Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 759 576
  • 34 054
Nuori pelaaja ja varmasti jännittää, mutta olisi nyt sanonut jotain järkevää.

Minä aloin tässä ajankulukseni miettiä, että miten tuollaisiin kysymyksiin pystyy edes vastaamaan muuten kuin perusjargonilla. Itse kysymyksethän ovat ihan turhia ja jo ennen vastausta katsoja tietää, ettei se anna mitään lisäarvoa. Otetaan esimerkiksi tuo ensimmäinen kysymys. Kaikki katsojat näkivät miten maali syntyi ja pelaajan kertomana sama asia ei tuo yhtään mitään haastatteluun. Samaten kysymys hallin tunnelmasta. Jos tunnelma on hyvä, niin voiko siihen vasta mitenkään muuten kuin, että tunnelma on hyvä ja silloin on kiva pelata?
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Minä aloin tässä ajankulukseni miettiä, että miten tuollaisiin kysymyksiin pystyy edes vastaamaan muuten kuin perusjargonilla.
Kyllä! Vain sellaisia pelaajia jotka eivät vastaa toimittajan kysymykseen vaan heittävät homman läskiksi kehutaan hyviksi erätaukohaastateltaviksi. Ja sekö on sitten hyvä että ei vastata siihen mitä kysytään? Erätaukohaastattelijat voisivat koittaa miettiä kysymyksiä suunnitellessaan että tietävätkö jo vastauksen valmiiksi. Ja jos tietävät niin vittuako sitä asiaa sitten kysymäänkään. Ei sillä, vaikeahan siinä on mitään kovin syvällistä kysyä mutta voisi yrittää jotain muuta kuin tuo aina sama 'kerro miten maali syntyi'. Kaikkihan ovat nähneet siitä maalista jo 12 hidastusta ja tietävät paremmin kuin pelaaja että mitä siinä tapahtui.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Kyllä! Vain sellaisia pelaajia jotka eivät vastaa toimittajan kysymykseen vaan heittävät homman läskiksi kehutaan hyviksi erätaukohaastateltaviksi.
Ja aivan ansaitusti! Jos siis kysymykset ovat jargonia eikä halua kannattaa jargonkultuurin edistämistä, niin on suorastaan kansalaisvelvollisuus sanoa vaikkapa, että "mitenkä se maali tuli" -kysymykseen, että "näittehän te sen jo paremmin hidastuksista". Näin kun jatkuvasti toimittaisiin, niin jopahan loppuisivat toimittajien täysin idioottimaiset kysymykset. Tai ainakin tilalle saataisiin uusia idioottimaisia kysymyksiä vaan olisihan sekin sentään vaihtelua.

Kyllä edes yhden ei-niin-yleisen kysymyksen voisi aina ottaa tavoitteeksi kysyä. Ja ihan ilman suurempia mukahassuttelujakin.

Vaan näköjään jo katsojatkin suorastaan odottavat niitä entisiä ja samoja vanhoja idioottimaisia kysymyksiä, kun eivät enää totuttuaan paremmasta tiedä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ja aivan ansaitusti! Jos siis kysymykset ovat jargonia eikä halua kannattaa jargonkultuurin edistämistä, niin on suorastaan kansalaisvelvollisuus sanoa vaikkapa, että "mitenkä se maali tuli" -kysymykseen, että "näittehän te sen jo paremmin hidastuksista". Näin kun jatkuvasti toimittaisiin, niin jopahan loppuisivat toimittajien täysin idioottimaiset kysymykset. Tai ainakin tilalle saataisiin uusia idioottimaisia kysymyksiä vaan olisihan sekin sentään vaihtelua.
Kyllä! Papukaijamerkki ja joku liigan virallinen mediapalkinto sille pelaajalle, joka vastaa tuohon kysymykseen "kerro miten maali syntyi?" hölmistyneenä "eikö tää tulekaan televisioon?".
Tää on taas tätä, mutta jos minä olisin erätaukohaastattelija, panostaisin työhöni hiukan enemmän kuin kyselemällä ne samat vitun itsestäänselvät kysymykset ilta illan perään. Ikinä ei tule mitään yllättävää kysymystä, viimeksi sellaiseen taisi vastata Martin St Louis vuonna 2008, eikä sekään ollut ihan sitä mitä haen.
 

J.Petke

Jäsen
Tää on taas tätä, mutta jos minä olisin erätaukohaastattelija, panostaisin työhöni hiukan enemmän kuin kyselemällä ne samat vitun itsestäänselvät kysymykset ilta illan perään. Ikinä ei tule mitään yllättävää kysymystä, viimeksi sellaiseen taisi vastata Martin St Louis vuonna 2008, eikä sekään ollut ihan sitä mitä haen.

Näin
ne haastattelut pitää hoitaa. Markku "Make" Lindell kaukalon laidalla.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Noista lätkänpelaajien haastatteluista vielä sen verran, että aika harva noilla erätaukohaastatteluilla pääsee loistamaan. En minä ainakaan jaksa muistaa N. Kapasen, J. Ruudun, Peltosen tai Koivujen koskaan kertoneen mitään erityisen mullistavaa niiden aikana, vaikka kaikki ovat ihan perusfiksuja ellei peräti keskivertoa älykkäämpiä kavereita. En toki ole nähnyt Granlundin haastattelua, joten mene vannomaan, jos hän vaikka olisi kuolannut ja tuijottanut kaukaisuuteen. Veikkaisin kuitenkin luonnetta ja ikää ratkaisevammaksi. Itse olisin saattanut jäätyä tuonikäisenä aivan täysin, vaikka nykyään olen todella loistava oikeastaan kaikessa, mihin vain viitsin ryhtyä.

Mites tämä hymyilevän Hanneksen haastattelu - minusta Hannes pisti porukan järjestykseen ihan mukavasti ;-)

Linkki ko. haastatteluun: 12.4.2008 Hannes Hyvönen 1.erätauolla
 

pyhimys

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Flyers
Tänään tuli kunnon ahaa-elämys, kun tajusin miten parkkikiekkoa käytetään oikeaoppisesti. Tähän asti olen ollut siinä luulossa, että se laitetaan lähimpään tasa-tai puolituntiin, mutta se onkin seuraavaan tasa-tai puolituntiin. Siis, jos pysäköin auton 13.01, niin sen kiekon voi laittaa osoittaamaan 13.30 eikä 13.00 kuten tähän asti olen luullut. Vasta kahdeksan vuotta olen omistanut ajokortin eli näköjään olen hieman hidas oppimaan.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen vuosia sitten täyttänyt elinluovutuslapun, mutta ilmeisesti se tarkoittaakin jotain muuta kuin sitä, että useat elimeni ovat aikoja sitten kyllästyneet ja luovuttaneet.
 

Rocco

Jäsen
Viemärinkannet ovat pyöreitä, ettei niitä voi pois nostettaessa vahingossa pudottaa viemäriin.
 

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Avautui, että pankki kykenee hävittämään asunnon osakekirjat.

Tämän voisi ehkä laittaa myös vitutusketjuun.

p.s. lakimiehet voi ottaa yv:llä yhteyttä
 

Rocco

Jäsen
Läppäri sylissä sohvalla ollessa ei kannata pieraista.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Läppäri sylissä sohvalla ollessa ei kannata pieraista.
Tiedän, että tulen katumaan tätä, mutta täh? Miksei? En löydä tuosta pyhästä kolminaisuudesta mitään sellaista, missä lopputulos olisi osiensa summaa suurempi.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Hieno fiilis kulkea 600 euroa povarissa. Pitääkin alkaa kuljettaa tuollaista käteiskassaa aina mukana.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Avautui että Kaija Koon uusi biisi on Toni Wirtasen tekemä. Ilmanko kuullosti erilaiselta kuin kys. rouvan aikaisempi tuotanto. Nyt levyllä on ainakin kahta eri sävelmää käytetty vai onko Toni tehnyt enemmänkin biisejä Kaijalle?
 

TykkiJutila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalle Rovanperä, KalPa, Leijonat, ManU, KuPS
Hieno fiilis kulkea 600 euroa povarissa. Pitääkin alkaa kuljettaa tuollaista käteiskassaa aina mukana.

Minä kokeilin tänään samaa Turun kaduilla kävellessäni. Minä tosin kävin viemässä ne rahat pankkiin "parempaan" talteen. Mutta fiilis oli kyllä mahtava.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Avautui että Kaija Koon uusi biisi on Toni Wirtasen tekemä. Ilmanko kuullosti erilaiselta kuin kys. rouvan aikaisempi tuotanto. Nyt levyllä on ainakin kahta eri sävelmää käytetty vai onko Toni tehnyt enemmänkin biisejä Kaijalle?

Kun yhden sävelmän biisin tekjiä tekee toiselle yhden sävelmän biisin tekijälle biisin, niin saahan sitä levyyn jo kaksi sävelmää. Seuraavaan levyyn voisi sitten tehdä biisin vielä Samuli Putro, niin levyltä löytyisi jo kolme sävelmää.
 

Rocco

Jäsen
Tiedän, että tulen katumaan tätä, mutta täh? Miksei? En löydä tuosta pyhästä kolminaisuudesta mitään sellaista, missä lopputulos olisi osiensa summaa suurempi.
Jäähdytystuuletin sijaitsee läppärin pohjassa, jäähdytysilma tulee tässä tilanteessa sieltä nahkatriangelista, ja tulee koneen sisuksista ulos kuumana poistoilmana, kirjaimellisesti. Ja aromit vain vahvenee.
 

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Pankki hoitanee osakekirjojen mitätöimisen ja uusien painattamisen omaan lukuunsa?

Joo, noinhan se olisi mennyt, mutta tänään olivat löytäneet osakekirjat toiselle yritykselle vuokraamastaan tallelokerosta (aika huikeata toimintaa). Papereita oli etsitty jo yli viikko ja tänään oli tarkoitus aloitaa niiden mitätöinti.

Ei tässä muuten mitään, mutta asunto oli jo myyty ja kauppojen teko sovittu. Meinasi ruveta ahdistamaan...

Oli kyllä pankki-täti huojentuneen oloinen, kun aluksi yrittivät väittää, että olemme kuitanneet paperit ulos, mutta ei vain kuittausta löytäneet.

Noh, loppu hyvin ja saadaan rahat omalle tilille ensi viikolla.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kunto on päässyt melko paskaksi. Tämä avautui, kun kävin pitkästä aikaa lenkillä. Sellaista puolijuoksua/-kävelyähän se ja koivet kipeäksi. Parin päivän päästä uudelleen.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Oon työhommissa Etelä-Carolinassa USA:ssa, tänään hetken vitutti kun sain kuulla pääseväni/joutuvani tänne keskelle ei-mitään vielä kolme kertaa uudestaan tässä puolen vuoden sisällä. Mutta sitten tajusin että tässähän aukeaakin hyvät mahikset päästä katsomaan ihka ensimmäistä kertaa livenä NHL:ää. Ennen näitä reissuja kun vitutti kun ne ajoittuivat NHL:n kesälomalle.

Tuomo ja Jussi ja Joni ja Oskarkin ehkä, perkele.

Ja nyt ku hehkuttelen ni tietty Carolinalla ei ole yhtään kotimatsia niinä aikoina kun tänne uudestaan vääntäydyn.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Tuomo ja Jussi ja Joni ja Oskarkin ehkä, perkele.

Ja nyt ku hehkuttelen ni tietty Carolinalla ei ole yhtään kotimatsia niinä aikoina kun tänne uudestaan vääntäydyn.

Riippuen missä päin Etelä-Carolinaa olet, mutta Atlantakaan ei järjettömän kaukana ole, jos Carolinan pelit eivät osu. Ei muuta kun autoa vuokraamaan ja peliin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös