Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 763 896
  • 34 067

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Avautui, että pahimpia kusipäitä ovat sellaiset kusipäät, jotka kuvittelevat olevansa muita parempia sen takia, että he noudattavat "suvaitsevaisuudestaan" huolimatta ideologiaa, jonka mukaan perunanenäinen lihava ja ruma ihminen pikkukaupungista on ulkomuotonsa takia heitä olennaisesti huonompi, tyhmempi ja ahdasmielisempi ja että ainakin heille voi nauraa pilkallisesti.

Avautui, että kaikki eivät naura noille kuville sen takia, että ne ovat hauskan näköisiä.

Ehkä mulla onkin omituinen huumorin taju, sen lisäksi että olen suvaitsematon ja äänestän persuja.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tasapuolisuuden nimissä, nauran persujen kuville yhtä paljon kuin tälle kotimaiselle klassikolle. Jos olet hönön näköinen, sulle saa nauraa.

Linkki suositun suomalaisbändin tahattomasti hassuun kuvaan.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Avautui asia, että nimimerkki Musta Nuoli kirjoittaa helkkarin pitkiä virkkeitä. (Viestin asiasisältöön en ota kantaa).


Tuohan on yhtä selkeää kapulakieltä kuin joku lakiteksti sivulauseineen ja sivulauseen sivulauseineen. Kannattaisiko ehkä hieman jäsennellä tekstiä enemmän?

Pahoittelen, toisinaan jonkun virkkeeni pituus on varsinkin nettipalstakäyttöä ajatellen aavistuksen verran liian pitkä. Olisi tuohon voinut pisteenkin väliin vetäistä.

Toisaalta kirjoitti se Volter Kilpikin loppumattomia lauseita ja Alastalon salissa -teosta pidetään suomalaisen kirjallisuuden klassikkona.

Myönnän samaan hengenvetoon, että olen tuota teosta yrittänyt kolmasti lukea läpi kertaakaan onnistumatta, koska se on niin helvetin tylsä, joten minulle avautui se, että piste on monesti ystävämme. Pyritään taas jatkossa muistamaan paremmin pisteen olemassaolo.
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Avautui, että joku Mikko Mäenpää pelaa Malkinin ja Datsyukin kanssa ykköskentässä, tällä hetkellä maailman kovatasoisimmassa kiekkoliigassa.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Tän Per Look kuvakavalkadin myötä on alkanut avautua yhtä sun toista näistä kanssakirjoittelijoista: esim. että useat persuihin nuivasti suhtautuvat tyypit ovat ilmeisen aktiivisia Hommafoorumin lukijoita - lukemallahan tunnetusti oppii...

"Pidä ystävät lähellä ja viholliset vielä lähempänä" - vai miten se nyt kuuluikaan...

No, eikaitsiinä - "kaapista ulostuloja" odotellessa.
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Slovenia ja Slovakia ovat nimellisesti lähellä toisiaan. Mutta tänään huomasin ensimmäistä kertaa elämässäni että niiden liputkin ovat lähes samanlaiset. Ok, ehkä ei niin tärkeä viesti :D
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Avautui, että kiima S/M-liigan pelien ympärillä alkaa mukavasti nousta. Tuoreinpana esimerkkinä siitä case Riksman/Haapala, jota vatvotaan jo aika kovin äänenpainoin omassa ketjussaan ja taistelupareja alkaa syntymään - kyllä tää tästä...
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Avautui, että WTC-salaliittoketjuun tulee uusia viestejä puoli kolmen jälkeen yöllä, 11 vuotta tapahtuneen jälkeen. Hämmentävää.

Toisaalta avautui myös, että itse kirjoitin "lause viimeisestä sanasta"-ketjuun samoihin aikoihin yöllä, mikä on vielä hämmentävämpää.

Miksei täällä muuten ole muille salaliittoteorioille ja "ristiriitaisille tapahtumille" vastaavia, yhtä mittavia ketjuja? Kennedyn murha, Dag Hammarskjöldin mystinen salamurhalta haiskahtava kuolema YK:n pääsihteerinä, Roswell ja Hangaari 18 (ei kun siis Area 51, Hangar 18 oli Megadethin biisi) ja niin edelleen. Tai edes ketju Bilderbergin porukoille tai Siionin viisaiden pöytäkirjoille?

Joku voisi pistää myös keskustelun pystyyn erilaisille arvoituksille ja myyteille, ja ketjussa voisi yrittää esittää omia (mielellään jollain lailla rationaalisia) teorioita ja tulkintoja vaikkapa Marie Celestestä, Loch Nessin hirviöstä, lumimiehestä, Bermudan kolmiosta tai vaikka kadonneesta Atlantiksesta. Jos jostain WTC-rautapalkeista yms. jaksetaan tuhansia viestejä vääntää, niin kaipa sentään klassisista mysteereistäkin irtoaisi sekä tieteellisiä maailmanselityksiä, hämäriä ja kaukaa haettuja ratkaisuja sekä antoisaa väittelyä kummallisista detaljeista?

WTC-aihe ei niin innosta, koska tapahtunut ei ole kovin relevantti ja enemmän sitä menehtyy siviilejä hevonvittumaissa joka kuukausi kuin mitä tornituksessa meni. En varmaan edes muistaisi koko 11. syyskuuta 2001 -päivää ellei toinen kissani olisi syntynyt sinä päivänä. Siinäpähän sitten naapurit ihmettelevät, kun 11/9-merkkipäivän kunniaksi Mustan Nuolen asunnolta kuuluu outoa älämölön sekaista juhlintaa, vieno kissanmintun haju sekä Aziz the Combat Fighterin uusintoja.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Miksei täällä muuten ole muille salaliittoteorioille ja "ristiriitaisille tapahtumille" vastaavia, yhtä mittavia ketjuja? Kennedyn murha, Dag Hammarskjöldin mystinen salamurhalta haiskahtava kuolema YK:n pääsihteerinä, Roswell ja Hangaari 18 (ei kun siis Area 51, Hangar 18 oli Megadethin biisi) ja niin edelleen. Tai edes ketju Bilderbergin porukoille tai Siionin viisaiden pöytäkirjoille?

Joku voisi pistää myös keskustelun pystyyn erilaisille arvoituksille ja myyteille, ja ketjussa voisi yrittää esittää omia (mielellään jollain lailla rationaalisia) teorioita ja tulkintoja vaikkapa Marie Celestestä, Loch Nessin hirviöstä, lumimiehestä, Bermudan kolmiosta tai vaikka kadonneesta Atlantiksesta. .
Tai Vapaamuurareista, Temppeliritareista, Illuminatista jne... Satanismista, sielunvaelluksesta... Croatoan Roanoke saarella, Salemin noitavainot, onhan noita. Itse asiassa moni ehdottamasi aihe olisi kyllä mielenkiintoinen, kuten Atlantis, Bermudan kolmio.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ainakin tää yks vajuri vaikuttaa sellaiselta kaverilta että luulen WTC keskustelun jatkuvan vielä toiset 11 vuotta. Ei voi ymmärtää miten joku jaksaa jauhaa tuollaista vuodesta toiseen. Mutta hetkinen..taidankin olla väärässä ketjussa, tämän ketjun piti olla asioista jotka avautuvat ja tuo jankkaaminen ei todellakaan avaudu minulle.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jussi "laiskapaska" Pesonen ja Eero "SM-liigan huonoiten puolustava hyökkääjä 11/12" Elo ovat Lukon ainoat plusmiinustilastossa plussalla olevat pelaajat.

Tanskalaisten ja yhden pelin pelanneen Tukosen lisäksi siis.
 

Ziggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Filppulat

Ilari on Filppulan veljeksistä vanhempi, ja Valtteri nuorempi.
Jostain syystä olen ollut siinä uskossa että se on juuri toisinpäin..
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Nightwhisin "I had an Engel" on hyvä biisi.

Ja muutenkin RadioRockilta tulee iltaisin ja öisin ihan vitun hyviä biisejä. Sellaisia, mitä ei koskaan enää uskoisi kuulevansa, kuten Blackfootin Teenage idol ja Loudnessin Heavy chains! Keep on´rockin, kuten vanha Crazy Cavan sanoisi.
 
Suosikkijoukkue
- Raipe - All Mighty CCCP
... Se että Nirvana on ja oli aivan vitun kohtuullisen kova bändi. Mä taidan tulla aina jälkijunassa näiden asioiden kanssa.
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Olin hyvin pitkään sitä mieltä, että Oksasella ei ole kirjallisesti minulle mitään annettavaa ja suosiolla annan hänen tuotantonsa olla rauhassa ja lukea sellaisia kirjoja jotka ensisilmäyksellä tuntuvat mielenkiintoisilta ja joista minulla on kokonaisvaltaisesti sellainen mielikuva, että kirjailijalla itselläänkin on minulle jotain tarjottavaa - siksi en lue Tervoakaan, koska minusta hänellä ei ole minulle mitään annettavaa.

Päätin kuitenkin jokin aika sitten tarttua härkää sarvista ja lukea ensimmäisen oksaseni, Baby Janen. Olihan se paikoin mielenkiintoinen teos ja kerronnaltaan siinä oli hyviä teemoja ja aihe - vaikka hiukan fenimismilesbous paistoikin läpi - sinänsä mielenkiintoinen. Kokonaisuudessaan kuitenkin helppolukuinen teos eikä missään mielessä sellainen teos joka on pakko lukea. En kuitenkaan luovuta vaan nyt kirjapinossa on odottamassa Oksasen Puhdistus. Katsotaan mitä se kykenee minulle tarjoamaan. Aiheeltaan toki mielenkiintoinen mutta jos taso ei nouse huomattavasti Baby Janea korkeammalle saa olla toinen ja viimeinen Oksanen jonka luen.

vlad.

Olen lukenut Puhdistuksen sekä yrittänyt lukea Tervoa. Puhdistus on ihan OK kirja ja lähihistorian kuvauksena varmaan ihan paikallaan. Mutta minulle ei oikein avautunut, mitkä olivat ne kirjalliset ansiot, joiden perusteella Finlandiapalkinto käsittääkseni jaetaan.

Toisaalta olen kai finlandiapalkinnosta ollut samaa mieltä valitsijan kanssa kai tasan kerran, Johanna Sinisalon Ennen päivänlaskua ei voi oli palkintonsa ansainnut vaikkakin suuresti ylltyin jo ehdolla olosta valinnasta puhumattakaan. Valitettavasti kirjailijan sen jälkeinen tuotanto on ollut suuri pettymys.

t. hanu
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Mikael Granlund pelaa AHL:ssä. http://www.iltalehti.fi/jaakiekko/?ref=kn

Linkki vie Iltalehden urheilusivuille, tarkemmin jääkiekko osioon.
Sivun vasemmassa laidassa olevista 24:stä jääkiekkouutisesta 16 uutista käsittelee postimerkkiveivaajan amerikanvalloituksesta.

Perille meni..
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Granlundin kahdesta AHL-matsista on nyt saatu omat juttunsa joka aviisiin, huimat tehot 0+1 ovatkin sen arvoisia. Pysyn edelleen ennusteessani, jonka mukaan Mikke tekee AHL:ssä 8+12 pistettä tällä kaudella, ja joka pisteestä tulee oma lehtijuttunsa.

Avautui haiku-ketjussa, että monet kirjoittajat eivät joko osaa laskea sanojen tavumääriä tai sitten tiedä haiku-runon tavujakaumaa. Kenties he eivät edes välitä. Mutta haikun ideahan on nimenomaan sen formaalisuudessa, haiku ilman 5-7-5-tavurakennetta kolmella rivillä ei ole haiku vaan jotain muuta.

Haikun kirjoitan
Tavuja lasken tarkoin
Kaavaa arvostan
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eiköhän Gralundin jokaisesta tällä kaudella saavuttamasta tehopisteestä tehdä vähintään yksi "uutis"juttu. Tietysti juttu tehdään myös silloin, jos Mikke jää pisteittä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös