Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 758 402
  • 34 052

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ei eräoloissa tai vastaavissa käsien pesemättä jättäminen ole kummallista, mutta normaaliolosuhteissa on aika omituista jättää perushygienia huolehtimatta. Menee samaan kastiin seurassa piereskelyn, pöydässä röyhtäilyn ja vastaavien kanssa. Junttia käytöstä, vaikkei varsinaisesti ketään tappaisikaan. Kyllä mä tykkään sen verran muitakin ajatella, että käteni huuhtaisen aina kun mahdollista ja ihan itsenikin takia peseskelen niitä, kova jätkä kun olen.

Onhan se tietysti niin, ettei kannata käsienpesusta huolehtia, kun kuitenkin likaista tavaraa nuollaan.
 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Mistä huomataan pomot ja työntekijät wc:ssa? Siitä että työntekijät pesevät kätensä jo mennessään vessaan ;) Mut joo, ihmettelen tyyppejä jotka eivät pese käsiään....
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Mun kikkelini likaisuutta kuvaa se, että...

Vitsi vitsi, nyt mennään ihan toisella teemalla.

Ei tämä nyt ihan tänään avautunut, mutta vahvisti ennakkokäsitystä siitä, että monista muista saavutuksistaan huolimatta juutalaiset eivät ole kovin kummoinen urheilukansa. Shalom Life -lehti keräsi listan 10:stä kaikkien aikojen parhaasta juutalaisesta jalkapalloilijasta ja listalle mahtui suomalainen.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei tämä nyt ihan tänään avautunut, mutta vahvisti ennakkokäsitystä siitä, että monista muista saavutuksistaan huolimatta juutalaiset eivät ole kovin kummoinen urheilukansa. Shalom Life -lehti keräsi listan 10:stä kaikkien aikojen parhaasta juutalaisesta jalkapalloilijasta ja listalle mahtui suomalainen.

Odotin, että listalla olisi ollut (suomalaisen lisäksi) edes joku "ai toi on juutalainen"-reaktion aiheuttanut, mutta enpä suoraan sanoen muista edes kuulleeni noista yhdeksästä muusta. Taisi olla jommassakummassa Airplane!-elokuvassa, kun kevyttä lukemista toivonut matkustaja sai lentoemännältä "Juutalaiset urheilusankarit"-lehtisen.

Minulle on puolestani tämän kevään aikana avautunut, että olen menettänyt kiinnostukseni Formula1:iä kohtaan lähes täydellisesti. En edes huomannut, että tänä viikonloppunakin ajetaan.
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Minulle taas avautui se, että olkoon paikkana internet tai oikea elämä, niin melkeinpä jokainen jollain tasolla moottoriurheilua seuraava tyyppi, jonka olen tavannut on ilmoittanut kiinnostuksensa F-1-sarjaan lopahtaneen tämän kauden aikana.

Kai siinä jotain perää sitten on - paha sanoa syistä tarkemmin, kun en itse ole ikinä oikein formuloista innostunut alkujaankaan.
 

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Minulle taas avautui se, että olkoon paikkana internet tai oikea elämä, niin melkeinpä jokainen jollain tasolla moottoriurheilua seuraava tyyppi, jonka olen tavannut on ilmoittanut kiinnostuksensa F-1-sarjaan lopahtaneen tämän kauden aikana.

Kai siinä jotain perää sitten on - paha sanoa syistä tarkemmin, kun en itse ole ikinä oikein formuloista innostunut alkujaankaan.

On ollut kyllä erittäin tylsä kausi. Kisoissa ei tapahdu juuri mitään, autoista on tehty jotenkin alitehoisia ja yksi talli on täysin ylivoimainen.

Tylsin kausi, minkä muistan. Ja Rosbergin Keken ajoista asti tullut seurattua lajia.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Että juhannuskuolemat 2014 ketjuun eräs nimimerkki on kirjoittanut 17 viestiä. Nopeasti vilkaistuna viestien tasoa toivon todella, että kyseinen nimimerkki on keksinyt juhannuksen aikana muutakin sisältöä elämäänsä, kuin kytätä esimerkiksi YLEn juhannusonnettomuudet liveseurantaa 24 tuntia vuorokaudessa. Ei niin, että minua kiinnostaisi kyseisen nimimerkin elämä millään muotoa.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Että juhannuskuolemat 2014 ketjuun eräs nimimerkki on kirjoittanut 17 viestiä.
Olisit kai ihan nimimerkinkin voinut mainita?

"Avaanpa" sulle vähän lisää tätä asiaa. Varjohan on tuon Juhannuksen Supertriplan ylituomari ja päämoguli - on ollut jo vuodesta 2005. Mä olen enemmänkin profiloitunut sellaiseksi puoliviralliseksi kirjeenvaihtajaksi suunnilleen vuodesta 2006, jolloin kirjoitin ensimmäiset viestini näihin ketjuihin.

Alkuaikoina kirjoitin lähinnä yhden viestin, jota sitten päivittelin pitkin juhannusta. Huomasin tämän jo melko pian huonoksi tavaksi toimia, sillä lukijat odottivat, että uusin uutinen olisi aina mainittu viimeisimmässä viestissä. Tästä siis johtuu viestien runsas määrä.

Kirjoittamani viestit Supertripla-ketjuihin vuosittain:
2006 - 3 viestiä
2007 - 3 viestiä
2008 - 8 viestiä
2009 - 8 viestiä - lähdin kesken juhannuksen työkeikalle
2010 - 16 viestiä
2011 - 15 viestiä
2012 - 0 viestiä - olin ulkomailla
2013 - 3 viestiä - yllättävän kiireinen juhannus koti-Suomessa - muistaakseni en ottanut yhtä ainoata olutta/alkoholiannosta
2014 - 17 viestiä

Jos joku muu haluaa hoitaa tuota uutisointia mun puolestani, niin antaa mennä vaan!
Nopeasti vilkaistuna viestien tasoa toivon todella, että kyseinen nimimerkki on keksinyt juhannuksen aikana muutakin sisältöä elämäänsä, kuin kytätä esimerkiksi YLEn juhannusonnettomuudet liveseurantaa 24 tuntia vuorokaudessa. Ei niin, että minua kiinnostaisi kyseisen nimimerkin elämä millään muotoa.
Kiitos huolenpidostasi! :)

Perjantaina päivällä saimme pienen (torstaina aloitetun) remontin tehtyä - alkuillasta vähän grilliä ja pari olutta pikkutalkooporukalla. Loppuilta/-yö meni lähinnä futista katsoessa - ja taisipa siinä tulla pari tömpsyäkin otettua. Siinä samassa tuli vähän kirjoiteltua noita Supertripla-juttuja. Lauantaina päivällä korjasin ja siivosin noita remontin jälkiä, auringon vähän pilkistäessä perinteinen juhannuksen jokirantakävely, alkuillasta kunnon treenit sekä illalla jälleen futista ja pari olutta. Aina silloin tällöin myös tilannetarkastus ja -raportti Supertripla-ketjuun. Tämä päivä on mennyt enemmän tai vähemmän vituralleen: osittain tuon ulkoilman johdosta, osittain eilisestä ärsyyntyneen akillesjänteen johdosta ja osan laitan ihan laiskuuteni piikkiin.

Eli en mä nyt ihan mitään 24/7 LIVE-seurantaa pidä, mutta kirjoitan kyllä havainnoistani Supertripla-ketjuun ellei joku muu ole sitä tehnyt ennen mua.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Minulle taas avautui se, että olkoon paikkana internet tai oikea elämä, niin melkeinpä jokainen jollain tasolla moottoriurheilua seuraava tyyppi, jonka olen tavannut on ilmoittanut kiinnostuksensa F-1-sarjaan lopahtaneen tämän kauden aikana.

Päinvastoin. Mun mielestä kuluva kausi on ollut mielenkiintoinen. Olkoonkin, että Mersut on olleet ylivoimaisia. Noin muuten pakka on ollut aika sekaisin ja on ollut ihan mielenkiintoista nähdä, missä muut tallit menee ja löytyykö niitä haastajia.

Tylsin näkemäni kausi jonka muistan on ehdottomasti 2002. Ferrari oli silloin niin ylivoimainen, voittivat kaikki kisat kahta lukuunottamatta. Silläkin kaudella tosin katsoin jokaisen kisan.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Käväisin tänään Myllypuron terveyskeskuksessa ja siellä istuskellessani minulle avautui, että kyseisessä pisteessä työskentelee ehdottomasti Helsingin parhaimman näköiset hoitsut ja lekurit. Todella laadukkaan näköisiä naaraita löytyi lähes jokaisesta kerroksesta.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Hertsikasta itään löytyy Helsingin pörhäkkäimmät kimalaiset. Siellä on sopivasti etnistä väriäkin joukossa.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Käväisin tänään Myllypuron terveyskeskuksessa (--)
En halunnut antaa itsestäni huonoa kuvaa ensimmäisellä käynnilläni.
Tästähän saisi hyvän Fingerpori-stripin aikaiseksi. Heimo/kukavaan menee terveyskeskukseen, poseeraa röntgenissä kuin Mr.Olympia konsanaan ja selittää sen jälkeen kaverilleen, kuinka ei halunnut antaa huonoa kuvaa itsestään.

Anteeksi interventioni. Maanantai.
 

dorka

Jäsen
Avautui näin selvänä, että tuo Pekkiksen viesti tuolla junttimaisinta mitä tiedät-ketjussa taisi ollakin vain taitava trolli.

Avautui myös se, että minulla taisi olla elämäni hauskin juhannus.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Tulee vähän myöhässä, mutta noin puoli vuotta sitten avautui, että ketjut "Asia joka ei avaudu minulle" ja "Ihmettelyketju" ajavat samaa asiaa. On ollut mielessä postata tämä tärkeä avautuminen tänne jo pitkään, nyt saan mielenrauhan. Kiitos.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Tulee vähän myöhässä, mutta noin puoli vuotta sitten avautui, että ketjut "Asia joka ei avaudu minulle" ja "Ihmettelyketju" ajavat samaa asiaa. On ollut mielessä postata tämä tärkeä avautuminen tänne jo pitkään, nyt saan mielenrauhan. Kiitos.

Sama on painanut omaa mieltäni jo hyvin pitkään. Joskin omasta mielestä molempia ketjuja tarvitaan, vaikka hyvin samoja asioita ketjut ajavatkin. Kaikille ketjuille tilaa riittää, kaikille paikkoja on.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Suomalaisilla tv-kanavilla esitetään tällä hetkellä:

Jamie Oliverin kotona
Jamie Oliverin 15 minuutin ateriat
Jamie Oliver Italiassa
Ruokaritarit Jamie ja Jimmy
Jamie Oliverin kokkikoulu Australiassa
Jamie Oliverin keittiössä
Jamie Oliverin herkullinen Iso-Britannia
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Jatketaan tv-kokki -teemalla. Hans Välimäki on brändännyt itsensä aika reilusti tässä viime vuosina, missä ei sinänsä mitään pahaa ole, onhan sillä ihan kiistattomia kykyjäkin, joista osoituksena mm. Chez Dominiquen listaaminen 21. parhaaksi raflaksi aikoinaan koko maailman mittapuulla. Tajusin tässä juuri, että kaverin uusin tv-ohjelma on käytännössä venytetty Lidlin mainos. Raha puhuu, juu, mutta voisi kuvitella ammatilillisen kunnianhimon jollain tapaa sotivan eineksien ja puolivalmisteiden mainostamista vastaan. No, enpä minä ketään tuomitse todennäköisesti aiempaa uraa helpomman rahan saamisesta. Kaikenlaista.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Jatketaan tv-kokki -teemalla. Hans Välimäki on brändännyt itsensä aika reilusti tässä viime vuosina
Onneksi Tomi Björck ei ole sentään antautunut vielä markkinavoimien houkutuksien edessä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös