Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 766 211
  • 34 067

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Enpä kyllä ollut kuullut, että kuka on Dan Lambert. Homoista sen sijaan olin aiemminkin kuullut. Jokunen aika sitten minulle avautui, että Touko Laaksonen oli nk. Tom of Finland.

Tänään minulle avautui sekin, että viikkoa ei lyhennetäkään "vko", vaan "vk".
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Kuten sanoin ylempänä, tajusin ketjun aiheen täysin väärin. Anteeksi kaikille hämeenlinnalaisille.
Puutuin kylläkin vain siihen että väitit homoista puhumisen olevan tabu enkä siihen minkä avautumisesta saa kirjoittaa ja minkä ei.

Ovatko nämä homo-Lambertit aviopari vai onko vain sattumalta sama sukunimi?
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pikkuhiljaa alkaa avautua, että Jyp ei todennäköisesti häviä enää yhtäkään peliä ennen runkosarjan päätöstä.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kaupassa käydessäni huomasin että ahtaajaretkujen lakkoilun takia tuottamillani tuotteilla ei ole ulkolaisia kilpailijoita niin paljon kuin ennen. Vähän aikaa tämä lämmittää, mutta kun pitäisi myös halvalla ostaa raaka-aineita niin ei hjuva.. Toivotaan että lakko olisi juuri sopivan mittainen.
 
Minulle avautui vasta nyt, että tuo Landon Amber on yleensäkin laulaja, puhumattakaan miehen seksuaalisesta suuntautumisesta.

Ja oikeastaan samaan syssyyn avautui, että jos en katso Ameriikan Idolia, olen ihan vitun pihalla kaikesta.
 

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Meitä on useampiakin. Onhan sitä maitoa tarjolla kaikissa aikuisille tarkoitetuissa työmaaruokaloissakin. Kummallista palvelua "luonnonoikuille".

Ei suinkaan kaikissa työmaaruokaloissa. Ihan täällä Suomessa vaan. Ehkä Norjassakin. No herranen aika, aiheuttaahan se nyt huutonaurua, jos aikuinen ihminen vetää jotain maitoa. Varmaan sitten Piltti-ja Bona-safkatkin maistuvat. Itsehän en toki keksinyt tuota luonnonoikkuutta, vaan se on ihan tutkimustulos. Törmäsin tuohon juttuun, kun selvittelin, että miksi Suomessa on poikkeuksellisen paljon laktoosi-intoleranssia verrattuna muuhun maailmaan. "Tutkimusten mukaan maidon hyljeksintä ihmisen varttuessa on normaalia. Sen sijaan aikuisenakin maitoa sietävät ovat mutantteja, luonnonoikkuja, joita esiintyy eniten Pohjolassa.". http://www.aamulehti.fi/teema/terveys/tassa-syy-siihen-miksi-maito-porisyttaa-aikuista/150896
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Avautui että meikeläisen naisasiat ei enää kiinnosta porukkaa niin paljon kuin viime vuonna.

Näinhän se on. Taidat olla ns "katsottu kortti" näiden naisasioiden suhteen. Sen verran paljon vääntöä tuolloin käytiin. Jos nyt edes tosissasi näitä täällä kyselet.

Sama asia "ongelmastasi" avautui eilen meikäläisellekin kun vilkaisin Naisasiat-ketjua.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Itsehän en toki keksinyt tuota luonnonoikkuutta, vaan se on ihan tutkimustulos. Törmäsin tuohon juttuun, kun selvittelin, että miksi Suomessa on poikkeuksellisen paljon laktoosi-intoleranssia verrattuna muuhun maailmaan. "Tutkimusten mukaan maidon hyljeksintä ihmisen varttuessa on normaalia. Sen sijaan aikuisenakin maitoa sietävät ovat mutantteja, luonnonoikkuja, joita esiintyy eniten Pohjolassa.". http://www.aamulehti.fi/teema/terveys/tassa-syy-siihen-miksi-maito-porisyttaa-aikuista/150896
Siis vähän niinkuin joillain pohjoisissa asuvilla ihmisillä on ihossaan pigmenttihäiriö, jonka takia he on valkoihoisia. Luonnonoikut, friikit, you name it.
 

Maastomasto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei suinkaan kaikissa työmaaruokaloissa. Ihan täällä Suomessa vaan. Ehkä Norjassakin. No herranen aika, aiheuttaahan se nyt huutonaurua, jos aikuinen ihminen vetää jotain maitoa. Varmaan sitten Piltti-ja Bona-safkatkin maistuvat. Itsehän en toki keksinyt tuota luonnonoikkuutta, vaan se on ihan tutkimustulos. Törmäsin tuohon juttuun, kun selvittelin, että miksi Suomessa on poikkeuksellisen paljon laktoosi-intoleranssia verrattuna muuhun maailmaan. "Tutkimusten mukaan maidon hyljeksintä ihmisen varttuessa on normaalia. Sen sijaan aikuisenakin maitoa sietävät ovat mutantteja, luonnonoikkuja, joita esiintyy eniten Pohjolassa.". http://www.aamulehti.fi/teema/terveys/tassa-syy-siihen-miksi-maito-porisyttaa-aikuista/150896

Sehän on MTK:n ja Keskustapuolueen junailua tuo maidon tuputtaminen. Itsekkin muistan kun ala-asteella oli PAKKO juoda maitoa kun ei kehdannut juoda vettä, vaikka mieli teki. Näin siis Suomessa vielä 80-luvulla, ainakin peräkylillä, joilla vartuin.

Kyllä sitä vettä tuli välillä otettua ala-asteellakin, mutta hiukan noloa se oli. Salaa piti vetää. Yleensä oli tapana, että ruaan kanssa otti sen yhden maitomukin ja veti sen hiukkasen hampaat irvessä. Yleensä vasta kun ruoka oli syöty, ettei itse syömisprosessi mennyt pilalle. Johonkin 5-6 vuotiaaksi asti join maitoa hillitömästi, mutta sitten tuli stoppi. Eli juuri niinkuin tuossa tekstissäkin todetaan.

Muuten kyllä tykkäsin maitoa käyttää esim. puurossa, mutta ei perkele ruokajuomana. Sehän tekee kaikesta ruaasta samanlaista mössöä. Karmeeta katottavaa kun pikkunaskalit on suu täynnä sellaista maitosörsseliä. Ilmankos makuaisti ei kehity.

Ai mikä mulle avautui... No ehkä se, että ilmeisesti kaikissa kouluissa ei ole tuota maitoa tuputettu. Arvelisin, että moinen on tapahtunut isommissa kaupungeissa, jossa kepulaisia ei pahemmin ole.
 

pongo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Minulle avautui juuri että Suomen Keskusta on kaiken muun pahan lisäksi syyllinen myös siihen suomalaiset juovat maitoa. Onneksi meillä on kepu, jonka syyksi kaikki urbaanit ja eurooppalaiset suomalaiset voivat laittaa asian kuin asian. Uskomattoman suuri vaikutusvalta meillä kepulaisilla tuntuu kuitenkin olevan tässä maassa, täytyy kyllä olla ylpeä puoluekannastaan.:)

Sen sijaan minulle juntille ei edelleenkään avautunut se, että mitä pahaa on siinä jos sattuu pitämään maidosta vielä aikuisenakin.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Ei suinkaan kaikissa työmaaruokaloissa. Ihan täällä Suomessa vaan. Ehkä Norjassakin. No herranen aika, aiheuttaahan se nyt huutonaurua, jos aikuinen ihminen vetää jotain maitoa. Varmaan sitten Piltti-ja Bona-safkatkin maistuvat. Itsehän en toki keksinyt tuota luonnonoikkuutta, vaan se on ihan tutkimustulos. Törmäsin tuohon juttuun, kun selvittelin, että miksi Suomessa on poikkeuksellisen paljon laktoosi-intoleranssia verrattuna muuhun maailmaan. "Tutkimusten mukaan maidon hyljeksintä ihmisen varttuessa on normaalia. Sen sijaan aikuisenakin maitoa sietävät ovat mutantteja, luonnonoikkuja, joita esiintyy eniten Pohjolassa.". http://www.aamulehti.fi/teema/terveys/tassa-syy-siihen-miksi-maito-porisyttaa-aikuista/150896

Öh, tarkoitit varmaan että Suomessa on poikkeuksellisen paljon laktoositoleranssia.

Juoma kuin juoma, maitoa kuluu 1-1,5 litraa päivässä ja hyväähän se on joten ei paljoa voi valittaa. Ja eipähän tarvitse paljoa välittää D-vitamiinin saannista talvella noilla määrillä.
 

d2uce

Jäsen
SM-Liigan runkosarjan +/- tilaston sijoilta 3. ja 4. löytyvät Ville Viitaluoma ja Joonas Vihko.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Öh, tarkoitit varmaan että Suomessa on poikkeuksellisen paljon laktoositoleranssia.

Eikös tätä ole selitetty myös maidon homogenisoinnilla? Kaikki maidot eivät aiheuta laktoosi-intoleranssia ja koko tauti taitaa olla muutenkin melko tuore. Suomessa aloitettiin maidon homogenisointi 60-luvulla.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Katsoin tänään Subilta American Idolsia ja minulle avautui että HIFK:ssa pelannut Lambert on osallistunut myös laulukisoihin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös