Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 770 889
  • 34 076

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Voisi mennä tyhmien kyssäreidenkin ketjuun, mutta mikseivät Kola-Olli, Molli-Olli ja BB-Olli lähteneet aikoinaan jollekin "Olli"-yhteiskiertueelle? Siis silloin, kun Kola-Olli breikkasi "liian hapokasta"-sloganillaan?

Ollit lavalla. Lämppärinä Euro Sepi kumpulainen ja Aarne Tenkanen. Ei luultavasti tarvitsisi Hartwall Areenaa buukata. Jotkut saatanat tuotakin menisi kuitenkin varmaan katsomaan. Matti Nykäsen keikat ovat tästä eittämätön todiste.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Ja kaiken tämän jälkeen...krapuloissaan ja häpeissään koittaa Ollien kurjuus.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olen jälleen askeleen viisaampi ja lähempänä täydellisyyttä. Avauduin tällä palstalla joitakin aikoja sitten uudesta partakoneestani. Tuo on merkiltään Philips ja muistuttaa laukaisualustoineen cape codin rakettihärdelliä.

Viimeksi ihmettelin sitä, että kuinka tuo perkele uutena ladataan, kun ei yksinkertaisesti työnnetä johtoa pistorasiaan vaan partakone laitetaan alustaan ja sitten alkaa ohjelma. Sen verran minullakin sähkö kulkee korvien välissä että tuo alustahan on puhdistusta varten siellä on säiliö desifiointia varten ja minulle jopa annettiin oikean merkkistä desinfiointiainetta tuonne kaadettavaksi.

Nyt otin härkää sarvista tai toisin sanoen otin partakoneen handuun, hymyilin ja sanoin sille hyvää matkaa. Täytin säiliön desinfiointi aineella ja kytkin virran. Alkaa armoton härdelli, mennään ensin ylös ja alas (siis partakone), sitten se taas sukeltaa ja käynnistyy.

Jäin hetkeksi seuraamaan tuota ohjelmaa ja luulen, että koko härdellin toiminta avautui minulle. Siinä siis partakone latautui koska oli normaaliin tapaan johdon päässä. Sitten se puhdistui, kun on rakennettu laukaisualusta, joka käy pari kertaa sukeltamassa ja lopulta pysähtyy uppeluksiin ja menee hetkeksi päälle.

Tuo laukaisualusta siis toimii niin, että se korvaa minut !! Aikaisemmin avasin teräpesän parranajon jälkeen ja puhaltamalla puhdistin. Sitten saatoin sulkea suojan, laittaa terän päälle ja sen kraanan alle. Nyt mua ei enää tarvita.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Kuuluvatko näihin mahdollisesti myös lentopalloilija Olli Kunnari sekä jääkiekkoilija Olli Palola?
Jep, samoin kuin Olli Virkkunen ja Kimmon veli Olli Kuhta.

Joku näistä oli liikanimeltään Kurkku-Olli, mutta en muista kuka.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Tuo laukaisualusta siis toimii niin, että se korvaa minut !! Aikaisemmin avasin teräpesän parranajon jälkeen ja puhaltamalla puhdistin. Sitten saatoin sulkea suojan, laittaa terän päälle ja sen kraanan alle. Nyt mua ei enää tarvita.

Oliko siinä paketissa partakin mukana? Jos oli, niin sitten sua ei tosiaan enää tarvita koko toimituksessa. Niin se tekniikka kehittyy...
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
viikonlopun selvinpäin viettäminen huonontaa juttujani vielä entisestään.
Ehkä jutut ovat yhtä huonoja koko ajan, mutta selvänä sen jopa huomaa.

Mulle avautui tänään se, että Kiäriäisen Seppo on hassu mies. Arkisin, kun lähden ajelemaan töihin seitsemältä, kuuntelen aina Ylen uutiset radiosta. Siellä Iisalmen Obelix kommentoi Kiviniemen puoluejohtajuudesta luopumista sanoen: Kun asiasta kuulin, en ollut uskoa silmiäni.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tärkeintä olisi, ettei tuollaisella kiertueella esitettäisi mitään Frontside Kola-Ollieta.

Kola-Ollin tarina lienee yksi parhaista esimerkeistä mitä on "15 minutes of fame" ja siihen päälle täydellinen romahdus.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minä uskon Lauri Marjamäkeen!
Olen aikamoinen paskansyöjä tuossa pleikkarin änärissä. Hakkaan päätä seinään koko ajan, kun koitan päästä vastustajan keskialueen sumpusta läpi. Onneksi ollaan opintiellä ja eteenpäin on menty.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
En tiiä, onko tää oikea ketju, mutta avautui kumminkin, että ei tullut "maalin päässä mestiksestä" -kevättä nyt, vaikka sellaista ennustin omissa päissäni.

E: Jäi sanomatta että huikea jamppa.
 
Viimeksi muokattu:

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Avautui, että Jari Litmanen on oppinut avaamaan puhuessaan suuta edes vähän sen "katsokaa ylähuuleni ei liiku milliäkään nojoo mjään" -sijaan:) ja huumorintajua & pilkettä silmäkulmassakin löytyy.
Se, että kyseessä on erinomainen studiovieras/kommentaattori ja lajinsa kävelevä monipuolinen tietokone, ei tietty tullut yllätyksensä. (Jos kyseessä olisi jääkiekko, joku syntymäkateellinen sivuraideluuseri toki vaatisi tätäkin miestä pois ruudusta "nollapuhetta suoltamasta", koska miten nyt maailmaa kiertänyt huippupelaaja mitään omasta elämänduunistaan voisi ymmärtää.)
 
Viimeksi muokattu:

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Avautui, että Jari Litmanen on oppinut avaamaan puhuessaan suuta edes vähän sen "katsokaa ylähuuleni ei liiku milliäkään nojoo mjään" -sijaan:) ja huumorintajua & pilkettä silmäkulmassakin löytyy.
Se, että kyseessä on erinomainen studiovieras/kommentaattori ja lajinsa kävelevä monipuolinen tietokone, ei tietty tullut yllätyksensä. (Jos kyseessä olisi jääkiekko, joku syntymäkateellinen sivuraideluuseri toki vaatisi tätäkin miestä pois ruudusta "nollapuhetta suoltamasta", koska miten nyt maailmaa kiertänyt huippupelaaja mitään omasta elämänduunistaan voisi ymmärtää.)

Tänään tuli telkasta Pekka ja Pätkä neekereinä = mustavalkoisuuspäivä

Litmanen tuntee lajin ja historian, kykenee tuottamaan kokemustensa ja oppiensa perusteella puhetta, on innostunut. Joku Aki Riihilahti on hyvä kanssa. Lätkän puolella Villet Peltonen ja Nieminen ovat asiantuntevia, innokkaita, analyyttisia ja omaavat kohtalaisen ulosannin. Nuo kaikki neljä ottavat myös tilan ja ajan haltuun. Tämä siis minun mielestäni. Sitten vaikkapa veteraanit Peltomaa ja Keskinen eivät juurikaan tarjoa mitään hirveän mielenkiintosta. Nollapuhe ei ole urbaani legenda, vaan valitettavaa todellisuutta.
 

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Litmanen tuntee lajin ja historian, kykenee tuottamaan kokemustensa ja oppiensa perusteella puhetta, on innostunut. Joku Aki Riihilahti on hyvä kanssa. Lätkän puolella Villet Peltonen ja Nieminen ovat asiantuntevia, innokkaita, analyyttisia ja omaavat kohtalaisen ulosannin. Nuo kaikki neljä ottavat myös tilan ja ajan haltuun. Tämä siis minun mielestäni. Sitten vaikkapa veteraanit Peltomaa ja Keskinen eivät juurikaan tarjoa mitään hirveän mielenkiintosta. Nollapuhe ei ole urbaani legenda, vaan valitettavaa todellisuutta.

On, joskus. Mutta a)kaikki eivät vain osaa ilmaista itseään sanoin b)aina ei nettipalstoilla huudeltaessa tajuta/tiedetä edes perusasioita, esim. että kommentaattorin, studioasiantuntijan ja selostajan työnkuvat ovat ihan erilaiset c)liian usein tiedotusvälineissä taas luullaan, ettei ikänsä lajissa ja julkisuudessa olleille ihmisille tarvitse kertoa, mitä ja miten ja miksi hommissa kannattaa tehdä d)tämä liittyy kohtaan a, jolloin kannattaisi kysellä enemmän sen ammattipuolen eli tilanneen tahon vastuun perään. (Vrt. Esa Keskinen tai Raipe Helminen puhumassa julkisesti ja/tai nopeasti yhtään mistään=älytön idea jo lähdössä, minunkin mielestäni:).

Siinäkin olet toki oikeassa, että kadeluuserien ja muutaman hangaroudin mustavalkoitkut aiheesta (ex)pelaajat studiossa - aivan riippumatta siitä, kuka siellä on ja miten pärjää - kannattaa jättää omaan arvoonsa.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
(Vrt. Esa Keskinen tai Raipe Helminen puhumassa julkisesti ja/tai nopeasti yhtään mistään=älytön idea jo lähdössä, minunkin mielestäni:).

Siinäkin olet toki oikeassa, että kadeluuserien ja muutaman hangaroudin mustavalkoitkut aiheesta (ex)pelaajat studiossa - aivan riippumatta siitä, kuka siellä on ja miten pärjää - kannattaa jättää omaan arvoonsa.

Eikös nuo kadeluuserit nimenomaan kritisoi noita älyttömiä ideoita? Vai tarkoitatko kenties, että koko kansan studioihin täytyy hyväksyä myös sopiva määrä tuttuja naamoja, nostalgiaa ja höttöä? Sekin taitaa kyllä olla fakta, että keskustelukulttuuri jalkapallon puolella on askeleen edellä. Lätkä monimuotoistuu pikku hiljaa. Paitsi Maikkarilla.
 

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Eikös nuo kadeluuserit nimenomaan kritisoi noita älyttömiä ideoita? Vai tarkoitatko kenties, että koko kansan studioihin täytyy hyväksyä myös sopiva määrä tuttuja naamoja, nostalgiaa ja höttöä? Sekin taitaa kyllä olla fakta, että keskustelukulttuuri jalkapallon puolella on askeleen edellä. Lätkä monimuotoistuu pikku hiljaa. Paitsi Maikkarilla.

No eiköhän jokainen ajatteleva kiekkoihminen ole jo pitkään tiennyt, mikä se todellinen luuserimotiivi on (sikäli kun jaksaa tippaakaan kiinnostaa).
Mutta oikeaan asiaan: Yleiskanavilla/massalähetyksissä pitää tosiaan sietää tietty määrä nostalgiaa, tuttuutta ja "kevyempää" tavaraa, mutta nekin osiot voi hoitaa hyvin ja ammattimaisesti. Maikkaria tämä ei tokikaan koske, yhtään sen enempää kuin ns. asiapuolella. Sori chat.
 
Viimeksi muokattu:

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Avautui, että Jari Litmanen on oppinut avaamaan puhuessaan suuta edes vähän sen "katsokaa ylähuuleni ei liiku milliäkään nojoo mjään" -sijaan:) ja huumorintajua & pilkettä silmäkulmassakin löytyy.
Täytyy myöntää, että yllätyin yhtälailla. Mielikuva Litmasen ottelun jälkeisistä analyyseistä kun on ollut aika mitäänsanomaton, mutta eilen todellakin ulosanti oli selkeää ja mukana oli sopivan kuivakkaa huumoriakin. Lisäksi Jari heitti mielestäni hyvin nuo kommenttinsa pelivuosiltaan ja kokemuksensa vaikkapa Seedorfista. Ei mitään Peltomaa-tyylistä hekottelua, vaan ihan asiallista tarinointia.
 

Jackie Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreet ja punaset.
Minulle avautui miksi Tootoon pelinumero on 22.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Avautui aiemmin päivällä outo ristiriita mummoni ja poliisin raportin välillä. Ensin mainittu sanoi löytäneensä ruumiin puoli tuntia sen jälkeen, kun ukko oli mennyt saunaan, jälkimmäisessä tuohon löytämiseen on kulunut tunti.

Luultavasti shokki tai jotain.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös