Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 724 887
  • 33 947
Avautui että ihmiset maksavat vuokria ja muita laskuja tahallaan myöhässä. Toiset sen takia että tienaa enemmän korkoja ja toiset sen takia kun palkkapäivä on muutaman päivän myöhemmin kuin vuokran eräpäivä.

Omalla kohdalla lainanlyhennykset lähtevät palkkapäivänä ja yleensä muutkin laskut maksan silloin niin tilille jäävä summa on sitten omassa käytössä seuraavaksi kuukaudeksi. Tapoja on monia.
 

Benn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Arsenal, Stars, Hahl, Wilshere, Roussel
Avautui, että veli bozik ajelee Honda CR-V:llä. Jotenkin olin mieltäny kaverin Audi A5:sen omistajaksi jostain kumman syystä.
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Eurokolikoihin, ainakin siihen hiljattain bongaamaani tämänvuotiseen kaksieuroiseen, on lisätty Norja. Tuskin ovat unioniin tulossa, saikohan keskuspankki vain kylläkseen siitä että kaksinaan Suomi ja Ruotsi näyttivät siltä miltä näyttivät.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Eurokolikoihin, ainakin siihen hiljattain bongaamaani tämänvuotiseen kaksieuroiseen, on lisätty Norja. Tuskin ovat unioniin tulossa, saikohan keskuspankki vain kylläkseen siitä että kaksinaan Suomi ja Ruotsi näyttivät siltä miltä näyttivät.
Avautui, että vanhemmassa (v.2000) kahden euron kolikossa Fennoskandia näyttää ihan löysältä mulkulta.
 

SteelGate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Ilves, Bruins, HC Davos, Tunturi-Kiekko
Avautui, että vanhemmassa (v.2000) kahden euron kolikossa Fennoskandia näyttää ihan löysältä mulkulta.

Löysältä mulkulta, joka vetää muuta Eurooppaa perseeseen. Espanja ja Portugali muodostaa pään, Italia jalat ja Saksa ynnä muut keskivartalon.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
"Akateemikko, professori ja kuvataiteilija Outi Heiskanen tunnetaan parhaiten grafiikan teoksistaan ja herkästä viivastaan."

Tämä tuli ihan uutena tietona mulle.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Avautuipa juuri, että perjantai 13. osui kalenteriin tänä vuonna kolmesti, 13 viikon välein toisistaan. Seuraavan kerran tämä toistuu 666 vuoden päästä. Tämä selittääkin, miksi tänään oli erityisen hyvä päivä.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Minulle avautui Unkarin Budapestissä lomaillessani, että miksi suomalaiset naiset ovat lihavampia ja rumempia kuin monet muut eurooppalaiset. Esim. juustoa myytiin paketeissa, joissa oli keskimäärin 5 siivua/paketti. Sama juttu leikkeleiden kanssa. Sipsipussit oli 70-100 grammaa, samoin karkkipussit.

Sen sijaan pullo viiniä maksoi suurinpiirtein saman verran kuin pullo Coronaa, eli vähän päälle euron. Sekin saattaa selittää miksi sikäläiset naiset näyttivät niin kauniilta.
 

Rabbinaamio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Mikkel Bødker, Justin Azevedo
Minulle avautui Unkarin Budapestissä lomaillessani, että miksi suomalaiset naiset ovat lihavampia ja rumempia kuin monet muut eurooppalaiset. Esim. juustoa myytiin paketeissa, joissa oli keskimäärin 5 siivua/paketti. Sama juttu leikkeleiden kanssa. Sipsipussit oli 70-100 grammaa, samoin karkkipussit.

Sen sijaan pullo viiniä maksoi suurinpiirtein saman verran kuin pullo Coronaa, eli vähän päälle euron. Sekin saattaa selittää miksi sikäläiset naiset näyttivät niin kauniilta.

Minulle avautui että lomailin samassa paikassa kuin Kummeli. Hei, olitko sinä se kaljupäinen spurgu siinä hotellin nurkalla soittelemassa ukulelea? Annoin sinulle 500 florinttia säälistä.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minulle avautui Unkarin Budapestissä lomaillessani, että miksi suomalaiset naiset ovat lihavampia ja rumempia kuin monet muut eurooppalaiset.

Aika kova lausunto. Ovatkohan nuo oikeasti lihavampia ja rumempia vai oliko tämä ainoastaan erään juniorin oletus. Minä tapaan joka päivä kauniita suomalaisnaisia ihan ohitseen kulkemalla. He eivät toki tapaa välttämättä minua.
 

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Minulle avautui Unkarin Budapestissä lomaillessani, että miksi suomalaiset naiset ovat lihavampia ja rumempia kuin monet muut eurooppalaiset.

Vain ne vanhemman ikäluokan suomalaiset hiihtelevät kaljamahoineen kaduilla, sukupuolesta riippumatta. Toistaiseksi ei ole vastaan lyllertänyt yhtäkään arviolta 18-30 vuotiasta laardilassia, ellei yhtä helvetin rumaa bussissa tuttavuutta tehnyttä naikkosta lasketa. Ja vaikka olisikin, niin en ole kiinnittänyt huomiota! Joten ei niistä haittaakaan ole, niin kauan kun löytyy niitä hyvännäköisiäkin.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Toistaiseksi ei ole vastaan lyllertänyt yhtäkään arviolta 18-30 vuotiasta laardilassia, ellei yhtä helvetin rumaa bussissa tuttavuutta tehnyttä naikkosta lasketa.

Eikös tämä ollut se sama nainen, josta kerroit tuossa vähän aikaa sitten? Luikerteliko paratiisiinne käärme?
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Aika kova lausunto. Ovatkohan nuo oikeasti lihavampia ja rumempia vai oliko tämä ainoastaan erään juniorin oletus. Minä tapaan joka päivä kauniita suomalaisnaisia ihan ohitseen kulkemalla. He eivät toki tapaa välttämättä minua.

No ehkä vähän kärjistin liikaa, mutta unkarilaisten naisten kroppa on pääsääntöisesti parempi kuin suomalaisilla naisilla, mutta totta kai Suomessakin on helmiä paljonkin joukossa. Unkarissa kuka tahansa 16-45 vuotiaana voi olla hyväkroppainen, kun taas Suomessa tuo haarukka loppuu korkeintaan 30 vuotiaaseen.

Itse asiassa asiaan löytyy ihan faktapohjaakin. Tämän ( World's Fattest Countries - Forbes.com ) linkin mukaan (tosin 5 vuotta vanha linkki) Suomi on maailman 48. ylipainoisin maa, Unkaria ei sen sijaan ole ainakaan TOP50:ssä.
Tämän ( Obesity Rates Rising: 10 Fattest Countries In The Developed World (SLIDESHOW) ) linkin mukaan Suomi on ilmeisesti maailman 10. ylipainoisin maa. Unkaria ei ole listalla.
Mutta älkää nyt luulko että olisin joku Suomen vihaaja, päin vastoin. Olen erittäin onnellinen että saan asua Suomessa.

Ja Rabbinaamiolle: en ollut (enkä ole itse asiassa vieläkään) kaljupäinen spurgu, enkä edes osaa soittaa. Mutta olisin hyvin voinut olla. :)
 

Balrog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Erilliset saarekkeet
Itse asiassa asiaan löytyy ihan faktapohjaakin. Tämän ( World's Fattest Countries - Forbes.com ) linkin mukaan (tosin 5 vuotta vanha linkki) Suomi on maailman 48. ylipainoisin maa, Unkaria ei sen sijaan ole ainakaan TOP50:ssä.
Tämän ( Obesity Rates Rising: 10 Fattest Countries In The Developed World (SLIDESHOW) ) linkin mukaan Suomi on ilmeisesti maailman 10. ylipainoisin maa. Unkaria ei ole listalla.
Mutta älkää nyt luulko että olisin joku Suomen vihaaja, päin vastoin. Olen erittäin onnellinen että saan asua Suomessa.

Bloomberg Businessweekissa oli kesäkuussa mielenkiintoinen juttu kuwaitilaisista ja lihavuudesta, kerroinkin tästä joku aika sitten turhan tiedon ketjussa, 88 % kuwaitilaista on näköjään ylipainoisia ja kuwaitilaiset ovat USA:n jälkeen maailman lihavin kansa, helle tekee kuulemma kävelystä vaikeaa usean tunnin ajan päivästä suurimman osan vuodesta.

http://www.businessweek.com/articles/2012-06-21/obesity-the-other-gulf-war-syndrome
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Kyllä suomalaiset naiset ovat maailman parhaita, mutta vain kahdessa asiassa: lihomisessa ja mököttämisessä.

Totta osaksi mutta heittäisin, että suomalaiset miehetkin osaavat nuo kaksi seikkaa pirun hyvin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös