Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 772 929
  • 34 084

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Pituushyppy

Eilen ennen pituushyppykisaa selvitettiin maallikolle miten pitkälle ja korkealle pituushyppääjät loikkaa. Ne peijoonit pomppaa normaalin neliovisen henkilöauton yli, sehän on jumalaton loikka. Tokihan kahdeksan metriä ja lukuisat sentit päälle pituutta on kauhea mitta, mutta tuo autovertaus selventää eri tavalla suoritusta. Sitähän alkoi katsomaan parkkipaikan autoja sillä silmällä että tuosta peltilehmästä pituussuunnassa yli. Voisi itsellä jäädä konepellille jos etupuolelta leiskauttaisi, myötätuulituloksena jopa tuulilasista läpi.
 

bunghole

Jäsen
scholl kirjoitti:
1) Graffitia voi maalata muutkin kuin skeittarihintit
2) Maalaaminen on vaativaa puuhaa. Tuo Buenos Airesissa TV2:ssa seinäänmaalaaja veti pohjamaalin ja sen jälkeen monta erilaista työvaihetta erilaisilla maaleilla. Lopputulos oli tietysti näyttävä
3) Graffitimaalaaminen seiniin on Buenos Airesissa laillista (tietysti riippuen seinästä)

1) Graffitit eivät liityy skeittareihin mitenkään vaan hip hop kulttuuriin. Skeittarit kun eivät liity hip hopiin mitenkään ja tästä on keskusteltu jossain toisessa ketjussa enemmänkin.

2) Oikeassa olet. Sen sijaan töhriminen ja "bommaaminen" eli "tagien" eli allekirjoitusten jokapaikkaan väsäily ei vaadi taitoa eivätkä ne yleensä ole edes hienoja.

3) Näin taitaa olla jossain muuallakin mutta samoin rajoitettua.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ahaa, eli tuosta vastauksia -kohdan lukumäärästä lähtee linkki, ja siitä kun klikkaa niin näkee ketkä viestiketjuun ovat kirjoittaneet ja montako kertaa! Onko tämä toiminto ollut alusta asti?
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
teemu73 kirjoitti:
Ahaa, eli tuosta vastauksia -kohdan lukumäärästä lähtee linkki, ja siitä kun klikkaa niin näkee ketkä viestiketjuun ovat kirjoittaneet ja montako kertaa! Onko tämä toiminto ollut alusta asti?
Alusta asti ollut.

Itselleni avautui, miksi jenkkileffoissa aina se paperipussiin laitettu koirankakka piti vielä sytyttääkin, ennen kuin plimpotetaan ovikelloa.
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Waspin kakkoslevy Last Command, kutosbiisi Blind in Texas. Olin aina kuvitellut että siinä yhdessä kohdassa lauletaan "San Antonio, it's the West Texas town of passion" tai jotain sinne päin.

Kerran osui eteen Yhdysvaltain kartta. Teksasissa silmiin osui San Antonio, ja totesin että ei se perkele missään Länsi-Teksasissa ole. Kun sitten siirsin katsettaa länteen päin, ymmärsin että niiden täytyykin siis laulaa "San Antonio and the West Texas town El Paso".
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Pop-musiikin saralla minulle on aikojen saatossa avautunut mm seuraavat asiat:

- "Always on my mind" ei ollutkaan Pet Shop Boysin tekele, vaan alkuperäisen esittäjä on Elvis.

- Samoin kuvittelin että "Viva Las Vegas" olisi ZZ Top´n oma biisi, mutta tämäkin laulun takana on itse Elvis.

- Muutama viikko sitten kuulin radiosta No Doubt -yhtyeen "It´s my life" -kappaleesta oudomman version. Sitten minulle vasta valkeni, että esittäjä olikin Talk Talk ja että No Doubt´n versio on myöhemmin tästä tehty cover.
 

JV

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lukkoseppä kirjoitti:
Näinhän sen täytyy olla kun vaivautuu lukemaan sanat tuon "oivallukseni" ympäriltä =).

Exit light
Enter night

ja sitten

"Take my hand
Off to never never land"

Ei se mitään. Minä olen luullut sen 14 vuotta että tuossa lauletaan:

"Exit line,
Enter night"

ELi idea yön suhteen on ollut kohdillaan, mutta olen ihmetellyt tuota helv****n exit line:ä ... siis kunnes luin tätä ketjua 5 minuuttia sitten ...
 
Viimeksi muokattu:

Serge

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi
Sergelle selvisi juuri että sanonta "toimii kuin junan vessa" ei välttämättä tarkoita sitä että jokin asia oikeasti toimisi hyvin. Näin.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Serge kirjoitti:
Sergelle selvisi juuri että sanonta "toimii kuin junan vessa" ei välttämättä tarkoita sitä että jokin asia oikeasti toimisi hyvin. Näin.
Joko sanontaa on muutettu, tai sitten sinulle avautui ihan väärin. Junan vessahan on niin toimintavarma, että sitä ei saa tukkoon. Pelkkä läppä suoraan ulkomaailmaan. Eli kyllä tässä vanhassa sanonnassa asiat nimenomaan toimivat takuuvarmasti.
 

Serge

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi
Ossi kirjoitti:
Joko sanontaa on muutettu, tai sitten sinulle avautui ihan väärin. Junan vessahan on niin toimintavarma, että sitä ei saa tukkoon. Pelkkä läppä suoraan ulkomaailmaan. Eli kyllä tässä vanhassa sanonnassa asiat nimenomaan toimivat takuuvarmasti.


No hyvä. Ajattelin jo, että ei ihminen voi näin kauaa elää harhaluulossa.
 

Dave

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eino_Mies kirjoitti:
Pop-musiikin saralla minulle on aikojen saatossa avautunut mm seuraavat asiat:

- "Always on my mind" ei ollutkaan Pet Shop Boysin tekele, vaan alkuperäisen esittäjä on Elvis.

- Samoin kuvittelin että "Viva Las Vegas" olisi ZZ Top´n oma biisi, mutta tämäkin laulun takana on itse Elvis.

Alkuperäinen esittäjä ei ole Elviskään, kuten jutussa sanotaan:

http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&token=&sql=33:18q2g4jbtv1z

Ylivoimaisesti paras versio onkin sitten tuo Willie Nelsonin suoritus. Kyseessä on pop-standardi, loistobiisi kaikin puolin.

ZZ Tophan veti tuon Viva Las Vegasin johonkin kokoelmalevylle, kun niissä pitää olla se "pari uutta biisiä". Jos oikein muistan. Täys vitsi heidän puoleltaan.

Varmaan monet luulee Comfortably Numbiakin sen Scissor Sistersin biisiksi... toiset taas voi luulla että Kirkakin on biisintekijä.
 

snaphappy

Jäsen
Vade retro tarkoittaa mene takaisin...

Ja minä kun mietin, mistä tuo tyyli on saanut nimensä. Ah, tätä valaistuksen hetkeä.
 

J-Ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sanonta "tulla tupen rapinat", tulee siitä kun kaivetaan puukkoja esille ja tuppi rapisee. Töissä oppii aina jotain uutta. Toivottavasti päättelin tuon oikein.
 

pale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Lebarin Pantterit
Jokaiselle itseään kunniottavalle kiekkoniiloille merisää on tuttuakin tutumpi ohjelma jota varmasti myös kaikki ammattikipparit näin satelliitti- ja kännykkäaikana kuuntelevat korvalehti vereslihalla ennenkuin uskaltavat rediltä ulos. Kiusallinen ohjelma kuuntelijakunnan kannalta.

Sitäpaitsi sekin on ollut kusetusta. Ainoa oikea Marjaniemi sijaitsee itä-Helsingissä eikä jossain perämeren pohjukassa.

Tunti sitten kävin mittaamassa veden ja +16 näytti, löyhä jopa leppeä henkäys tuntui tulevan lännen suunnasta. Ei mainittavaa katastrofia näkyvissä, jollei neljän senttimetrin pinnannuosua lueta siksi.

Toivottavasti tämä asia nyt avautui YLEn merisääheeboille. Ei mikään ihme että YLEssä etsitään säästöjä.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Vittu on aikoinaan tarkoittanut naisen synnytyselintä, joka on purkanut maailmaan 5 lasta tai enemmän. Muinoin sanalla ei ollut nykykielen kaltaista halventavaa merkitystä.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tim Calahan
Hank Da Silva
jne...

Lähes 15 vuotta tuli nuita nimiä naureskeltua ennenkuin tajusin, että nehän tulee suoraan nimistä Timo Kahilainen, Heikki Silvennoinen jne...

Että tuli tyhmä olo!
 

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Eilen (22.9) vasta tajusin tosi huonoa jääkiekko-ottelua ja jäädytettyjä pelipaitoja katselellessani että Pasi Saarinen pelaa numerolla 77 ja Simo Saarinen pelasi numerolla 7. Oli aika tyhmä olo. Pasi on sentään aika monta vuotta jo pelannut ko. numerolla ja "Simpan" pata on roikkunut katossa jo lähes ikuisuuden.
 

scholl

Jäsen
#3 kirjoitti:
Eilen (22.9) vasta tajusin tosi huonoa jääkiekko-ottelua ja jäädytettyjä pelipaitoja katselellessani että Pasi Saarinen pelaa numerolla 77 ja Simo Saarinen pelasi numerolla 7. Oli aika tyhmä olo. Pasi on sentään aika monta vuotta jo pelannut ko. numerolla ja "Simpan" pata on roikkunut katossa jo lähes ikuisuuden.

Pelasiko Saarinen nrolla 7 ennenkuin tuli HIFK:iin
 
Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
Viime viikon NYTissä oli japanilainen kaveri, joka oli opetellut piin likiarvon 42 195 desimaalin tarkkuudella. Miehellä on ollut selvästi huumorintajua, sillä luku on yhtä kuin maraton.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Mulle avautui sellainen asia, että osoittaakseen loistavaa pelisilmää, kannattaisi Carolina Hurricanesin värvätä Jani Rita joukkueeseen hinnalla millä hyvänsä.
 

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Uleåborgir kirjoitti:
Mulle avautui sellainen asia, että osoittaakseen loistavaa pelisilmää, kannattaisi Carolina Hurricanesin värvätä Jani Rita joukkueeseen hinnalla millä hyvänsä.
Tuosta tuli mieleen että kiellettinköhän kasaribändin Katrina & Waves:n esittäminen ameriikassa muutama viikko sitten?
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Uleåborgir kirjoitti:
Mulle avautui sellainen asia, että osoittaakseen loistavaa pelisilmää, kannattaisi Carolina Hurricanesin värvätä Jani Rita joukkueeseen hinnalla millä hyvänsä.
Niin, mutta kun Jani pelailee Oilersissa "öljykaupungissa", ja juuri luin YLE:n uutisotsikoista, että Rita nostaa öljyn hintaa. Ei Edmontonin ole mitään järkeä päästää Ritaa pois.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
#3 kirjoitti:
Tuosta tuli mieleen että kiellettinköhän kasaribändin Katrina & Waves:n esittäminen ameriikassa muutama viikko sitten?

Mikäli tuo ei ollut retorinen kysymys, niin itse asiassa kyllä. Asiasta uutisoi päivän IS. HIM:n USA:n valloitukseen tarkoitetun uuden albumin kansikin herättää huolta tuottajissa, siinä kun on pilvenpiirtäjä peittymässä aaltoihin.

EDIT: tarkennetaan sen verran että Katrina and the Waves joutui boikottiin yhdellä amerikkalaisella radiokanavalla.
 
Viimeksi muokattu:

Gunners

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Washington
Älysin juuri että mainos, jossa Hannu Jortikka neuvoo laittamaan tulosvedossa Tepsille 10-0 voiton Jokereista ei ole tehty kieli poskessa. Se on kylmää todellisuutta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös