Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 738 903
  • 33 995

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Todella vanha avautuminen tuli mieleen: taisi olla vuosi 2002, kun illalla pimeässä kävin hapuilemassa jääkaapista jotain syötävää. Käteni osui silloin pieneen muoviseen astiaan, jossa oli kierrettävä kansi. Nälissäni avasin kannen nopeasti riuskalla ranneliikkeellä, upotin ruokalusikan kokonaan astian sisällä olevaan puuromaiseen tahnaan ja vein sen suoraan suuhuni. Nielaisin ja otin pari kolme lisäannosta. Siinä vaiheessa rupesin ihmettelemään, että mitähän sitä oikein tulee tässä nautittua.
Purkin kyljessä luki: kissojen matolääke.

Avautui tuolloin, että toisinaan matolääkkeet ovat parempia kuin jotkut joghurtit.
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Alkoholi - n juodaan eniten - Ilta-Sanomat

Linkissä on listattu alkoholin kulutusta maittain. Moni asia tuolta listalta on avautunut jo aiemmin, kuten se että Suomi ei ole likimainkaan niin korkealla kuin monet suomalaiset olettavat, tai se että veljeskansamme etelässä on juopottelun suurmaita.

Asia joka tällä kertaa avautui oli Etelä-Korean sijoitus sijalle 13. Yksitoista sijaa ja yli kaksi litraa (puhdasta alkoholia vuodessa henkilöä kohden) korkeammalle kuin Suomi. Muita Aasian maita ei top 25 -listalla näy.

Minut tämä yllätti täysin. Tunteeko joku paikallista elämänmenoa? Mitä siellä juodaan, millaisissa tilanteissa? Ovatko humalahakuisia? Saako niistä hyvää juomaseuraa? Syövätkö koiria krapulaan?
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Alkoholi - n juodaan eniten - Ilta-Sanomat
Asia joka tällä kertaa avautui oli Etelä-Korean sijoitus sijalle 13. Yksitoista sijaa ja yli kaksi litraa (puhdasta alkoholia vuodessa henkilöä kohden) korkeammalle kuin Suomi. Muita Aasian maita ei top 25 -listalla näy.

Minut tämä yllätti täysin. Tunteeko joku paikallista elämänmenoa? Mitä siellä juodaan, millaisissa tilanteissa? Ovatko humalahakuisia? Saako niistä hyvää juomaseuraa? Syövätkö koiria krapulaan?

Tuolta voi löytyä jotain selitystä Korean sijoitukselle: Korea johtaa itsemurhatilastoja | Kauppalehti.fi
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Avautui tänään, että on pirun hyvä olla tuo hätäjarruavustin autossa.
Avautui tänään, että mulla on ihan hyvä alusta autossa.
Avautui tänään, että mun refleksit on ihan hyvässä kunnossa.
Avautui tänään, että joiltain kuljettajilta voisi ottaa tsetin vittuun vaikka heti.
Avautui tänään, ettei kaikki kuljettajat välitä vittuakaan siitä, että onko kyydissä omat tai kaverin lapset.

Avautui myös se, että saunan takana on tilaa ihan vitusti.
 
Suosikkijoukkue
Sini-puna-valkoinen, Kupittaan ylpeys!
Avautui, että tuleva karjalalippisturnaus herättää allekirjoittaneessa jopa pienimuotoista innostusta. On 24/7-kanavat, Tamit ja kaikki.
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tunteeko joku paikallista elämänmenoa? Mitä siellä juodaan, millaisissa tilanteissa? Ovatko humalahakuisia? Saako niistä hyvää juomaseuraa?
Vaihto-oppilasaikanani Saksassa tunsin yhden korealaisen nimeltä So Young (tosi juttu!) Muistan yhdenkin illan, kun seurueessamme oli hänen lisäkseen kaksi suomalaista, jotka joivat kuin suomalaisopiskelijat yleensä, kaksi unkarilaista sekä hollantilainen isokokoinen urheilijanuorukainen, joka kotimaansa tyyliin tarjosi muillekin aina käydessään itse tiskillä. Jotta emme olisi vaikuttaneet täysin junteilta, piti itsekin kiskoa paljon nopeammin kuin mieli olisi tehnyt, jotta ehti edes välillä tarjota vuorostaan kierroksen. Siten vauhti oli jopa suomalaiselle aika hurja.

Unkarilaiset luovuttivat jo parin oluen jälkeen, ja joivat siitä eteenpäin korkeintaan joka toisen muihin verrattuna. Korealainen pysyi koko ajan tahdissa, vaikka olikin aika hiljainen, joten päihtymystä oli vaikea havaita. Niin, mainitsinko jo, että hän oli 21v. pienikokoinen nainen? Hän tuli vetäneeksi helposti toistakymmentä olutta, joten voisi arvella, ettei ollut ihan ensimmäistä kertaa alkoholin kimpussa...
 

tty_01

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät

redcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, SAFC, Denver Broncos, LA Kings, TB Rays
Avautui semmoinen seikka, että MacGyverilla on myös etunimi.
 

Kaulasuoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kreikka
Ensiksihän etunimi oli Stacey, mutta jossain vaiheessa se vaihtui Angukseksi.
linkki aiheeseen

Tämä oli ihan uusi juttu.
Väitän kuitenkin että itse sarjassa ei mitään Stacey-nimeä koskaan kuultu tai nähty. Anguskin vain kerran, maksimissaan kahdesti.
 

d2uce

Jäsen
Väitän kuitenkin että itse sarjassa ei mitään Stacey-nimeä koskaan kuultu tai nähty. Anguskin vain kerran, maksimissaan kahdesti.

Ainakin siinä jaksossa Angus kuultiin, missä oli mukana myös MacGyverin isoisä. Siinä jaksossa räjäytettiin jeeppi kävyillä ja tehtiin savesta ja kissankullasta antibioottia.
 

Vladu #79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Tshekki
Avautui, että MacGyverin tuottajana on The One and Only Fonzie.

Muistan kuulleeni jossain yhteydessä tuon Anguksen. Tai sitten se on ollut jossain trivialissa?

Angus-nimi selvisi jaksossa, jossa oltiin olevinaan kaukana menneisyydessä, keskiajalla tai jotain. Oli taikuri Merlin, ritarit ja systeemit.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Avautui eilen, että jääkiekko ei olekaan minulle aivan niin tärkeää kuin olen ajatellut. Olin viikko sitten todistamassa JYPin toista Suomen mestaruutta Isku Areenalla. Siitä mestaruudesta tuli hieno fiilis. Silti, eilen todistin ruotsalaisen suosikkibändini keikkaa pienellä Lutakon lavalla ja siitä saamani fiilis oli huomattavasti hienompi, kuin se mestaruuden tuoma.

Olen jopa hieman hämilläni.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Ainakin siinä jaksossa Angus kuultiin, missä oli mukana myös MacGyverin isoisä. Siinä jaksossa räjäytettiin jeeppi kävyillä ja tehtiin savesta ja kissankullasta antibioottia.

Tämä oli muuten ehkä yksi parhaista MacGyver-jaksoista. Käpy-pihka -yhdistelmästä tehdyt pommit olivat nerokkuutta.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Kate Beckinsale on harvinaisen monessa flopanneessa elokuvassa pääosassa. Kate on kuin Adam Sandler. Tosin tissit ja perse ovat Katella huomattavasti paremmat kuin Aatamilla.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Sama koskee Geena Davisia. Johtuu lähinnä siitä, että oli mukana Rennyn ohjaamissa pläjäyksissä. Just nyt voi ihailla Rennyn ohjaustyötä kakkosella.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Vasta tänään opin, että vapun perinteisiin kuuluvat munkit. Onko tämä perinne ollut ihan alusta lähtien mukana?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Vasta tänään opin, että vapun perinteisiin kuuluvat munkit. Onko tämä perinne ollut ihan alusta lähtien mukana?
Kaikella hyväntahtoisuudella ja vilpittämyydellä, mutta sun sukusi on kyllä ihan tajuttoman omituista sakkia palstalle kirjailemasi perusteella. Jotenkin vielä ymmärrän sen, että sukulaiset tappelevat ja ovat huonoissa väleissä, sekä pienin varauksin sen, että juustoa syödään suoraan paketista, mutta en enää sitä, että ne ovat sut onnistuneet pitämään tynnyrissä vappumunkkienkin osalta.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Vasta tänään opin, että vapun perinteisiin kuuluvat munkit. Onko tämä perinne ollut ihan alusta lähtien mukana?

Ei millään pahalla, mutta kyllä on saanut vaellella metsissä viimeiset vuodet jos tuota ei vielä tiennyt. Simaa ja munkkia - etkö muka oikeasti tiennyt?

Minulle avautui, että vappuvieraat ovat ihan perseestä. Sotkevatkin saatana. Itse en ottanut heitä tänne vapaaehtoisesti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös