Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 759 280
  • 34 053

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Vasta eilen tajusin, että 80-luvun suosikkisarjassa Robin of Sherwood kolmannella kaudella Robinia näyttelevä Jason Connery on Sean Conneryn poika. Kaikkea sitä oppii kun vanhemmaksi tulee.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Englantilainen kaveri on Suomessa käymässä ja viipyy luonani muutaman päivän, kuten lähes joka vuosi. Kohtelias kaveri pyysi tuossa lupaa käydä suihkussa ja josko olisi shampoota vielä tarjota. Sen kummemmin ajattelematta löin kaverille XZ:n Tervashampoon käteen. Yhtäkkiä kylpyhuoneesta alkaa kuulua yökkimistä ja kaameaa huutoa. "What the fuck did you put in the shampoo-bottle?? You wancker!!" :D

Avautui, että tervashampoo taitaa olla aika suomalainen juttu. Ei ainakaan ole Sussexin pojalle mieleen. Pitkään sain vakuutella, että kyseessä on kyllä ihan shampoo ja etten tehnyt hänelle jekkuja. Piti kaikkia suomalaisia täysin hulluina. Perunoita joka ruoan kanssa ja ihmiset pesevät päänsä vapaaehtoisesti litkulla, joka hajunsa perusteella on tarkoitettu hyttysten karkoitukseen. :D
 

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Työsopimuslaissa on aika mielenkiintoinen porsaanreikä, jos sitä nyt sellaiseksi voi kutsua.

Meikäläisellä oli määräaikaisen sopimuksen viimeinen työpäivä perjantaina, eikä pomo missään vaiheessa sanonut, että ei ole tarvetta, vaikka muille määräaikaisille oli ilmoittanut aikoja sitten ettei niille ole tarvita. Minulle vastaus oli joka kerta "ei vielä tietoa jatkosta", ennen kuin suoraan kysyin tarvitaanko vai eikö ja vastaus oli kieltävä.

Edeltävänä päivänä moni sanoi, että tulet vaan maanantaina töihin ihan normaalisti, jos ei ilmoiteta mitään, koska silloin saa vakituisen työsopimuksen, kun ei ole erikseen ilmoitettu sopimuksen päättymisestä. En tähän jaksanut uskoa ja kun myöhemmin näin pääluottamusmiehen, kysäisin ko. asiasta. Pääluottamusmies sanoi, että kyllä se vaan pitää paikkaansa, että jos työnantaja ei erikseen ilmoita työsuhteen loppumisesta ja silti tulee sopimuksen päättymisen jälkeen töihin, katsotaan työsopimuksen jatkuvan toistaiseksi voimassaolevana.

Ei helvetti, en edelleenkään jaksa uskoa, että jos tänä aamuna olisin mennyt töihin, olisi tuloksena vakkarisoppari. Sen sijaan olenkin työtön, joka sekään ei ole sinänsä huono vaihtoehto koska liitosta saan ihan mukavasti massia ja pieni loma ei ole pahitteeksi sekä voin mahdollisesti suorittaa keskenjääneen tutkinnon loppuun loppuvuoden aikana.

Työsopimuslaista löytyy kyllä seuraavanlainen kohta:

Sopimussuhteen hiljainen pidennys

Jos työnantaja sallii työntekijän jatkaa työtä sopimuskauden tai irtisanomisajan päättymisen jälkeen, katsotaan sopimussuhdetta jatketun toistaiseksi.


Tuon perusteella asia pitää kyllä sinänsä paikkaansa, mutta yhtä hyvinhän työnantaja voisi ensitöikseen ihmetellä, että mitä mä työpaikalla norkoilen, painu kotiisi. Joku asioista vähän paremmin selvillä voisi vähän valaista tyhmempää, että mikä tuossa on asian oikea laita?

Selitys on aika sekava, mutta ottakaa huomioon kellonaika ja koko yön valvominen. Toivottavasti siitä saa edes jotain selvää.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
yhtä hyvinhän työnantaja voisi ensitöikseen ihmetellä, että mitä mä työpaikalla norkoilen, painu kotiisi.
Niin voikin. Mutta jos työnantaja ei ensitöikseen ilmoita että et ole yrityksen palveluksessa ja esimies vaikkapa antaa jonkun tehtävänkin niin olet juuri siirtynyt vakituiseksi työntekijäksi.

Mutta sinähän olit kysynyt että tarvitaanko sinua vielä ja vastaus oli ei, eli oli ilmoitettu että määräaikaisen jälkeen ei jatketa. Ei sellaisessa tapauksessa minun mielestäni ole mitään asiaa tulla entiselle töpaikalle notkumaan.
 

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Mutta sinähän olit kysynyt että tarvitaanko sinua vielä ja vastaus oli ei, eli oli ilmoitettu että määräaikaisen jälkeen ei jatketa. Ei sellaisessa tapauksessa minun mielestäni ole mitään asiaa tulla entiselle töpaikalle notkumaan.
Kirjoitinko, että aikomuksenani on tänään mennä sinne notkumaan? En sentään mitään sellaista aatellut. Enpä tosin yllättyisi, jos jo tänään soi puhelin tai myöhemmin viikolla ja pyydetään takaisin. Ei olisi ensimmäinen kerta, kun tuo firma sitä harrastaa. Saadaan poltettua lomat ja sitä rataa.
 

d2uce

Jäsen
Keulimisen määrästä päättelin, että SM-Liigan alku tosiaan lähenee huimaa vauhtia.
 

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Et, vaan pohdiskelit mitä olisi tapahtunut jos olisit mennyt. Ja siihen pohdintaan vastasin parhaani mukaan.
Niin teit ja vastasit ja vastasit samalla kysymykseenkiin mallikkaasti, notta kiitos siitä.

Turengistakin löytyy näköjään ihan asiallista porukkaa, se olkoon avautumisen aihe nyt.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Pelikieltolista alkaa olemaan pitkä kuin nälkävuosi, ei alku voi olla kaukana.

Kieltämättä lista vähän pomppasi silmiin, kun avasi Jatkoajan. Valitettevasti pelikielto on vain viikon pituinen, mielelläni olisin nähnyt vapaan puolen ilman pari listassa mainittua spämmääjää vähän pidempäänkin. :)
 

Snagari

Jäsen
Kieltämättä lista vähän pomppasi silmiin, kun avasi Jatkoajan. Valitettevasti pelikielto on vain viikon pituinen, mielelläni olisin nähnyt vapaan puolen ilman pari listassa mainittua spämmääjää vähän pidempäänkin. :)

Avautui etten ole ainut joka toivoi muutamille herroille (?) pidempiä sanktioita. No, viikosta on hyvä aloittaa. No hard feelings, mutta joskus on ihan hyvä miettiä sen viestin sisältöä ennen lähettämistä.
 

redlate

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ketterä
Tulipa tänään taas valaistumisen hetki. Olin oppilashuoltokoulutuksessa ja käsiteltiin ongelmaisten opiskelijoiden kohtaamista ja jatkotoimenpiteitä. Avautui siinä sitten, että neuvola on paikka, josta saa neuvoja. Jotenkin olen aina liittänyt neulat ja neuvolan jotenkin yhteen.
Kyllä tunsin taas itseni järjen jättiläiseksi.
 

TML

Jäsen
Huuhkajien (vai oliko se västäräkkien?) ketjua kun luin, opin juuri paljon fanittamisesta. Kiitos nimimerkille HLe näistä antoisista neuvoista fanituksen suhteen. Pääasia että kuulutaan johonkin yhteisöön.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Lauantain viettäminen selvinpäin on suhteellisen perseestä. Telkkarista ei tule yhtään mitään miellyttävää koko helvetin päivänä. Illalla tulee joku elokuva 22:30 ja sitten Cliffanger tulee, mutta sitäkin voi katsoa vain tovin nostalgian takia.
 

anatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thrashers
Lauantain viettäminen selvinpäin on suhteellisen perseestä. Telkkarista ei tule yhtään mitään miellyttävää koko helvetin päivänä. Illalla tulee joku elokuva 22:30 ja sitten Cliffanger tulee, mutta sitäkin voi katsoa vain tovin nostalgian takia.

Olen kohtalontoverisi tänä iltana. Onkohan tuo FST:n leffa hyvä?
 

Jokru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Hawks, sympatiat Sportille, S-Kiekko
Lauantain viettäminen selvinpäin on suhteellisen perseestä. Telkkarista ei tule yhtään mitään miellyttävää koko helvetin päivänä. Illalla tulee joku elokuva 22:30 ja sitten Cliffanger tulee, mutta sitäkin voi katsoa vain tovin nostalgian takia.

Olen kohtalontoverisi tänä iltana. Onkohan tuo FST:n leffa hyvä?
Heittäisin ennemmin aivot narikkaan ja katsoisin Maikkarilta 22.30 alkavan Painajainen perheessä(Meet the Fockers)...
 

eleven

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montréal Canadiens
Se avautui minulle, että 23-vuotiaana ei välttämättä pidä niistä elokuvista, joista piti 18-vuotiaana. Tämä avautui minulle The Butterfly Effectin (Perhosvaikutus) kohdalla.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Se avautui minulle, että 23-vuotiaana ei välttämättä pidä niistä elokuvista, joista piti 18-vuotiaana.

Viidessä vuodessa asiat voivat muuttua aivan totaalisesti. Tosin itse olen huomannut saman efektin 20 vuoden periodilla.
 

Pitkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Se avautui minulle, että 23-vuotiaana ei välttämättä pidä niistä elokuvista, joista piti 18-vuotiaana. Tämä avautui minulle The Butterfly Effectin (Perhosvaikutus) kohdalla.
Mutta kolmevitosena putoavat näköjään samat leffat kuin 10-vuotiaana. Käyrä kääntyy siis parin vuoden päästä laskuun.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Avautui, että Manic Street Preachersin biisi It´s noa war-just the end of love muutaman kuuntelukerran jälkeen onkin saatanan hyvä rallatus. Tulee mieleen entisaikojen hyvä musiikki. Melko mahtipontinen ja sopisi loiistavasti jonkin 12 minuuttisen progebiisin loppuhuipennukseksi. Hyvä fiilis jää tuosta.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Luulin että kaikkien autojen ratin akseli lähtee täsmälleen ratin keskeltä. Huomasin kuitenkin oman autoni ratin olevan epäkesko. Kun rattia kääntää keskiasennosta 180 astetta, ratin yläreuna laskee pari kolme senttiä.

No, tämänkin asian kanssa on vain opittava elämään.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Minulle avautui juuri KalPan uusimmasta mainoksesta, että siinä luistellaan Kuopion torin lavasteissa. Monta kertaa olen katsonut, mutta luulin niitä miksi tahansa rakennuksiksi. En tietenkään tunnistanut kaupungintaloa, vaan Sokos näytti liian tutulta random-rakennukseksi. Kerrankin todellinen asian avautuminen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös