Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 747 092
  • 34 010
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Avautui tänään postia läpikäydessäni, että olen näköjään saavuttanut yhden tavoitteeni, jonka olin kylläkin jo aikaa sitten unohtanut. Nimittäin maksan nykyään enemmän veroja kuin humanistiveljelleni maksetaan palkkaa. Eehhehhehhehh. On tää hieno maa.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Avautui tänään postia läpikäydessäni, että olen näköjään saavuttanut yhden tavoitteeni, jonka olin kylläkin jo aikaa sitten unohtanut. Nimittäin maksan nykyään enemmän veroja kuin humanistiveljelleni maksetaan palkkaa. Eehhehhehhehh. On tää hieno maa.
Antihumanismi lyö leiville, näemmä.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Antihumanismi lyö leiville, näemmä.

Sehän on puhtaasti ammatinvalintakysymys. Sitäpaitsi sinnehän ne verorahat menee, teidän humanistien palkkoihin.

Kysymys ei ole siitä, onko joku työ tärkeämpää kuin toinen, vaan siitä, että jostakin ne absoluuttiset eurot on ensin tienattava tähän maahan, ennenkuin niitä voidaan edes ryhtyä jakamaan.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Sitäpaitsi sinnehän ne verorahat menee, teidän humanistien palkkoihin.
Ei kasvatustiede ole humanismia. Kaukana siitä.

Kasvatustieteellisessä sitä paitsi on aina yliopiston kauneimmat mimmit. Humanistiämmät on niitä annisinnemäkiä, vaatimattoman näköisiä rintaliivittömiä hiirulaisia batiikkihameissaan ja hennaa päässä.
 
Viimeksi muokattu:

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Minulle avautui että juopot ei sairasta flunssaa
Pitäsköhän alkaa ryppäämään oikein kunnolla, että pääsisi tästä joka talvisesta riesasta? Kun ei enää tunnu apteekin respetivapaat lääkkeet auttavan flunssaan, niin Alkosta saa varmasti aineet, jotka takuulla tappavat sitkeimmätkin pöpöt.

Mulle avautui tänään se, että Nelosen säätyttönä tunnettu Kerttu Kotakorpi on nykyään Ylen tv-uutisten meteorologi.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Ei kasvatustiede ole humanismia. Kaukana siitä...

I'm sorry. Viestiesi kautta muodostamani refraktion perusteella asemoin sinut ilmeisesti irrelevanttiin ja väärin manifestoituun viitekehykseen.

Kasvatustieteen tulisikin olla mahdollisimman kaukana humanismista, ainakin jatkossa. Muuhun johtopäätökseen ei voi tulla, kun nykynuorisoa katselee.
 

Kai-Sakari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panelian Raikas
Hokasin juuri, miksi jääkaapissa on valo: no että löytäisi kaljat pimeässäkin. Dorka mä! *spedeily otsaan*

Editoitu merkkimäärään nähden prosentuaalisesti korkea typoprosentti
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Hokasin juuri, miksi jääkaapissa on valo: no että löytäisi kaljat pimeässäkin. Dorka mä! *spedeily otsaan*

Amatööri. Oluet löytää kevyesti pimeässä näppituntumalla...kuten pillunkin. Tuossa ne tärkeimmät olikin.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Avautui että Matka maan keskipisteesen on tasan juuri niin paska leffa kuin osasin odottaa, ellei vielä paskempi ja sen lisäksi totaalisen ennalta-arvattava. Aivan järkyttävän huonot erikoisefektit ilman 3D:tä ja leffa totaalisen surkean paska.

Myös pääosan näyttelijä ei vakuuta sitten vähää alusta (Brendan Fraser).
 

NK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Avautui Hyvää huomenta suomen sanat. Oon aina ihmetellyt pätkää: 'kumi laulaa, ääni on sen työ'. Periaatteessa järkevä, mutta eihän se perkeleen ääni sen kumin varsinainen työ ole.

Nyt avautui että se meneekin: 'kumi laulaa, ääni on se työn'! Makes sense.

Puolustukseksi mainittakoon että harvemmin tulee kyseistä kappaletta kuunneltua. Ei kuulu ihan suosikkilistan kärkeen.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Avautui Hyvää huomenta suomen sanat. Oon aina ihmetellyt pätkää: 'kumi laulaa, ääni on sen työ'. Periaatteessa järkevä, mutta eihän se perkeleen ääni sen kumin varsinainen työ ole.

Nyt avautui että se meneekin: 'kumi laulaa, ääni on se työn'! Makes sense...
Mutta kertookos tuo biisi seksistä? "Toiset nukkuu vuoteissaan. Mä usvaa putkeen panen vaan. Kumi laulaa, ääni on se työn."
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Avautui, että loman aloitus pienessä flunssassa ei ole lopulta mikään huono juttu, jos ei mitään erityisiä suunnitelmia ole. Sängyssä peittojen alla, pari kirjaa, kohta telkun ääreen... saa ihan luvan kanssa laiskotella, kun ei tunnu muuten onnistuvan.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Tässä eräänä yönä ajelin työkseni Tampereen ja Helsingin väliä, ja poiketessani eräälle huoltoasemalle siellä oli nuori mies tupakkaa ostamassa. Myyjä katseli hetken miehen antamaa ajokorttia ja huikkasi sitten toiselle myyjälle "Hei mä tartten apua. Kato ny onks tää täyttäny 18 vai ei."

Aamupäivällä palattuani Tampereelle kävin hakemassa purtavaa vakioravintolastani, josta saa alennusta kanta-asiakaskortilla. 16,50€ maksava annos maksaa kortilla 14€, ja myyjä laski laskukoneella noiden erotuksen, että voi lyödä sen koneeseen.

Avautui siis, että matematiikka on joillekin yllättävän vaikeaa.
 

Rocco

Jäsen
Don't bite my ananas! Minulle avautui samansuuntaisesti kypsässä keski-iässä, että kalalajia nimeltä anjovis ei ole olemassa.
Avautui sekin, tai olenhan sen aina tiennytkin, että ananas ei ole sana englannin kielessä. Se on pineapple. Yllättävä moni on sitä mieltä, että ananas on ananas myös englanniksi.
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Avautui sekin, tai olenhan sen aina tiennytkin, että ananas ei ole sana englannin kielessä. Se on pineapple. Yllättävä moni on sitä mieltä, että ananas on ananas myös englanniksi.

Tokihan kielitaitoisen tulee oikeat sanat tuntea, mutta tästä saavat englanninkieliset ehkä vähän syyttää itseään.

ananas

EDIT. Tokihan näin avautumisketjun hengessä on todettava että onhan tuo engelsmannien sana aika veikeä. Viittaa vähän niinkuin männynkävyltä näyttävään omenaan.
 

Ioota Rhoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Broad Street Bullies
Tokihan kielitaitoisen tulee oikeat sanat tuntea, mutta tästä saavat englanninkieliset ehkä vähän syyttää itseään.

ananas

EDIT. Tokihan näin avautumisketjun hengessä on todettava että onhan tuo engelsmannien sana aika veikeä. Viittaa vähän niinkuin männynkävyltä näyttävään omenaan.

Tuo kuva on ihan hauska, mutta ei kyllä ihan pidä paikkansa. Tuosta on sopivasti jätetty pois kaikki, joka osoittaisi tuon vähemmän hauskaksi ja enemän loogiseksi.

Ananas tulee latinasta ja monilla kielillä on toinen nimi ananakselle, joka on itseasiassa yleisemmässä käytössä kuin tuo ananas -sana. Esimerkiksi espanjaksi se on piña, niin kuin varmasti moni baareissa käyvä tietää.

Sama tilanne englannin kielen kanssa. Ananas-sana toimisi myös englantia puhuvissa maissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös