Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 766 084
  • 34 067
Suosikkijoukkue
Hartford Whalers 92-93
itseä sylettää nämä "piilomainokset" ja koko Suomen S-kortteihin hullaantuminen. Ollaan vaan tyytyväisiä, kun konsernit haukkaa isompaa palaa.

Terveisin vihreän liiton kommunistisiipi. Eiku sehän on kommunistisiipeä koko poppoo. My bad.

Avautui, että muija on perkeleen rasittava jurrissa. Itse luonnollisesti olen loistava seuramies.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Luulin, että genrensä huipun pitäisi osata tehdä genrensä huipulle kuuluvaa musiikkiakin. Näköjään riittää, että juttelee mukavia jossain koko perheen perjantaiviihteessä.

Myönnän, etten ymmärrä musiikista mitään, joten olet varmasti oikeassa. Cheekin esiintyminen tuossa ohjelmassa on ollut positiivinen yllätys. Mutta minä olenkin tällainen keski-ikänen S-korttimies.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Vain elämää-sarjaa seuranneena minulle on avautunut, että Jonne Aaron osaa oikeasti laulaa. Ja vieläpä koskettavasti.
 

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U15
HIFK:n junioreissa pelaa toista kautta ranskalaispelaaja Malo Ville. Vasta tänään tajusin, ettei pelaaja olekaan Ville Malo.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Nimimerkki Eleanor kirjoitti "mistä hinnasta vankilaan"-ketjuun seuraavasti:

Jos olisi vaimo tai lapsia, niin rahasumman pitäisi olla kyllä kovempi. Enkä ole kuitenkaan varma, että lähtisinkö onnellisena perheellisenä miehenä sinne, etenkin jos olisin hyvintienaava.

Avautui, että Eleanor on siis mieskirjoittaja, vaikka hänellä on naisen nimi nimimerkkinään.

Tätä se konservatiivis-sukupuolinormatiivinen ajattelu teettää, sitä olettaa automaattisesti tietävänsä kirjoittajan sukupuolen jos tällä on selkeän feminiininen nimimerkki. Eleanor-nimisiä naisiahan on sekä historia että fiktio pullollaan aina historiallisista kuningattarista Franklin Rooseveltin puolisoon. Tietysti myös Beatlesillä on Eleanor Rigby -biisi, joka kertoo vanhasta naisesta.
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Itse asiassa mietin tuota samaa asiaa kuin Musta Nuoli. Myös Fordilta löytyy komia automerkki tuolla nimellä. Eli tiedä näistä mustis
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
On tässä hiljalleen avautunut, että Hertsikan Mäkin vuoropäällikön (suloinen ja myös varsin kaunis, seksikäs blondiksi, hieno hymy) kuppikoko on kasvanut hiljalleen tässä vuosien aikana. Kyseinen vuoropäällikkö ei ole mikään Tantor, vaan hitusen jopa alipainoinen, mutta naiselliset muodot ovat hiljalleen alkaneet koristamaan hänen siroa varttaan. Veikkaisin hänen iäkseen noin 25 vuotta.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
On tässä hiljalleen avautunut, että Hertsikan Mäkin vuoropäällikön (suloinen ja myös varsin kaunis, seksikäs blondiksi, hieno hymy) kuppikoko on kasvanut hiljalleen tässä vuosien aikana. Kyseinen vuoropäällikkö ei ole mikään Tantor, vaan hitusen jopa alipainoinen, mutta naiselliset muodot ovat hiljalleen alkaneet koristamaan hänen siroa varttaan. Veikkaisin hänen iäkseen noin 25 vuotta.
Mulle taas ei ole avautunut, että miten sun jokaikinen viesti jaksaa käsitellä jotain naapurintyttöjen tai kassaneitien tirkistelytuokioita? Eikö sun pitänyt olla aseksuaali? Ei mitenkään vittuiluna, vaan ihan oikeasti muistelen että olet todennut noin, ja silti sun viesteissä on varmaan palstan eniten puhetta naisista.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Aika monella jatkislaisella (ainakin siis 1980-luvulla tai 1990-luvun alussa syntyneellä) tuntuu olevan aika nuoret vanhemmat. Oma faijani täytti vastikään 61 vuotta ja äiskänikin on jo päälle 59. Ensin mainittu ei juuri tervettä päivää ole nähnyt sen jälkeen, kun hänen painonsa kohosi päälle 130 kilon (kiitos runsaan alkoholinkäytön sekä ruokailutottumusten sekä epäsäännöllisen liikunnan), kun taas viimeksi mainitun ainoa vakava sairaus on krooninen astma.

Jännää huomata, miten suuresti vanhempani eroavat toisistaan. Faijani kertoi minulle jo ollessani alle kouluikäinen, kuinka hän saattaa kuolla minä päivänä tahansa. Samaa nauhaa hän soitti sitten seuraavat 20 vuotta.
Äiskäni ei ole tähän päivään mennessä sanonut halaistua sanaa aiheesta ja tokkopa hän edes asiaa pahemmin miettii.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Aika monella jatkislaisella (ainakin siis 1980-luvulla tai 1990-luvun alussa syntyneellä) tuntuu olevan aika nuoret vanhemmat.

Äitini oli 24-vuotias kun synnyin, ja isäni oli tuolloin 30. Itse tulin isäksi kolmekymppisenä ja tuolloin avautui, että se on siihen tapahtumaan vallan mainio ikä; nuoruuden juoksentelu ei enää niin napannut, ja taas toisaalta ikää on todennäköisesti vielä aika paljon jäljellä kun jälkikasvu aikanaan lähtee omilleen.
 

Jeffrey

Jäsen
Minulle avautui se, että jos vaihdat nikkiä palstalla niin sinun kirjoittamiesi viestien kohdalla oleva nikki vaihtuu. Sen sijaan jos joku on sinua lainannut niin tuossa lainauksessa näkyy vanha nimimerkki. Jännä juttu.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Minulle avautui se, että jos vaihdat nikkiä palstalla niin sinun kirjoittamiesi viestien kohdalla oleva nikki vaihtuu. Sen sijaan jos joku on sinua lainannut niin tuossa lainauksessa näkyy vanha nimimerkki. Jännä juttu.

Luonnollisesti näin, koska se lainattu teksti ei linkity. Sillä koodilausekkeella luodaan vain ikkuna, jossa on tietty sisältö. Jos heittäisit linkin lainauksen tilalle, niin se luonnollisesti näkyy uuden nimimerkin kera.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Suomen tuulivoimaongelmat ratkeaisivat kertaheitolla, kun Teknari-ohjelman juontaja laitettaisiin esim. Raippaluodon sillalle seisomaan. Kädet kun heiluvat jo tyynellä säällä sen verran paljon koko ajan ja joka suuntaan.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Äsken minulle avautui, että tulevassa Hobitti-elokuvassa erästä sivuosaa näyttelee James Nesbitt, joka suurimmalle osalle yleisöstä on tutumpi Cold feet-sarjasta (Rimakauhua ja rakkautta).
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mites Jamesin rintojen kanssa on? Entä farkkujen tiukkuus.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Äsken minulle avautui, että tulevassa Hobitti-elokuvassa erästä sivuosaa näyttelee James Nesbitt, joka suurimmalle osalle yleisöstä on tutumpi Cold feet-sarjasta (Rimakauhua ja rakkautta).

Ei ole mikään eräs sivuosa, vaan Bofurin rooli. Bofur-kääpiö on Bifurin ja Bomburin veli sekä muiden kääpiöiden eli Thorinin, Balinin, Dwalinin, Norin, Orin, Dorin, Oinin, Gloinin, Filin ja Kilin kumppani.

Avautui, että Nesbitt on näytellyt Rimakauhua ja rakkautta -sarjassakin, josta en ole jaksoakaan koskaan nähnyt. Mieshän on näytellyt myös Murphyn laki -poliisisarjassa, hyvässä Jekyll-nimisessä tv-elokuvassa ja vähän siellä sun täällä sivuosissa.
 

Red Label

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Miro Heiskanen
Avautui, että Nesbitt on näytellyt Rimakauhua ja rakkautta -sarjassakin, josta en ole jaksoakaan koskaan nähnyt. Mieshän on näytellyt myös Murphyn laki -poliisisarjassa, hyvässä Jekyll-nimisessä tv-elokuvassa ja vähän siellä sun täällä sivuosissa.

Näyttelee myös BBC:n loistavassa Occupation-minisarjassa, joka kertoo erinäisistä syistä Basraan palaavista ex-brittisotilaista.
 

Kihaus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Flyers
Eihän tällaista pitäisi edes kehdata myöntää, mutta minulle avautui vasta nyt 31-vuotiaana, ettei lyijykynä oikeasti sisällä lyijyä. Noh, nyt se on tehty, saatte nauraa vapaasti.
 

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei ole mikään eräs sivuosa, vaan Bofurin rooli. Bofur-kääpiö on Bifurin ja Bomburin veli sekä muiden kääpiöiden eli Thorinin, Balinin, Dwalinin, Norin, Orin, Dorin, Oinin, Gloinin, Filin ja Kilin kumppani.

Avautui, että on helvetillinen onni, etten ole kovinkaan usein törmännyt, saati sitten tutustunut kaikkeen paskaan, mitä kulttuuriksi jotkut väittävät. Vai onko täällä nyt joku satukerho koolla, kun puhutaan tosissaan jostain mielikuvituskääpiöistä. Saati, että joku on huijannut itselleen taatusti jopa kaksikin kasaa rahaa kirjoittamalla jotain paskaa, jota markkinamiehet ovat myyneet (näköjään) jopa aikuisille (?) ihmisille.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Avautui, että on helvetillinen onni, etten ole kovinkaan usein törmännyt, saati sitten tutustunut kaikkeen paskaan, mitä kulttuuriksi jotkut väittävät. Vai onko täällä nyt joku satukerho koolla, kun puhutaan tosissaan jostain mielikuvituskääpiöistä. Saati, että joku on huijannut itselleen taatusti jopa kaksikin kasaa rahaa kirjoittamalla jotain paskaa, jota markkinamiehet ovat myyneet (näköjään) jopa aikuisille (?) ihmisille.

Dokumentit ja uutiset...

Jo on rajoittunut näkökulma, kun ei opettaja fantasiakirjallisuutta ymmärrä. J.R.R Tolkien on loistava kirjailija, teki valtavan työn luodessaan kokonaisen mielikuvitusmaailman kansoineen ja kielineen. Ilmeisesti et opeta kahdeksannen luokan äidinkieltä, jossa mm. fantasiakirjallisuus käydään läpi, J.R.R Tolkien on siellä esimerkkinä.
 

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ilmeisesti et opeta kahdeksannen luokan äidinkieltä, jossa mm. fantasiakirjallisuus käydään läpi, J.R.R Tolkien on siellä esimerkkinä.

Kahdeksasluokkalaisille kyllä, eräänä kirjallisuuden virtauksena, mutta jos aikuiset ovat lähes itse "pikku hobitteja" niin sitten ei mene jakeluun. Fantasiakirjallisuus on vain osa opsia. Valitettavasti vaan nykyään näkee yhä useammin nuoria (me tiedetään kaikki paremmin -tyyppejä) opettajia, jotka sitten taas yksisilmäisesti ihannoivat ja tuovat esiin vaan näitä fantasiapuolen teoksia.

Eihän esim Rowling kirjoittanut teoksiaan aikuisille, vaikka monet ns aikuiset ovat jääneet niihin jumiin, eikä Bukowski kirjoittanut teoksiaan lapsille tai nuorille. Ei niitä saisi edes tarjota heille. Roald Dahl kirjoitti sekä aikuisille, että lapsille, ja on ilo huomata miten hän ymmärsi teoksissaan lukijakunnan kehitystason.
 

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aika rajoittunut ajatusmaailma sinulla. Saako aikuiset lukea edes dekkareita, nekin kun ovat pääosin mielikuvitusmaailmaa?

Oli kyse satumaailmasta, tiedätkö ne kääpiöt, prinsessat, möröt, puhuvat lehmät, vampyyrit, kävelevä hauki, Pilvi-lammas jne.

Anteeksi, jos näin olen loukannut sinun aikuisuuttaasi ja oikeutta leikkiä satuja muiden aikuisten kanssa. Lasten kanssa on suotavaakin leikkiä. Ja älä nyt vielä vedä tähän niitä "Reino Lehväslaiho -larppauksia" joihin osallistut viikonloppuisin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös