Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 726 006
  • 33 951

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Avautui että Italialainen valmentaja voitti tällä kaudella Valioliigan, Serie A:n ja Mestarienliigan. (Oliko vielä muitakin?) Tämä toivottavasti ennakoi hyvää kesän EM-kisoihin ainakin Italialle ja Irlannille. Toivottavasti Italialle enemmän;)
 

SKA1946

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvä jääkiekko
Avautui että Italialainen valmentaja voitti tällä kaudella Valioliigan, Serie A:n ja Mestarienliigan. (Oliko vielä muitakin?) Tämä toivottavasti ennakoi hyvää kesän EM-kisoihin ainakin Italialle ja Irlannille. Toivottavasti Italialle enemmän;)

Venäjän mestaruus. Zenit / Luciano Spalletti.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
eipä toi nyt mussa aiheuta bemarimiehenä mitään erityistä ihmetystä.

Se, että en näe sitä vanhaa hyvää, fiksua, KooKoo-jätkä, asiakirjoittaja, Kent-fani tai Emppu-fani Forkkáá koskaan enää samalla tavalla.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Voihan perkele. Vasta tänään avautui, että yksi suosikkipelaajistani, Roman Cervenka, on jo lähes kuukausi sitten tehnyt sopparin Flamesin kanssa. Ihmettelinkin KHL-ketjuissa, että miksei mies NHL:ssä jo ole. Ensi kaudella on, tuleepahan seurattua Calgaryakin ensi kaudella.

Hieno homma siis.

Sen lisäksi avautui, että NHL:ssä on erittäin paljon näitä kahden passin miehiä, mutta syystä tai toisesta aika moni edustaa maajoukkuetasolla P-Amerikkalaista kotimaataan jos siihen mahdollisuus tulee. Olisihan se mielenkiintoista nähdä mm. Stajan Slovenian paidassa, Heatley Saksan paidassa ja Sarich Kroatian paidassa. Onhan noita paljon muitakin, mutta että noin paljon, oli minulle yllätys.

Edit: Italia voisi saada aika kovan jengin kasaan. Luongo, Girardi, Carcillo...
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Avautui eilen, että Suomessa myytävää Koffin kolmosolutta tehdään Virossa Sakun tehtaalla.
 

Karpat46

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Україна
Oluista puheenollen:

Eli eri tavaraa Olvi tunkee Pirkka-tölkkeihin. Taisi olla lisäksi jokin ylimääräinen ainesosa Pirkka-lagerissa verrattuna olviin. Miksei ne työnnä vaan sitä Olvia sinne Pirkka-tölkkiin?

Mulla on yksi tuttu nainen, joka on ollut Olvilla labrassa duunissa. Koitan muistaa kysäistä, kun ensi kerran jutussa olen.

Muistitko kysyä? Minulle avautui lähiaikoina, että Olvi omistaa panimoita Virossa, Latviassa, Liettuassa ja Valko-Venäjällä. Varmaan jossain noista paikoista valmistetaan Pirkka-olut halvalla... Ehkä.
 
Maailmanpoliisi juhlii tänään veteraani tms. kaatuneiden muistopäivää.
Facebookiin on tullut pari tuntia sitten "Kiitos"-viestit sekä NY Rangersilta että NY Giantsilta. Rangersin julkaisusta tykkää reilu 5000 ihmistä, Giantsin 20000. Avautui tai oikeastaan muistui mieleen tämän pienen asian takia lajien marssijärjestys Yhdysvalloissa.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Oluista puheenollen:

Muistitko kysyä? Minulle avautui lähiaikoina, että Olvi omistaa panimoita Virossa, Latviassa, Liettuassa ja Valko-Venäjällä. Varmaan jossain noista paikoista valmistetaan Pirkka-olut halvalla... Ehkä.

No joo lainaus nyt vähän huono, mutta asiayhteys varmaan käy ilmi. Miksi Pirkka-olut maistuu hieman kuin makealta tai jotakin? Ainakin omaan makuun ei ole yhtä hyvää kuin muut perus keppanat kuten Koff ja Olvi.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Facebookiin on tullut pari tuntia sitten "Kiitos"-viestit sekä NY Rangersilta että NY Giantsilta. Rangersin julkaisusta tykkää reilu 5000 ihmistä, Giantsin 20000. Avautui tai oikeastaan muistui mieleen tämän pienen asian takia lajien marssijärjestys Yhdysvalloissa.

Perustatko useinkin mielipiteesi Facebookille? (Järjestys on oikea, mutta lähdekritiikkiä sopisi aina silloin tällöin harjoittaa.)
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Perustatko useinkin mielipiteesi Facebookille? (Järjestys on oikea, mutta lähdekritiikkiä sopisi aina silloin tällöin harjoittaa.)

Tässä on taas varsinaisen tyhmä viesti, jossa vittuillaan jostain käsittämättömästä syystä, eikä ole edes ymmärretty lukemaansa. Avaan tämän asian sinulle.

Avautui tai oikeastaan muistui mieleen tämän pienen asian takia lajien marssijärjestys Yhdysvalloissa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
"Käykää tykkäämässä mun fb-juttua, jookos!"
Onko siinä suurtakaan ongelmaa tässä tapauksessa:

Tutkimusasetelma:
Kumpi on suositumpi, jääkiekkojoukkue Rangers, vai jefujoukkue Giants?

Menetelmä:
Giants: "Käykää tykkäämässä mun fb-juttua, jookos!"
Rangers: "Käykää tykkäämässä mun fb-juttua, jookos!"

Tulokset:
Giants: 20000 tykkääjää
Rangers: 5000 tykkääjää

Johtopäätös:
Jefujoukkue Giants on suositumpi.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Onko siinä suurtakaan ongelmaa tässä tapauksessa:
No ei varmaan tässä tapauksessa. En kuitenkaan haluaisi oikeasti harrastaa tilastollista analyysiä noiden fb-tykkäysten perusteella noin yleisesti, johtuen juuri noista masinoinneista.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Miksei tilastollista analyysiä voisi harjoittaa Facebookin perusteella?

Kyllähän sitä tilastollista analyysiä voi harjoittaa ihan millä hyvänsä perusteella. En vain pidä Facebook-tykkäyksiä kovinkaan uskottavana otoksena ja Leonin mukahassuttelu osui ainakin omaan nauruhermooni melko prikulleen.
 

Tuamas

Jäsen
Kyllähän sitä tilastollista analyysiä voi harjoittaa ihan millä hyvänsä perusteella. En vain pidä Facebook-tykkäyksiä kovinkaan uskottavana otoksena ja Leonin mukahassuttelu osui ainakin omaan nauruhermooni melko prikulleen.

Jos ja kun otos on ~25 000, niin kyllä Facebook ihan luotettava on, ainakin siinä missä vaikka kadunvarsikyselykin.
 

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Suurin osa tuntemistani naispuolisista henkilöistä ei tajua vittuakaan lätkästä. Se konkretisoituu yhden tapauksen kohdalla esim. näin:

Dumb Bitch tykkää kohteesta New Jersey Devils.
Dumb Bitch tykkää kohteesta New York Rangers.
Dumb Bitch tykkää kohteesta Washington Capitals
Dumb Bitch tykkää kohteesta Pittsburgh Penguins
Dumb Bitch tykkää kohteesta Anaheim Ducks
Dumb Bitch tykkää kohteesta Mikko Koivu
Dumb Bitch tykkää kohteesta Mikael Granlund
Dumb Bitch tykkää kohteesta Teemu Selänne
Dumb Bitch tykkää kohteesta NHL
Dumb Bitch tykkää kohteesta Sidney Crosby
Dumb Bitch tykkää kohteesta Helsingin Jokerit
Dumb Bitch tykkää kohteesta Teuvo Teräväinen
Dumb Bitch tykkää kohteesta Jonas Hiller is the cutest NHL player
Dumb Bitch aikajanallaan: "hei voiksko joku kertoo mitä kaikkii jengei nhl:ssä on ja suomalaisii pelaajii?:)"
Dumb Bitch tykkää kohteesta Jussi Jokinen(52min sittten)
Dum Bitch aikajanallaan: "hah ja jotkut viel väittää et naiset ei tiiä mitään lätkästä!:) musta on tullut tänään ihan superfani;)"

Niin ja lähetin äsken viestin "mikä on NHL:n arvostetuin palkinto?" Odotan mielenkiinnolla vastausta.
 

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Niin ja lähetin äsken viestin "mikä on NHL:n arvostetuin palkinto?" Odotan mielenkiinnolla vastausta.

"Se liittyy jotenki stanii mut en muista mitee :D Saaks chiittaaa ja kattoo wikipediast?;)"
Ei.
"No kuitenki se oli joku stan :D South Park ja mikä on palkinto enkglantiks?"
Award.
"Joku Shout Park Award ää en mä tiiä :D STANLEY AWARD MÄ MUISTIN"
Väärin.
":''( Stanley Kubrick award?:) jos ei oo nii en jaksa enää vastaa"
Stanley Cup.
"No höh melkein muistin enskerral sit :D"
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Jos ja kun otos on ~25 000, niin kyllä Facebook ihan luotettava on, ainakin siinä missä vaikka kadunvarsikyselykin.

Tuota, ei. Facebookin 25000 henkilön otos ei varmasti useimpien tilastollisten kysymysten kohdalla ole edes likimain yhtä heterogeeninen mitä kadunvarsikysely olisi. Aiemmin mainittu molempien joukkueiden sisältämä "tykkää tästä päivityksestä"-laskenta antaisi vertailukelpoisen kuvan. Jos sitä Facebookia on pakko mittarina pitää, niin vieraile nyt edes New Yorkin em. joukkueiden Facebook-sivuilla tsekkaamassa jäsenien määrät:

New York Rangers 756,163
New York Giants 2,295,185

Så där. Ei kestä kiittää.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tuota, ei. Facebookin 25000 henkilön otos ei varmasti useimpien tilastollisten kysymysten kohdalla ole edes likimain yhtä heterogeeninen mitä kadunvarsikysely olisi.

Riippuu kysymyksestä, ehkä hiukan. Jos tarkoitus on vaikkapa selvittää, ovatko kaikki maailman ihmiset raumalaisia, facebook lienee parempi keino kuin kadunvarsikysely Nortamonkadulla.

Muutenkin ihan valtavan järkevä kina syntymässä tästä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös