Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 710 161
  • 33 914

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Kyllä väärin tulkitsit. Jos joku ostaa KIA:n maasturin pyyntihintaan 26000€ eikä Hummeria hintaan 54000€, niin koko hinnan maksaa KIAsta eikä saa alennusta yhtään. Jos siinä tekee ns säästöä, niin se on vaan hankintapäätös.
Nyt menit pahasti ohi aiheesta. Sillä nyt ollaan verrattu samaa tuotetta eri ostopaikoista. Sinä vertaat kaksi täysin eri tuotetta eri ostopaikoista. Mutta kiitos kumminkin että osallistuit keskusteluun.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Isku Pohjois-Koreaan? -ketju ei kerrokaan siitä, että Isku on siirtänyt tai siirtämässä huonekaluvalmistustaan Pohjois-Koreaan.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Olen tekopyhä. Jos Lukon koutsina olisi joku vähän nimettömämpi kaveri niin olisin jo aikoja sitten alkanut naama punaisena vaatimaan potkuja, mutta nyt kun kyseessä on RD, ajattelee sitä vain vanhoja meriittejä ja että "josko se siitä vielä lähtisi". Mutta eihän se lähde.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Olen tekopyhä. Jos Lukon koutsina olisi joku vähän nimettömämpi kaveri niin olisin jo aikoja sitten alkanut naama punaisena vaatimaan potkuja, mutta nyt kun kyseessä on RD, ajattelee sitä vain vanhoja meriittejä ja että "josko se siitä vielä lähtisi". Mutta eihän se lähde.

Kyllä se lähtee kun sanoo, että "olet erotettu" ja ottaa hallin avaimet pois.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Avautui jo jonkin aikaa se, että elämässä kannattaa olla kiitollinen siitä mitä on jo saanut. Eteenpäin kannattaa aina toki mennä ja tavoitella, mutta ei siten, että elää jatkuvasti tulevassa. Tai menneessä. Mitä vähemmän käyttää energiaan menneestä tai tulevasta murehtimiseen, sitä enemmän jää energiaa tehdä duunia sen eteen, että välttää aiemmat virheet tai saavuttaa tavoitteensa. Ja mitä vähemmän pyörittelee asioita joihin ei voi vaikuttaa, sitä enemmän pystyy nauttimaan hetkestä.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Avautui, että netissä on näköjään "Musta Nuoli"-niminen, lähinnä koirien agilityyn keskittyvä blogintapainen, joka on varsin tuore (vaikkei sitä olekaan kuukausiin päivitetty). Ellen kärsi jakautuneesta persoonallisuudesta ja omista jossain salatussa vara-asunnossa koiria, niin kyseessä ei voi olla minä.

Minä olen ollut Musta Nuoli netissä (foorumit, eräs pikaviestintäohjelma yms.) ainakin toistakymmentä vuotta, mahdollisesti satunnaisesti jo viime vuosituhannen loppumetreillä ja Jatkiksessakin kymmenettä vuotta. Kaikenlaiseen on tullut perehdyttyä, mutta agilityyn en ole perehtynyt eikä koirien temppuiluttaminen kiinnosta. Olen ennemminkin kissaihmisiä.

Siihen on syynsä, miksi sananlaskuissa jollain on koiranvirka ja joku viettää kissanpäiviä - ja miksi Batmanin viehkeä vastustaja/tyttöystävä on Kissanainen, ei Koiranainen. Ensimmäisestä tulee mieleen seksikäs, siro ja kohtalokas kaunotar, jälkimmäisestä tulee mieleen niittipannassa kulkeva, bulldogin näköinen ja hieltä haiseva rekkalesbo.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Avautui, että Musta Nuoli googlettelee omaa nimimerkkiään.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Avautui, että Musta Nuoli googlettelee omaa nimimerkkiään.

Googlaan vanhoja jatkoajan viestejäni jos/kun muistan, että olen jostain aiheesta kirjoittanut ja haluan kaivaa kyseiseen viestiin linkin tai lainata ko. viestiä. Jatkoajan oma hakuhan ei oikein toimi, tai ainakin se on kankea käyttää. Tällöin googlaan mm. hakusanoilla Musta Nuoli, Jatkoaika ja sitten tähän päälle viestin aihe tai asia. Tällä periaatteella tulee yleensä oikea tulos, mutta hakutuloksista pisti viimeksi silmään tuo yllä mainittu koirablogi.

Joskus googlaan myös muiden nimimerkkien tekstejä vastaavin ehdoin jos muistan, että nimimerkki X kirjoitti siitä ja siitä aiheesta, mutta en muista yhtään missä ketjussa ja koska.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Rihanna on kohtuullisen tunnettu artisti.

Avautui että Rihannan passissa lukee Robyn Fenty.

Robyn Rihanna Fenty.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Avautui myös että kun olin kirjoittamassa Youtubeen "Appelsiinilehtoon" (Yölinnun uusi hieno biisi), Youtube ehdotti itse Appelsiini Lehtonen jota klikkaamalla tuli "Ei videotuloksia haulla appelsiini lehtonen"

Fiksua ehdottaa sellaista mitä ei ole olemassa.
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Rainbow Vuoristojuusto on aivan hirvittävän makuista, onneksi ei ollut kallis sijoitus. Ihmettelen miten joku voi syödä tuon makuista juustoa mutta kait niitäkin sitten on kun tuollaista kannattaa myydä.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Jos eräs tunnettu ruotsalainen pienpanimo olisikin suomalainen, niin eräällä sen tuotteella olisi aika pitkä nimi:

Uusiniemensataman Ankeriassaaren pintahiivaolut.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Olen tässä ihmetellyt, että mikä se on se Maija Dressbook josta työkaveri usein puhuu. Joku muotileikekirja, ihme tyyppi? Nyt tajusin.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Karhu kuolee valmiiksi haudattuna

Karhu kuolee piilossa. Ihminen ei ole koskaan löytänyt luonnollisesti kuollutta karhua metsästä.

Viikonloppuna loukkaantunut karhu katosi Pertunmaan metsiköihin. Karhua ei löydetty eikä löydetäkään, jos on uskominen vanhaa myyttiä. Kuollutta karhua ei kukaan ihminen ole koskaan löytänyt. Myytti on totta, vakuuttaa karhut tunteva Kuusamon suurpetokeskuksen Sulo Karjalainen.

- Kun karhu tuntee terveytensä huonontuneen, se hakeutuu sellaiseen paikkaan, että sitä on hyvin vaikea löytää. Karhut kuolevat yleensä vanhuuttaan tai sairauttaan talven aikana nukkumapaikkoihinsa.

Karhu kuolee valmiiksi haudattuna | Yle Uutiset | yle.fi

Aikasta jännä juttu jos näin todellakin on.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Karhu kuolee valmiiksi haudattuna

Karhu kuolee piilossa. Ihminen ei ole koskaan löytänyt luonnollisesti kuollutta karhua metsästä.

- -
Aikasta jännä juttu jos näin todellakin on.

Tämähän periaatteessa tarkoittaisi sitä, että ihminen ei ole koskaan löytänyt normikuolon kokeneen karhun pääkalloa tai luita metsästä. Koska ovathan nekin osa kuollutta karhua. Tämä lausunto on täyttä paskaa - eihän Sulo voi tietää esimerkiksi jo kauan sitten edesmenneiden ihmisten karhuhavainnoista kaikissa maailman maissa.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Tämähän periaatteessa tarkoittaisi sitä, että ihminen ei ole koskaan löytänyt normikuolon kokeneen karhun pääkalloa tai luita metsästä. Koska ovathan nekin osa kuollutta karhua.
Eiköhän tuossa nimenomaan tuosta ollut kyse. Ei karhuilla kuin valaillakaan ole mitään mystistä ja ihmisen näkemätöntä hautuumaata. Kaikki luonnonelukat mitä meillä tavataan pyrkivät haavoittuneina tai sairaina pysyttelemään suojassa ja karhulle on luontaista mennä "pesään". Onhan karhun luita ja rankoja löytynyt kasapäin soista ja nykyaikaisen metsänkäsittelyn raiskatessa kuusten juurilta ymsyms.

Todella harvoin karhut yllättäen kesken karhustelun kuolevat sydänkohtauksiin, joten vielä lihaa - olkootkin vaikka mätänevää siellä turkin alla - luiden päällä olevia kalmoja ei juurikaan tavata tahi dokumentoida.
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Jossain kysyttiin jotain salanimeä tai jotain vastaavaa, mutta joka tapauksessa nimeä, joka muodostuu omasta toisesta nimestä ja äidin tyttönimestä. No, siitä avautui että oma tällainen nimeni on Henrik Haapala, ja samalla avautui että "täyskaimani" on aika kova jätkä. Eikä ollenkaan yhtä ärsyttävää kuin se, että oikea täyskaimani on lähes päivittäin uutisissa.
 

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62
Vaimo avautui. Kukin voi itse miettiä, mitä avautuminen tällä kertaa tarkoitti.

Koska kyse on vaimosta, Veikkaus voisi tarjota seuraavia kertoimia:

1,05 Avautuminen tarkoitti jotain ikävää
1,50 Avautuminen ei tarkoittanut juuri mitään
9,95 Avautuminen tarkoitti sitä, mitä mies toivoisi sen tarkoittavan
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Koska kyse on vaimosta, Veikkaus voisi tarjota seuraavia kertoimia:

1,05 Avautuminen tarkoitti jotain ikävää
1,50 Avautuminen ei tarkoittanut juuri mitään
9,95 Avautuminen tarkoitti sitä, mitä mies toivoisi sen tarkoittavan

Jaa, pesänsaannillahan on ihan pelattava kerroin. Onko tässä jotain livevetoa tarjolla?
 

Balrog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Erilliset saarekkeet
Avautui, että Ed Harrisilla, Jon Stewartilla ja Ryan "Jason Stackhouse" Kwantenillla on tänään syntymäpäivät, Harris täyttää 62 vuotta, Stewart 50 ja Kwanten 36.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös