Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 768 239
  • 34 069

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Kyllä erikoiselta kuulostaa. Meikäläinen pyörähti 7. - 8. luokkien välissä kesällä n. 10cm ja oli hirveä kesä kun oli järkyttäviä kasvukipuja ja särkyjä jaloissa. Wikipedia osaa sanoa "murrosiässä nuori voi kasvaa yli 10 cm vuodessa". Kyllä tuo 60cm vuodessa kuulostaa kyllä bullshitiltä.

Itselläni oli kasvuennuste parhaimmillaan tai pahimmillaan 210cm ja kasvoin muistaakseni likimain 20cm parhaimpana vuotena ja kävin usein lääkärissä pituuskasvuni takia. Jäin tällaiseksi 192cm tapiksi vain. Mutta ei nyt tuon kokoinen jätkä silti kasva 60cm vuodessa, tuskin edes ne maailman pisimmät miehetkään. "Olin menossa kahdeksannelle luokalle niin olin 140cm ja venähdin sinä vuonna kaksi metriseksi."?
 

turo-urpo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Happee
Itselläni oli kasvuennuste parhaimmillaan tai pahimmillaan 210cm ja kasvoin muistaakseni likimain 20cm parhaimpana vuotena ja kävin usein lääkärissä pituuskasvuni takia. Jäin tällaiseksi 192cm tapiksi vain.

Avautui, että me ollaan kovia kokeneita kohtalotovereita. Mullakin oli ennuste päälle kahden metrin, mutta jäin 193 senttiseks tapiks. Oikeestaan ihan hyvä, että jäi kahden metrin alle. Nyt ei kuitenkaan pää osu oven karmeihin kovin usein.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Alkaa pikkuhiljaa avautumaan, että olen aika lyhyt kääpiö koko 180 cm:n komeudessani - sellainen väliinputoaja(-ko)?
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Itselläni oli kasvuennuste parhaimmillaan tai pahimmillaan 210cm ja kasvoin muistaakseni likimain 20cm parhaimpana vuotena ja kävin usein lääkärissä pituuskasvuni takia. Jäin tällaiseksi 192cm tapiksi vain. Mutta ei nyt tuon kokoinen jätkä silti kasva 60cm vuodessa, tuskin edes ne maailman pisimmät miehetkään. "Olin menossa kahdeksannelle luokalle niin olin 140cm ja venähdin sinä vuonna kaksi metriseksi."?

Meikäläiselläkin oli kasvuennuste 200cm paikkeilla, taisi johtua juuri tuosta kesästä kun muutamassa kuukaudessa poika venyi (n. 165cm -> n. 175cm) ja se taisi lääkärin pakan ja diagrammit sekoittaa. Noh meikäläisestä tuli vain 182cm pätkä. Meikäläiselle oli kovin tärkeää että sain sen viimeisenkin sentin nipistettyä, sillä se tekee jenkkilässä tasan 6 jalkaa. Heh.
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Meikäläiselle oli kovin tärkeää että sain sen viimeisenkin sentin nipistettyä, sillä se tekee jenkkilässä tasan 6 jalkaa. Heh.
Ei nyt ihan näinkään. 6 jalkaa on 182,88 cm. 182 cm pitkä henkilö on oikeasti 5'11'' ja risat (5'11.7''). Toki joku voisi pyöristää tuon kuuteen jalkaan.

EDIT: No pyöristetään sitten tuohon kuuteen jalkaan, näin minäkin pääsen kuuden jalan kerhoon. :)
 
Viimeksi muokattu:

_Kuusyks

Jäsen
Suosikkijoukkue
SKA Pietari, Afinogenov #61, (Blues & Jokerit)
Avautui että jatkoajassa nimimerkkiä painaessa ei tarvitse osua nimimerkkiin vaan lyhyiden nimimerkkien kohdalla voi painaa jopa useita senttimetrejä "ohi". Tulee samat vaihtoehdot kuin painaisi suoraan suoraan nimimerkin kirjainten kohdalta, vaikka silloin hiiri muuttuu "kädeksi" kun taas ohi painaessa ei muutu.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Avautui että jatkoajassa nimimerkkiä painaessa ei tarvitse osua nimimerkkiin vaan lyhyiden nimimerkkien kohdalla voi painaa jopa useita senttimetrejä "ohi". Tulee samat vaihtoehdot kuin painaisi suoraan suoraan nimimerkin kirjainten kohdalta, vaikka silloin hiiri muuttuu "kädeksi" kun taas ohi painaessa ei muutu.

Avautui, etten varmasti ollut ensimmäinen, jonka oli pakko testata tuota heti kirjoituksesi luettuaan. En halua olla viimeinenkään, joten en kerro, onko kertomasi totta vai ei.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Avautui sellainen asia, että Alexander Stubb on sotilasarvoltaan korpraali. Hän sai korpinjämät vuoden 2008 itsenäisyyspäivänä, oltuaan sitä ennen jääkäri.

Luulin että mies olisi ollut vähintään joku reservin luutnantti.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Avautui, etten varmasti ollut ensimmäinen, jonka oli pakko testata tuota heti kirjoituksesi luettuaan. En halua olla viimeinenkään, joten en kerro, onko kertomasi totta vai ei.

Ja linkkialueen pituuden näkee, kun maalaa nimimerkkirivin vaikka klikkailemalla.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Luulin että mies olisi ollut vähintään joku reservin luutnantti.

Täällä ei kyllä kuviteltu mitään suurmiestä armeijasta. Pitkäänhän se harrasteli lätkää ja muutakin vissiin, joten mielenkiinto lienee ollut ennemmin urheilussa jne. kuin armeijassa etenemisessä. Tämä mielikuva täällä, joten ei syytä väärin avautumisesta.
 

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Avautui sellainen asia, että Alexander Stubb on sotilasarvoltaan korpraali. Hän sai korpinjämät vuoden 2008 itsenäisyyspäivänä, oltuaan sitä ennen jääkäri.

Luulin että mies olisi ollut vähintään joku reservin luutnantti.

Jep jep. Presidentiksi on nyt yrittämässä kapteenit Niinistö ja Väyrynen. Vääpeli Lipponen ja alikessu Soini. Ja ne jotkut muut.
 
Viimeksi muokattu:

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Voe helevetti, piti tuon Naiset jotka saavat...-ketjun takia tarkastaa Yle Areenasta miltä se saamenkielisten uutisten ankkuri sitten oikeen näyttää, ja avautui sellainen asia, että Oddasat ei olekaan joku ruotsinkielinen uutis-/ajankohtaisohjelma, vaan uutiset saameksi. Onhan se varmaan kymmeniä vuosia ollut ohjelmatiedoissa tms, mutta olen aina skipannut.

Ja sekin avautui, että ankkuri on Anni-Kristiina Juuso.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Voe helevetti, piti tuon Naiset jotka saavat...-ketjun takia tarkastaa Yle Areenasta miltä se saamenkielisten uutisten ankkuri sitten oikeen näyttää, ja avautui sellainen asia, että Oddasat ei olekaan joku ruotsinkielinen uutis-/ajankohtaisohjelma, vaan uutiset saameksi. Onhan se varmaan kymmeniä vuosia ollut ohjelmatiedoissa tms, mutta olen aina skipannut.

Ja sekin avautui, että ankkuri on Anni-Kristiina Juuso.
*köh* Nyt se avautui minullekin, tuo Oddasat. Kai se ankkurikin pitää sitten googlata.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Voe helevetti, piti tuon Naiset jotka saavat...-ketjun takia tarkastaa Yle Areenasta miltä se saamenkielisten uutisten ankkuri sitten oikeen näyttää, ja avautui sellainen asia, että Oddasat ei olekaan joku ruotsinkielinen uutis-/ajankohtaisohjelma, vaan uutiset saameksi. Onhan se varmaan kymmeniä vuosia ollut ohjelmatiedoissa tms, mutta olen aina skipannut.

Ja sekin avautui, että ankkuri on Anni-Kristiina Juuso.

Katos kummaa - niinpäs onkin eli avautui minullekin.

Minä "törmäsin" tuohon Anni-Kristiinaan - noin kuvainnollisesti - jo vuonna -02 Venäjällä Arkangelissa(!), kun kävin siellä katsomassa ensiesityksen elokuvasta Käki (ven. Кукушка, Kukuška), jossa mainittu "tytteli" näytteli naispääosaa ja Ville Haapasalo sekä Viktor Bytškov miespääosia.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Meikäläiselläkin oli kasvuennuste 200cm paikkeilla, taisi johtua juuri tuosta kesästä kun muutamassa kuukaudessa poika venyi (n. 165cm -> n. 175cm) ja se taisi lääkärin pakan ja diagrammit sekoittaa. Noh meikäläisestä tuli vain 182cm pätkä. Meikäläiselle oli kovin tärkeää että sain sen viimeisenkin sentin nipistettyä, sillä se tekee jenkkilässä tasan 6 jalkaa. Heh.

Ikävä pilata päiväsi, mutta 182cm ei ole tasan kuusi jalkaa. Vasta 183cm on kuusi jalkaa.

Kuten Jalka-mittayksikön määritelmä määritellään (wiki-artikkelissa): "Jalka (tunnus ft, engl. foot tai feet) on pituuden mittayksikkö, jonka pituus on kaksitoista tuumaa eli 0,3048 metriä".

6*0,3048 = 1,8288 m eli pyöristettynä 1,83m.

Sinun pituutesi on 5'11 ja siihen päälle 3/4 tuumaa päälle. Karvan verran jäät kuudesta jalasta. Toki paksupohjaisilla kengillä yllät tähän maagiseen rajaan, mutta muuten et.

Mutta on sitä siinäkin. Itselläni on mittaa kertynyt vain 5'6". Olisin jääkiekkotermeillä "parrunpätkä" - edellyttäen, että minulla olisi lihaksia, joita minulla ei ole. Orastava outokumpu sentään kumminkin. Hirveitä kaksimetrisiä kaappeja täällä Jatkoajan foorumeilla tuntuu lymyävän, uskaltaako moisten ylimittaisten korstojen kanssa keskustellakaan? Kahden metrin pituuksilla pitäisi kirjoittaa myös koripallofoorumeille.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Avautui, että vaikka länsimaissa irvaillaan tämän nyt jo edesmenneen Kim Jong Ilin suurteoille, niin iso osa porukasta (+muslimeista) uskoo kuitenkin oman johtajansa propagandakoneiston juttuihin kaikenmaailman järven päällä kävelyistä, kuolleitten henkiinherättämisestä, ja kiljun duunaamisesta pelkästä vedestä. Jamppa myös vauvaiässä puhui lintuja savesta ja lapsena oppi koulunpenkillä yhdessä päivässä kuukauden tiedot, mikä mahtoi tasoitus olla?
Ja on vissiin tulossa takaisin vielä, Kim kai ei.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Avautui, että vaikka länsimaissa irvaillaan tämän nyt jo edesmenneen Kim Jong Ilin suurteoille, niin iso osa porukasta (+muslimeista) uskoo kuitenkin oman johtajansa propagandakoneiston juttuihin kaikenmaailman järven päällä kävelyistä, kuolleitten henkiinherättämisestä, ja kiljun duunaamisesta pelkästä vedestä. Jamppa myös vauvaiässä puhui lintuja savesta ja lapsena oppi koulunpenkillä yhdessä päivässä kuukauden tiedot, mikä mahtoi tasoitus olla?
Ja on vissiin tulossa takaisin vielä, Kim kai ei.

Minä muuten joskus naureskelin ihan samaa kun eräs uskovainen tuttavani luki lehdestä ja naureskeli näille "Rakkaan Johtajan" ihmeteoille. Suuttui jostain syystä kun esitin saman vertauksen. Kyse on kuulemma "ihan eri asiasta".
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minä muuten joskus naureskelin ihan samaa kun eräs uskovainen tuttavani luki lehdestä ja naureskeli näille "Rakkaan Johtajan" ihmeteoille. Suuttui jostain syystä kun esitin saman vertauksen. Kyse on kuulemma "ihan eri asiasta".
Itsekään en tähän Jeesus-juttuun oikein usko tai ainakin olen hyvin epäileväinen, mutta onhan se silti "ihan eri asia". :)
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Kävin eilen Arja Korisevan joulukonsertissa ja onhan se melkoinen daami, huh!

Tämän kyllä tiesinkin, mutta yllätyksenä tuli, että tämä milf on vasta 45 vuotias.

Wikipedia kertoo seuraavaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös