Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 738 214
  • 33 995

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Avautui, että Vedetään hatusta kuuluu kategoriaan näkemättä paskaa. Mainosten perusteella olen jo kyseistä sarjaa vältellyt, mutta äsken tuli vilkaistua puolet tuosta tämän päiväisestä jaksosta ja en kyllä oikein tiedä, mitä tuosta olisi pitänyt ajatella. Noh, toista kertaa en kyllä sarjaa aio katsoa.
Itse formaattihan on huikea, sillä sekä britit että jenkit ovat saaneet sen ympärille rakennettua loistavaa viihdettä. Suomessakin ykköskausi onnistui Suomen mittakaavalla ihan hyvin ja jaksoja katsoi mielellään, mutta tämä kakkoskausi, jonka uusimista en ikinä tule ymmärtämään enkä hyväksymään, on kyllä hirveintä kuraa vähään aikaan. Minttu Mustakallio pilaisi koko ohjelman yksinäänkin, mutta muulta vakioporukalta Hirviniemeä lukuunottamatta ei tule myöskään ihan hirveästi apuja.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Nyhjää Tyhjästä jää valovuoden juuri Neloselta tulevalle Hyvät ja huonot Uutiset-uusinnalle. Loistava ohjelma tämä jälkimmäinen ja varsinkin Kuustoselle naureskelu.

Perkele. Nyhjää tyhjäst oli loistava, vedetään hatusta ei ekan kauden jälkeen niinkään.
Kirjoitin väärin, taas.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Minttu Mustakallio pilaisi koko ohjelman yksinäänkin, mutta muulta vakioporukalta Hirviniemeä lukuunottamatta ei tule myöskään ihan hirveästi apuja.

No siis Akun lisäksi parhautta ovatkin juuri vieraat. Ainakin mä olen nauranut niitä eniten. Minttu on pakollinen "naistäyte" tuohon kokonaisuuteen. Ei millään pahalla mutta...
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Minttu Mustakallio pilaisi koko ohjelman yksinäänkin, mutta muulta vakioporukalta Hirviniemeä lukuunottamatta ei tule myöskään ihan hirveästi apuja.

Mustakallio nyt ei vaikuttanut olevan hauska edes vähää alusta. Eikä Nieminenkään kovin kaksiselta vaikuttanut. Hirviniemi nyt on ainoa jonka jutuille tuli vähän hörähdettyä. Pitänee katsoa, että ketä tuolla on jatkossa vieraana, jos olisi edes hivenen tätä näkemääni jaksoa parempi.
 

Balrog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Erilliset saarekkeet
Päivällä tuli luettua Financial Timesia ja avautui että Mexico City on "left-leaning", aiemmin tällä viikolla on avautunut että Kreikassa löytyy paikalliset versiot minuuttipeliä ja homma haltuun ohjelmista.
 

ace

Jäsen
Avautui, että Triviumin In Waves on ihan vitun kova biisi. Tuskan jälkilöylyissä toista päivää ja tähän mennessä Trivium ollut kaikista kovin.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Avautui, että olin 16 vuotias, kun tälle palstalle rekisteröidyin. Paljon on vettä virrannut Vantaan joessa tässä seitsemän vuoden aikana. Muutto Jyväskylään omaan kotiin, opiskelupaikka, jonka sittemmin menetin. Ja kaikkea muuta mukavaa ja vähemmän mukavaa. Muistoja on paljon, mutta äskettäin tajusin, että jatkoaika-historiani on yllättävän pitkä. Toivottavasti olen edes vähän kasvanut näiden vuosien aikana.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Popedan sietämätön Kaasua, komisario Pepponen ei olekaan nimeltään Kaasua, komisario Pepponen vaan Kaasua, komisario Peppone.

Nimi Peppone on varmaan tarttunut Popedan päähän Giovanni Guareschin Isä Camillo -kirjasarjan Giuseppe Bottazzin lempinimestä Peppone. Tarkemmin ajateltuna nimi on tarttunut Popedan päähän niistä elokuvista, joita kirjasarjan pohjalta on tehty. Popedan kärsimystä aiheuttavassa rallissa tätä ei mainita.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Avautui taas kerran, että Ari Koivusella on 12-vuotiaan pikkupojan ääni. Ja oikeastaan naamakin.
 

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Avautui, että suomalainen nuorehko miesartisti, joka juuri esiintyi radiossa, osaa lausua ä-äänteen. Hän käytti sanoja sydän, jälleen, elämää jne aivan ymmärrettävästi.

Ja jos tämä avutuminen ei avudu jollekulle, niin kirjoitan edellisen lauseen nykysuomi-iskelmäksi:
Han kaytti sanoja sydan, jalleen, elamaa jne aivan ymmarrettavasti.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Avautui, että Hämeenlinnasta Tampereelle kulkee aamuisin vakiovuoro linja-auto, joka kulkee reitin nopeammin kuin muut päivän aikana liikennöivät express- ja pikavuorot. Tämä on siis yksi ja ainoa vakiovuoro, mikä reittiä kulkee päivän aikana eikä takaisinpäinkään kulje yhtään vakiovuoroa.
Olen aina kuvitellut, että vakiovuorot ovat niitä hitaampia vuoroja.
Tämä avautui siksi, kun menen huomenna kyseisellä vakiovuorolla Tampereelle.

Avautui myös, että vuoro on kamala sana.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Avautui, että HPK:ta on sikälikin hauska kannattaa, koska joukkue on aina täälläkin aakkosissa sopivan ylhäällä. Samoin esimerkiksi teksti-tv:llä seuraaminen on mukavampaa kuin vaikka Ässien kotipelin seuraaminen sieltä sivun alalaidasta.

SM-liiga osiossa Kerho on siinä mukavasti heti näkyvissä, SaiPa ei sitä ole.
 

motamoro

Jäsen
Avautui, että HPK:ta on sikälikin hauska kannattaa, koska joukkue on aina täälläkin aakkosissa sopivan ylhäällä. Samoin esimerkiksi teksti-tv:llä seuraaminen on mukavampaa kuin vaikka Ässien kotipelin seuraaminen sieltä sivun alalaidasta.

SM-liiga osiossa Kerho on siinä mukavasti heti näkyvissä, SaiPa ei sitä ole.

Toisaalta teksti-tv:stä seurattaessa kulutat hieman aikaa siihen, että löydät HPK:n kotipelin. Se voi olla eka, toinen tai kolmas. Ässien peli on tutulla paikalla aina viimeisenä, jonka katse löytää heti ;)
 
Avautui, että HPK:ta on sikälikin hauska kannattaa, koska joukkue on aina täälläkin aakkosissa sopivan ylhäällä. Samoin esimerkiksi teksti-tv:llä seuraaminen on mukavampaa kuin vaikka Ässien kotipelin seuraaminen sieltä sivun alalaidasta.

SM-liiga osiossa Kerho on siinä mukavasti heti näkyvissä, SaiPa ei sitä ole.

Espoon miehenä olen huomannut saman asian. Oman joukkueen keskusteluosio on näppärästi ekana ja SM-liigan sivuillakin tulosseuranta on puolet kaudesta heti ensimmäisenä.

Avautui että nyt on jo perkele heinäkuu! Onneksi lomat on vielä edessäpäin.
 

Mad E

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Avautui että meillä ei jauhettua inkivääriä kulu kovinkaan paljoa.
Löytyi kaapista purkki, parasta ennen 11/1994.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Avautui, että suomalainen nuorehko miesartisti, joka juuri esiintyi radiossa, osaa lausua ä-äänteen. Hän käytti sanoja sydän, jälleen, elämää jne aivan ymmärrettävästi.

Ja jos tämä avutuminen ei avudu jollekulle, niin kirjoitan edellisen lauseen nykysuomi-iskelmäksi:
Han kaytti sanoja sydan, jalleen, elamaa jne aivan ymmarrettavasti.

A:n ja o:n pisteet jaavat helposti pois myos niilta, jotka kayttavat vanhaa kunnon ulkomailla-korttia saadakseen huomiota vastakkaiselta sukupuolelta. Ehka suomalaista iskelmamusiikkia aanitetaan yha enenevassa maarin "maailmalla".
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös