Avautui, että Game of Thronesissa Joffreyä näyttelevä Jack Gleeson esiintyi pikkupoikana Batman Beginsissä. http://www.youtube.com/watch?v=xZ9aIqk4Aaw
Minulle aukeni juuri että jatkoajan nicki "Sisäliitin" on myös näitä sananmuunnos-nickejä
Lisätään vielä listaan Verner Weckman. Painija ja ensimmäinen suomalainen olympiavoittaja, synt 1882, kultaa Lontoossa 1908 sekä Ateenan välikisoissa 1906. Sitten on vielä pikaluistelija Julius Skutnabb, synt. 1889, kultaa Chamonix'ssa 10 000 metrillä vuonna 1924, sekä Yrjö Saarela, synt. 1884, painikultaa Tukholmassa 1912.Myös nelinkertainen olympiavoittaja Hannes Kolehmainen on syntynyt 1880-luvulla eli 9. joulukuuta vuonna 1889. Tallus näyttää näillä tiedoin olevan sitten ainoa 1980-luvulla syntynyt suomalainen olympiavoittaja.
Avautui, että suomen miesmaratoonari Jussi Utriainen olisi ajalllaan ollut lontoon naisen maratonilla 14.
Lentopallo on oikeasti mielenkiintoinen laji!
Parhaat kävelijät menevät 50km matkalla 2800m cooperin tuloksen vauhtia. Aika huikeaa...ja vielä kävellen.Lisäksi avautui, että maratonilla juoksevat kipittävät käsittämätöntä vauhtia koko matkan. Oikeastaan maratoonareiden arvostus kohosi omissa silmissä oikein heittämällä kertaheitolla kun selostaja kertoi tuosta vauhdista. Sanoiko hän tosiaan, että miehet menee 4000m cooperin testissä -vauhtia koko matkan? En katsonut loppuun asti, enkä jaksa nyt tarkistaa mistään ajoista tuota vauhtia. Eihän noita luikkuja huippu-urheilijoita jotka ovat kisan jälkeen ihan paskana osannut arvostaa kun ei heillä energia riitä samanlaisiin showmeininkeihin kuin muiden lajien osanottajilla. Itse ampaisin armeija-aikoina karvan alle 3000m cooperissa ja oksennus ei kaukana ollut.
Lisäksi avautui, että maratonilla juoksevat kipittävät käsittämätöntä vauhtia koko matkan. Oikeastaan maratoonareiden arvostus kohosi omissa silmissä oikein heittämällä kertaheitolla kun selostaja kertoi tuosta vauhdista. Sanoiko hän tosiaan, että miehet menee 4000m cooperin testissä -vauhtia koko matkan? En katsonut loppuun asti, enkä jaksa nyt tarkistaa mistään ajoista tuota vauhtia.
T... maratonilla juoksevat kipittävät käsittämätöntä vauhtia koko matkan. Oikeastaan maratoonareiden arvostus kohosi omissa silmissä oikein heittämällä kertaheitolla kun selostaja kertoi tuosta vauhdista. Sanoiko hän tosiaan, että miehet menee 4000m cooperin testissä -vauhtia koko matkan?...
Maratonin maailmanennätyksessä jokainen satanen juostaan reiluun 17 sekuntiin. Maratonin kaikkien aikojen kovin aika, 2:03:02, on Cooper-vauhtiin muutettuna vaatimattomat 4115 metriä.
Minun mielestäni vielä yksi kuvaava juttu tuosta marathon-vauhdin käsittämättömyydestä on se että jokainen 400 metriä juostaa 68 sekuntiin. Sitä voi kuka tahansa käydä juoksemassa tuon matkan ja katsoa kellosta pysyisikö yhtä ainoaa ratakierrosta kyydissä tuossa vauhdissa. Sitten jos pysyy, niin pysyykö sama vauhti hieman reilua sataa kierrosta...
Minun mielestäni vielä yksi kuvaava juttu tuosta marathon-vauhdin käsittämättömyydestä on se että jokainen 400 metriä juostaa 68 sekuntiin. Sitä voi kuka tahansa käydä juoksemassa tuon matkan ja katsoa kellosta pysyisikö yhtä ainoaa ratakierrosta kyydissä tuossa vauhdissa. Sitten jos pysyy, niin pysyykö sama vauhti hieman reilua sataa kierrosta...
Avautui äsken, että kummankin Die Hard leffan, sekä ykkösen että kakkosen, nimi on sama "Vain kuoleen ruumini yli". Toki olen molemmat leffat nähnyt sata kertaa, mutta nyt vasta hogasin tämän.
Kahden viikon seuramatka Balkanille aiheutti elämäni ensimmäisen närästyksen, vaikka reissusta vain jälkimmäinen puolisko oli ns. rehellistä ryyppäämistä.