Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 763 705
  • 34 067

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Avautui, että kun rullaa koko sivun alas niin sieltä pystyy itse valitsemaan miltä ajalta ketjuja on näkyvissä. Olenkin aina ihmetellyt, että minne kaikki vanhat ketjut häviää, nyt sekin selvisi. Eihän tuohon mennyt kuin useampi vuosi ennenkuin tuonkin tajusi. Kaikkee sitä...
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Avautui, että siellä taannoisessa jatkoajan verkkolehden käyttäjätutkimuksessa on täytynyt olla hyvät juomatarjoilut.

ballit, hih.
 

motamoro

Jäsen
Avautui, että kun rullaa koko sivun alas niin sieltä pystyy itse valitsemaan miltä ajalta ketjuja on näkyvissä. Olenkin aina ihmetellyt, että minne kaikki vanhat ketjut häviää, nyt sekin selvisi. Eihän tuohon mennyt kuin useampi vuosi ennenkuin tuonkin tajusi. Kaikkee sitä...

Hah, sama avautui nyt minullekin. Viestisi kun moni lukee ja todellisuus aukeaa useimmille, niin odotettavissa on huikeita ja vähemmän huiketa ketjujen nostoja yli 5 vuoden takaa.
 

Ziggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Avautui, että kun rullaa koko sivun alas niin sieltä pystyy itse valitsemaan miltä ajalta ketjuja on näkyvissä. Olenkin aina ihmetellyt, että minne kaikki vanhat ketjut häviää, nyt sekin selvisi. Eihän tuohon mennyt kuin useampi vuosi ennenkuin tuonkin tajusi. Kaikkee sitä...
Nyt vasta avautui myös minulle, samalla avautui se että omista asetuksista saa säädettyä että mikä tuossa on oletusarvona.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC
Avautui jälleen, miten katkera Uleåborgir on ihmisille, jotka ovat käyneet ulkomailla.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Avautui jälleen, miten katkera Uleåborgir on ihmisille, jotka ovat käyneet ulkomailla.

En minä ole katkera kenellekään. Mutta sivumennen ja mukatajuamatta heitetty pieni kerska suivauttaa kyllä. Sellainen löytyy esimerkiksi lauseesta "mielestäni Burger Kingin ruoat ovat paljon parempia kuin Mäkkärin vastaavat". In Englishissä tätä ilmiötä kutsutaan humble bragiksi, nöyräksi kerskailuksi.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC
En minä ole katkera kenellekään. Mutta sivumennen ja mukatajuamatta heitetty pieni kerska suivauttaa kyllä. Sellainen löytyy esimerkiksi lauseesta "mielestäni Burger Kingin ruoat ovat paljon parempia kuin Mäkkärin vastaavat". In Englishissä tätä ilmiötä kutsutaan humble bragiksi, nöyräksi kerskailuksi.

Aaa, ok. Eli jos pitää Burger Kingin safkoista enemmän kuin McDonaldsin, niin se on kehumista? Ei tässä ole nyt päätä eikä häntää teikäläisellä. Helvetin katkeralta vain jälleen kuulostat.

Koska kyllähän sillä kannattaa kehuskella, että on käynyt Tukholmassa. Oulussa tuo voi olla jonkinlainen kehu, mutta kyllä se ihan normaalia on tänäpäivänä, että ihmiset matkustavat. Jopa Tukholmaan saakka.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Mutta sivumennen ja mukatajuamatta heitetty pieni kerska suivauttaa kyllä. Sellainen löytyy esimerkiksi lauseesta "mielestäni Burger Kingin ruoat ovat paljon parempia kuin Mäkkärin vastaavat". In Englishissä tätä ilmiötä kutsutaan humble bragiksi, nöyräksi kerskailuksi.
Ei kai Burger Kingissä syömistä voi pitää mitenkään brassailuna, sillä nehän ovat todella alemman luokan food jointeja Jenkeissä, jostain White Castle mestoista puhumattakaan (tämä oli ehtaa humble bragia taas).
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Aaa, ok. Eli jos pitää Burger Kingin safkoista enemmän kuin McDonaldsin, niin se on kehumista? Ei tässä ole nyt päätä eikä häntää teikäläisellä. Helvetin katkeralta vain jälleen kuulostat.

Koska kyllähän sillä kannattaa kehuskella, että on käynyt Tukholmassa. Oulussa tuo voi olla jonkinlainen kehu, mutta kyllä se ihan normaalia on tänäpäivänä, että ihmiset matkustavat. Jopa Tukholmaan saakka.

Suomessa ei ole yhtään Burger Kingiä. Joten jos tulee sivumennen maininneeksi käyneensä Burger Kingissä, mainitsee myös käyneensä ulkomailla. Sitä minä tarkoitan.

Ei kai Burger Kingissä syömistä voi pitää mitenkään brassailuna, sillä nehän ovat todella alemman luokan food jointeja Jenkeissä, jostain White Castle mestoista puhumattakaan (tämä oli ehtaa humble bragia taas).

En yhtään epäile, etteikö Burger King olisi aitoa bulkkia Burger King -maissa.

P.S. Olen minäkin käynyt Burger Kingissä, ruoka maistui aivan samalta kuin meidän kotoisissa junttiketjuissa on aina maistunut.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Avautui, että Burger Kingin burgerit maistuvat paremmilta kuin kotimaisten ketjujen.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Suomessa ei ole yhtään Burger Kingiä. Joten jos tulee sivumennen maininneeksi käyneensä Burger Kingissä, mainitsee myös käyneensä ulkomailla. Sitä minä tarkoitan.
Ei kyllä mene täysin jakeluun, miten tuon voi käsittää brassailuna jos joku mainitsee käyneensä ulkomailla. Ja vielä Tukholmassa asti. Toki se sitä voi joskus olla että ohimennen kehaistaan sillä ja sillä reissulla ihmisestä ja kokemuksista riippuen, mutta vaietako aiheesta pitäisi ettei vaan saa leijan mainetta Tukholmanreissun takia?

Joku reissaa viikosta toiseen ulkomailla, varmaan todellista brassailun arvoista touhua käydä päiväreissulla jossain Tukholman, Köpiksen tai Brysselin toimistolla ja siinä sivussa kiskoa naamariin Burger Kingin ateria ennen paluulentoa kotiin.

No, asiat voi nähdä monella tavalla ja jos haluat todellista brassailua ja suoranaista elvistelyä nähdä, kannattaa mennä tuonne lomakohteet-ketjuun tai muihin vastaaviin keskusteluihin jossa porukka ei muuta tee kuin kilpaa hehkuta ja brassaile ison maailman meiningillä.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Avautui että jos Uleåborgir olisi virittänyt jatkosodassa miinoitteita, niin iivanat eivät olisi ymmärtäneet astuneensa niihin vaikka alaraajojen kappaleita roikkuisi ties missä kuusenoksilla.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Avautui, etten yhtään muista, olenko syönyt missään Burger Kingissä. Todennäköisesti olen ainakin kertaalleen, olisiko ollut Espanjassa? Vaiko Krakovassa rautatieaseman liepeillä?

Ulkomaanreissuilta jää yleensä muita elämyksiä ja kokemuksia mieleen kuin joku pikaruokala. Yleisesti ottaen välttelen ulkomailla peruspikaruokaketjuja, koska ennemmin sitä syö jotain paikallista ruokaa (vaikka sitten välillä pikaruokaakin) kuin geneeristä ketjupikaruokaa. Joskus sitä tietysti on ajanpuutteen ja liian kovaksi paisuneen nälän takia päätynyt tyydyttämään eläimellistä lihanhimoaan pikaruokaloihinkin.

Avautui aikoinaan myös se, että KFC on sen verran surkea, ettei moista ketjua Suomeen kaivatakaan. Oxfordissa annokset olivat ainakin yltiöpäisen transrasvaisia aina ranskalaisista kana-annoksiin. Paha olo noista lähinnä tuli.

Jos sitä haluaa vihjata käyneensä oikein ulkomailla, niin pikaruokaloiden sijasta voi aina vaikka mainita, missä eri vessoissa on käynyt paskalla. Tässä malliksi keskustelun mukavasti pysäyttävää small talkia:

"Varsovan kuninkaanlinnan vessassa olivat hienot kullatut koristeet, kyllä tasavaltalaisenkin kelpasi torttua vääntää."

"Olin sitten istunnolla Sachsenhausenin keskitysleirillä ja mietin ihmisen pahuutta."

"Itävallan Wienissä Schönnbrunnin keisarillisessa palatsissa väännetty scheissekin tuoksahti hienommalta. Jawohl!"
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Avautui aikoinaan myös se, että KFC on sen verran surkea, ettei moista ketjua Suomeen kaivatakaan. Oxfordissa annokset olivat ainakin yltiöpäisen transrasvaisia aina ranskalaisista kana-annoksiin. Paha olo noista lähinnä tuli.

Lisäksi niitä rasvaa tihkuvia kananpalasia sormin jäystäessä tulee vielä suunnilleen sellainen olo, että olisi joku haaskaa kaluava petoeläin. En kaipaa minäkään tuota Suomeen tai muuallekaan.

Ruotsin puolelta on sen sijaan avautunut jo vuosia sitten, että hampurilaiset kannattaa syödä Maxissa. Se kelpaisi Suomeenkin, Norjan puolelle onkin aika hiljattain avattu muutama.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos sitä haluaa vihjata käyneensä oikein ulkomailla, niin pikaruokaloiden sijasta voi aina vaikka mainita, missä eri vessoissa on käynyt paskalla. Tässä malliksi keskustelun mukavasti pysäyttävää small talkia:

"Varsovan kuninkaanlinnan vessassa olivat hienot kullatut koristeet, kyllä tasavaltalaisenkin kelpasi torttua vääntää."

"Olin sitten istunnolla Sachsenhausenin keskitysleirillä ja mietin ihmisen pahuutta."

"Itävallan Wienissä Schönnbrunnin keisarillisessa palatsissa väännetty scheissekin tuoksahti hienommalta. Jawohl!"
Salzburgissa tuli pari kertaa käytyä yliopistonaukion eli Universitatsplatzin kupeessa jossain todella viihtyisän kahvilan tiloissa istuskelemassa pöntöllä, toki maksavan asiakkaan roolissa siellä kahviteltiin myös.

Oma suosikkini toistaiseksi on Trump Towerin kellarikerroksen ylellinen paskahuussi New Yorkin 5th Avenuella, siellä kelpasi useampanakin päivänä käydä helpottamassa oloaan aamiaisen jälkeen. Kunnolla marmoria ja kiiltävää pintaa vaativampaankin makuun.

Kai siellä voisi käydä taas marraskuun reissulla verestämässä muistojansa kunnon aamupaskan merkeissä.

Burger Kingissä ei jenkeissä ole tullut käytyä kertaakaan, ylipäätänsä olen ketjun tarjontaa kokeillut tasan kerran Köpiksessä, muttei tainnut perusburgeri olla edes McDonaldsin lätyskän veroista minun makuuni. En tosin tarkkaan muista, ei ainakaan niin hyvää ollut että olisi uudestaan mieli tehnyt mennä. Sen sijaan Jensen's Bøfhusissa tulee aina syötyä useammankin kerran kun siihen kaupunkiin reissulle eksyy, Jensen'sillä on hyvät pihvit ja muutkin safkat. Ja iso tuoppi on muistaakseni litran, eli siellä pienempikin riittää ruokajuomaksi.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Nihattulan ABC:llä sain elämäni parasta lohta.

Nätti tyttö toi sen mulle pöytään, höpötettiin aikamme ja mentiin siivoustarvikekomeroon nussimaan.

Ruoka jäi syömättä.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Nihattulan ABC:llä sain elämäni parasta lohta.

Nätti tyttö toi sen mulle pöytään, höpötettiin aikamme ja mentiin siivoustarvikekomeroon nussimaan.

Ruoka jäi syömättä.

Minkä hintaista oli?

Saakohan samaa kalaa Poristakin? Voisi kokeilla.

Edit: avautui, että mun alkoi mieli tehdä lohta.
 
Viimeksi muokattu:

Visnovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång, alltid. Vaahteralehdet. HCK.
Ilmeisesti myös Jani Toivola tuntee Käyttäjänimettömän.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minulle avautui, että joukostamme löytyy ihmisiä, joiden mielestä Bembos ei olekaan kaikkein vetävin hampurilaisketju.

Avautui myös se, että tällä hetkellä Hesestä saatava Clubburger on todella surkea esitys alkuperäiseen verrattuna, joka olikin suurin piirtein ainoa järkevä Suomesta saatava hampurilainen, mikäli pienet grillit jätetään huomioimatta. 3,95 sujahti siis tänään kankkulan kaivoon.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Avautui aikoinaan myös se, että KFC on sen verran surkea, ettei moista ketjua Suomeen kaivatakaan.

KFC on ollut toiseksi suurin pettymys pikaruokaketjuista, jos vertaa ennakkoon kuultua hehkutusta ruoan laatuun. Huonommaksi on pistänyt vain Taco Bell. Burger King on ok, mutta Wendy's vie voiton ollen selvästi paras. Viime viikolla avautui, että olen pitänyt taukoa McDonald'silla käynnessä ihan aiheesta. Hyvät ranskalaiset, mutta se hampurilainen on kyllä ihan turha.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös