Asia, joka ”avautui” minulle

• 6 878 887
  • 34 584
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Tämän Iltasanomien jutun kommentteja lukiessa avautui, että kateus on sama kuin oikeudenmukaisuus. Jutussa tornihuhuja mamujen saamasta 8000 euron sossuavustuksesta kultahampaisiin.

Lisäksi avautui, että lähes kukaan ei ole koskaan itse todistanut mamujen saavan ylimääräistä rahaa sossulta, mutta lähes kaikilla on tuttu tai sukulainen jonka kaverin kollega on todistanut tällaista.

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Tony Hand pelaa vieläkin. Kuvittelin legendan jo lopettaneen pelaajauransa. Uskomaton ukkeli.
Yllättävää tosiaan!
Tony Hand ja 93-94 kausi, nevö föget.
44 peliä72+150=222

edit. jaa, no itseasiassa 1986-87 kausi oli vielä kovempi
35peliä 105+111=216

pudotuspelit mukaan lukien noin neljätuhattakaksisataa tehopistettä on ihan jees, vaikka siihen 30 kautta olisi tarvittukin:
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=20964

Viimeksi muokattu:

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Onhan tän vanhan herran vauhti jo hidastunut, mutta pelipäätä löytyy vieläkin. Tosin kyllä tuokin vauhti ihan hyvin riitti tuonne Englannin pääsarjaan. Onneksi kävin kattomassa futisreissulla myös paikallisen lätkäjengin pelin, ois jäänyt muuten yksi suuri legenda näkemättä.
Tarkennetaan nyt sen verran, ettei jää vääriä käsityksiä: Tony ei toki pelaa "pääsarjassa" vaan alemmalla sarjaportaalla Manchester Phoenixissä pelaaja-valmentajana. Pääsarja apinasaarilla on siis EIHL (Elite Ice Hockey League), joka käsittää myös Skotlannin, Walesin ja Pohjois-Irlannin. Tuo EPL (English Premier League) sitten ikäänkuin kakkossarja, vaikka toki pelkästään Englannissa onkin "pääsarja". Ja kyllä, nuo kaikki sarjajärjestelmät on kokolailla perseestä ja retuperällä tuolla saarilla, mutta se tuskin yllättää ketään.

Mutta hieno mies on Tony Hand, harmi kun ei riittänyt rohkeus kunnolliseen kansainväliseen uraan!

Janippa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, San Jose Sharks
Tarkennetaan nyt sen verran, ettei jää vääriä käsityksiä: Tony ei toki pelaa "pääsarjassa" vaan alemmalla sarjaportaalla Manchester Phoenixissä pelaaja-valmentajana. Pääsarja apinasaarilla on siis EIHL (Elite Ice Hockey League), joka käsittää myös Skotlannin, Walesin ja Pohjois-Irlannin. Tuo EPL (English Premier League) sitten ikäänkuin kakkossarja, vaikka toki pelkästään Englannissa onkin "pääsarja". Ja kyllä, nuo kaikki sarjajärjestelmät on kokolailla perseestä ja retuperällä tuolla saarilla, mutta se tuskin yllättää ketään.

Mutta hieno mies on Tony Hand, harmi kun ei riittänyt rohkeus kunnolliseen kansainväliseen uraan!

joo, siis nimenomaan tämän tähden puhuinkin Englannin pääsarjasta. Tuo EIHL kun on koko Iso-Britannian laajuinen. Ois toki tuon voinut itsekin tarkentaa, kiitos tästä!

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Avautui, että mun elämähän on oikeastaan aika kivaa nykyään. Ennen oli sellainen kestoahdistu/vitutus päällä, mutta nykyään vitutukset johtuu lähinnä paskasta kelistä tai jostain muusta vastaavasta pienestä turhanpäiväisestä asiasta, kuten änäristä.

Aika hienoa!

Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Avautui sanonnan "oltiin ihan purjeissa" logiikka. Sinällään hassua, että vasta nyt. Pitäisikö kertoa vai jätänkö kiveksi mielienne kenkään?

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
"Kuuluisa Flynnin ilmiö näyttää tulleen taitekohtaansa, syistä ja seurauksista kiistellään" toteaa tai väittää Suomen Kuvalehti.

"Älykkyystulokset laskussa, ihmisten tyhmeneminen alkanut?" jatkaa samainen.

Kyllä vain, näin olen minä itse henkilökohtaisesti empiroinut.

Vanhempani olivat varsin typeriä, varsinkin ollessani älyni huipulla noin 15-vuotiaana.
Nyt viisikymppisen näkökulmasta, kolmikymppiset ovat melko usein väärässä, parikymppiset eivät tajua mistään mitään.
Pikkumukulat kyllästetään ulkomaisella joululahjaroinalla ja näinollen vanhempien typeryys saastuttaa viattoman sielun jo alkumetreillä.

Ihmiskunta oli viisaimmiillaan vuonna 1978. Minun panokseni oli silloin huomattava, nyt vähän nolottaa tämä radikaali älyllinen surkastuminen.

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Jypissä on ainakin yksi työtehtävä, jossa Kari Tyni olisi varmasti parempi kuin nykyinen. Hippoksen "DJ" soittaa niin vastenmielistä "musiikkia", että meinaa pää hajota, vaikka en ole edes paikanpäällä. En enää ihmettele sitäkään, miksi Jypin peleissä on niin vähän yleisöä, sillä en minäkään tuollaisella paskalla haluaisi korviani raiskattavan.

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
En enää ihmettele sitäkään, miksi Jypin peleissä on niin vähän yleisöä, sillä en minäkään tuollaisella paskalla haluaisi korviani raiskattavan.
Synergia-"areena" on kyllä niin paska halli, ettei yhtään ihmetytä miksei sinne kukaan halua mennä. Kävin jokunen viikko sitten ekaa kertaa elämässäni katsomassa Akatemian pelin. Oli kyllä sellainen lato että alta pois. Eihän tuollaisessa hallissa voi pelata Liigaa! Luistinhiki haisee kun tulee ovista sisään, c'mon, siellä pelataan LIIGAA! Ja minä kun kuvittelin että Niiralan monttu on köyhä halli. Ainakaan siellä (Kuopiossa) ei sähköjohdot repsota katsomoissa.

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Avautui, että mun elämähän on oikeastaan aika kivaa nykyään. Ennen oli sellainen kestoahdistu/vitutus päällä, mutta nykyään vitutukset johtuu lähinnä paskasta kelistä tai jostain muusta vastaavasta pienestä turhanpäiväisestä asiasta, kuten änäristä.
Mulla taas päinvastoin. Hetkeen ei tuu mieleen päivää jolloin ei ois vituttanut. Ja kaikki pikkuasioista. Hiphei.

Jypissä on ainakin yksi työtehtävä, jossa Kari Tyni olisi varmasti parempi kuin nykyinen. Hippoksen "DJ" soittaa niin vastenmielistä "musiikkia", että meinaa pää hajota, vaikka en ole edes paikanpäällä. En enää ihmettele sitäkään, miksi Jypin peleissä on niin vähän yleisöä, sillä en minäkään tuollaisella paskalla haluaisi korviani raiskattavan.
Ootko aivan varma että haluat kuunnella iskelmiä ja kasaria, kultaiselta gsm-aikakaudelta...?

Ei vaan. Ihan hirveetä paskaa tuo Synergian musiikkitarjonta on munkin mielestä. Ihan kuin Suomipopille ois autoradion kääntänyt. Sirpat sun muut pauhaa vaan erätauoilla. Rockmeininkiä kaipaisi lisää sinne tiskijukan soittolistalle.

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
...

E: Avautui myös, että Kiina on USA:n jälkeen kouluammunta-tapausten suurmaa numero 2.
Jännä jos nimenomaan kouluammunnassa ovat kiinalaiset kunnostautuneet, kun valtio pitää siellä todella tiukan kontrollin aseiden suhteen. Erilaisia joukkopuukotuksia yms siellä tapahtuu ilmeisesti tosin aika tiuhaan enkä ihmettele vaikka noita olisi koululaitoksenkin piirissä.

Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Jännä jos nimenomaan kouluammunnassa ovat kiinalaiset kunnostautuneet, kun valtio pitää siellä todella tiukan kontrollin aseiden suhteen.
En pitäisi kiinalaisten kunnostautumista kouluammunnassa mitenkään erikoisena, sillä maan kansanarmeijan vahvuus on 2,8 miljoonaa, ja joukossa on varmasti useampiakin kultaisen ampumamerkin ampumaratamenestyksensä johdosta ansainnut taistelija.

