Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 744 677
  • 34 000

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Onko olemassa jääkiekkoilevia pingviinejä? Onko olemassa musta-vihreitä haita jotka käyttävät ravinnokseen jääkiekkomailoja? Onko olemassa surrealistisia jääkiekkoilevia kojootteja?
No ainakin yksi Satan pelaa, eli Devils nimenä on oikeutettu. Mapon linkittämän otuksen lisäksi; tiesin tuon mutta olin unohtanut, en siis muistanut tietäväni.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
On jo aikaisemmin avautunut, että pitkät, konsonanttipitoiset sanat on helpompi hahmottaa, kun ne pilkkoo osiin, esim. näin:

Sz-czech-ura (Sz on lyhyenä helppo muistaa, Czech niin kuin Tsekki, ura on suomalaiselle ihan helppo nakki)

Che-vel-day-off (Che niin kuin Guevara, lyhyt vel jää ilman muistisääntöä, day-off on "vapaapäivä")

Samalla myös vanhempi avautuminen, eli on ihan ok kantaa kassia jossa on Maon kuva, mutta jos käyttää jos käyttää Hitlerin kuvaa ei-huumoritarkoituksessa, niin se taitaa olla jopa poliisijuttu.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Samalla myös vanhempi avautuminen, eli on ihan ok kantaa kassia jossa on Maon kuva, mutta jos käyttää jos käyttää Hitlerin kuvaa ei-huumoritarkoituksessa, niin se taitaa olla jopa poliisijuttu.
Jep. Kaverilla on t-paita jossa on Stalinin kuva ja teksti jossa jotain tyyliin "Bad Day, I'm Sorry" tms. Jos tekstin pitäisi mutta kuvaksi vaihtaisi Aatun niin voisi häkki heilua, vaikka historiansa tutkineet osannevat verrata herrojen hirmutekoja. Ei Isä Aurinkoinen ainakaan kovin kauaksi jää, oli mittari mikä vain.
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
En malta olla lisäämättä paita- ja logokeskusteluun Tapparan vermeitä 2000-luvun alusta, jolloin tumma paita ei ollut taustaltaan sininen, vaan itse asiassa valkoinen, jossa oli vain todella iso sininen kilpi valkoisella pohjalla - ja vaalean paidan suhteen tilanne oli päinvastoin. Kuinka moni huomasi sitä? Pakko myöntää, että hyvästä ideasta huolimatta toteutus ei toiminut ihan parhaalla mahdollisella tavalla.

Tässä esimerkki Ville Niemisen ja Andrew Raycroftin paidoista (vm. 2004-2005), joissa on vain "iso sininen kilpi" valkoisella pohjalla:

Tappara Online :: historia
Tappara Online :: historia
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tässä esimerkki Ville Niemisen ja Andrew Raycroftin paidoista (vm. 2004-2005), joissa on vain "iso sininen kilpi" valkoisella pohjalla:
Ajattelin ensin että siehän koiranleuka olet, kun noista Adolf- ja Stalin-paidoista just juteltiin ja sie nokitat Ville Niemisellä, mutta sitten vasta tajusin että lätkäjoukkueiden paidoistahan tuossa oli puhe aiemmin. Eli tämä nyt avautui että voisi viestejä vilkuilla vähän enemmänkin.
 

pongo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Avautuipa eilen aivan uusi maailma. Nimittäin e-savukkeiden maailma. Olen pitkään miettinyt miksei ole keksitty toimivaa tapaa nauttia tupakoinnin mukavista puolista ilman haittavaikutuksia, ja eilen sen taisin sitten löytää. Internet on täynnä sähkösavukkeita ja niiden varaosia sekä makuaineita kauppaavia sivustoja. Myös kotimaisia. Tämä ei ole mikään uusi keksintö, mutta minulle avautui vasta eilen. Laite nimeltä 510-Tank on nyt tulossa briteistä, ja samassa paketissa siihen muutama matalan nikotiinitason/nikotiiniton makuaineputeli. Tupakkaa ilman tervaa ja muita myrkyllisiä kemikaaleja. Jospa saisin lopetettua tuon viheliäisen savuttelun kokonaan höyryttelyn avulla.

Aiheesta kattavasti tietoa täällä: e-Savuke.com | Stupakkatietoa
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Avautui että Norjan ampuja olisi varmaankin oikein taktikoimalla päässyt pakoon sieltä saarelta poliisiunivormunsa avulla.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Avautui, että asiantuntijoiden mukaan Prince olisi helvetin hyvä kitaristi. Itse olen ollut aina siinä uskossa, että se kitara olisi miehellä vain rekvisiittaa. Seuraavaksi varmaan avautuu, että Lenny Kravitz on oikeasti ihan paska kitaristi, vaikka olen Lennyä pitänyt suhteellisen kovana kitaristina...
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Avautui, että asiantuntijoiden mukaan Prince olisi helvetin hyvä kitaristi.

Olen antanut itselleni kerrottavan, että kyseinen artisti olisi jollain levyllänsä hoidellut kaikki instrumentit.

Kyseenalaistin hieman, kun olen kuvan hepusta nähnyt, mutta ehkä palanen totta..
 

Wolves

Jäsen
Olen antanut itselleni kerrottavan, että kyseinen artisti olisi jollain levyllänsä hoidellut kaikki instrumentit.

Kyseenalaistin hieman, kun olen kuvan hepusta nähnyt, mutta ehkä palanen totta..

Ainakin aikoinaan levy-yhtiölle toimitetussa demossa mies on hoitanut kaikki soittimet.

Taisi tarina mennä niin, että levy-yhtiön herrat olivat ennen levytyssopimusta tehtäessä tiedustellut Princeltä, ketkä ovat nuo soittajat demolla ja saisiko heistä mahdollisesti koottua bändin miehen taustalle. Princen vastaus oli "Kyllähän tuo varman onnistuu, jokaista soitinta kun soittaa Prince"

Varmistus tarinalle löytyy Wikipediasta:

Wikipedia kirjoitti:
Vuonna 1978 Prince solmi levytyssopimuksen Warner Brosin kanssa. Prince lähetti demonsa useille levy-yhtiöille ja kaikki olivat kiinnostuneita, mutta vain Warner suostui siihen, että yhtiölle tuntematon mies tuottaa levynsä itse ja soittaa levyllä kaikki instrumentit. Tarina kertoo, että haastatellessaan Princeä ensimmäisen demon tiimoilta Warnerin pomot eivät meinanneet uskoa, että Prince on tehnyt sen kokonaan itse. He kehuivat aluksi Princeä laulajana ja halusivat tietää, ketkä muusikot soittavat demolla. Vastaus kuului: "Prince". Haastettelijat toistivat kysymyksensä, kun eivät tajunneet, ettei demolla ole muuta bändiä Princen lisäksi. Lopulta Prince sai levy-yhtiön käsittämään, että hän soittaa demolla itse kaiken. Tämän jälkeen Warner halusi saman tien tehdä sopimuksen.
 

Rocco

Jäsen
Nashville Predatorsin nimi ja logo tulevat alueelta löytyneiden suuren Smilodon -kissapedon luurangon mukaan. Pedon jäännöksiä löydettiin kaupungin keskustasta 70-luvulla uuden pilvenpiirtäjän rakennustöiden yhteydessä.

San Jose Sharksin logo taas kuvaa San Franciscon Bayn aluetta. Pystykolmio logon takana kuvaa kolmea lahden alueen suurkaupunkia, San Francisco-Oakland-San Jose. Alueella tavataan lisäksi seitsemää eri hailajia. Ei toki kaikkia itse lahdessa, vaan lahden ulkopuolella.
 

tty_01

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Hfboardilla taitaa olla hiljaista.. Aki Bergin lopettamispäätös on laitettu stickyksi.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Avautui, ettei nimimerkki Inttikaveri olekaan entinen HIFK, vaan entinen HIFK on edelleen HIFK.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Vähitellen on avautunut se asia, että Suomessa on paljon ihmisiä, jotka voivat todella huonosti ja nyt puhutaan nimenomaan henkisestä pahoinvoinnista. Sellaisiakin ihmisiä, joilla elämän perusedellytykset ovat ulkopuolisen silmin kunnossa, niin sisältä on paljastunut varsin synkkiä tarinoita.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Vähitellen on avautunut se asia, että Suomessa on paljon ihmisiä, jotka voivat todella huonosti ja nyt puhutaan nimenomaan henkisestä pahoinvoinnista. Sellaisiakin ihmisiä, joilla elämän perusedellytykset ovat ulkopuolisen silmin kunnossa, niin sisältä on paljastunut varsin synkkiä tarinoita.
Tuohan nyt on aina ollut ihan näkyvissä, mutta hyvä että hiffasit edes nyt. Useimmat ei tajua sitä koskaan.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Siinä yhdessä Lapinlahden Lintujen biisissä ei taidetakaan laulaa näin:

Kun tuoli kaatuu, alta löytyy ihminen lattialta

vaan näin:

Kun tuoli kaatuu alta, löytyy ihminen lattialta

Biisi tekee enemmän järkeä, kun tuon hokasin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös