Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 766 728
  • 34 067

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Juha Sipilä on lähellä tuota 179 sentin pituutta. Jos joku on sekoittanut heidän pituutensa keskenään?

Jyrki oli ennen poliitikon uraansa koripalloilija. Siinä tuoksinassa sopimuspapereihin lyötiin vähän lisää pituutta ja se jäi sitten totuudenvastaisesti Wikipediaan.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Arkihaasteen lisäksi ainakin oman FB:n ovat täyttäneet nämä, lähinnä kolmekymppisten perheenäitien tekemät, "Kymmenen tärkeintä kappaletta elämässäsi"-listaukset. En nyt halua nostaa itseäni millekään rockpoliisijalustalle, mutta muutamilla näistä tapauksista on kyllä kauniisti sanottuna aika hämmentävä musiikkimaku, jos noihin listauksiin on uskominen. Tässä esimerkinomaisesti yksi lista:

Se Satuhäiden alttarimusiikki, just sillon kun ne sanoo tahdon. Kyl te tiiätte ;)
Britney Spears- I'm a slave for u
Maijan ja Jannen häävalssi
Beats and styles- This love ain't going on
Sonata Arctica- Last drop falls
Raptori- Sukellus pumpuliin
Samuli Edelmann- Tähtipölyä
Crazy Town- Butterfly
Jukka Poika- Worst part is over
Celine Dion- My heart will go on
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Heitetääs muutama Norm Macdonaldin proggiksissa esiintynyt.
...
Koko 8 minuuttia Norm Macdold Live jokes.
...

Vitsiä pukkaa -ketjun puolelta poimitusta videosta avautui, että Tom Green on wanha ukko. Kai se ihan luonnollista on että jokainen meistä vanhenee, mutta tuo heppu jäänyt jotenkin mieleen sellaisena ikuisena n. 20v räkäposki-kusipää-esiteinihuumorimiehenä.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Koripallon ihmeellisestä maailmasta avautui, että 'virtahepo' on rasistinen ilmaisu. Luulin, että se on kookas, suhteellisen älykäs laumaeläin-nisäkäs. Ehkä tarkoitusperillä on kulttuurillisia eroavaisuuksia.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Lasse Kukkosen ja Janne Niinimaan äänet kuulostavat aika samanlaisilta.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Tampere on hiano kaupunki, nääs.
 
NHL-osiossa on suhteessa enemmän kirjoittajia, jotka puhuvat joukkueestaan "me" -muodossa. [Silmämääräinen havainto, prosentuaalinen osuus ei määritelty]

Hassua.

Kertonee omistautumisesta joukkueelle. Eihän kukaan muu kun omistautunut fani oikeasti heräile herätyskellon kanssa kattomaan 82 peliä runkosarjaa...
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Kertonee omistautumisesta joukkueelle. Eihän kukaan muu kun omistautunut fani oikeasti heräile herätyskellon kanssa kattomaan 82 peliä runkosarjaa...

...ja vaikka heräisikin niin se ei siltikään oikeuta käyttämään termiä "me".

En ole enää kovinkaan sitoutunut fani - jos fani laisinkaan, mutta edes niinä vuosina jolloin valvoin yöt pelejä katsoen en kokenut mitään "me"-tunnetta. En minä ole osa joukkuetta tai organisaatiota, olen vain ja ainoastaan fani, joten on itsensä ylentämistä nostaa itsensä siihen ryhmään, joka voi käyttää termiä "me". Edellinen on siis vain minun mielipide asiasta, enkä sano, että se on sen oikeampi kuin muidenkaan mielipide.

vlad.
 
En minä ole osa joukkuetta tai organisaatiota, olen vain ja ainoastaan fani, joten on itsensä ylentämistä nostaa itsensä siihen ryhmään, joka voi käyttää termiä "me".

Itse en koe sitä itsensä "ylentämisellä". Minun mielestäni fanit ovat osa organisaatiota siinä missä pelaajatkin. Ilman faneja, ei ole organisaatiota.

Minun mielestäni on ihan tervettä käyttää sanaa "me" puhuessa omasta suosikkijoukkueestaan, mikäli termiä ei käytä siihen tyyliin kuin olisi suurikin vaikuttaja seuran johtoportaassa.

Minä olen vain yksi fani, ja puhuessani "meistä" tarkoitan koko organisaatiota, fanit mukaan lukien.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Onkos Tuomas Tarkki viimenen mestarivahti, joka on voittanut aikaisemminkin? 2007 nosteli liigadebyyttikaudellaan kannua, toisti tempun vuotta myöhemmin. Wiikman, Tuokkola, Engren, Riksman, Helenius, Raanta, Karhunen.

Andy Chiodo on ollut Raksilassa nostamassa kannua ja pokkaamassa hopeamitalit. Istuen penkillä.

Jos Aki Uusikartano on ollut 2000-luvulla menestyksen tae Ässille, on Kristian Kuuselakin ollut johdattamassa joukkueitaan menestykseen. Vikat yhdeksän kautta Suomen mestaruus, Ruotsin mestaruus ja kolme liigahopeaa.
 
Viimeksi muokattu:

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Itse en koe sitä itsensä "ylentämisellä". Minun mielestäni fanit ovat osa organisaatiota siinä missä pelaajatkin. Ilman faneja, ei ole organisaatiota.

Ja vaikka johtoporras ei ehkä aina faneja niin arvostaisikaan, niin pelaajat kuitenkin sitä tekevät. Pelaajat, jos jotkut ymmärtävät, että ammattilaisurheilua ei ilman faneja voisi olla. Palkkasoturikin sen ymmärtää.

Paljon tai edes vähän rahaa seuralle syytävä on osa sitä touhua. Ei pidä liikaa innostua olemaan "me", mutta onhan kuitenkin osa sitä. Onhan tosin NHL-fanitus ehkä vähän outoa siltä osin, koska aika moni "meistä" ei välttämättä taida koskaan olla edes käynyt joukkueensa pelissä. Jotkut eivät taida olla käyneet edes koko maassa missä me pelaamme.
 
Ja vaikka johtoporras ei ehkä aina faneja niin arvostaisikaan, niin pelaajat kuitenkin sitä tekevät. Pelaajat, jos jotkut ymmärtävät, että ammattilaisurheilua ei ilman faneja voisi olla. Palkkasoturikin sen ymmärtää.

Paljon tai edes vähän rahaa seuralle syytävä on osa sitä touhua. Ei pidä liikaa innostua olemaan "me", mutta onhan kuitenkin osa sitä. Onhan tosin NHL-fanitus ehkä vähän outoa siltä osin, koska aika moni "meistä" ei välttämättä taida koskaan olla edes käynyt joukkueensa pelissä. Jotkut eivät taida olla käyneet edes koko maassa missä me pelaamme.

Mutta sekös se sitten vasta olisikin typerää, että vaikkapa meistä Blackhawks organisaation suurvaikuttajista "me" ilmaisua voisi käyttää ainoastaan sellaiset kaverit jotka ovat käyneet rapakon takana katsomassa pelejä.

Se jos mikä olisi itsensä toisten yläpuolelle nostamista.

Ja tottakai samaan hengenvetoon pitää mainita, että itse voisin käyttää surutta "me" ilmaisua myös esittämässäni tilanteessa. Tähän sitten se mairea, itsetyytyväinen ja vittumainen hymy perään.

Jonkun pitäisi siis selkeästi avata ketju jonka aloitusviestinä on sanan "me" syvempi merkitys jääkiekko faniudessa käsiteltynä 3000 sanalla.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mutta sekös se sitten vasta olisikin typerää, että vaikkapa meistä Blackhawks organisaation suurvaikuttajista "me" ilmaisua voisi käyttää ainoastaan sellaiset kaverit jotka ovat käyneet rapakon takana katsomassa pelejä.

Se jos mikä olisi itsensä toisten yläpuolelle nostamista.

Ei se olisi itsensä yläpuolelle nostamista vaan silloin olisi edes joku syy fanittaa. Onhan tuolla ketju missä mietitään miten päädyit jonkun joukkueen kannattajaksi. Missä tahansa kannattamisessa mielestäni pitää olla joku oikea linkki siihen. Se voi olla vaikka vaihto-oppilasvuosi tai jotain.

Sain pienenä Lightningin hammasharjan tuliaisiksi ja pelasin siitä johtuen NHL 95:sta Tampalla. Ei minusta silti fania tullut, siihen jos olisi päälle vielä jonkun pari matsia sisältävän reissun tehnyt, niin tiedä vaikka olisikin.

Tietenkään ei tarvitse eikä aina vain voi asua kannattamansa joukkueen paikkakunnalla ja käydä joka pelissä. Mutta miksi ei käy edes kerran vuodessa tai elämässä. Ei se syy aina ole raha vaan se, että kun ei nyt niin paljoa oikeastaan lopulta edes kiinnosta, kuten SM-liigan yleisömääriä käsittelevässä ketjussa oli puhetta.

Ollaan "me", vaikka ei juurikaan edes kiinnosta. Outoa.
 
Ollaan "me", vaikka ei juurikaan edes kiinnosta. Outoa.

Tästä palataankin takaisin siihen, mistä ensimmäiseksi mainitsinkin. En jotenkin jaksa uskoa, että aktiivisesti NHL puolelle kirjoittajista ei suurin osa katsoisi matseja suhteellisen usein.

Tokihan se on vain oma teoriani, että termin käyttöä viljellään NHL puolella sen takia enemmän, että ollaan omistautuneempia joukkueelle, vaikka se kotikaukalo tuolla kovin kaukana useimmille onkin. Mutta ehkä tästä etäisyydestä syntyykin juuri se ero? Mene ja tiedä.
 

Ralph

Jäsen
Jos Aki Uusikartano on ollut 2000-luvulla menestyksen tae Ässille, on Kristian Kuuselakin ollut johdattamassa joukkueitaan menestykseen. Vikat yhdeksän kautta Suomen mestaruus, Ruotsin mestaruus ja kolme liigahopeaa.

Uusikartanolla kaksi kultaa, yksi hopea ja kaksi pronssia. Aikaväliltä 2006-2014. Nämä ovat tulleet neljässä eri joukkueessa.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kävin ostamassa radion keittiöön ikkunalaudalle. Kyllästytti TV:n turha taustamöly. Kuka kuuntelee kotona radiota? Mikä on paras kanava?

Ostin myös selättimen vähän aikaa sitten ja jo neljä yötä takana kun en oo herännyt selkäkipuun! Suosittelen kaikille selkävaivasille.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Kuka kuuntelee kotona radiota? Mikä on paras kanava?
Tähän kysymykseen on vääriä vastauksia ja sitten on se oikea vastaus. Se oikea vastaus on Yle Puhe.

Joskus siellä voi olla vieraana joku sofioksanen, jolloin vaihdan kanavaa, mutta pääosin tuo kanava on parhautta. Erityisesti yöllä ja klo 13-14 on tullut eniten kuunneltua. Tai ehkei yöllä, vaan netin kautta yöllä esitettyjä ohjelmia.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Kävin ostamassa radion keittiöön ikkunalaudalle. Kyllästytti TV:n turha taustamöly. Kuka kuuntelee kotona radiota? Mikä on paras kanava?

Ostin myös selättimen vähän aikaa sitten ja jo neljä yötä takana kun en oo herännyt selkäkipuun! Suosittelen kaikille selkävaivasille.
Käyttis jo sanoi radiosta olennaisen, mutta lisään vielä että jatkuva Yle Puheen seuraaminen voi käydä uusintojen takia raskaaksi. Erityisesti pitkät haastattelu- ja jutustelupätkät ovat tappavia, varsinkin jos ohjelma on vielä tuoreessa muistissa. Kanava menee tuolloin vaihtoon. Lisäksi aamuisin Puheella on liikaa nykymenon mukaista lörpöttelyä ja omille jutuille naureskelua, ei hyvä. Mutta vastapainoksi Puhe lähettää niin paljon hyvää ohjelmaa, että kyllä siitä noilla meriiteillä helposti parhaan saa.

Mikä tai millainen tuo selätin on? Voisi kiinnostaa.
 

Urpo35

Jäsen
Suosikkijoukkue
Capitals
Ei se olisi itsensä yläpuolelle nostamista vaan silloin olisi edes joku syy fanittaa. Onhan tuolla ketju missä mietitään miten päädyit jonkun joukkueen kannattajaksi. Missä tahansa kannattamisessa mielestäni pitää olla joku oikea linkki siihen. Se voi olla vaikka vaihto-oppilasvuosi tai jotain.

Sain pienenä Lightningin hammasharjan tuliaisiksi ja pelasin siitä johtuen NHL 95:sta Tampalla. Ei minusta silti fania tullut, siihen jos olisi päälle vielä jonkun pari matsia sisältävän reissun tehnyt, niin tiedä vaikka olisikin.

Tietenkään ei tarvitse eikä aina vain voi asua kannattamansa joukkueen paikkakunnalla ja käydä joka pelissä. Mutta miksi ei käy edes kerran vuodessa tai elämässä. Ei se syy aina ole raha vaan se, että kun ei nyt niin paljoa oikeastaan lopulta edes kiinnosta, kuten SM-liigan yleisömääriä käsittelevässä ketjussa oli puhetta.

Ollaan "me", vaikka ei juurikaan edes kiinnosta. Outoa.

Täytyy sanoa että aika erikoinen mielipide. Siis että jos on käynyt paikanpäällä, saisi edes jonkun syyn kannustaa. Miten sillä että asuu samalla paikkakunnalla tai sillä että on käynyt katsomassa pelejä paikanpäällä on mitään tekemistä fanittamisen kanssa?

Kun vuosi sitten olin fanittanut Capitalsia noin seitsemän vuotta, enkä ollut käynyt yhdessäkään heidän pelissä, minullako ei voinut ollut syitä kannattaa heitä? Ja nyt kun olen kerran sen jälkeen käynyt minulla on lupa fanittaa? :D

Minua on viety pienestä pitäen Ilveksen peleihin ja olen niissä paljon omaehtoisestikin käynyt elämäni varrella. Silti siitä ei mitään oikeaa fanittamista tullut, suosikkijoukkue liigasta kyllä mutta faniksi en itseäni kehtaa kutsua. Sitten kävin joskus 14 kesäisenä katsomassa Montrealin pelin, ei kiinnostanut koko joukkue vaikka Koivukin siellä oli. Kuitenkin joskus Ovien toisen kauden aikana aloin seuraamaan Capitalsin pelejä ja siitä se fanitus sitten lähti. Netistä. Fanittamisen syntymiseen ei kai ole mitään yhtä oikeata tapaa, se vain syntyy joistain järjettömistä syistä.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Yle Puhe mulla on autossa päällä kun ajelen yksin. Muuten raikaa Cheek ja Robin repeatilla. Puheella on kyllä hyviä vieraita välillä, kun Pääskysaari haastatteli Ben Furmania, piti jäädä parkkipaikalle istumaan ja kuuntelemaan.

Mitä tässä nyt pari tuntia olen radiota kahvittelun lomassa kuunnellut niin Iskelmässä on kauhea naisjuontaja, suomipopilla soittolistalla on 10 biisiä ja Novalta tulee mainoksia.


Mikä tai millainen tuo selätin on? Voisi kiinnostaa.

Selätin on tollanen juttu mnkä päällä pyöritään :) Tuntuu alluksi tosi typerältä, mutta jo parin päivän päästä liikerata laajenee huimasti. Mä olen nyt kaivanut käsipainot mukaan naftaliinista ja tässähän alkaa jo vatsalihakset ilmotella olemassa olostaan. Aamupäivällä pyörin ja katson Emmerdalet samalla ja illalla uudestaan kymppiuutisten ajan.

http://www.selätin.fi/

Omani tilasin jostain nettiapteekista ja tuli parissa päivässä kotiin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Täytyy sanoa että aika erikoinen mielipide. Siis että jos on käynyt paikanpäällä, saisi edes jonkun syyn kannustaa. Miten sillä että asuu samalla paikkakunnalla tai sillä että on käynyt katsomassa pelejä paikanpäällä on mitään tekemistä fanittamisen kanssa?

Miten nyt millään on mitään väliä? Tunnen itseni aika suomalaiseksi, koska olen asunut Suomessa ja syntynytkin siellä. Siitä tulee tietynlainen tunneside ja fanittaa Suomea.

Netistä Googlen kuvahaulla kivannäköisen logon kautta löydetty syy fanittaa on erikoinen. Johonkin seurajoukkueeseen ihastuu tai rakastuu, kun käy paikan päällä näkemässä kotiareenan, lukee paikallislehdestä juttuja, juttelee paikallisten kanssa pubissa ja sen semmoista.
 

Nick Neim

Jäsen
Netistä Googlen kuvahaulla kivannäköisen logon kautta löydetty syy fanittaa on erikoinen. Johonkin seurajoukkueeseen ihastuu tai rakastuu, kun käy paikan päällä näkemässä kotiareenan, lukee paikallislehdestä juttuja, juttelee paikallisten kanssa pubissa ja sen semmoista.

Niin, sinä ehkä. Muut saattavat kannattaa muunkin kuin tunnelman tai fiiliksen takia jotain seuraa, ja nimenomaan se kannattaminen on loistava syy lähteä paikan päälle kokemaan se tunnelma. Aika monen kohdalla seuran fanitus on varmaankin lähtenyt jostain yksittäisestä pelaajasta, jonka myötä seurasta on hiljalleen muotoutunut se "oma" seura jota kannattaa. Mun mielestä tuossa ei ole mitään erikoista, koska joukkueurheilussakin on suuria yksilöitä, ja suuriin yksilöihin/persooniin voi helposti ihastua.

Tämän ylläolevan perusteellahan Suomessa kuuluu kannattaa HJK:ta tai vaikkapa FC Honkaa, ei se pari nähtyä peliä Munchenissa luo riittävää sidettä Bayerniin. Eikä ne televisiosta katsotut matsit luo ilmeisesti riittävää sidettä, kun kerta sama pätee jääkiekkoon.
 

Balrog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Erilliset saarekkeet
Lentoaseman turvatarkastuksessa turvatarkastaja tunnustelee housuntaskuja jos niissä on jonkinlainen kohouma näkyvissä.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Selätin on tollanen juttu mnkä päällä pyöritään :) Tuntuu alluksi tosi typerältä, mutta jo parin päivän päästä liikerata laajenee huimasti. Mä olen nyt kaivanut käsipainot mukaan naftaliinista ja tässähän alkaa jo vatsalihakset ilmotella olemassa olostaan. Aamupäivällä pyörin ja katson Emmerdalet samalla ja illalla uudestaan kymppiuutisten ajan.
Tuo voi ollakin ihan asiallinen tuote. Ehkä sopisi teeveen eteen suurten urheilusesonkien ajaksi. Aika puuduttavaa touhua esimerkiksi katsella tulevien jalkapallon mm-kisojen lohkovaiheen perättäisiä matseja sohvan uumenista, vaikka kävisi välillä pienellä happihypyllä. On mulla kotona juoksumattokin, mutta se on aika raskas peli roudattavaksi teeveen eteen ja pois. Pieni stepperi oli myös, mutta sepä hajosi jo kauan sitten.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Minulle avautui tänään, että todella monessa EU-maassa näiden kyseisten maiden oma "persu-puolue" on voittamassa isosti eurovaaleissa.

Muun muassa Tanskassa, jossa Tanskalaisesta Kansanpuolueesta povataan jopa maan isointa puoluetta.

Toki tiesin, että persut pärjäävät hyvin, mutta ihan näin isoja, koko Euroopan kattavia linjauksia en aiemmin ollut miettinyt. Kansallisuusaate elää ja hengittää vahvana, keskellä Euroopan integraatiota.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös