Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 738 360
  • 33 995

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Kerrotaanpa terveisiä.

PS. Et oo saamassa.
Miksi aistin kireää ja negatiivista suhtautumista tuossa kommentissasi. Tällä tavalla asiaan suhtautuminen olisi paljon oikeampaa: "Kiitoksia positiivisesta kommentistasi. Tunnen tuon naishenkilön erittäin hyvin, taidanpa kertoa hänelle, että hänellä on salaisia ihailijoita, jotka pitävät häntä erittäin kauniina ja puoleensavetävänä.". Jos satut seurustelemaan hänen kanssaan, niin voi lisätä: "Johtuen parisuhteestamme, himosi häntä kohtaan jäävät sinun kannaltasi valitettavasti haaveilun puolelle mutta kiitos nyt minunkin puolestani noista kehuistasi." Jos olet kyseisen naisen isä, niin sama kommentti, soveltuvin osin, ilman parisuhdeviittausta.

Ilon kautta, tietenkin.
 

rosba70150

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Avautui että minulle on maksettu 1500 tunnin ajalta liian vähän liksaa. Huomenna siis palkanlaskijaa morjestamaan

Noniin, tuli sitten viime viikolla sähköpostia joka alkoi sanoilla "Olet oikeassa, palkkasi nostetaan yms yms yms". Eli laskeskelin tuossa että n. 1700h ajalta on liksaa maksettu liian vähän. Lupailivat että napsahtaisi huomenna tilille. Epäilen kyllä että jotain ovat saaneet taas ryssittyä koska palkkakuittiakaan ei ole vielä näkynyt...
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Hämmästyttävästi täälläkin on lähiaikoina yleistynyt eräänlainen itsensä jalustalle nostamisen vastakohta. Oikein ylpeillään sillä juntteudella ja sivistyksen puutteella, ja julistetaan sitä ylpeänä. Ei oikein avaudu mulle senkään tarkoitus, kai se on jotain persuilua. Yleensä siihen tietysti liittyy voimakas vastakkainasettelu toista mieltä olevia kohtaan. Kahvi-ketjussa eräs BK:n ystävä antaa asiasta oivan esimerkin.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Tiesittekö, että kiinalainen take-away astia avautuu näin

http://www.talouselama.fi/uutiset/olet+kayttanyt+kiinalaisia+takeawayrasioita+vaarin+koko+elamasi/a2166331

En ole ikinä syönyt kiinalaista take-away:na, joten en ole koskaan käyttänyt sitä väärin niinkuin tuo otsikko sanoo, mutta oon nähny telkkarissa ja siel ne käyttää noita väärin, hahaa luuserit.

No ohhoh, tulipas opittua jotain tänäänkin. Toinen asia, jonka opin muutama viikko takaperin oli vähän vastaava. Eli McDonaldsissa kun on niitä paperikuppeja, joihin laitetaan ketsuppia. Nitä pystyy suurentamaan ottamalla kiinni reunasta ja vetämällä sormilla molempiin suuntiin. Eli siis samalla tavalla kuin toi kiinalais-astia se kuppi muuttuu sellaiseksi leveäksi alustaksi.

Kaikkea sitä voi oppia. Enää ei tarvitse ottaa paria ketsuppi kippoa kerrallaan Mäkissä.

E: Youtubeen voi luottaa, siellähän toi ketsuppiasiakin on havainnollistettu: expand Ketchup cup container - YouTube
 

Masentaja

Jäsen

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Osa Jatkoajan NHL-puolelle kirjoittavista pelaa ns. varman päälle, eli on ottanut kaksi tai useamman suosikkijoukkueen. Yksi idästä ja yksi lännestä taitaa olla se yleisin.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Osa Jatkoajan NHL-puolelle kirjoittavista pelaa ns. varman päälle, eli on ottanut kaksi tai useamman suosikkijoukkueen. Yksi idästä ja yksi lännestä taitaa olla se yleisin.

Ei niitä välttämättä ole otettu. Ne on vaan tulleet. Minulla esimerkiksi on NFL:ssa kaksi suosikkijoukkuetta, New England ja Green Bay. Ei aavistustakaan, miksi kaksi ja miksi juuri nuo.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Ei niitä välttämättä ole otettu. Ne on vaan tulleet. Minulla esimerkiksi on NFL:ssa kaksi suosikkijoukkuetta, New England ja Green Bay. Ei aavistustakaan, miksi kaksi ja miksi juuri nuo.
Tämä juuri mielestäni on eriskummallista. Eikö suosikki tarkoita sellaista, jonka haluaa voittavan kaikki ottelunsa muita vastaan? Ymmärrän toki, että sympatioita voi riittää jaettavaksi muillekin, mutta kyllä saman sarjan sisällä saa olla vain yksi ja ainoa suosikkijengi. Kuinka tällainen monikannattaja suhtautuu otteluihin, jossa kummatkin kannatettavat pelaavat vastakkain? Iloitsee toisen voitosta ja surkuttelee toisen häviötä?

Ymmärrän siis toki sympatiakannattamisen ja tilanteeseen sopivat bandwagonit, mutta varsinainen multikannattaminen on mielestäni vähän sama kun pelaisi täysvaihdetun kohteen vakiossa: aina osuu.

Itsekin "symppaan" Valioliigassa esimerkiksi Southamptonia, mutta sen pelatessa Unitedia vastaan, kaikki tuki ja kannatus on punaisten paholaisten takana.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Tämä juuri mielestäni on eriskummallista. Eikö suosikki tarkoita sellaista, jonka haluaa voittavan kaikki ottelunsa muita vastaan?

Onhan se kummallista, mutta tilanne nyt vaan on tuo. Enkä tosiaan tiedä, miksi. Nuo suosikkini eivät juuri toisiaan vastaan pelaile, paitsi parhaassa tapauksessa ne kohtaavat Super Bowlissa. Luultavasti tuossa tilanteessa toivoisin jomman kumman voittoa vähän enemmän kuin sen toisen, mutta isoa eroa ei olisi. NFL on toisaalta ainoa sarja, jossa on kaksi selkeää suosikkia. Muualla menen protokollan mukaan.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Eurosport pimeni vuoden vaihteessa ja olen siitä saakka harmitellut, kun sekin on laitettu maksulliseksi. Äsken surffailin kanavia läpi ja avautui, että näkyyhän se edelleen, oli vaan kanavapaikka vaihtunut. Olipa mukava yllätys! Samalla avautui myös, että ei olisi kannattanut olettaa mitään. Mutta pääasia, että näkyy edelleen.
 

Apmp-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, TPS
Eurosport pimeni vuoden vaihteessa ja olen siitä saakka harmitellut, kun sekin on laitettu maksulliseksi. Äsken surffailin kanavia läpi ja avautui, että näkyyhän se edelleen, oli vaan kanavapaikka vaihtunut. Olipa mukava yllätys! Samalla avautui myös, että ei olisi kannattanut olettaa mitään. Mutta pääasia, että näkyy edelleen.

Tuo on aika perseestä, että sen kanavapaikka vaihtui. Eurosportilta ei tule mitään miksi sitä varta vasten katsoisin, mutta usein tuli kelailtua kanavia läpi ja kun mistään ei mitään tullut niin välillä tuli jäätyä tapittamaan Eurosportia, esim. futsalia/snookeria/jotain. Nykyisin sille ei tule edes vahingossa käännettyä kun se kanavapaikka on 100 ja vähän päälle. Meille kyllä tuli itse asiassa joku ilmoituskin että nou hätä, kanavapaikka vaan vaihtuu.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
kun se kanavapaikka on 100 ja vähän päälle.

Täällä 128. Mä kyllä jonkun verran katselen mm. snookeria, tennistä, rallilähetyksiä ja sokerina pohjalla Eurogoalsia. K1 kuuluu myös suosikkeihin. Mutta tuo on totta, että ei kanavalle enää niin helposti eksy. Tai nyt taas saattaa eksyäkin, kun otin Nelonen Pron, joka on kanavilla 131 ja 132. Mitenhän mulle ei tullut edes mieleen kanavapaikan vaihtuminen, ajattelin vaan heti, että no niin, nyt on sitten tuokin mennyt maksulliseksi. Noh, opinpahan tänäänkin jotain uutta.

*edit*

Ja opin lisää uutta, nimittäin eihän tuo näkyisi, ellei mulla olisi tuota Soneran kaapelikorttia. Eli Sonera osti Turun Kaapelitelevision -> Eurosport siirtyi kortin taakse, mutta niin, että ei sitä erikseen tarvitse tilata, kunhan vaan on joku paketti, esim. mulla tuo Viasat Sport: "Eurosport-kanava näkyy vuoden vaihteessa ainoastaan kaapelikortin kautta. Kortti maksaa 2,50e/kk, ja sisältää kuukausittain vaihtuvan Bonus-kanavan, Travel Channel-kanavan sekä Eurosportin." Ihme kikkailua, mutta pääasia, että kanavat näkyy. Olenkin ihmetellyt, että miksi mulla näkyy Travel Channel. Oon vielä auttamattoman vihreä näissä hommissa.
 
Viimeksi muokattu:

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Sokeat kuskit. MTV3:n txt -sivuilla luki, kuinka väärää kaistaa ajava kujettaja YRITTI OSUA, KYLLÄ, YRITTI OSUA muihin. Ei osunut, ajoi sentään yli 10 km. Tuo tarkkuus 40-luvulla olisi johtanut siihen, että me puhuisimme venäjää ilman mitään aksenttia.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Kappas vaan, Perussuomalaiset -ketjun ylivertaisesti rasistisin kommentti tuleekin taholta, jota en ole aiemmin mieltänyt kuuluvaksi tähän viiteryhmään.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Avautui, että olen törmännyt ihmiseen joka uskoo oikeasti horoskooppien kertovan jotain ihmisyksilöstä... Avautui edelleen, että eikö tämä metodi voisi olla ihan hyvä tapa rakentaa menestyvä joukkue? Lukko nyt ainakin voisi kokeilla tätä. Ei se sen huonompaan tuloskeskiarvoon voi johtaa kuin aiemmin kokeillut tavat. Miksei Ilveskin tietysti, kun raha on tiukalla.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Kaksi huomionhakuista naista paskantaa housuunsa ja tekee kokemuksestaan lehtijutun. Tapaus nousee yhdeksi suurimmista, ellei suurimmaksi, uutiseksi lehdissa. Toki se herattaa myos todella paljon keskustelua.

Avautui, etta kaikesta huolimatta Suomessa on asiat todella hyvin.
 

motamoro

Jäsen
Viime vuonna (vai oliko muutamia vuosia sitten) itselle ja monelle muulle palstalaiselle avautui, että Minnesota Wildin logossa on sekä maisema, että puuman pään siluetti. Nyt avautui Anaheim Ducksien logosta, että D-kirjain on myös ankan räpylä, kaikkea sitä...
 

Nick Neim

Jäsen
Viime vuonna (vai oliko muutamia vuosia sitten) itselle ja monelle muulle palstalaiselle avautui, että Minnesota Wildin logossa on sekä maisema, että puuman pään siluetti. Nyt avautui Anaheim Ducksien logosta, että D-kirjain on myös ankan räpylä, kaikkea sitä...

12.12.2010 Näytti itselle avautuneen tuo Minnesotan logo. Tosin väitän sen ennemmin olevan karhun kuin puuman pään siluetti, mutta siis kuitenkin.

Ja tiedätkö, nyt kun sanoit tuon Ducksien logon ja ankan räpylän.. Sitä vain ihmettelee miten ihmeessä tuotakaan ei ole huomannut heti. Tämä sama homma siis avautui nyt itsellekin.
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Avautui, että olen törmännyt ihmiseen joka uskoo oikeasti horoskooppien kertovan jotain ihmisyksilöstä... Avautui edelleen, että eikö tämä metodi voisi olla ihan hyvä tapa rakentaa menestyvä joukkue? Lukko nyt ainakin voisi kokeilla tätä. Ei se sen huonompaan tuloskeskiarvoon voi johtaa kuin aiemmin kokeillut tavat. Miksei Ilveskin tietysti, kun raha on tiukalla.

Täähän on testattu jo, vaihtelevalla menestyksellä. Pientä parranpärinää aiheutti toki, sekä pelaajissa että jalkapalloa seuraavissa ihmismassoissa. Eli muutenkin hieman omalaatuinen Raymond Domenech ja surullisenkuuluisa Ranskan jalkapallomaajoukkue.

Linkki Independentin uutiseen(pahoittelut kaukaa haetusta lehtijutusta, oli ensimmäinen googlen eteen työntämä)
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Viime vuonna (vai oliko muutamia vuosia sitten) itselle ja monelle muulle palstalaiselle avautui, että Minnesota Wildin logossa on sekä maisema, että puuman pään siluetti. Nyt avautui Anaheim Ducksien logosta, että D-kirjain on myös ankan räpylä, kaikkea sitä...

Aika jännä että postasit tämän nyt. Nimittäin itse olen kahden viikon verran ihmetellyt samaa asiaa. Siis kaksi viikkoa sitten tajusin, että ei helvetti, olen katsonut tuota logoa ja monta vuotta ja nyt ymmärrän sen idean, siinähän on pedon pää. Näytin kaverille tuon logon, ja hänelle avautui vasta nyt ettei siinä olekaan pelkkä pedon kuva vaan siinähän on myös maisema. Toki tämä kaverini on vähemmän aktiivinen NHL-seuraaja, joten ei yllätä sinänsä.

Ankan räpylää pidin tuossa Ducks-logossa itsestäänselvyytenä. Aika mielenkiintoisia stooreja noista logoista on tullut luettua ja niiden merkitys on avautunut sitten vähän myöhemmin.

En ollut koskaan ajatellut Dallasin logoa niin, että Teksashan on sheriffien aluetta. Tähtihän on tietenkin sheriffin tähti. Muitakin mielenkiintoisia juttuja noiden takaa löytyy. Ihmetyttää vain, kun aiemmin ei ole kiinnittänyt huomiota vaikka on paljon ollut NHL:n kanssa tekemisissä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös