Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 765 775
  • 34 067

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Niin, ja sitten esimerkiksi Urheilulehdessä tuostakin on jo keksitty lempinimi Helmarit mainitsematta tuota "Helmipöllöt"-nimeä kertaakaan.

Onhan tuo Helmipöllöt-nimitys lähes siedettävä. Sillä tyttö/nais -joukkueen nimi voisi olla vaikka enemmän assosioiva "Tupsupöllöset". (Otus sanctaecatarinae)

http://fi.wikipedia.org/wiki/Tupsup%C3%B6ll%C3%B6nen
Oheinen linkki vie wikipedian sivulle.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Minulle avautui junnukiekon kalleus keskustellessani aiheesta työkaverini kanssa. Hänellä on kaksi poikaa SaiPan junnuissa ja mikäli oikein muistan niin -99 ikäluokan junnun kuukausimaksu on 150 € ja vanhemman pojan -97 ikäluokan kuukausimaksu on 170 €. Minulle ei avautunut se kuinka monelta kuukaudelta kyseinen summa tilitetään SaiPan tilille mutta se avautui ettei kiekon harrastaminen edes SaiPassa ole mitään köyhän miehen huvia. Sen olen ennestään tiennyt, että se on kallista esim. HIFK:ssa mutta että SaiPassakin näin kallista.

Tähän päälle tulevat sitten muut harrastukseen olennaisella tapaa liittyvät menot. Työkaverini kertoi juuri SaiPalta tulleen noin parinsadan euron lasku pelireissuista ja näitäkin laskuja tulee kauden mittaan useampi. Tähän päälle sitten varusteisiin uppoavat rahat, tosin heidän toisella pojalla varustemenot ovat pienemmät koska SaiPa hankkii osan maalivahdin varusteista.

Seuraava on sitten avautumista ja tuumailua. Kun kiekko on näinkin kallis harrastus niin missä vaiheessa tämä alkaa näkyä lajin harrastajamäärissä - vai joko näkyy? Pienituloisen lapsilla ei moiseen harrastukseen juuri ole varaa, ei ainakaan suuremmassa seurassa. Pienemmässä seurassa on sitten ongelmana valmennuksen taso ja mahdollisesti myöskin pelikavereiden taso jossain vaiheessa ikäkautta jos kyse on oikein lahjakkaasta lapsesta/nuoresta.

En siis laisinkaan ihmettele, että salibandy vie harrastajia kiekolta. Kyse on kuitenkin kertaluokkaa halvemmasta lajista, joten pienituloisen tuskin tarvitsee kahdesti miettiä kumpaan lajiin lapsensa ohjaa, jos siis haluaa lapsensa saattaa joukkueurheilun pariin. Onhan noita muitakin joukkuelajeja olemassa mutta kiekko, salibandy ja futis nyt suurimmassa osassa Suomea ovat ne suosituimmat.

vlad.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Ymmyrkäistelin tänä pänä dösäpysäkillä, eli dösiksellä, että miksi ihmeessä ilmiselvästi aikuisella naisella on vaippa farkkujen alla. Tai vaihtoehtoisesti tyyny. Tahi muu vastaava ns. ylimääräinen täyte. Vaan ei, kyllä se sittenkin oli ehta perse. Hehtaariperseeksikin kutsutaan moista kapistusta. Tuli oikein paha mieli, että tuommoisen pyllyn kanssa kehdataan kulkea kaupungilla.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minulle avautui junnukiekon kalleus keskustellessani aiheesta työkaverini kanssa. Hänellä on kaksi poikaa SaiPan junnuissa ja mikäli oikein muistan niin -99 ikäluokan junnun kuukausimaksu on 150 € ja vanhemman pojan -97 ikäluokan kuukausimaksu on 170 €. Minulle ei avautunut se kuinka monelta kuukaudelta kyseinen summa tilitetään SaiPan tilille mutta se avautui ettei kiekon harrastaminen edes SaiPassa ole mitään köyhän miehen huvia. Sen olen ennestään tiennyt, että se on kallista esim. HIFK:ssa mutta että SaiPassakin näin kallista.

Tarinan opetus: Älä hanki lapsia!


Avautui muuten sellainen pikkuseikka, että Nordiksen punaviivaan on upotettu HIFK-kilpilogoja. Mitä helvettiä, miten tuota en ole aikaisemmin huomannut?
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Nettipoliisi: Facebookin ICE-viesti kannattaa ottaa todesta | Yle Uutiset | yle.fi

Eipä ollut tällainenkaan asia tiedossa. Jännä, ettei koskaan ole missään tullut puheeksi.

Tämähän on vanha asia tämä ICE-juttu. Siitä on ollut eri medioissa juttua jo vuosia sitten. Minulle avautui nyt tuo, että poliisi suosittaakin viemään tuon ice:n omaan puhelimeen. Jokunen vuosi sitten joku poliisi tai pelastusviranomainen totesi jossain mediassa, etteivät he voi pelkän ice-merkinnän perusteella kenellekään lähteä soittamaan, kun ei sen perusteella voi koskaan tietää, onko joku lähiomainen vai ei. Nyt asia onkin sitten vähän toisinpäin.
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Avautui, että toimistotyö ei ole mun juttu. Tässä nyt pari kertaa tullut jo tuurailtua yhdessä toimistokohteessa. Olen tällä hetkellä meidän firmasta ainut, jonka tälle työpisteelle voi laittaa tuuraamaan, koska ketään muuta ei olla paikkaan perehdytetty (maksais varmaan niin vitusti firmalle). Tässä sitten taas pari päivää näppäillään koneella ja odotellaan, jos edes joku työkaveri tulis moikkaamaan, että sais edes jonkun ihmiskontaktin päivään. Aivan jäätävää paskaa. Jossen olis tässä nyt muutamaa kuukautta ollut jo vesilinjalla, niin perjantaina olis kovat kännit päällä...
 

Balrog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Erilliset saarekkeet
Avautui, että National Geographic Channel on perustettu vasta vuonna 1997, jotenkin olin kuvitellut sen olleen olemassa pidempään.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Laitetaan nyt veikkausketjun lisäksi tänne, kun avautui että monivedolla voi saada ihan perkeleellisen tilin oikein osuessaan.

YLE:n tekstitv kertoo satakuntalaismiehen osuneen eilen supermonivedossa kiekkokierroksen neljällä tuloksella. Voittokerroin ihan makoisa kuusi miljoonaa, eli siinä on minimipanoksellakin päässyt jo rahoihin kiinni.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
KHL:ää ei enää näe 4Prolta. Mitähän tämä kertoo kiinnostuksestani sitä kohtaan, kun huomaan asian vasta tässä vaiheessa kautta...
 

Mietsuslav

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Laitetaan nyt veikkausketjun lisäksi tänne, kun avautui että monivedolla voi saada ihan perkeleellisen tilin oikein osuessaan.

YLE:n tekstitv kertoo satakuntalaismiehen osuneen eilen supermonivedossa kiekkokierroksen neljällä tuloksella. Voittokerroin ihan makoisa kuusi miljoonaa, eli siinä on minimipanoksellakin päässyt jo rahoihin kiinni.

Avataan vielä sen verran, että ihan saman summan hän olisi voittanut isommallakin panoksella.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Jep, ja Kela-kortilla. Niissä on viivakoodissa henkilötunnus.

Tää oli mulle uus avautus, eli koin valaistumisen hetken nyt lukiessa ja voin sanoa tämän asian avautuneen. Ajokortilla on tullut lainailtua useampi vuosi.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Heh, eikä mennyt edes kauan; 65.fi ja jatkoaika.com ovat sama asia.
 

LOFIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
1922
Viski on oikeasti saatanan hyvää jäillä. Olen ennen pitänyt näitä ruskeita väkeviä (rommi, viski, konjakki) lähinnä nokan nyrpistelijöiden herkkuna, ja väkevänä sellaisena. Tämä oma annoksenihan on miedompaa ja makeampaa kuin moni vodka.

Avautui siis se, että viski on ihan hyvää.
 
Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
Viski on oikeasti saatanan hyvää jäillä. Olen ennen pitänyt näitä ruskeita väkeviä (rommi, viski, konjakki) lähinnä nokan nyrpistelijöiden herkkuna, ja väkevänä sellaisena. Tämä oma annoksenihan on miedompaa ja makeampaa kuin moni vodka.

Avautui siis se, että viski on ihan hyvää.

Mitä ihmeen viskiä sä oikein vedät jäillä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös