Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 765 090
  • 34 067

Bourque#77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LA Kings|Big Bad Bruins |NUFC |FC Barcelona|KTP
Eipä tuo vastaus nyt ainakaan mun mielestä hirveen fiksulta kuulosta.Tottakai siellä suurinosa ajaa selvänä ja katsastetulla autolla ja pientä ylinopeutta johon poliisit harvoin edes puuttuvat ratsioissakaan. Mielestäni on silti tyhmää varoittaa etukäteen näitä luupäitä känniääliötä. Mutta sehän on tietysti vaan mun mielipide.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Voi siellä tiellä liikkua sellaisiakin, jotka ajavat vain hieman ylinopeutta.

En jaksa uskoa, että se valojaan vilkutteleva voisi joka kerta olla varma, että vastaantulija ajaa ainoastaan hieman ylinopeutta. Saattaa joskus varoitella rattijuoppoakin poliisin rakentamasta ilkestä ansasta. Tosin vaikka vain hieman ylinopeutta ajaa suurin osa kuskeista niin lienee sekin silti rangaistavaa.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Jotta tulee huomatuksi. Useat kuskit eivät huomaa muita tielläliikkujia vaikka valot olisivat päälläkin. Niin me ollaan erilaisia tuolla. Tänäänkin harmaa, sumppuinen ilma ja kun valtaosa autoista taitavat olla harmaan sävyisiä niin tiukkaa tekee huomata tuleeko vastaantulijoita. Ei kai valojen päälläpitäminen päivällä voi olla ongelma...?

Niin, juurikin tuollaisella ilmalla niitä mielestäni kuuluukin pitää. Mutta ihan normaalina päivänä mielestäni niitä valoja hädin tuskin huomaa. Siis ihan kesä/kevät päivänä. Talvella tietenkin on niin pimeää, että valoja tarvitsee.

Enkä toki sitä sano, että se ongelma on, mutta mielestäni valojen pitäminen päällä päiväsaikaan ei ole välttämätöntä.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Tähän on aivan pakko sanoa,että VMP!! Et voi olla tosissasi?!Mielestäsi on siis hyvä varoittaa katsastamattomalla paska-autolla ylinopeutta ajavaa rattijuoppoa tulevasta ratsiasta,jotta tämä ehtii välttää sen kääntymällä?!

Piti oikein tarkistaa, että mitä tämä VMP mahtaa tarkoittaa.. Ensimmäiset vaihtoehdot olivat varamiespalvelu ja avoimet työpaikat. Ilmeisesti kuitenkin tässä kohtaa VMP tarkoittaa "Vittu Mitä Paskaa". Noh, nyt avautui tämäkin.

Ja kyllä, olen ihan tosissani, jos itse ajan pientä ylinopeutta niin olen ihan kiitollinen että joku varoittaa ratsiasta. Mutta tämähän on vain minun pienessä kriminaalissa mielessäni. Sinähän ilmeisesti et ole ikinä ajanut ylinopeutta.

Itseäni ihmetyttää, että tälläisissä asioissa pitää aina vetää nämä ääripäät mukaan. Yhtä todennäköistä, kuin että minä varoittaisin "katsastamattomalla paska-autolla ylinopeutta ajavaa rattijuoppoa" on se, että tämä ei edes huomasi valojen vilkutusta kännipäissään.

No joo, en jaksa tälläisestä asiasta vääntää.
 

Bourque#77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LA Kings|Big Bad Bruins |NUFC |FC Barcelona|KTP
En sen isommin itsekään tästä ala vääntämään. Mielestäni silti pienempi miinus on se,että saa pienestä ylinopeudesta huomautuksen (olen siis itsekin saanut huomautuksen ylinopeudesta,en sakkoja kuitenkaan)kuin että rattijuoppo välttämällä ratsian ajaa pää jäässä ihmisen kuoliaaksi.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Mielestäni silti pienempi miinus on se,että saa pienestä ylinopeudesta huomautuksen (olen siis itsekin saanut huomautuksen ylinopeudesta,en sakkoja kuitenkaan)kuin että rattijuoppo välttämällä ratsian ajaa pää jäässä ihmisen kuoliaaksi.

Voi isiämme, jotka tätä syntiä ovat harrastaneet jo vuosikymmeniä sitten. Siinä on monta henkeä menetetty ja syy voi olla ihan jopa lähisukulaisessa.

Avautui, että nykyisin vähemmän niitä valoja vilkautellaan eli parempaan ja turvallisempaan huomiseen olemme menossa. Eiköhän tämä tule näkymään tilastoissakin. Jotenkin oli vaan sellainen olo, että aikoinaan ihmiset välittävät enemmän toisistaan...vaikkakin se sitten välittyi jopa niinkin pöljästi kuin polliisiratsioista varoittamalla.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Laille on selvä syy, auton näkyminen.
Naulan kantaan.

Nauroin joskus aikanaan, kun lehden yleisönosastolla joku itseään diplomi-insinööriksi tituleeraava neropatti oli oikein laskenut, kuinka paljon bensaa Suomessa säästyisi jos valoja ei käytettäisi päivällä. Säästyisi kuulemma miljoonia euroja! Saksassa ollaan kuulemma tässäkin paljon viisaampia kuin meillä, eikä turhaan polteta niitä valoja. Kyseinen putkiaivo ei kuitenkaan vaivautunut yhtään miettimään miksi niiden käytöstä meillä on laissa määrätty.

Aika harvoin kuulee tätä valoasiaa koskevassa keskustelussa mainittavan keskeisintä syytä tähän valojen päiväkäyttöön. Vastaus on kuitenkin näkyvillä melko usein. Aurinko. Suomen korkeudella kun tuo mollukka ei koskaan nouse kovin korkealle, mutta mennä roikottaa juuri ja juuri horisontin yläpuolella suuren osan ajasta. Tuo on oikeasti asia joka haittaa muiden tielläliikkujien havaitsemista. Ja tähän ne valot auttavat päivälläkin. Siis havaituksi tulemista. Se on sitten eri asia onko parempi säästää "miljoonia euroja" vai ihmishenkiä. Lainsäätäjä on valinnut jälkimmäisen. Minusta se on oikea valinta.
 
Minulle avautui, että Michael Schumacher onkin ruotsalainen! Sen niminen kiekkolupaus vaikuttaa länsinaapurissamme, tarkkaan ottaen Frölundan junioreissa. Schumi on ikäluokkaa -93 ja on siis varauskelpoinen NHL:ään ensi kesänä.

Schumin tilastot täällä.
 

Blue J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Selitys tilanteeseen luokkaa priceless: "Kun yhtä nappia painaa väärin, voi käydä näin". Pitäisiköhän järjestää joku paina yhtä nappia oikein -kurssi?

Ennenkin tästä varmaan maininnut, mutta en käsittänyt, että koko systeemi on vähitellen muuntumassa silloin tällöin äkkiarvaamatta esiin paukahtavaksi sketsiviihteeksi.
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jotenkin oli vaan sellainen olo, että aikoinaan ihmiset välittävät enemmän toisistaan...vaikkakin se sitten välittyi jopa niinkin pöljästi kuin polliisiratsioista varoittamalla.

Jos ihmiset oikeasti välittäisivät toisistaan, kukaan ei ajelisi kännissä.

Tässä vielä linkki Karpon ohjelmaan, jonka jälkimmäisessä jutussa muuan rattijuoppo ja yksi hänen uhreistaan esittäytyvät:
http://www.katsomo.fi/?progId=39634
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Jos ihmiset oikeasti välittäisivät toisistaan, kukaan ei ajelisi kännissä.

Tässä vielä linkki Karpon ohjelmaan, jonka jälkimmäisessä jutussa muuan rattijuoppo ja yksi hänen uhreistaan esittäytyvät:
http://www.katsomo.fi/?progId=39634

Missasit pointtini mutta mitäs siitä. Entisen tyttöystäväni päälle ajoi aikoinaan rattijuoppo eli tiedän tuon murheen mitä siitä syntyy. Karpo tosin aina tuo kyyneleitä meille ihmisille.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Erään nimimerkin etymologia. Keskustelu hänen kanssaan muistuttaa pään hakkaamista kiviseinään.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Tänään tipahti postiluukusta työeläkeote. Kuoren avautuessa avautui myös se, että tällä hetkellä eläkettä napsahtaisi 708€/kk. Enää 30 vuotta eläkkeeseen...
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
65:00 = ...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös