Mainos

Asia, joka ”avautui” minulle

• 6 887 086
  • 34 596

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Avautui, että arvaukseni "oikeudellinen toimintaympäristö"-kurssin opettajan olemuksesta on juuri sellainen kuin etukäteen nimestä päättelin. Vanha, kuiva äijä, jolla on omasta mielestään hauskoja vitsejä.

ReijoRotta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Metsänreuna since 1975!!
Avautui että dopingvalvonta on noin kahdeksan vuotta jäljessä. Jos olisin nyt maailman huipun tuntumassa, ja joku markkinoisi nappeja sloganilla "näistä ei käryä vielä kahdeksaan vuoteen", ottaisin napit ja rantatontin ja talon, ja lopettaisin urani.

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Yksi tyttökaveri poistatti kulmakarvansa ja hommasi tatuoidut tilalle. Avautui että tatuoidut kulmakarvat pysäyttää hikeä aika helevetin huonosti.

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Ihan itse huomasin, että pitkä NHL-kausi alkaa olla puolivälissä runkosarjan osalta. Taistelu playoff-paikasta voi mennä aika jännäksi useammalla joukkueella.

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tänään kävin ruokaostoksilla kaupassa, jossa en usein käy. Viimeksi kai joskus kesällä. Kassaneiti oli äärimmäisen viehättävä. Noin kolmekymppinen, kaunis, iloinen, hymyilevä... Ilo silmälle, PAITSI että oli ajellut kulmakarvat ja piirtänyt ne takaisin jollain vitun tussilla. Ei helevetti, mikä järki?!? Epäaidon, ruman näköistä tuollainen. Meinasin jo pikkuisen flirttailla, tai itse asiassa hauskuutinkin neitoa mutta pois lähtiessä mieleen jäi päällimmäiseksi sääli. Eikö noin suloisen ja nätin oloinen tyttö tajua, miltä tuo kulmakarvapelleily näyttää?

Mikään ei nyt tässä viestissä avautunut, sori.

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Perhe on pahin -sarjan (Archie Bunker) lavasteet ovat käytännössä samat kuin myöhemmin tehdyn Pulmuset -sarjan (Al Bundy). Bundyssa vain on sohvan takana tila josta mennään kellariin Budin huoneeseen, kun Archiessa siinä on seinä ja ovi. Muuten sama.

Samaten monessa englantilaissarjassa on sama pubi, hiukan eri tavalla dekoroituna mutta periaatteessa sama pubi.

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Dimebag Darrell ja John Lennon kuolivat kummatkin joulukuun kahdeksantena, Darrell vuonna 2004 ja Lennon vuonna 1980. Kummankin ampui häiriintynyt fani, ja kumpaankin ammuttiin viisi luotia.

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
James Dean Bradfield eli Manic Street Preachersin solisti ja kenties myös tunnetuin jäsen on pysynyt samannäköisenä pitkälti yli 20 vuoden ajan. Erinomainen lavaesiintyminen yhdistettynä voimakkaaseen ja ennen kaikkea kovimmissakin kohdissa varsin eheään ääneen ovat olleet hänen vahvuuksiaan koko tuon ajan. Hieno mies.

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Avautui tuossa äsken että naisten futismaajoukkueen nimi on Helmipöllöt.

Noh, onhan tuo naisellisin pöllölajike nimensä puolesta että mikäpäs siinä sitten...

Jippo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Avautui tuossa äsken että naisten futismaajoukkueen nimi on Helmipöllöt.

Noh, onhan tuo naisellisin pöllölajike nimensä puolesta että mikäpäs siinä sitten...

Niin, ja sitten esimerkiksi Urheilulehdessä tuostakin on jo keksitty lempinimi Helmarit mainitsematta tuota "Helmipöllöt"-nimeä kertaakaan.

No on toi silti parempi kuin futsalmaajoukkueen "Salihuuhkajat".

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Olisin voinut vannoa että HIFK-osiossa ylös nostetussa "Petulle kenkää" -ketjussa ilkutaan Matikaisen Omskille, joka on tällä hetkellä tappiolla otteluvoitoin 3-0 KHL:n itäisen konferenssin välierissä. Omsk ei ole edes kyseisessä sarjassa onnistunut maalinteossa vielä. Näköjään siellä keskustellaankin siitä että HIFK on haastanut Matikaisen oikeuteen sopimusrikkeestä. Väärässä olin.

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Niin, ja sitten esimerkiksi Urheilulehdessä tuostakin on jo keksitty lempinimi Helmarit mainitsematta tuota "Helmipöllöt"-nimeä kertaakaan.

Onhan tuo Helmipöllöt-nimitys lähes siedettävä. Sillä tyttö/nais -joukkueen nimi voisi olla vaikka enemmän assosioiva "Tupsupöllöset". (Otus sanctaecatarinae)

http://fi.wikipedia.org/wiki/Tupsup%C3%B6ll%C3%B6nen
Oheinen linkki vie wikipedian sivulle.

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Minulle avautui junnukiekon kalleus keskustellessani aiheesta työkaverini kanssa. Hänellä on kaksi poikaa SaiPan junnuissa ja mikäli oikein muistan niin -99 ikäluokan junnun kuukausimaksu on 150 € ja vanhemman pojan -97 ikäluokan kuukausimaksu on 170 €. Minulle ei avautunut se kuinka monelta kuukaudelta kyseinen summa tilitetään SaiPan tilille mutta se avautui ettei kiekon harrastaminen edes SaiPassa ole mitään köyhän miehen huvia. Sen olen ennestään tiennyt, että se on kallista esim. HIFK:ssa mutta että SaiPassakin näin kallista.

Tähän päälle tulevat sitten muut harrastukseen olennaisella tapaa liittyvät menot. Työkaverini kertoi juuri SaiPalta tulleen noin parinsadan euron lasku pelireissuista ja näitäkin laskuja tulee kauden mittaan useampi. Tähän päälle sitten varusteisiin uppoavat rahat, tosin heidän toisella pojalla varustemenot ovat pienemmät koska SaiPa hankkii osan maalivahdin varusteista.

Seuraava on sitten avautumista ja tuumailua. Kun kiekko on näinkin kallis harrastus niin missä vaiheessa tämä alkaa näkyä lajin harrastajamäärissä - vai joko näkyy? Pienituloisen lapsilla ei moiseen harrastukseen juuri ole varaa, ei ainakaan suuremmassa seurassa. Pienemmässä seurassa on sitten ongelmana valmennuksen taso ja mahdollisesti myöskin pelikavereiden taso jossain vaiheessa ikäkautta jos kyse on oikein lahjakkaasta lapsesta/nuoresta.

En siis laisinkaan ihmettele, että salibandy vie harrastajia kiekolta. Kyse on kuitenkin kertaluokkaa halvemmasta lajista, joten pienituloisen tuskin tarvitsee kahdesti miettiä kumpaan lajiin lapsensa ohjaa, jos siis haluaa lapsensa saattaa joukkueurheilun pariin. Onhan noita muitakin joukkuelajeja olemassa mutta kiekko, salibandy ja futis nyt suurimmassa osassa Suomea ovat ne suosituimmat.

vlad.

Suosikkijoukkue
HIFK
Ymmyrkäistelin tänä pänä dösäpysäkillä, eli dösiksellä, että miksi ihmeessä ilmiselvästi aikuisella naisella on vaippa farkkujen alla. Tai vaihtoehtoisesti tyyny. Tahi muu vastaava ns. ylimääräinen täyte. Vaan ei, kyllä se sittenkin oli ehta perse. Hehtaariperseeksikin kutsutaan moista kapistusta. Tuli oikein paha mieli, että tuommoisen pyllyn kanssa kehdataan kulkea kaupungilla.

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minulle avautui junnukiekon kalleus keskustellessani aiheesta työkaverini kanssa. Hänellä on kaksi poikaa SaiPan junnuissa ja mikäli oikein muistan niin -99 ikäluokan junnun kuukausimaksu on 150 € ja vanhemman pojan -97 ikäluokan kuukausimaksu on 170 €. Minulle ei avautunut se kuinka monelta kuukaudelta kyseinen summa tilitetään SaiPan tilille mutta se avautui ettei kiekon harrastaminen edes SaiPassa ole mitään köyhän miehen huvia. Sen olen ennestään tiennyt, että se on kallista esim. HIFK:ssa mutta että SaiPassakin näin kallista.

Tarinan opetus: Älä hanki lapsia!

Avautui muuten sellainen pikkuseikka, että Nordiksen punaviivaan on upotettu HIFK-kilpilogoja. Mitä helvettiä, miten tuota en ole aikaisemmin huomannut?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy