Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 759 425
  • 34 054

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Pari kerrosta alemmas on samaan taloon muuttanut joku saatanan pikku runkkari, joka on ottanut tehtäväkseen tulla n.23:45 parvekkeelle hölöttämään puhelimeen aivan helvetin tyhmiä juttujaan, kuunnellen samalla jotain helvetin gangstaräppiä.

En vielä ole aivan varma sijainnista, mutta olen aikeissa varata kananmunia heitettäväksi, jos ei puhetta ymmärrä.
 

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Pitkään olin miettinyt, että mikä on se kolmionmuotoinen rakennus, joka esiintyy monissa New Yorkiin sijoittuvissa tv-sarjoissa ja leffoissa, kuten esim. Seinfeldissa ja Frendeissä. Nyt se selvisi. Flatiron Buildinghan se.

Tosin Manhattan nyt on täynnä noita kuuluisia maamerkkejä...
 

Padis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minulle avautui, että Two Fingers Tequilalla loiventaminen on vähän sama asia kuin pärekaton kulotus tai puolella kullilla nussuttelu.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Minulle avautui, että Two Fingers Tequilalla loiventaminen on vähän sama asia kuin pärekaton kulotus tai puolella kullilla nussuttelu.

Hah...kyllä kyllä. Nämä kun yleensä karkaavat hanskoista:D
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Katselin juuri Neloselta tulleen Babel-leffan, ja se jollain tavalla kiersi itseni pikkusormen ympärille. Avautui että täähän on hyvä leffa.

Odotukset täysin tyhjät, ja pitkästä aikaa jokin leffa upposi kympillä. Tykkään muutenkin leffoista, joissa erilliset tarinat muodostavat toimivan yhtälön. Pulp Fictionissa taisi olla ensimmäinen, jonka olen nähnyt.
 

passenger

Jäsen
Katselin juuri Neloselta tulleen Babel-leffan, ja se jollain tavalla kiersi itseni pikkusormen ympärille. Avautui että täähän on hyvä leffa.

Odotukset täysin tyhjät, ja pitkästä aikaa jokin leffa upposi kympillä. Tykkään muutenkin leffoista, joissa erilliset tarinat muodostavat toimivan yhtälön. Pulp Fictionissa taisi olla ensimmäinen, jonka olen nähnyt.

Avautui itselle ihan sama asia. Odotukset nolla aloin katselemaan vaan kun ei muuta tullut ja helkkarin hyvä leffahan tuo tosiaan oli.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Kieltämättä sama tuli mieleen minullakin kun luin tuon schollin viestin. Sympaattinen ei ole kyllä ihan se ensimmäinen sana joka Saksalaisista tulee yleensä mieleen.

Saksalaisten kanssa pärjää hyvin kun muistaa yhden perussäännön.
Jos Saksalaista kumartaa niin se potkaisee perseeseen, mutta jos Saksalaista potkaisee perseeseen niin se kumartaa.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Odotukset täysin tyhjät, ja pitkästä aikaa jokin leffa upposi kympillä. Tykkään muutenkin leffoista, joissa erilliset tarinat muodostavat toimivan yhtälön. Pulp Fictionissa taisi olla ensimmäinen, jonka olen nähnyt.
Samanlaista tarinankuljettelua samalta ohjaajalta: Amores Perros (2000)

Jos episodielokuvat kolahtavat, suosittelen tätä ehdottomasti.
 

scholl

Jäsen
Katselin juuri Neloselta tulleen Babel-leffan, ja se jollain tavalla kiersi itseni pikkusormen ympärille. Avautui että täähän on hyvä leffa.


Yksi paskimpia leffoja, mitä olen nähnyt. Mitä se Brad Pittkin menee rooliin, jossa kökitään koko leffa ärpeiden keskellä jossain hiekkamajassa keskellä ei mitään. Todella ankea esitys.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pienenä tuli vedettyä joesta ongella "liusoja" ja olen aina luullut etten ole koskaan saanut ongittua lahnaa. Nyt selvisi, että mitään helvetin "liusaa" ei ole olemassakaan, vaan se on joku murresana pienelle lahnalle. Olen siis saanut ongittua lahnoja itse asiassa todella paljon vaikka se iso ja vanha ruskeampi sävytteinen the lahna vielä puuttuukin valikoimasta.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Ei nyt varsinaisesti voi sanoa että avautui lähiaikoina vaan muistui mieleen kun oma esikoinen harjoittelee kävelemistä että ympyrä sulkeutuu vanhempana aika lailla samalla tavalla kun taaperona opettelee. Taaperoille on näitä pieniä kärrejä joissa on tuki. Senioreille näitä lähes samanlaisia laitteia kutsutaan rollaattoreiksi.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Taaperoille on näitä pieniä kärrejä joissa on tuki. Senioreille näitä lähes samanlaisia laitteia kutsutaan rollaattoreiksi.

Taaperokärryhän se on nimeltään. Jos jollakin kokoontuu vielä useampikin sukupolvi tapaamaan toisiaan, niin siinähän sitä olisi pientä ajanvietettä ja kenties vedonlyönnin paikkakin, jos pistetään taapero vs. seniori kärryttelykisat pystyyn. Lisäksi jos on useita eri kuntoisia ja taitoisia osallistujia, voidaan pistää oikein sarjat pystyyn.

Avautui mulle, että kirjoitin äsken väärään ketjuun, siksi siis muokkaus.
 
Viimeksi muokattu:

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Taaperokärryhän se on nimeltään.

Minulle avautui jo monta vuotta sitten, että kyseinen vehje on yksi niistä tavaroista, mitä lapselle on pakko ostaa. Minun lapset ovat nyt 6- ja 8-vuotiaita, mutta kärryt ovat edelleen kovassa käytössä. Niillä roudataan mökillä kaikenlaisia "aarteita" ja vettä paikasta toiseen. Lisäksi niillä on laskettu mäkeä kallioilla.

Ei siis mitään tusinakamaa. Kovassa käytössä jo kahdeksatta vuotta.
 

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Yksi paskimpia leffoja, mitä olen nähnyt. Mitä se Brad Pittkin menee rooliin, jossa kökitään koko leffa ärpeiden keskellä jossain hiekkamajassa keskellä ei mitään. Todella ankea esitys.
Minulle avautui juuri, että scholl ei ymmärrä elokuvista(kaan) mitään. Olisihan se pitänyt arvata.
 

Beeman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaughan Rangers
Minulle avautui juuri, että scholl ei ymmärrä elokuvista(kaan) mitään. Olisihan se pitänyt arvata.

Minulle avautui jo kauan aikaa sitten etteivät maalaiset ymmärrä Schollin nerokkuutta.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Minulle on avautunut jo ajat sitten, että niitä on vähintään kolme-neljä.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Tulipa ensimmäistä kertaa kunnolla luettua Futisforum2-keskustelupalstaa. Avautuipa, ettei kyseisen saitin anti liiemmälti häikäise. Ketjut ovat puolillaan yksirivisiä "tosi hyvä juttu"-pallotteluja, graafisia hymiöitä, oluttuoppeja sekä räikeitä kirjoitusvirheitä ja muita lapsuksia.

Ehkä kovalle futisfanille foorumilta löytyy vaikka mitä kivaa, mutta minulta jää ainakin toistaiseksi tunnus FF2:een hommaamatta. Jatkis riittää minulle ihan hyvin.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itselleni vastikään avautui, että laulaja Joss Stone onkin vasta 22v. Jotenkin kuvittelin hänet joitakin vuosia vanhemmaksi.

Noh, ei nyt mikään maailman suurin ylläri.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Minulle avautui jo kauan aikaa sitten etteivät maalaiset ymmärrä Schollin nerokkuutta.
Tähän on ihan pakko lainata schollia ja Eviliä kotvasen takaa:

Jatkoajan suurin vääryys koettiin kyllä silloin, kun schollin avaama tyytyväisyysketju lukittiin. Pitää muka olla onnellinen, vaikkei olisikaan tai haluakaan olla. Ei saa olla tyytyväinen. Kaiken lisäksi scholl on kuitenkin pätevämpi arvioimaan näitä asioita kuin joku kapeakatseinen teinipoika, joka hätäpäissään siellä ketjuja lukitsee.

Vääryys on myös se, ettei suurmiehiä aina tunnisteta heidän omana aikanaan, vaikka useimmat suurmiehet antavat suuruudestaan vinkkejä rahvaalle. Esimerkiksi puhuvat itsestään kolmannessa persoonassa.
 

Isktr

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Olenkin aina ihmetellyt mistä "Pearl Jam"-merkkinen orkesteri on nimensä napannut. Ei tarvitse enää pähkäillä.

"Vahingossa" katselin "hetken" erästä vaakamambo-orientoitunutta elofilmiä
jossa kyseistä termiä/ruumiinnestettä käytettiin/ruiskittiin varsin ansiokkaasti.

Helmihillo.

Hyi saatana.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Olenkin aina ihmetellyt mistä "Pearl Jam"-merkkinen orkesteri on nimensä napannut. Ei tarvitse enää pähkäillä.

"Vahingossa" katselin "hetken" erästä vaakamambo-orientoitunutta elofilmiä
jossa kyseistä termiä/ruumiinnestettä käytettiin/ruiskittiin varsin ansiokkaasti.

Helmihillo.

Hyi saatana.

Vetoan täydellisen totuuden lähteeseen Wikipediaan valottaen nimen tarinaa.

Nimihän ei tule Eddie Vedderin isoäidin tekemästä hillosta eikä ruumiineritteistä, vaan... "Ament and McCready explained that Ament came up with "pearl", and that the band later settled on "Pearl Jam" after attending a concert by Neil Young, in which he stretched up his songs as improvisations of 15-20 minutes in length, a practice known as jamming."
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukilahden Työväen Ampujat
Olenkin aina ihmetellyt mistä "Pearl Jam"-merkkinen orkesteri on nimensä napannut. Ei tarvitse enää pähkäillä.

"Vahingossa" katselin "hetken" erästä vaakamambo-orientoitunutta elofilmiä
jossa kyseistä termiä/ruumiinnestettä käytettiin/ruiskittiin varsin ansiokkaasti.

Helmihillo.

Hyi saatana.

No juu, ZZ Topin Pearl Necklace -biisissä ei myöskään puhuta siitä että tyttöystävä haluaa helmikaulakorun...
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös