Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 726 158
  • 33 951

Plätsis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllähän tuon nimen yhteys NHL:ään on avautunut, mutta taas pitää tunnustaa, etten ole tietoinen miten tiivis tuo yhteys on. Siis että onko se vain nimen tasolla, vai onko syvempikin yhteys.

Avautui, etten tiedä paljoakaan Canucksin tai Vancouverin historiasta. Historia ei vaan ole koskaan kiinnostanut.

Saman britin mukaan nimettyjä. Wikipedia. Ihan mielenkiintoista, muutti Isosta-Britanniasta Kanadaan, pojat rupesivat pelaamaan jääkiekkoa ja päätti antaa pokaalin amatööriliigan palkinnoksi. Herra kuoli 1908 ja heti seuraavana vuonna pokaalista saivat pelata enää ammattilaiset.
 

Eleanor

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Devils
Twitterin hienous avautui minulle vasta eilen, kun paneuduin siihen kunnolla. Nyt on jo useampi henkilö seurannassa (lähinnä urheilutoimittajia) ja olen täysin koukussa.

Kännykkäsovelluksena eteenkin mitä mainioin. Jatkuvasti tulee päivitettyä tiliä.
Agree with you.

Itsekin ajattelin vielä reilu kuukausi sitten Twitterin olevan aivan paska ja turha palvelu. Sitten yksi kaveri houkutteli tavallaan liittymään ja perehdyin kunnolla siihen. Nyt on iPhoneni käytetyimpiä sovelluksia, ellei jopa käytetyin. Lopullinen loksahdus minun ja Twitterin rakkaussuhteelle tapahtui NHL-työsulkukiistan ratkaisuhetkillä, kun seurasin eri henkilöiden käyttäjiä tunteja odottaen ratkaisua.
 

RauMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Detroit Red Wings
Menisi varmaan kokkiketjuunkin mutta avautui, että bearnaisekastike on aivan naurettavan helppo tehdä itse. Tulee vielä niin hemmetin hyvää ettei oikein löydy järkisyitä ostaa teollista pussitavaraa.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Mainoksen perusteella avautui, että käytännössä kaikki julkkis-Diilin kilpailijat kytkeytyvät jollain tavoin kokoomukseen. Niinhän toisaalta myös itse MTV3, Harkimosta puhumattakaan. Omituista tämä onkin ainoastaan siksi, että seuraavat vaalit ovat vasta puolentoista vuoden päästä.
 

ReijoRotta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Metsänreuna since 1975!!
Sählyä voi kutsua myös "salibändyksi". Tämä@karkkainen.com. Miks salibändy? Eikö se nyt perkele voi olla sähly, niinkuin tälläkin palstalla on sataan kertaan todettu?
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Avautui, että...

Antaa olla.

Niin, siis sitä olin sanomassa, että Jatkoajassa vapaan puolen ns. viihteellinen älyllistä ajattelua ruokkiva keskustelu on kuihtunut aivan olemattomiin ja muuttunut viimeisen muutaman vuoden aikana kovin sanoisinko inspiraatioltaan köyhäksi.

Myöskin on tämän tyylilajin kirjoittajien vaihtuvuus ollut merkillepantavan suuri ja niiden jäljellä olevien palstaiältään vanhempienkien kirjoittajien lento on jollakin tapaa katkennut. Eivät he lähde enää tuottamaan keskustelun palasista konvoluutiota kuten ennen. Lienenkö ollut osa ongelmaa vai osa ratkaisua? Herää kysymys.

Muuttunenko ongelmäjätteeksi palstan nykymenossa vai toimisinko luomulannoitteena, jolla voisi olla osansa annettavana seuraavan satokauden kukoistukselle?

Vitustakos näistä tietää.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Jatkoajassa vapaan puolen ns. viihteellinen älyllistä ajattelua ruokkiva keskustelu on kuihtunut aivan olemattomiin ja muuttunut viimeisen muutaman vuoden aikana kovin sanoisinko inspiraatioltaan köyhäksi.
Viestit ovat täällä ihan vastaavalla tasolla kuin vuosi sittenkin. Tässä on vaan käynyt niin, että oma tasosi on noussut niin korkealle, että muiden taso tuntuu sen vuoksi aiempaa huonommalta. Kyse on ukkometsoistumisesta.

Vaihtoehtoinen vastaukseni on, että lääke on keksitty ja resepti on annettu. Turha sitä dosettia on pyöritellä nenänsä alla ja valitella, kun muna ei seiso, kun erektiolääke on siellä dosetissa.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Niin, siis sitä olin sanomassa, että Jatkoajassa vapaan puolen ns. viihteellinen älyllistä ajattelua ruokkiva keskustelu on kuihtunut aivan olemattomiin ja muuttunut viimeisen muutaman vuoden aikana kovin sanoisinko inspiraatioltaan köyhäksi.
Tästä on puhuttu ja lähestyttykin on asiassa kyllä. Keskustelu ja keskustelijat eivät ole kadonneet minnekään. Resepti on. Siis olemassa, ei kadonnut.

Syklittäistä voi olla tämä älyllinen ruokkivuus, mutta aina sitä jossakin tapahtuu ja jossakin muodossa. Nyt voi tietysti olla paikka paikoin hiljaista, mutta josko keväämmällä sitten. Tai syssymmällä. Tai en minä tiedä.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Kiitos pojat tuesta. Minusta tuppaa näköjään tulemaan vähän pahapäinen aina, kun lähiomainen tekee kuolemaa.

Tänään sitten tuli se tieto ja kysymys, jota olen odottanut ja pelännyt. "Toivoa toipumisesta ei enää ole, kauanko haluatte, että elossapitävää hoitoa jatketaan?"
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Avautui, että aina henkilövaaka ei näytä ihan "edessinnepäin" vai mitä tuumaatte siitä, että ensin puolialastomana näytti X kg. Kävin pienoisella lenkillä niin sen jälkeen näytti farkuissa yli 1,5kg vähemmän. Farkut jo itsessään painaa yli 1 kg eli laihduin kertalaakista n. 3 kg. Ja henkilövaaka on n. viikon vanha.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Avautui että Bundesligassa vahvasti jyräävän Bayern Münchenin maaliero on tällä hetkellä +48, joka on kautta enemmän kuin minkään muun joukkueen tekemien maalien määrä. Bayern Münchenille on tehty ainoastaan 7 maalia, vain yksi joka kolmannessa pelissä. Viimeisten neljän Bayern-matsin aikana joukkue on yhteenlasketusti alistanut vastustajiaan vakuuttavasti 11-0.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toissailtana oli melko lähellä se, että multa olisi päässyt itku. Tai no en mä oikein edes tiedä kuinka lähellä se oli. Totta puhuen mä en edes tiedä miltä se itkeminen tarkalleen ottaen tuntuu. Ja jotenkin on vaikea kuvitella muidenkaan sukulaisten itkevän. Mä en yhtään tiedä kuinka yleistä tää on. Penskana meidän suvussa oli monia hautajaisia, mutta ei pahemmin häitä. Ihan muuten vaan mainitsin tuon. Mutta sen mä sanon, että tää paniikkihäiriö on kyllä paska vaiva. Siis ei monikaan tiedä.
 

Balrog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Erilliset saarekkeet
Avautui, että legendaarinen Linda Skugge onkin porvari, jotenkin olin pitänyt häntä enemmän vasemmistolaisena.
 

müller

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Avautui, että mielikuvani schollista on ollut täysin väärä. Oletin ennen, että hän olisi kuin nuorempi Sebastian Koch. Sitten luin schollin avaamaa rantaketjua, josta selvisi, että hän onkin alle 70 kiloinen ja noin 175 senttinen, ainakin ketjun mukaan. Kuinka pahasti väärässä mielikuvani olikaan.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Aloin katsomaan Twilight-saagan kakkososaa eli Uutta Kuuta, koska halusin nähdä niiden ihmissusien transformaation. Aikomuksenani oli katsoa koko leffa alusta loppuun, mutta tämä on täysin mahdotonta, koska leffa on niin jumalattoman paska. Voi kyynel, miten tähän on saatu upotettua niin paljon rahaa ja miten niin moni on käynyt katsomassa tätä paskaa.
 

Seymon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punakeltaiset och världens bästa Karlsson
Avautui, että loistava biisi "Kaus pois" ei ole Jukka Pojan biisi vaan Raappanan. Kuuntelin pitkään, että ompas Jukka Poika tehnyt hienon biisin ja laulaa hieman erikoisella äänellä. Sitten vasta tajusin, kun radiojuontaja spiikkasi biisin sisään, että kyse ei olekaan Pojan biisistä.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Aloin katsomaan Twilight-saagan kakkososaa eli Uutta Kuuta, koska halusin nähdä niiden ihmissusien transformaation. Aikomuksenani oli katsoa koko leffa alusta loppuun, mutta tämä on täysin mahdotonta, koska leffa on niin jumalattoman paska. Voi kyynel, miten tähän on saatu upotettua niin paljon rahaa ja miten niin moni on käynyt katsomassa tätä paskaa.

Minulla kesti kaksi viikkoa katsoa ensimmäinen osa Twilight-pläjäyksestä. En pystynyt katsomaan 10 minuuttia pitempään kerralla. Varsinkin pääosien esittäjien ilmehdintä on kerta kaikkisen surkuhupaisaa, ja juoni on suoraan sanottuna tyhmä.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Aloin katsomaan Twilight-saagan kakkososaa eli Uutta Kuuta, koska halusin nähdä niiden ihmissusien transformaation. Aikomuksenani oli katsoa koko leffa alusta loppuun, mutta tämä on täysin mahdotonta, koska leffa on niin jumalattoman paska. Voi kyynel, miten tähän on saatu upotettua niin paljon rahaa ja miten niin moni on käynyt katsomassa tätä paskaa.

Näin tuon leffan aikanaan ja on jotenkin surullista, että se transformaatio on ainoa asia, minkä leffasta muistan. Ihan käsittämättömän heikko leffa juoneltaa, näyttelijöiltään ja ohjaukseltaan.

Pitäis varmaan mennä johonkin ihmettely-ketjuun, kun en ihan ymmärrä että miksi olen nähnyt tuon saagan jokaisen osan.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Minulla kesti kaksi viikkoa katsoa ensimmäinen osa Twilight-pläjäyksestä. En pystynyt katsomaan 10 minuuttia pitempään kerralla. Varsinkin pääosien esittäjien ilmehdintä on kerta kaikkisen surkuhupaisaa, ja juoni on suoraan sanottuna tyhmä.

Katsoin sen ensimmäisellä yrittämällä, joka tosin venyi noin nelituntiseksi operaatioksi. Tätä leffaa en kyennyt katsomaan kuin vartin ja sitten rupesin kelaamaan nopeasti eteenpäin.
Labradorinnoutajakin on pelottavampi näky kuin nuo sudet.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Avautui, että eräs aktiivisesti monikulttuurisuus-ketjuun kirjoittava nimimerkki onkin trolli. Kukaan ei voi oikeasti olla noin saatanan pölvästi.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Yksi suosikkiketjuistani, "laadukasta asiakaspalvelua...", on muuttunut lukukelvottomaksi.
 

_Kuusyks

Jäsen
Suosikkijoukkue
SKA Pietari, Afinogenov #61, (Blues & Jokerit)
Avautui, että aina henkilövaaka ei näytä ihan "edessinnepäin" vai mitä tuumaatte siitä, että ensin puolialastomana näytti X kg. Kävin pienoisella lenkillä niin sen jälkeen näytti farkuissa yli 1,5kg vähemmän. Farkut jo itsessään painaa yli 1 kg eli laihduin kertalaakista n. 3 kg. Ja henkilövaaka on n. viikon vanha.

Kävit varmaankin kusella tai paskalla välissä ja hikoilit tietysti myös lenkillä. Päivässä saa vaikka 10 kiloa painoa muutettua nesteitä lisäämällä ja poistamalla.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Avautui että Itellan ulkomaan terminaalissa eivät käsipäätteet ole online vaan selkeästi purettavia. Eli tieto ei siirry reaaliajassa.
 

xAnZax

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Avautui että Andreas Romar niminen mäenlaskija tuli kolmanneksi jossain hippo-hiihdoissa,toisaalta kaikki tuon tyylisellä nimellä varustetut ovat jotain hiihtäjiä. Ja sitten avautui että hän onkin suomalainen kaveri.

Edit: Avautui se että tuli äsken ajatuskatkos, eli hän tuli tosiaan neljänneksi, ei kolmanneksi.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös