Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 769 786
  • 34 071

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Sano Tigers vaan. Bridgeport Sound on joukkueen kotipaikka, ja Tigers joukkueen lempinimi. Sound tarkoittaa ääntä, mutta myös isoa merenlahtea, millaisen rannalla (Long Islandin lahti) Bridgeport sijaitsee. Bridgeportin lahden tiikerit siis.

No tämä avautui mulle justiinsa tässä ja nyt. Että kyseessä ei olekaan flashgordonmainen joukkueen nimi Sound Tigers, vaan paikka, jonka nimi on Bridgeport Sound. Tänks.
 

forrest

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Blue Jackets, Panthers
Itse taas olen sitä mieltä että joukkueen kotipaikka on Bridgeport ja nimi Sound Tigers, vähän niin kuin on Malmö Red Hawks.

Tätä käsitystä vahvistaa sekä Sound Tigersin kotisivut että Googlekin. Ei sieltä paljoa Bridgeport Soundista löydy ilman liittymistä jääkiekkoon. Bridgeport Sound LLC -niminen firma on suunnitellut jotain Bridgeport Sound -nimellä tunnettua asuinaluetta yms.
 

Linjatuomari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse taas olen sitä mieltä että joukkueen kotipaikka on Bridgeport ja nimi Sound Tigers, vähän niin kuin on Malmö Red Hawks.

Tätä käsitystä vahvistaa sekä Sound Tigersin kotisivut että Googlekin. Ei sieltä paljoa Bridgeport Soundista löydy ilman liittymistä jääkiekkoon. Bridgeport Sound LLC -niminen firma on suunnitellut jotain Bridgeport Sound -nimellä tunnettua asuinaluetta yms.

Ja kyllähän joukkueen logokin hivenen siihen viittaisi.
 

Rocco

Jäsen
Tuolla nimellä on kaksoismerkitys, kuten on myös sanalla sound. Kaupunki on Bridgeport, välissä oli tuo Long Island Sound:in eli Long Islandin lahden lisäys Sound, ja joukkueen nimi Tigers. Siitä sitten on helppo muuttaa toiseenkin merkitykseen, eli Sound Tigers.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Avautui sellainen asia, että palstaveli Designer innostuu pissajutuista:

Ihmettelyketjuun eilen illemmalla kirjoitetut pienet, kauniit tarinat saavat väkisinkin iloiseksi. Muutenkin on päässä mukavan kevyt ja hatara olo, joten eiköhän tästä tule ihan hilpeä viikonloppu.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Avautui sellainen asia, että palstaveli Designer innostuu pissajutuista:

Eipä siitäkään kaverista uskoisi. Designerin kevyt ja hatara olo taitaa tietää omaa tarinaa pissajuttuihin, sitä odotellessa. Täällä Datsunin "suo anteeksi" aiheutti naureskelua, ei tullut kuset housuun.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Sound tarkoittaa ääntä, mutta myös isoa merenlahtea, millaisen rannalla (Long Islandin lahti) Bridgeport sijaitsee. Bridgeportin lahden tiikerit siis.
Duoda duoda. Itse olen kääntänyt sanan "sound" suomeksi tarkoittamaan salmea. Vrt. Ruotsinkielen "sund" = salmi.

Jotkut lähteet antavat englannin kielen sanalle "sound" myös käännokset "vuono", "pitkänomainen lahti" tai pelkkä "lahti". Itse olen jotenkin sen aina jotenkin yhdistänyt salmeksi juurikin tuon ruotsinkielen "sund" sanan kautta.

Kun katsoo tuota Bridgeportia (CT) kuukkelikartasta niin vaikuttaisi että kyseessä olisi tässä tapauksessa lahti. Kaupunkiseudut on tosin yleensä niin myllätyt että vaikea sanoa millainen tuo alue on ollut aikojen alussa.

Avautui samalla se että Bridgeportissa sijaitsee kuuluisan ukrainalaisen helikopterimiehen miehen mukaan nimetty lentoasema. Igor I. Sikorsky Memorial Airport.

Ja lisäksi avautui että kaikenlaista sitä perjantai-iltana jaksaakin pohtia ja tutkailla. Lienen tullut vanhaksi. (Sekin kai sitten aukesi vihdoin itselleni)
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Jos HockeyDB:tä käyttää lähteenä, niin joukkueen nimi on Sound Tigers ja kotikaupunkin on Brideport. Tämä selviää siis kun team search sivulla koittaa nimellä sound hakua sekä team name että City kohdissa. Ensimmäisellä löytyy, jälkimmäisellä ei.
 
Sitten taas OHL:ssä pelaa joukkue nimeltä Owen Sound Attack. Attack on tässä nimenomaan joukkueen nimi, joka tulee pikkukaupungista nimeltään Owen Sound, eli Owenin lahti. Ko. kaupungin karttaa kun silmäilee, niin tuossa ainakin Sound-liite on ihan kohdallaan kaupungin nimessä.
 

Blue J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Avautui äsken, että ovelta ovelle kiertäviä pölynimurikauppiaita on tosiaan edelleen olemassa. Luulin niitä taruolennoiksi. Ja vielä vanhanaikaisella jalka oven väliin -menolla halusi väkisin tulla nykyistä imuria katsomaan. No, olisi sen kai voinut siivoamaan pistääkin..
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Avautui äsken, että ovelta ovelle kiertäviä pölynimurikauppiaita on tosiaan edelleen olemassa. Luulin niitä taruolennoiksi. Ja vielä vanhanaikaisella jalka oven väliin -menolla halusi väkisin tulla nykyistä imuria katsomaan. No, olisi sen kai voinut siivoamaan pistääkin..

Jep, itse en ole ikinä tälläiseen törmännyt tositilanteessa, mutta eräs ystäväni oli tämmöseksi sortunut. Tosin tuo työsuhde ei kovin pitkään jatkunut, koska kyllähän sen todellisuuden luulisi iskevän kohtuu äkkiä, ei kukaan osta helvetin kallista imuria ovelta.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Jep, itse en ole ikinä tälläiseen törmännyt tositilanteessa, mutta eräs ystäväni oli tämmöseksi sortunut. Tosin tuo työsuhde ei kovin pitkään jatkunut, koska kyllähän sen todellisuuden luulisi iskevän kohtuu äkkiä, ei kukaan osta helvetin kallista imuria ovelta.
Ostaa, vaimoni sisko ja hänen miehensä ostivat joku vuosi sitten. Imuri maksoi aivan helvetisti, mutta on ilmeisesti ollut hyväkin. Kyllä mä silti aika monta vuotta jaksoin pilkata.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Ostaa, vaimoni sisko ja hänen miehensä ostivat joku vuosi sitten. Imuri maksoi aivan helvetisti, mutta on ilmeisesti ollut hyväkin. Kyllä mä silti aika monta vuotta jaksoin pilkata.

Oho?! Pitänee sitten vetää rasti seinään. Mutta kyllähän tollasella suorituksella melkein ansaitsisi loppuelämän pilkkaamiset.. Oli imuri kuinka hyvä tahansa.

Nyt pitäisi jonkun yritysjohtajan etsiä tuo myyntitykki töihin, koska kohtalaiset puhelahjat pitää olla että imurin saa ovella myytyä.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Oho?! Pitänee sitten vetää rasti seinään. Mutta kyllähän tollasella suorituksella melkein ansaitsisi loppuelämän pilkkaamiset.. Oli imuri kuinka hyvä tahansa.

Nyt pitäisi jonkun yritysjohtajan etsiä tuo myyntitykki töihin, koska kohtalaiset puhelahjat pitää olla että imurin saa ovella myytyä.
Näistä pölynimurikauppiaistahan on sellainen dokumenttikin joka on ainakin pariin kertaan esitetty Yleltä. Oli paikka paikoin aika ahdistava...on tainnut jopa voittaa jotain palkintoja?
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Avautui äsken, että ovelta ovelle kiertäviä pölynimurikauppiaita on tosiaan edelleen olemassa. Luulin niitä taruolennoiksi. Ja vielä vanhanaikaisella jalka oven väliin -menolla halusi väkisin tulla nykyistä imuria katsomaan. No, olisi sen kai voinut siivoamaan pistääkin..

Tässä tilanteessa ei muuten kannata unohtaa Jatkoajan Pölynimuri-ketjua. Ketjussa keskustellaan asiantuntevasti - välillä tosin maalaillen - pölynimurikysymyksestä.
 

Blue J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tässä tilanteessa ei muuten kannata unohtaa Jatkoajan Pölynimuri-ketjua. Ketjussa keskustellaan asiantuntevasti - välillä tosin maalaillen - pölynimurikysymyksestä.

Avautui tuokin seikka. Luonnonvaraiseen pölynimurikauppiaaseen törmääminen on kuitenkin käsittääkseni harvinaista. Pitäisi varmaan soitella seuraavaan luontoiltaan ja kysellä, paljonko näitä liikkuu nykypäivänä ja oliko väärin käännyttää mahdollisesti uhanalainen laji noin vain ovelta.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Homomiehetkin katselevat tissejä. En ollut tiennyt (tai edes huomannut) tätä ennen viime lauantaita. Kaikkea sitä oppii.

Vai olisiko tämä pitänyt postata Turhan tiedon ketjuun?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Homomiehetkin katselevat tissejä. En ollut tiennyt (tai edes huomannut) tätä ennen viime lauantaita. Kaikkea sitä oppii.
Sitä se teettää, kun jää verekseltään nalkkiin tissien tuijottelusta. Pakko keksiä epätoivoisia selityksiä pelastuakseen tissinaisen raivolta, koska eihän yksikään naikkonen sentään homolle suutu. Niiden taholta semmonen toljottelu on vaan sympaattista.
 

Meikku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Arsenal FC, NFL, O_______O
Homomiehetkin katselevat tissejä. En ollut tiennyt (tai edes huomannut) tätä ennen viime lauantaita. Kaikkea sitä oppii.

Oliko tissit kuinka esillä? "Joutuko" ihan pakostakin tuijottamaan?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös