Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 760 516
  • 34 059
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Asia joka avautui minulle tänä aamuna oli, että kannattaisi keksiä joku systeemi minkä voisi myydä, Andrei Korubeink Pärnusta päätti myydä keksimänsä internet foorumin Elionille ja sai siitä 40.000000 kruunua. www.rate.ee, siinä on foorumin nimi jos huvittaa käydä kylässä :)

veini
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Mikä ero on Porin Karhulla ja Keravan Karhulla: maku. Kiitos asiaan vihkiytyneille palstalaisille.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Sv veinikretski kirjoitti:
Asia joka avautui minulle tänä aamuna oli, että kannattaisi keksiä joku systeemi minkä voisi myydä, Andrei Korubeink Pärnusta päätti myydä keksimänsä internet foorumin Elionille ja sai siitä 40.000000 kruunua. www.rate.ee, siinä on foorumin nimi jos huvittaa käydä kylässä :)

veini

Mis nad on arvanud sinu kohta?
 
Voi perhana. Tajusin vasta äsken, että Diablon uusimmalta mimic47-sinkulta b-puolena löytyvä "A view to a kill" -kappale on kuin onkin coveri "Duran Duranin" samannimisen Bond-leffan tunnarista.

On tää elämä ihmeellistä.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
faaip de oiad kirjoitti:
Mikä ero on Porin Karhulla ja Keravan Karhulla: maku. Kiitos asiaan vihkiytyneille palstalaisille.
Wanha porilainen urbaanilegenda tietää kertoa, että Porin Karhussa on oma pikku sivuvivahteensa. Legendan mukaan panimo ottaa vetensä paikasta, jossa aikoinaan on sijainnut hautausmaa. Uskokoon, ken haluaa!

Asiaan vihkiytymisestä en tiedä, mutta ulkomuistista heitettynä Karhu-pullon EAN-koodi on 6 415600 000452. Olen kiitollinen, jos joku voisi varmistaa asian. Kaikkea sitä neljässä vuodessa ehtikin Porissa oppia...

Kuriositeettina mainittakoon, että Porista ei saanut aikoinaan (noin vuoteen 2003?) paikallisessa panimossa valmistettua Karhua kuin yksittäispulloina tai koreittain. Syynä oli se, että Porin panimolla ei ollut pahvipakkauskonetta 6/12-packeja varten. Kaikki pahviin pakatut Karhu-pullot tuotiin Keravalta.
 

Ziggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mr.Fox kirjoitti:
Asiaan vihkiytymisestä en tiedä, mutta ulkomuistista heitettynä Karhu-pullon EAN-koodi on 6 415600 000452. Olen kiitollinen, jos joku voisi varmistaa asian.
Muuten ihan täyttä asiaa, mutta EAN-koodin loppuosa on 051.. Tarkistusnumeroa en jaksa alkaa tähän aikaan laskemaan ja jostain syystä asunnostani ei löydy ainuttakaan tyhjää Karhupulloa.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Ziggy kirjoitti:
Muuten ihan täyttä asiaa, mutta EAN-koodin loppuosa on 051.. Tarkistusnumeroa en jaksa alkaa tähän aikaan laskemaan ja jostain syystä asunnostani ei löydy ainuttakaan tyhjää Karhupulloa.

Viiva koodista tuli mieleen vanha herra joka kertoi minulle millä rahalla tekee Tallinnan reissut, kopioi palautettavista tölkeistä viivakoodit, liimaa ne sellaisiin tölkkeihin joita ei voi palauttaa ja ei muuta kuin paluttamaan, hyvä eläkeläis harrastus, ja tölkkejä riittää....

Ei mikään tyhmempi idea, pitkän päälle....

Ps. Niin eläkeläis harrastukseni avautui minulle :)
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Ziggy kirjoitti:
....Tarkistusnumeroa en jaksa alkaa tähän aikaan laskemaan ja jostain syystä asunnostani ei löydy ainuttakaan tyhjää Karhupulloa.

Niin, entäs löytyykö täysiä?

Täältä tähän
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ei tuo välierien paras viidestä olekaan ihan täysin huono juttu.
 

Groove Armada

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Starkin noutopihan parakki
Sikakatsomo

Tajusin juuri, että sikakatsomo -nimitys tulee siitä kaljusta possusta jota aina kuvataan peleissä. Se läski jätkä jolla on kädet omien tissien päällä.
 

FourForty

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Poison kirjoitti:
Tajusin tällä viikolla, että kolikoissa olevat erilaiset reunat toimivat huononäköisille ja sokeille tunnustelupintana, jonka perusteella he tunnistavat rahat. Tai no, en kyllä ole varma, onko asia virallisestikin näin (uskoisin), mutta ainakin näin erään ihmisen tällä tavoin toimivan. Melkoinen ahaa-elämys kieltämättä, en ollut aiemmin edes juuri huomioinut kolikoiden erilaisia reunoja, saatikka ajatellut, että niillä olisi jokin tarkoitus.

Toinen vastaava ahaa-elämys parin vuoden takaa koski liikennevalotolpissa olevia laatikoita, joissa joskus on valoja vaihtava nappi jalankulkijoita varten ja joskus ei. Näissä laatikoissahan on sitten lisäksi kuvattu kohokuviona kyseinen risteys, jotta sokea jalankulkija tietää, kuinka monta kaistaa risteyksessä on ja mihin suuntaan autot menevät. En kyllä olisi tuota itse huomannut, ellei silloinen seuralainen olisi asiaa kertonut.

Itse sain vasta pari päivää sitten tietooni, että U 96:n Movin' -kappaleen mainio pianokuvio onkin kokonaisuudessaan varastettu yhdestä Detroit-teknon klassikosta eli Derrick Mayn Strings Of Lifesta. Hävettää, että olen muka asiantuntevana joskus selittänyt kaverille Strings Of Lifen uusioversion soidessa, että piano on sämplätty U 96:n biisistä.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
HPKn maalivahti on loistava play-offs maalivahti. Kolme nollapelia putkeen kovissa paikoissa!!

Ja taman ei pitaisi "avautua" vain minulle, vaan myos HIFKn scouttaajille ja sita kautta Penalle. Vinkiksi.

Vuotta myohemminhan se "avautuu" Virmaselle ja Hjalliksellekin. Toisaalta, mitas sita play-offs -maalivahdilla tekee, jos ei play-offseissa edes pelaa, notta sikali...
 

Rocco

Jäsen
Kirvesniemien avioeron syy on selvinnyt. Kun Marja-Liisa otti suihin Harrilta loppuun asti, Harri kysyi että "miltä maistui?" niin Marja-Liisa vastasi että "Miedolta"

Selvisi tämäkin...
 
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, HIFK, Joe Finley
Rocco kirjoitti:
Kirvesniemien avioeron syy on selvinnyt. Kun Marja-Liisa otti suihin Harrilta loppuun asti, Harri kysyi että "miltä maistui?" niin Marja-Liisa vastasi että "Miedolta"

Selvisi tämäkin...

Hah! No vittu, tää oli hyvä.
 

Arttu#29

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK

mikkoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Noin 10 vuoden pohdiskelun jälkeen minulle tuli mieleen ja se avautui että ns. nu-metal tai jtsp tyylisuunnan omaava yhtye Korn on omaperäisyydessä ja uskottavuudessa keskimäärin Rasmuksen tasoa.
 

Paastainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP & 80-luvun HoNsU
Tänä aamuna avautui, että Leviksen farkut ovat perhanan kestäviä, edelleen on käytössä on kuin uudet 510 vm-88 ja 501 vm-89, mutta nämä saatan#n Marlboro Classicin farkut, jotka ostin tammikuun ale myynneistä on perseestä puhki.
Vai olisiko tämä kuulunut tuonne vitutusketjun puolelle?
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Finaalipaikka herätti

Niin, itselleni avautui lauantaina Rinkulalla, että ko. SM-liigaottelu ei ollutkaan pronssipeli. Otin tämän kunniaksi pari olutta, muutaman lentopallolimskan ja kebabin ranskalaisilla.

Alleviivattakoon, että otan normaalisti kebabin aina riisillä, koska se on ainoa ja ohjesäännönmukainen tapa syödä kebabia. Tosin Pita-kebab menee hätätilassa, jos on muissa toimissaan ollut ohjesäännönmukainen.

Täältä tähän
 

IceMaster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trashers, Flyers
Komarov

Itselle avautui, että Leo Komarov on pirun kova jätkä. Eilen otti helvetin kovan iskun, mutta todennäköisesti pelaa seuraavassa ottelussa. Olisi luullut, että vähintään aivotärähdys, mutta ei.
 

Bayern

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Leijonat, Huuhkajat
Tänään tajusin mistä sana teini oikein pohjautuu. Lontoon murteessahan lukusanat 13-19 tunnetusti päättyvät -teen, kuten sixteen. Näinpä siitä pohjautunee englanninkielinen sana teenage (siis 13-19-vuotiaat), josta taas Suomessa käytettävä "teini" mitä ilmeisimmin tulee.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Ensi viikon viikonloppuna on jo vappu, vaikka juuri pääsiäinen oli.
Eli näiden kahden väli ei ole aina vakio.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
stiflat kirjoitti:
Ensi viikon viikonloppuna on jo vappu, vaikka juuri pääsiäinen oli.
Eli näiden kahden väli ei ole aina vakio.
Niinpä, ja ainakin Turussa tuli vielä puolisen tuntia sitten lunta taivaan täydeltä ja maa on valkoisena. Onneksi huomenna pääsee jälleen pariksi viikoksi työmatkalle etelän lämpöön. Lähtö on huomenaamulla kello 9.00 eli mitä vittua mä teen vielä hereillä ja puolikännissä??? Noh, eiköhän tämäkin asia avaudu minulle jälleen kellon soittaessa...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös