No välillä toi jotain mököttelee. Silloin pitää vaan lähteä ryypiskelemään.Käsittääkseni oli. Taisi kertoa jossain ketjussa että laittoi kävelemään. Korjaa @pettter jos olen väärässä.
No välillä toi jotain mököttelee. Silloin pitää vaan lähteä ryypiskelemään.
Ja Tallinnassa tapahtunutta ei lasketa parisuhteessa kun se on ulkomaata.
No välillä toi jotain mököttelee. Silloin pitää vaan lähteä ryypiskelemään.
Ja Tallinnassa tapahtunutta ei lasketa parisuhteessa kun se on ulkomaata.
Siis tietääkö naisesti näistä Tallinnan-matkan jutuista? Onko hän siis myös sitä mieltä, että suhteenne ei ulotu Suomen aluevesiä pidemmälle...?
Olisikohan tässä taustalla vanha sanonta, "jos ei olla samassa maassa, se ei ole pettämistä"? Liittynee myös osastoon "mitä tapahtuu paikassa X, jää paikkaan X"?
Meidän duunipaikalla on...faksi! Siis FAKSI! Oikeen 90-luvun masiina! Huhhuh! Tärisevin käsin kosketin sitä ja samalla kirkas valo häikäisi silmäni ja kuulin jostain kaukaa "Ei tarvi koske siihen! Lähe menee täältä!", joten hypähdin pöydän yli laskeutuen lattialle ukemilla. ...noooo, ainakin toi faksi-osa on totta.
Käräjiltä tuli jokunen viikko sitten postia ja pyysivät laittamaan allekirjoitettuna prujua joko kirjeitse tai faksilla. Soitin sinne ja kysyin että kävisikö ihan sähköpostikuittaus että nivaska on vastaanotettu ja ymmärretty, niin vastaus oli että kyllä se käy, kunhan laitan sitten sen kirjeellä tai faksilla myös tulemaan. Täh.Homman olisi voinut myös hoitaa skannaamalla, joka olisi onnistunut n. 60 sekunnissa, jos vain asiakirjojen vastaanottaja olisi päässyt tälle vuosituhannelle. Nykyisin faksi (siis se boksi) on kadonnut jonnekin, ja hyvä niin. Hemmetin vaikea ja epäkäytännöllinen laite.
Meillä on vieläkin töissä faksi käytössä. Itseasiassa se uusittiinki vielä joulun korvilla. Tosin onneksi nykyään sen käyttö on huomattavasti vähentynyt kun lähes kaikki hommat saa hoidettua sähköpostin kautta.Kesällä sain tehtäväkseni faksata erään asiakirjan paikasta A, paikkaan B. Hetken aikaa olin aivan hiljaa, kunnes pelokkaalla äänellä kysyin, että "faksillako, ihan oikeasti?". Kädet täristen lähestyin tätä laitetta, jota en ollut ikinä ennen elämässäni käyttänyt. Painoin laitteen päälle ja sieltä tuli noin kuutisen sivua paperia. Vilkaisin paperit läpi, mutta ei niillä mitään arvoa ollut. Oliko nekin sitten mainoksia? En sen tarkempaan katsellut. No, sitten koitti se aika, moment of truth, oli aika faksata paperit eteenpäin. Ryssin numeroiden näpyttelyn ensimmäisellä kerralla ja tämän virheen korjaamiseksi paloikin sitten aikaa ihan tuhottomasti. Teki mieli hakea leka ja laittaa laite "kuntoon". Mutta jossain vaiheessa painoin oikeaa nappia, ja laite lopetti huutamisen. Uusi yritys oli onnistuneempi ja sain paperitkin kulkemaan laitteen läpi. Mutta mutta, "asiakirjojen lähettäminen epäonnistui". Tämä toistui sitten kolme kertaa. Kunnes ihme tapahtui, enkä puhu nyt mistään vetten päällä kävelystä tai valtamerien siirtämisestä, vaan paljon suuremmasta asiasta. Faksaaminen onnistui ja konekin ikään kuin onnitellen minua muodosti lauseen: "Asiakirjojen lähetys onnistui". Huikea onnistumisen tunne ja laitteen kanssa tappelemiseen meni vain 45 minuuttia tehokasta työaikaa. Homman olisi voinut myös hoitaa skannaamalla, joka olisi onnistunut n. 60 sekunnissa, jos vain asiakirjojen vastaanottaja olisi päässyt tälle vuosituhannelle. Nykyisin faksi (siis se boksi) on kadonnut jonnekin, ja hyvä niin. Hemmetin vaikea ja epäkäytännöllinen laite.
Meilläkin on luultavasti faxi. Nimittäin avokonttorin yhteiskäytössä on iso monitoimilaite jolla voi printata ja skannata tai esimerkiksi lähettää jonkun kuitin PDF-muodossa omaan sähköpostiin. Olen melko varma, että tuolla voi lähettää ja vastaanottaa myös faxeja. Toisaalta ensimmäisessä vakituisessa työpaikassani 80-luvulla oli aktiivisesti käytössä telex. Siellä oli oikein telex huone, missä jengi kävi telexejään lähettämässä. Osasyynä oli varmaan firman käymä idänkauppa ja käsittääkseni telexejä ei enää tuohon aikaan yleisesti käytetty.Meillä on vieläkin töissä faksi käytössä. Itseasiassa se uusittiinki vielä joulun korvilla. Tosin onneksi nykyään sen käyttö on huomattavasti vähentynyt kun lähes kaikki hommat saa hoidettua sähköpostin kautta.
Aloin kuumeta ihan tosissani, kunnes huomasin, että olin soittanut faksiin. En ymmärrä, että kuka noita enää käyttää, mutta se ei ole edes se iso juttu. Miksi niihin pitää voida soittaa? Meinasi korva haljeta.
Hitto, mä olin ihan varma ettei koko kriisi ollut silloin vielä alkanut.Avautui tänään R-kioskilla, että mikäli olisi pari vuotta sitten saanut nähdä nopealta vilaukselta tammikuun 2014 iltapulujen lööpit, niin olisi voinut livahtaa vähän lahkeeseenkin: nämä joukot Venäjä on siirtänyt rajalle, mitä Putin aikoo, Ukrainassa täysi sota...
Hitto, mä olin ihan varma ettei koko kriisi ollut silloin vielä alkanut.
Miksi niihin pitää voida soittaa? Meinasi korva haljeta.
Sen takia niihin voi soittaa kun ne sattuu käyttämään puhelin linjoja datan kuljettamiseen, samaan tapaan kuin vanhat puhelinlanka modeemit. Kuulemasi ääni oli samanlainen kun vanhojen modeemien yhdistäessä pitämä ääni. Jos olisit ollut faksi laite etkä ihminen olisit mölissyt samaa ääntä ja toinen faksi olisi siitä ymmärtänyt mitä shaissea olet lähettämässä. Periaatteessa faksatessasi faksisi soittaa toiselle faksille ja mölisee sille asiansa.