Ikävänkantaja
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Tukholmalaiskirkon alttarilla nämä.Per ja Annus = läpi vuosien.
Tukholmalaiskirkon alttarilla nämä.Per ja Annus = läpi vuosien.
Noilla vinkeillä mulla meni 25 s Finlexin kautta, että löysin Järjestyslain. Edelleenkään minulla ei tosin ole mitään hajua, mitä olet sieltä hakemassa.Siis voi hyvä isä. Yritän tässä etsiä tiettyjä momentteja lakipykälistä tai edes oikeaa lakia, jonka alle pykälä kuuluu.
Hakutulokset vievät suomi24 ja muille päteville sivuille, jossa kukaan ei tiedä laeista yhtikäs mitään, vaikka yritys on kyllä kova. Varsinkin pykälien tulkitseminen ja toisiin lakeihin yhdistely on niin huonoa, että sen pitäisi olla oikeuden edessä rangaistavaa.
Finlex vai mikälie olisi seuraava mitä mulle täällä ehdotetaan. Joo, se löydä mitään! Laitat vaikka hakusanaksi: Järjestyslaki. DÖÖRRR nolla hakutulosta.
Noilla vinkeillä mulla meni 25 s Finlexin kautta, että löysin Järjestyslain. Edelleenkään minulla ei tosin ole mitään hajua, mitä olet sieltä hakemassa.
Ilmainen vinkki: aakkosjärjestys. J-kirjain.
Itse asiassa kävin kurkkaamassa tuota ihan mielenkiinnosta, kun olen ollut aavistuksen verran tekemisissä homman kanssa joskus järjestelmän alkuaikoina. Eli ennen internetin räjähtämistä siis. Jokusen kilon olen noita paperitulosteena joskus esihistoriallisella ajalla siis siirrellyt paikasta toiseen, kun itse materiaali oli vielä mainframe-tyyppisessä paikassa tallessa.En ymmärrä miksi tuo Finlex tuntuu aina niin vaikealta. Kirjoista ja opetusmateriaalista löytyy saman tien tarvittava.
Menneisyyden ote, The Departed, The Town ja Gone Baby Gone. Bostoniin sijoittuvien laadukkaiden rikosleffojen lista on varsin pitkä.
Menneisyyden ote, The Departed, The Town ja Gone Baby Gone. Bostoniin sijoittuvien laadukkaiden rikosleffojen lista on varsin pitkä.
Avautui, että Iker vakoilee minua. Ei se muuten voisi tietää, että ostin vähän aikaa sitten uudet Asicsit ja kantapäässä on vittumaisen iso rakko.
Mutta ehkä tuolta siis jotain löytyy. Järjestyslaki, silvuplee.
Totta, johtunee myös kaupungin "rikkaalla" historialla joka on ollut täynnä toinen toistaan kovempia konnia. Myös The Departed perustuu tosielämän hahmoon.
Whitey Bulger - Wikipedia, the free encyclopedia
Lisäisin tähän listaan vielä Boondock Saintsin (IMDB). Willem Dafoe on aina kova.
Näin on kyllä oikeastikin. Allergiat ovat hyvinvoivan maan merkki, suurin linkki vaikuttaa olevan puhtauteen. Nykykäsityksen mukaan vastustuskyvystä 50 % muotoutuu ensimmäisen elinvuoden aikana, 40 % toisen elinvuoden aikana ja loput sen jälkeen. Terve lapsi nuolee kengänpohjan päivässä ja konttaa kerran kesässä lantakasan läpi - ällös pitäkö heitä pumpulissa.On avautunut se, että ruoka-aineallergiat ovat Suomessa todella paljon yleisempiä kuin muualla.
Minulla tämä toimii juuri näin, isommasta sipulimäärästä menee vatsa sekaisin, pienehkö määrä ei haittaa. Yleensä kyllä en jaksa mitään sanoa vaan tökin vain sipulit lautasen reunalle. Ja jos sanoisin, sanoisin "ilman sipulia kiitos" enkä sössöttäisi allergiasta.Helvetin kiva käydä keittiön kanssa läpi että mitä se sipuliallergikko sitten voikaan syödä, ja kun käyt ilmoittamassa että tätä kastiketta voit syödä, kun siinä ei ole sipulia, niin vajakki ilmoittaa ettei hän oikeasti niin allerginen ole, kunhan ei vaan mitään sipulirenkaita ole.
Minulla tämä toimii juuri näin, isommasta sipulimäärästä menee vatsa sekaisin, pienehkö määrä ei haittaa. Yleensä kyllä en jaksa mitään sanoa vaan tökin vain sipulit lautasen reunalle. Ja jos sanoisin, sanoisin "ilman sipulia kiitos" enkä sössöttäisi allergiasta.
Thanks, en tiennyt että noin suuri merkitys on ensimmäisillä elinvuosilla. Hyvä tietää, meillä poika on vuoden eikä todellakaan elä steriileissä olosuhteissa. Eipä kyllä mulla ja vaimollakaan ole mitään allergioita, toivottavasti poikakin välttyy niiltä. Tosin lähipiiristä löytyy yli viiskymppinenkin allergikko, jolle tuppaa parin vuoden välein puhkeamaan uusi allergia jonka tieltä sitten vanha paranee... Puhkeavat on aina niitä eksoottisia ja harvinaisia, mitä nyt netistä sattuu löytymään, ja diagnoosit tietysti omia.Näin on kyllä oikeastikin. Allergiat ovat hyvinvoivan maan merkki, suurin linkki vaikuttaa olevan puhtauteen. Nykykäsityksen mukaan vastustuskyvystä 50 % muotoutuu ensimmäisen elinvuoden aikana, 40 % toisen elinvuoden aikana ja loput sen jälkeen. Terve lapsi nuolee kengänpohjan päivässä ja konttaa kerran kesässä lantakasan läpi - ällös pitäkö heitä pumpulissa.
Terveisin moniallergikko.
Okei, mä olen nuo sipuliallergikot mielessäni yhdistänyt noihin jotka ei sipulista tykkää, mutta ilmeisesti tuollaista lievää sitten on liikkeellä enemmänkin.Minulla tämä toimii juuri näin, isommasta sipulimäärästä menee vatsa sekaisin, pienehkö määrä ei haittaa. Yleensä kyllä en jaksa mitään sanoa vaan tökin vain sipulit lautasen reunalle. Ja jos sanoisin, sanoisin "ilman sipulia kiitos" enkä sössöttäisi allergiasta.
Mä tunnen ihan aikuisen ihmisen jolle ongelma ei ole maku, vaan se suutuntuma. Kuulemma ei ole kivan tuntuista, niinpä pitää olla ilman sipulia.Tuli tästä mieleen, että avautui jokunen vuosi sitten, että aika moni ei pidä sipulista. Osalla varmaan voi olla allergiaa, mutta yllättävän paljon on tuttavapiiristä löytynyt ihmisiä, jotka haluavat ruuan ilman sipulia. En ollut asiaa aiemmin ajatellut, kun "ei se sipuli maistu miltään" siellä ruuan seassa. Kuulemma näin ei ole.
Mä tunnen ihan aikuisen ihmisen jolle ongelma ei ole maku, vaan se suutuntuma. Kuulemma ei ole kivan tuntuista, niinpä pitää olla ilman sipulia.
Mä tunnen ihan aikuisen ihmisen jolle ongelma ei ole maku, vaan se suutuntuma. Kuulemma ei ole kivan tuntuista, niinpä pitää olla ilman sipulia.
Minä en enää ole niin paha sipulinvihaaja kuin nuorempana, mutta en kyllä itse lisää mihinkään ruokaani vapaaehtoisesti missään muodossa. Mutta isosiskolle ei uppoa vieläkään. Mausteena ei sitäkään haittaa, mutta nimen omaan nuo sipulipalaset tökkii - eikä tartte olla sen isompia knöllejä kuin vaikka jossain eineslihapullista löytyvät biitit.
Mites hillosipuli? Se tökkii jossakin määrin jopa minulla, joka tykkään sipulista muuten. Tilaan kebabpizzani ilman hillosipulia.Mausteena ei sitäkään haittaa, mutta nimen omaan nuo sipulipalaset tökkii - eikä tartte olla sen isompia knöllejä kuin vaikka jossain eineslihapullista löytyvät biitit.
Sipulista tuli mieleen yksi juttu, minkä taisin telkkarista kuulla vähän aikaa sitten. Eli sipulin leikkaaminen ei kävisi itkettämään, jos sipulin laittaa hetkeksi pakkaseen ennen operaatiota. En ole muistanut kokeilla, joten onko totta vai tarua?
En tiedä tuosta, mutta parhaiten itkulta välttyy, kun käyttää terävää veistä.