäkään uhkaavaa tilannetta.

Ehkä ne kaikki kovat äijät vaan pelkää mua, tai ehkä noitakaan paikkoja ei vaan ole mitään syytä pelätä. Joka paikassa saattaa huonolla tuurilla väärän vastaantulijan sattuessa saada turpaansa, omalta kohdaltani noi tapulien ja malmien ja muiden vastaavien mestojen vaarallisuudet on turhaa puhetta. Pukinmäestä olen lähtöisin ja sielläkin on aika paljon tullut pyörittyä tähän päivään asti äitini asuessa siellä vieläkin, eipä ole sielläkään koskaan pelottanut.

Kerran on tullut nyrkistä naamaan ja sekin Kampissa joskus vuonna 2002.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Pepe Willbergin musiikki on rokkia. Tämä avautui minulle, kun Pepe voitti vuoden Rock-albumin Emman.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
@Klose16, en tarkoita sinua arvon palstaeno (olet muuten pehmennyt sitten alkuaikojen, heh), mutta naurattaa niin maan perkeleesti ihmiset, jotka luulevat Suomessa olevan slummintapaisia. Siis huhhuh, meilläkin duunissa on yks rouva, joka koko ajan toistelee miten Tapulikaupunki (duunipaikka sijaitsee siellä) on "kova paikka" ja miten "ihmiset on niin raakoja" siellä ja "tää Tapulikaupunki on paha paikka, täällä ei kuka vaan selviä". Siis mitä v**tua, oikeesti! Haha! Jos ykskin Suomen kaupunginosa on jonkun mielestä paikka, jossa "ei kuka tahansa selviä", niin kyllä ihmettelen missä tynnyrissä on asunu. En kai mä mikään luonnonoikku sentään ole!? Toki väkivaltaa ja huumeita voi esiintyä, mutta Suomi on erittäin kiltti maa. Vois tehdä "hyvää" monelle tavata ihminen, jolla ei ole mitään moraalia tai ylipäänsä tunteita, jolle on syystä tai toisesta tullut pakkomielle tuhota juuri sinut, jolle ihmishengen ottaminen on tylsää ja sen sijaan haluaa tuhota sinut täysin. Jos turpaan saamisen mahdollisuus tekee paikasta "slummin", niin voivoi. Kivikossakin asuessa Kontulasta sai suht´hyvän kuvan, eikä se mikään vastenmielinen ollut. Paljon toki juoppoja ja remuavia nuoria, mutta koskaan ei tullut ongelmaa kenenkään kanssa, vaikka lähes aina puutun tappeluihin yms. Ja tätähän ei Suomessa valitettavasti uskalla tehdä lähes kukaan. Miks vitussa juoksette salilla yms. mutta luikitte karkuun, kun 15v räkänokat spreijaa seiniä? Luuserit. Ja mä olen kuitenkin alta 180cm ja keholtani ennemmin italialainen futari kuin Bull-Mentula. Kertaakaan kukaan ei oo käyny kimppuun, vaikka olen kävellyt isommankin porukan keskelle YKSIN keskeyttämään tappelua. Kilttejä ovat ihmiset täällä. Pistoolinkin olen puhunut ohimoltani, mutta se liittyikin ex-tyttöystävään(muslimi kröhöm). Kerran tosin tuli kännipäissäni uhottua muutamalle skinille, ku vittuilivat jollekin tummahipiäiselle miehelle. Köpelösti kävi, vaan ei kai heidän vuokseen. Juoksin tilanteen tajuttuani täysii karkuun ja ilmeisesti kaaduin. Naama verillä yms.

Mä kävin ystävättären kanssa hakemassa tori.fi:n kautta hänelle sohvapöytää. Ajettiin johonkin päin Helsinkiä emmuista mihin, mutta kerrostaloja oli rivirivissä. Ihan skutsiin jätettiin auto ja lähdettiin kahlaamaan talonumeroita, kirjaimia oli varmaan U:n saakka. Rappukäytävässä haisi kusi, mädäntynyt ja joku tuholaismyrkky. Asunnossa oli helvetin kuuma, pari naperoa pyöri vaippasillaan lian ja roinan keskellä. Sohvapöytä oli ihan järkky, mut ostettiin se koska nuori äiti näytti tarvitsevansa ne kympit. Kannettiin pöytä pihojen läpi jossa pienet kolme vuotiaat tenavat leikki keskenään, syrjemmällä pihakeinussa istui porukkaa kaljottelemassa ja pistämässä ruiskulla ihan avoimesti itseään. Joku kammottavan näköinen nuori nainen neuvotteli pikapanon hinnasta pultsarin kanssa. Se oli jotain niin kammottavaa et multa meni yöunet sinä iltana :( Teki mieli vaan mennä paistamaan lettuja sinne pihalle ja pestä ne ihmiset täisampoolla ja halia lapset.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
@Leelian Lepotuoli

Eikö tuosta kannattaisi ilmoittaa lastensuojeluun tai jollekin muulle viranomaiselle? Vai onko se niin, ettei näin vähäpätöinen asia heitä liikuta? Vuokranantajakaan (oletettavasti vuokra-asuntoja) ei varmaan mahda mitään huumeiden käytölle taloyhtiön pihassa. Nyt kun luin toisen kerran, niin et maininnut että lasten äiti käyttäisi huumeita tms., mutta itse en yhtään epäilisi... Surullista.

-----

Avautui, että Suomella on kaksi kehitysmaata naapurimainaan. Tarkemmin sanottuna teollistuneita kehitysmaita, siis samanlaisia mitä Etelä-Afrikka, Nigeria ja Ecuador. Näin siis Wikipedian mukaan.
 

Savon Detroit

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Sabres
Avautui, että nahka paksunee koko kehossa vanhetessa ja menettää kimmoisuuttaan tasaisesti. Niinpä kivespussitkaan ei enää ole oikein mitään ohukaisia pusseja vaan tukevat nahkalaukut jotka muotoutuu pöksyissä senmukaan mihin sattuu istumaan, kun on ajellut pyörällä ne on senjälkeen kun sivulaukut joihin ei tarvihte kun remmit laittaa niin on niin sporttisen ja coolin näkönen nakurannalla : X
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Suvussa on isoja vehkeitä, ainakin toiselta puolelta. (Sukuvika että vasen puoli kikkelistä on surkastunut, heh heh.) No joo... Ei se omena kauas puusta ole pudonnut, tai no on. Mitä sitten häh? Mulla on hyvä luonne. Akat pistäkää viestiä.

Ja sitä paitsi mä just kuulin että nahka paksunee vanhetessa, ja mä vanhenen joka päivä...

Eikä tässä vielä kaikki. Tänään kun tilaat niin kaupan päälle saat kahdeksan Nobelaneria. Tai no mä juon puolet. Sitten mennään pappasi baarikaapille beibe.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Minulle on avautunut, että media on onnistunut luomaan Suomeen melkoisia massahysteria-artisteja tai yhtyeitä, joita tuputtamalla tuputetaan koko kansalle, pidit siitä tai et. Ensin ollaan jossain vitun kivassa tv-formaatissa, tehdään kokoelmalevy ja vallataan stadion ja ihmisraukoilta lypsetään rahat kuiviin. Keekki, Siltsu, Ela, Haloo Helsinki...next one?
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Minulle on avautunut, että media on onnistunut luomaan Suomeen melkoisia massahysteria-artisteja tai yhtyeitä, joita tuputtamalla tuputetaan koko kansalle, pidit siitä tai et. Ensin ollaan jossain vitun kivassa tv-formaatissa, tehdään kokoelmalevy ja vallataan stadion ja ihmisraukoilta lypsetään rahat kuiviin. Keekki, Siltsu, Ela, Haloo Helsinki...next one?
Missäs ohjelmaformaatissa Haloo Helsinki on ollut? Minä olen aina ollut siinä käsityksessä, että pari täysosumahittiä ja niitä seuranneet laadukkaat levyt (eikä ainakaan vielään yhtään kokoelmalevyä) ovat menestyksen takana. Se Siltsukin on ihan hyvää uraa tehnyt parikymmentä vuotta ennen sen suurempia televisioproduktioita. Mainitsemiesi artistien musiikista voi olla mitä mieltä tahansa, mutta ei noita menestystarinoita pelkän median avulla tyhjästä rakenneta. Ei Vain Elämäästäkään kaikki artistit pysty kiskomaan Arenaa täyteen. Ensin pitää tehdä pitkään asioita oikein, jotta on mahdollisuus nousta ilmiöksi.

En tiedä koskiko avautumisesi erityisesti Suomen markkinoita, mutta kaiken viihdeteollisuuden kehdossa eli Amerikassa ja hyvässä kakkosessa Britanniassa tämä on viety erittäin paljon pidemmälle. Menestys Idolsissa tai X-factorissa takaa aika hyvällä prosentilla menestyksekkään artistiuran ja viidestä kilpailuun osallistuneesta toisilleen ennen tuntemattomista teinipojista saadaan näppärästi aikaan One Direction.
 

Savon Detroit

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Sabres
Avautui, ettei ole sopivaa raapustella omia kutiavia palleja käsin. Sitä varten on keksitty herrasmiehen pallinrapsutin, 19,90 euroa kappale ja löytyy pierupussikaupasta muiden tuotteiden joukosta. Tyylikäs hopeinen varrella varustettu koura jolla sopii rapsutella viikon muhineet munahiet hiiteen : D
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Avautui, että maikkari rahastaa kovalla tempolla erilaisilla tekstariäänestyksillä tätä nykyä. Ensin oli Putous, sitten alkoi tämä täydellinen rimanalitus Kingi, nyt sen korvaa varsin nololta vaikuttava Tädet, tähdet...

Äänestäkää!
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
...nyt sen korvaa varsin nololta vaikuttava Tädet, tähdet...

Tämähän on siis jo toinen tuotantokausi, joten kyllä noita jo viime vuonna sai äänestää ja tuulettaa. Tiedän tämän, koska - kuten tänäkin vuonna - katsoin ohjelmaa viime vuonna vaimon painostamana. Tai no katsoin ja katsoin, koko ajan mulla oli kone auki tässä ja lueskelin jotain omia juttuja, mutta kuitenkin.

Tuo äänestyksellä rahan kerääminen taitaa nykyään olla enemmän sääntö kuin poikkeus, eikä siinä mitään. Rahat pois tyhmiltä tai tyhmien vanhemmilta jotka puhelinlaskun maksavat. Nauratti tuossa tämän illan jaksossa kun Leppilampi totesi jotenkin, että "tänään ei vielä kukaan putoa, mutta äänestäkää silti, annetut äänet otetaan huomioon ensi viikon pudotuksessa" tjsp. Kai tuo äänestys on vielä koko viikon avoinna, jotta pinkit kännykät saavat pitkin viikkon äänestää omaa suosikkiaan. Niin ja mikäli olen oikein ymmärtänyt, niin myös senioripuhelimista lähtee tämmöisissä skaboissa viestejä yllättävän paljon.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Puhelinäänestys ei todellakaan ole mikään uusi juttu. Mainoskanavat ovat keränneet sillä rahaa jo vuosikymmeniä.
20 vuotta sitten sillä saattoi voittaa Onnenpyörässä uuden paistinpannun.

Onnenpyörästä tulikin mieleen, että vituttaa perinteisten visailuohjelmien puute televisiossa.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Onnenpyörästä tulikin mieleen, että vituttaa perinteisten visailuohjelmien puute televisiossa.

Paitsi että sellaisen ohjelman juontajana toimisi Janne Kataja, Mikko Leppilampi, Heikki Paasonen, Vappu Pimiä, Jaakko Saariluoma tai joku muu itseään kilpailijoita enemmän korostava tv-pelle, jonka yleissivistys on saman verran kuin Kepu-maailman kaupassa myytävässä oluessa prosentteja.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös