Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 756 381
  • 34 039

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Onko täällä ketjua jossa voi tunnustaa olleensa väärässä? Luin sen Hesarin jutun STX:n vaiheista ja on myönnettävä, että olin asiassa kassalla, ja hallitus toimi oikein.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Mailisaurus eli Miley Cyrus oli helvetin hyvännäköinen vielä viitisen vuotta sitten. Nykyisinhän se näyttää aivan petolinnun perseeltä.
Kyllähän Miley oli vielä pari vuotta sitten ihan nätti, mutta sen jälkeen hänen ulkoinen olemuksensa romahti. Muutamassa vuodessa Miley on menettänyt arviolta seitsemän tai kahdeksan kiloa elopainostaan ja se näkyy. Lisäksi sen helvetin kielen näyttäminen kaikissa mahdollisissa tilanteissa ja rasittava twerkkaaminenkin ovat olleet omiaan laskemaan hänen statustaan silmissäni.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No nyt on uusi passi kourassa. Kaks päiväristeilyä jo heti kättelyssä varasin. Oli vähän orpo olo olla kolme kuukautta ilman passia.

Muijan lähellä olevalle ärrälle ton passin tilasin ja aiemmin jo kerran matkasin tunnin suuntaansa sitä hakemaan, ihan vaan huomatakseni että se kioski olikin varttia aiemmin mennyt kiinni. Mä luulin että kaikki ärrät on johonkin kymmeneen. Toi veti jo kasilta oven säppiin ja laudat ikkunoihin.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
No nyt on uusi passi kourassa. Kaks päiväristeilyä jo heti kättelyssä varasin. Oli vähän orpo olo olla kolme kuukautta ilman passia.

Muijan lähellä olevalle ärrälle ton passin tilasin ja aiemmin jo kerran matkasin tunnin suuntaansa sitä hakemaan, ihan vaan huomatakseni että se kioski olikin varttia aiemmin mennyt kiinni. Mä luulin että kaikki ärrät on johonkin kymmeneen. Toi veti jo kasilta oven säppiin ja laudat ikkunoihin.

Minulle avautui, että pettterilä on nykyään nainen.

Mitä nyt enää päiväristeilyille, ainakin sepalus pitää pitää kiinni ;)
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Kuulin radiosta, että porkkana ei olekaan ollut oranssi, vaan väriin on päädytty lajijalostuksen kautta. Saamme kiittää/syyttää 1600-luvulla eläneitä hollantilaisia, etteivät porkkanat olekaan enää violetteja.

Samassa ohjelmassa kerrottiin, että porkkana oli pitkään arvostettu eliitin herkku. Siksi muotokuviin saatettiin maalata taustalle nippu porkkanoita ja jos mies seurasi muotia, kannatti hattuun laittaa sulan tilalle porkkanan naatti. Just.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Minulle avautui, että pettterilä on nykyään nainen.

Mitä nyt enää päiväristeilyille, ainakin sepalus pitää pitää kiinni ;)

Käsittääkseni oli. Taisi kertoa jossain ketjussa että laittoi kävelemään. Korjaa @pettter jos olen väärässä.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
No välillä toi jotain mököttelee. Silloin pitää vaan lähteä ryypiskelemään.

Ja Tallinnassa tapahtunutta ei lasketa parisuhteessa kun se on ulkomaata.

Olin totuttuun tapaani pihalla kuin pikkulintu, jälleen kerran. Pahoittelut väärästä infosta myös @MustatKortit
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
No välillä toi jotain mököttelee. Silloin pitää vaan lähteä ryypiskelemään.

Ja Tallinnassa tapahtunutta ei lasketa parisuhteessa kun se on ulkomaata.

Siis tietääkö naisesti näistä Tallinnan-matkan jutuista? Onko hän siis myös sitä mieltä, että suhteenne ei ulotu Suomen aluevesiä pidemmälle...?
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Siis tietääkö naisesti näistä Tallinnan-matkan jutuista? Onko hän siis myös sitä mieltä, että suhteenne ei ulotu Suomen aluevesiä pidemmälle...?

Olisikohan tässä taustalla vanha sanonta, "jos ei olla samassa maassa, se ei ole pettämistä"? Liittynee myös osastoon "mitä tapahtuu paikassa X, jää paikkaan X"?
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Olisikohan tässä taustalla vanha sanonta, "jos ei olla samassa maassa, se ei ole pettämistä"? Liittynee myös osastoon "mitä tapahtuu paikassa X, jää paikkaan X"?

No kyllä minäkin toki tätä ajattelin, en vain itse voi hyväksyä tällaista toimintaa, niin vähän rupesin hiillostamaan... sekin on asia erikseen, mikäli näillä peräti kehuskelee...
 

Nick Neim

Jäsen
Lidlin paistopisteen tuotteet ovat jees. Todella jees.

Vähän vituttaa kun lähimpään Lidliin on lähes 20km, mutta jos parissa viikossa tuolla isommat ostokset tekee kun on lähettyville asiaa niin säästöä siinäkin tulee. Pitäisköhän pistää Lidl pystyyn kotipaikkakunnalle, mahtaako tuollainen franchising/kauppiassoppari edes olla mahdollista Lidlin kanssa.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pidemmän aikaan on ollut tiedossa ehkä silti tuntemattomampi historiallinen factum siitä, että muslimit eivät käytä vessapaperia. Tämä toisaalta tukee heille kohdistettua koraanin mukaista määräystä, että profeetta Muhammedista ei saa tehdä näköiskuvaa.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Meidän duunipaikalla on...faksi! Siis FAKSI! Oikeen 90-luvun masiina! Huhhuh! Tärisevin käsin kosketin sitä ja samalla kirkas valo häikäisi silmäni ja kuulin jostain kaukaa "Ei tarvi koske siihen! Lähe menee täältä!", joten hypähdin pöydän yli laskeutuen lattialle ukemilla. ...noooo, ainakin toi faksi-osa on totta.

Melkein samat minulla.

Kesällä sain tehtäväkseni faksata erään asiakirjan paikasta A, paikkaan B. Hetken aikaa olin aivan hiljaa, kunnes pelokkaalla äänellä kysyin, että "faksillako, ihan oikeasti?". Kädet täristen lähestyin tätä laitetta, jota en ollut ikinä ennen elämässäni käyttänyt. Painoin laitteen päälle ja sieltä tuli noin kuutisen sivua paperia. Vilkaisin paperit läpi, mutta ei niillä mitään arvoa ollut. Oliko nekin sitten mainoksia? En sen tarkempaan katsellut. No, sitten koitti se aika, moment of truth, oli aika faksata paperit eteenpäin. Ryssin numeroiden näpyttelyn ensimmäisellä kerralla ja tämän virheen korjaamiseksi paloikin sitten aikaa ihan tuhottomasti. Teki mieli hakea leka ja laittaa laite "kuntoon". Mutta jossain vaiheessa painoin oikeaa nappia, ja laite lopetti huutamisen. Uusi yritys oli onnistuneempi ja sain paperitkin kulkemaan laitteen läpi. Mutta mutta, "asiakirjojen lähettäminen epäonnistui". Tämä toistui sitten kolme kertaa. Kunnes ihme tapahtui, enkä puhu nyt mistään vetten päällä kävelystä tai valtamerien siirtämisestä, vaan paljon suuremmasta asiasta. Faksaaminen onnistui ja konekin ikään kuin onnitellen minua muodosti lauseen: "Asiakirjojen lähetys onnistui". Huikea onnistumisen tunne ja laitteen kanssa tappelemiseen meni vain 45 minuuttia tehokasta työaikaa. Homman olisi voinut myös hoitaa skannaamalla, joka olisi onnistunut n. 60 sekunnissa, jos vain asiakirjojen vastaanottaja olisi päässyt tälle vuosituhannelle. Nykyisin faksi (siis se boksi) on kadonnut jonnekin, ja hyvä niin. Hemmetin vaikea ja epäkäytännöllinen laite.
 

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto
Homman olisi voinut myös hoitaa skannaamalla, joka olisi onnistunut n. 60 sekunnissa, jos vain asiakirjojen vastaanottaja olisi päässyt tälle vuosituhannelle. Nykyisin faksi (siis se boksi) on kadonnut jonnekin, ja hyvä niin. Hemmetin vaikea ja epäkäytännöllinen laite.
Käräjiltä tuli jokunen viikko sitten postia ja pyysivät laittamaan allekirjoitettuna prujua joko kirjeitse tai faksilla. Soitin sinne ja kysyin että kävisikö ihan sähköpostikuittaus että nivaska on vastaanotettu ja ymmärretty, niin vastaus oli että kyllä se käy, kunhan laitan sitten sen kirjeellä tai faksilla myös tulemaan. Täh.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Kesällä sain tehtäväkseni faksata erään asiakirjan paikasta A, paikkaan B. Hetken aikaa olin aivan hiljaa, kunnes pelokkaalla äänellä kysyin, että "faksillako, ihan oikeasti?". Kädet täristen lähestyin tätä laitetta, jota en ollut ikinä ennen elämässäni käyttänyt. Painoin laitteen päälle ja sieltä tuli noin kuutisen sivua paperia. Vilkaisin paperit läpi, mutta ei niillä mitään arvoa ollut. Oliko nekin sitten mainoksia? En sen tarkempaan katsellut. No, sitten koitti se aika, moment of truth, oli aika faksata paperit eteenpäin. Ryssin numeroiden näpyttelyn ensimmäisellä kerralla ja tämän virheen korjaamiseksi paloikin sitten aikaa ihan tuhottomasti. Teki mieli hakea leka ja laittaa laite "kuntoon". Mutta jossain vaiheessa painoin oikeaa nappia, ja laite lopetti huutamisen. Uusi yritys oli onnistuneempi ja sain paperitkin kulkemaan laitteen läpi. Mutta mutta, "asiakirjojen lähettäminen epäonnistui". Tämä toistui sitten kolme kertaa. Kunnes ihme tapahtui, enkä puhu nyt mistään vetten päällä kävelystä tai valtamerien siirtämisestä, vaan paljon suuremmasta asiasta. Faksaaminen onnistui ja konekin ikään kuin onnitellen minua muodosti lauseen: "Asiakirjojen lähetys onnistui". Huikea onnistumisen tunne ja laitteen kanssa tappelemiseen meni vain 45 minuuttia tehokasta työaikaa. Homman olisi voinut myös hoitaa skannaamalla, joka olisi onnistunut n. 60 sekunnissa, jos vain asiakirjojen vastaanottaja olisi päässyt tälle vuosituhannelle. Nykyisin faksi (siis se boksi) on kadonnut jonnekin, ja hyvä niin. Hemmetin vaikea ja epäkäytännöllinen laite.
Meillä on vieläkin töissä faksi käytössä. Itseasiassa se uusittiinki vielä joulun korvilla. Tosin onneksi nykyään sen käyttö on huomattavasti vähentynyt kun lähes kaikki hommat saa hoidettua sähköpostin kautta.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Matkustin tänään N-junalla Tikkurilaan ja junassa istuskellessani minulle avautui, että uusi kuulutusääni on todella surkea sekä selkeydeltään että äänenvoimakkuudeltaan. Miksi sekin piti vaihtaa? Edellinen oli täydellinen.
 

Wilderness

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minnesota Wild
Tuskailin kännykällä kirjottaessani foorumille, että miten voi muokata linkkiä haluamallani tavallani. Jonkin aikaa pähkäiltyäni löysin sivun alalaidasta "Ohjeita" -painikkeen ja sieltä sitten löytyikin kaikki tarvittava. En ymmärrä miten en keksinyt itse tuota muokkaamista ja toisekseen, että miten ihmeessä en ole nähnyt tuota mullistavaa "Ohjeita" -painiketta aikasemmin.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Meillä on vieläkin töissä faksi käytössä. Itseasiassa se uusittiinki vielä joulun korvilla. Tosin onneksi nykyään sen käyttö on huomattavasti vähentynyt kun lähes kaikki hommat saa hoidettua sähköpostin kautta.
Meilläkin on luultavasti faxi. Nimittäin avokonttorin yhteiskäytössä on iso monitoimilaite jolla voi printata ja skannata tai esimerkiksi lähettää jonkun kuitin PDF-muodossa omaan sähköpostiin. Olen melko varma, että tuolla voi lähettää ja vastaanottaa myös faxeja. Toisaalta ensimmäisessä vakituisessa työpaikassani 80-luvulla oli aktiivisesti käytössä telex. Siellä oli oikein telex huone, missä jengi kävi telexejään lähettämässä. Osasyynä oli varmaan firman käymä idänkauppa ja käsittääkseni telexejä ei enää tuohon aikaan yleisesti käytetty.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Mä soitin pari päivää sitten yhteen toimistoon, johon mun piti ilmoittaa muutama juokseva asia. Katsoin netistä numeron ja soitin siihen. Toisesta päästä kuuluu pelkkää 90-luvun nettimodeemien kaltaista kirskunaa. Ajattelin että linjassa on vikaa tai puhelin on rikki, kun sama toistui vielä monta kertaa tämän jälkeen. Aloin kuumeta ihan tosissani, kunnes huomasin, että olin soittanut faksiin. En ymmärrä, että kuka noita enää käyttää, mutta se ei ole edes se iso juttu. Miksi niihin pitää voida soittaa? Meinasi korva haljeta.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Katsoin juuri hiljattain pitkästä aikaa Paluu Tulevaisuuteen-trilogian ja kakkososassa on "ennustettu", että faksi olisi vuonna 2015 joka kodin varuste. "Read my fax" sanoo Flea vanhalle Michael J. Foxille ja jopa vaatekomeron seinässä oleva faksi sylkee ulos alkeellisella fontilla kirjoitetun faksin. Ei siinä kovin paljoa muutenkaan ennustettu oikein - teinit käyttivät typeriä päähineitä, mutta mitään niin hölmönnäköistä kuin nykyinen suoralippainen lippis ei pystytty ennustamaan.

Muoks. Tarkemmin kun muistelen, niin ei Flea sitä sanonutkaan vaan sen jälkeen ruudulle ilmestynyt japsi.
 
Viimeksi muokattu:

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Avautui tänään R-kioskilla, että mikäli olisi pari vuotta sitten saanut nähdä nopealta vilaukselta tammikuun 2015 iltapulujen lööpit, niin olisi voinut livahtaa vähän lahkeeseenkin: nämä joukot Venäjä on siirtänyt rajalle, mitä Putin aikoo, Ukrainassa täysi sota...

edit. muokattu 2014->2015
 
Viimeksi muokattu:

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Avautui tänään R-kioskilla, että mikäli olisi pari vuotta sitten saanut nähdä nopealta vilaukselta tammikuun 2014 iltapulujen lööpit, niin olisi voinut livahtaa vähän lahkeeseenkin: nämä joukot Venäjä on siirtänyt rajalle, mitä Putin aikoo, Ukrainassa täysi sota...
Hitto, mä olin ihan varma ettei koko kriisi ollut silloin vielä alkanut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös