Kaiuni Alen
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Avautui tuon yhden oululaisen nauravainen luonne.
Pisti naurattamaan.
No ähihihi (öhöhöhö)!
Avautui tuon yhden oululaisen nauravainen luonne.
Kissasta tehtyä makkaraa taas ei söisi erkkikään, joskin 60-luvun margariiniskandaalissa Paasivaaran margariinitehtaan paljastettiin käyttäneen tuotteidensa raaka-aineena mm. kissanraatoja ja teurasjätteitä.
Eipä tainnut moni kissa elää Leningradissa läpi koko piirityksen, varsinkaan jos ihmisten ilmoilla erehtyi esittäytymään. Vastaavasti moni iivana olisi ollut valmis tappamaan naapurinsa kissapaistista.Toisaalta kissanlihan gastronomisia arvoja ei missään nimessä pidä väheksymän, ei ainakaan mikäli uskomme Lena Muhinaa Leningradista joulukuulta 1941:
"Tänään saimme herkullista makaronikeittoa. Kissanlihaa on jäljellä vielä kahteen ateriaan. Amerikkalaista lihaa on vielä kolmeen ateriaan, mutta emme tiedä, mitä sen jälkeen syömme. Olisi hienoa saada jostain vielä kissaa. Siitä riittäisi meille pitkäksi aikaa. En olisi millään voinut kuvitella, että kissanliha on niin herkullista." (Lena Muhina: Piirityspäiväkirja).
vlad.
Avautui että toukokuun kunniaksi Jokerit on siirretty KHL-osioon. Hieno juttu.
Nyt on jollain julliilla tai heinäkengällä mahdollisuus päästä Jatkoajan historiaan. Kuka ehtii ensimmäisenä trollaamaan ja provoamaan KHL-alueen Jokeriosioon? Kuka kaappaa maineen ja kunnian?
Ehkei sinne vielä tohdita avautua, kun ei klikkaamatta tiedä varmasti onko siellä sopivaa kirjoittaa suomeksi.Avautui että toukokuun kunniaksi Jokerit on siirretty KHL-osioon. Hieno juttu.
Nyt on jollain julliilla tai heinäkengällä mahdollisuus päästä Jatkoajan historiaan. Kuka ehtii ensimmäisenä trollaamaan ja provoamaan KHL-alueen Jokeriosioon? Kuka kaappaa maineen ja kunnian?
Sääntöjen mukaan maalista tulee plussa kuudelle miehelle vaikka maalin syöttäjä on mennyt vaihtoon. tehopisteen saanut mies saa siis aina plussan - oli kentällä tai ei.
Nyt tipuin hiukan kärryiltä... Minun laskujen mukaan plussat voi tulla seitsemälle. Kentällä olleelle viisikolle ja kahdelle vaihtoon ehtineelle syöttäjälle. Ehkä jopa kahdeksalle, jos jonkun roikkukiekon maalille napannut maalintekijäkin on ehtinyt vaihtoon.Mielenkiintoinen juttu. Käytännössä siis yhdestä maalista voidaan merkitä teoriassa jopa yhdeksälle pelaajalle plusmerkinnät!
Nyt tipuin hiukan kärryiltä... Minun laskujen mukaan plussat voi tulla seitsemälle. Kentällä olleelle viisikolle ja kahdelle vaihtoon ehtineelle syöttäjälle. Ehkä jopa kahdeksalle, jos jonkun roikkukiekon maalille napannut maalintekijäkin on ehtinyt vaihtoon.
Aivan. Enpä hoksannut tuota kuudetta kenttäpelaajaa.Omien laskujen mukaan kyllä yhdeksälle. Ilman maalivahtia pelaava joukkue jolla on vaihtoon ehtinyt kaksi syöttäjää ja maalintekijä.
Tällä vuosituhannella, eli vajaa 10 vuotta sitten, Veli-Pekka "poke-check" Laitinen oli ehtiä vaihtoon, kun omalta siniseltä heitetty purkukiekko lipsahti Kärppien maaliin Rinkelinmäellä. Oli muistaakseni vielä voittomaali pelissä, missä Kärpät vei Kerhoa kuin mätää kukkoa. Jääkiekossa parempi voittaa aina. Respect the blue line ja kunnioita lopputulosta.Ehkä jopa kahdeksalle, jos jonkun roikkukiekon maalille napannut maalintekijäkin on ehtinyt vaihtoon.
Mulle on avautunut jo kauan sitten, että mun päässä pysyy tarpeeton tauhka vaikka kuinka pitkään, mutta en muista kaksi viikkoa sitten vaihdettua verkkopankin salasanaa. Kysykää vaan Dallasin näyttelijät (sen 80-luvun version). Kysykää vaan Genesiksen rumpalit Seconds Out -liveltä. Täältä pesee.Miten te muistatte kaiken ton nippelitiedon?
Mulle on avautunut jo kauan sitten, että mun päässä pysyy tarpeeton tauhka vaikka kuinka pitkään, mutta en muista kaksi viikkoa sitten vaihdettua verkkopankin salasanaa. Kysykää vaan Dallasin näyttelijät (sen 80-luvun version). Kysykää vaan Genesiksen rumpalit Seconds Out -liveltä. Täältä pesee.
Nyt tipuin hiukan kärryiltä... Minun laskujen mukaan plussat voi tulla seitsemälle. Kentällä olleelle viisikolle ja kahdelle vaihtoon ehtineelle syöttäjälle. Ehkä jopa kahdeksalle, jos jonkun roikkukiekon maalille napannut maalintekijäkin on ehtinyt vaihtoon.
Tämän huomaan jo omakohtaisestikin.Mun faijani taas on ehtymätön tietolähde, jos lähdetään etsimään visaista nippelitietoa vaikkapa 60-70-lukujen olympialaisista tai liiga- sekä Leijona-otteluista kymmeniä vuosia sitten...
Mutta jos kysyn jotain liittyen Lontoon olympialaisiin 2012 tai Torinon kisoista 2006, niin ei se niitä muista..
Tällä vuosituhannella, eli vajaa 10 vuotta sitten, Veli-Pekka "poke-check" Laitinen oli ehtiä vaihtoon, kun omalta siniseltä heitetty purkukiekko lipsahti Kärppien maaliin Rinkelinmäellä. Oli muistaakseni vielä voittomaali pelissä, missä Kärpät vei Kerhoa kuin mätää kukkoa. Jääkiekossa parempi voittaa aina. Respect the blue line ja kunnioita lopputulosta.
Ilman veskaria kolme pelaajaa syöttelee omassa päädyssä ja joku heittää roikun toisen päätyyn ja pisteissä kiinni oleva kolmikko menee samalla vaihtoon ja kiekko liruukin maaliin. Eihän tuo todennäköistä ole, mutta. :)
Edit: Itseasiassahan nuo syötöthän voi olla annettu jo paljon aiemmin ja sitten joku juhamattiaaltonen kaartelee omalla alueella jonkin aikaa ennenkuin heittää tuon roikun vaihtoon mennessään, joten kyllä tuo +9 ihan mahdollinen skenaario olisi. Ehkä jopa tapahtunut joskus.
Tosin joku tuolla 2003 keskustelussa ehti jo kyseenalaistaa tämän säännön, mutta dana taas vakuutti että näin on ainakin NHL:ssä. Tiedä sitten mikä on totuus, mutta aika hienoltahan tuo kuulostaa että kahdella maalilla voi saada koko pelaava kokoonpano plussalle. :)
Edit: Jaa tätä oltiinkin jo tällä sivulla käsitelty.
Timo Jutila on laihtunut.
Tämän huomaan jo omakohtaisestikin.
Mä voin luetella TPS:n rostereita 90-luvulta vaikka takaperin yleisimpine ketjukoostumuksineen, mutta en välttämättä muista edes viiden vuoden takaista ykkössentteriä tai ulkomaalaisvahvistuksia.