The Happening alkoi avautua tänään minulle, kun törmäsin siihen nyt Foxilla about puolessavälissä. Tämä on siis kuuluisa kehnoudestaan, mutta toistaiseksi vaikuttaa aivan kelvolta, jopa keskivertoa paremmalta komedialta. En tosin tiedä millainen alku oli, jos se oli aivan makaaberin karmea niin ymmärrän paremmin koska alku on se elokuvan tärkein osa noin katselun kannalta. Ihan hillittömiä kohtauksia!
Olikohan leffan shyamalan-twisti™ siinä, että turhanpäiväinen pillurallielvis esittää turhaa pääosanäyttelijää vielä turhemmassa elokuvassa Zooey Deschanelin silmät vastanäyttelijänään, jolloin katsoja on kyseisessä parodian parodiassa ivan kohteena itse?Avautuu paremmin kun ymmärtää, että Shyamalan ei ole kirjoittanut sitä komediaksi. Toki muutama oikeastikin karmiva, tai mustan humoristinen, kohtaus mahtuu mukaan, mutta muutoin mies on kyllä ihan tosissaan. Se elokuvasta tekeekin varsin ristiriitaista ja täysin pölhöä katsottavaa.
EDIT: Ne juoksee siinä jossain kohtaa tuulta karkuun.
Olikohan leffan shyamalan-twisti™ siinä, että turhanpäiväinen pillurallielvis esittää turhaa pääosanäyttelijää vielä turhemmassa elokuvassa Zooey Deschanelin silmien kanssa, jolloin katsoja olisikin kyseisessä parodian parodiassa ivan kohteena itse?
Bravo - aivan loistava puheenvuoro ja hypnoottis-maagillis-ontologis-magneettinen elokuva-analyysi!Itse asiassa ...
Samaa ihmettelin toisessa ketjussa puolitoista kuukautta sitten:Pakko se on uskoa, Suomen ainoa TV:ssä esiintyvä Venäjä-asiantuntija on Aleksanteri-instituutin Hanna Smith. Lähes koko ajan, kun Venäjällä jotain tapahtuu, on Smith televisiossa joko uutislähetyksen tai ajankohtaisohjelman vieraana.
Asia avautui nyt siis lopullisesti.
Suomi on melkoinen ulkopoliittisten asiantuntijoiden banaanitasavalta, jos asiaa katsoo Ukraina-uutisoinnin näkökulmasta; olivat aihe ja tiedotusväline mitkä tahansa, "asiantuntijakommentit" antaa aina ja poikkeuksetta joko Aleksanteri-instituutin Hanna Smith tai Ulkopoliittisen instituutin Charly Salonius-Pasternak tai Mika Aaltola.
Ymmärtäisin tilanteen, jos laatuun olisi panostettu määrän sijasta.
TPS:n entinen cheerleader Missikisojen finaalissa vuonna 2015.
Ja TPS:n entinen päävalmentaja voitti Suomen mestaruuden MikkikisoissaTPS:n entinen cheerleader Missikisojen finaalissa vuonna 2015. No, on se hyvä tietää jo lätkäjätkät valmiiksi jos sattuu saamaan voiton :)
Kahdessa Ukrainan kriisiä koskevassa lähetyksessä, joita minä olen seurannut, on ollut vieraana Markku Kangaspuro. Muita Venäjän asiantuntijoita en edes osaisi nimetä. Tänään taas katsoin jotain ohjelmaa, jossa Markku Kangaspuro oli vieraana.Pakko se on uskoa, Suomen ainoa TV:ssä esiintyvä Venäjä-asiantuntija on Aleksanteri-instituutin Hanna Smith. Lähes koko ajan, kun Venäjällä jotain tapahtuu, on Smith televisiossa joko uutislähetyksen tai ajankohtaisohjelman vieraana.
Asia avautui nyt siis lopullisesti.
Naapurin yksin asuvalta pirkolta kysymään sitä hilloa... Saat pipariakin kaupanpäälle...Avautui tänään että tälläisen yksineläjän on melko vaikea ostaa itselleen hilloa. Ajattelin tänään tehdä itselleni lettuja, ja sitten kaupasta piti tietenkin hakea hilloa. En tiedä onko S-marketissa vai poikkeuksellisen perseestä oleva valikoima, mutta aivan turhan isoissa paketeissa hilloja kaupataan. Kaikki tuntuivat olevan jotain väh puolen kilon purkkeja, eli aivan liikaa minulle, joka en hilloa muuten käytä kuin tänään. Päätin sitten lopulta ostaa vain sokeria. Kilon pakettihan sitäkin piti kerralla ottaa, mutta säilyypähän paremmin ja sille löytyy enemmän käyttöä.
On se välillä kovaa tämä yhden ihmisen taloudessa eläminen.
Mä komppaan tuota ilman peittoa koisaamista. Jotenkin outoa nukkua ilman että joku pressu on päällä. Vaikka paikkoja kuumottaisi niin perkeleesti esim. saunomisen jälkeen.Joskus kesäisin on se pulma, että peiton kanssa nukkuessa tulee liian kuuma, varsinkin mun yksiössä, missä lämpötila monesti huitelee lähellä kolmeakymmentä. Ilman peittoa nukkuminen taas tuntuu vähän hassulta ja pelkällä pussilakanallakin se on vähän hankalaa. Viime kesänä vai oliko se jo syksyä kun ostin Ikeasta tuollaisen kaikkein halvimman ja ohuimman peiton. Ton paksuuskin taisi olla joku 1/5, mutta hitto hyvinhän tolla on pärjännyt koko talven. Ja nyt viimeisen kuukaudenkin mä oon nukkunut ikkuna auki...
Joo montaa satasta en halua noihin petivaatteisiin pistää. Jotkuhan ne pistää tonneja johonkin sänkyihin. Huh. Mulle nyt on sama nukkua patjalla lattialla tai vaikkapa sohvalla. Tarvittaessa mä nukun heinäladossa, hätätapauksessa vaikka halkoliiterissä. Joo en ole mikään kranttu. Syksyllä nukuin puistonpenkillä kun siihen satuin sammumaan.
Reseptiä uusittiin jonkin aikaa (pari kuukautta?) sitten. Samalla muuttui pakkausten ulkonäkö. Sinne tuli joku punainen pohjantähti ja rääkyvä korppi. Mainoksiin tuli strobovalot.Ai Lapin Kulta ei nykyään enää sisällä tärkkelystä. Muutama päivä sitten ostin laivalta pari lootaa eikä niissä ollut, mutta ajattelin että se johtuu vaan siitä nelosversiosta, mutta äsken huomasin kaupassa saman jutun. Viime kesänä vielä varmasti oli...