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Nimenomaan kouluampumisissa en ihmettele yhtään, että Kiina on kärkimaita. Kiinassa vanhempien tai muun yhteisön odotukset luovat kovaa painetta. Lapset kun ovat usein vanhempien ainoa keino helpompaan elämään.

Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Se, että Tami siirtyy Zürichin valmentajaksi.

linkki: Neue Zürcher Zeitung
Aivan nerokas huomio!

Epäilenpä myös, että jommankumman iltapaskan - tai molempien - santtusilvennoiset ja solmusalmiset pohtivat parhaillaan kuumeisesti, uskaltavatko julkaista asiasta "uutisen" ja kopioida kirjoittamasi sen otsikoksi sellaisenaan. Klikkimittari nimittäin huutaisi sen jälkeen kuin... no, niin kuin klikkimittari amppari-aikakaudella pahimmillaan huutaa.

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mailisaurus eli Miley Cyrus oli helvetin hyvännäköinen vielä viitisen vuotta sitten. Nykyisinhän se näyttää aivan petolinnun perseeltä.

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Onko täällä ketjua jossa voi tunnustaa olleensa väärässä? Luin sen Hesarin jutun STX:n vaiheista ja on myönnettävä, että olin asiassa kassalla, ja hallitus toimi oikein.

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Mailisaurus eli Miley Cyrus oli helvetin hyvännäköinen vielä viitisen vuotta sitten. Nykyisinhän se näyttää aivan petolinnun perseeltä.
Kyllähän Miley oli vielä pari vuotta sitten ihan nätti, mutta sen jälkeen hänen ulkoinen olemuksensa romahti. Muutamassa vuodessa Miley on menettänyt arviolta seitsemän tai kahdeksan kiloa elopainostaan ja se näkyy. Lisäksi sen helvetin kielen näyttäminen kaikissa mahdollisissa tilanteissa ja rasittava twerkkaaminenkin ovat olleet omiaan laskemaan hänen statustaan silmissäni.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No nyt on uusi passi kourassa. Kaks päiväristeilyä jo heti kättelyssä varasin. Oli vähän orpo olo olla kolme kuukautta ilman passia.

Muijan lähellä olevalle ärrälle ton passin tilasin ja aiemmin jo kerran matkasin tunnin suuntaansa sitä hakemaan, ihan vaan huomatakseni että se kioski olikin varttia aiemmin mennyt kiinni. Mä luulin että kaikki ärrät on johonkin kymmeneen. Toi veti jo kasilta oven säppiin ja laudat ikkunoihin.

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
No nyt on uusi passi kourassa. Kaks päiväristeilyä jo heti kättelyssä varasin. Oli vähän orpo olo olla kolme kuukautta ilman passia.

Muijan lähellä olevalle ärrälle ton passin tilasin ja aiemmin jo kerran matkasin tunnin suuntaansa sitä hakemaan, ihan vaan huomatakseni että se kioski olikin varttia aiemmin mennyt kiinni. Mä luulin että kaikki ärrät on johonkin kymmeneen. Toi veti jo kasilta oven säppiin ja laudat ikkunoihin.

Minulle avautui, että pettterilä on nykyään nainen.

Mitä nyt enää päiväristeilyille, ainakin sepalus pitää pitää kiinni ;)

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valittajien luvattu maa
Kuulin radiosta, että porkkana ei olekaan ollut oranssi, vaan väriin on päädytty lajijalostuksen kautta. Saamme kiittää/syyttää 1600-luvulla eläneitä hollantilaisia, etteivät porkkanat olekaan enää violetteja.

Samassa ohjelmassa kerrottiin, että porkkana oli pitkään arvostettu eliitin herkku. Siksi muotokuviin saatettiin maalata taustalle nippu porkkanoita ja jos mies seurasi muotia, kannatti hattuun laittaa sulan tilalle porkkanan naatti. Just.

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Minulle avautui, että pettterilä on nykyään nainen.

Mitä nyt enää päiväristeilyille, ainakin sepalus pitää pitää kiinni ;)

Käsittääkseni oli. Taisi kertoa jossain ketjussa että laittoi kävelemään. Korjaa @pettter jos olen väärässä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy