Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 771 369
  • 34 077

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Another HAB kirjoitti:
Eikös se ole döbernoo tai miten se nyt sit kirjoitetaankaan....?

Olikohan tämä jotain huumoria jota en ymmärtänyt, mutta vastataan silti...
Alioppilaana en ossoo ranskaa, mutta vahva veikkaus on, että siinä sanotaan "deux Pernod" mikä käsittääkseni tarkoittaa kahta kappaletta kyseistä juomaa.

Niih, ja unohdinpa tosiaan lkihärjoissäni vielä mainita sen Charles De Gaullen vaarin...
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Another HAB kirjoitti:
Eikös se ole döbernoo tai miten se nyt sit kirjoitetaankaan....?

Mietippä miten sanotaan ranskaksi "kaksi pernod'ta" - kai Canadiensin kannattajalta sen verran taipuu ranska?


Pari kiperää lisäkysymystä:

- Mitä "Vaari" sanoo, kun Napoleon kertoo tarvitsevansa rinkan?

- Miksi Einari oli iloinen?

- Minkäväristä huulipunaa Jane käytti?
 

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kahteen ekaan tiedän jo vastauksen, mutta annetaan välillä muidenkin yrittää..

Kysytään jatkokysymyksenä, kuka oli myynyt ja mitä Charles De Gaullelle hetki ennen mopokauppoja? Ja mitä Einari lähti kotiin lukemaan?
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Vaughan kirjoitti:
Mietippä miten sanotaan ranskaksi "kaksi pernod'ta" - kai Canadiensin kannattajalta sen verran taipuu ranska?


Pari kiperää lisäkysymystä:

- Mitä "Vaari" sanoo, kun Napoleon kertoo tarvitsevansa rinkan?

- Miksi Einari oli iloinen?

- Minkäväristä huulipunaa Jane käytti?

Vaari naurahtaa ja sanoo Cést la vie.

Einarin pyörä ei narise

Jane veti huuliin lilaa.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Schwalbe kirjoitti:
Kahteen ekaan tiedän jo vastauksen, mutta annetaan välillä muidenkin yrittää..

Kysytään jatkokysymyksenä, kuka oli myynyt ja mitä Charles De Gaullelle hetki ennen mopokauppoja? Ja mitä Einari lähti kotiin lukemaan?

Proletariaatin edustaja oli myynyt tuliterän lasikuitupaatin :)
 

Gagne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikenlaiset pörröiset maskotit, kahdella.
Schwalbe kirjoitti:
Kysytään jatkokysymyksenä, kuka oli myynyt ja mitä Charles De Gaullelle hetki ennen mopokauppoja? Ja mitä Einari lähti kotiin lukemaan?

Ihka uuden lasikuituisen veneen on Vaari ostanut proletariaatin edustajalta. Einari oli menossa lukemaan "Aljaa".
 

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Gagne kirjoitti:
Ihka uuden lasikuituisen veneen on Vaari ostanut proletariaatin edustajalta. Einari oli menossa lukemaan "Aljaa".

Kyllä. Käsittääkseni Alja oli jonkunlainen oman aikansa "Suosikki".

Joku tuossa jo aikaisemmin manasi näitä soittolistaradioita ollen aivan oikeassa. Ne ovat suoraan saatanasta. Maailma on täynnään erinomaisen hienoa musiikkia, jota ei ole soitettu puhki mediassa. Tässä menee kansakunta tärviölle kun kulttuuriperintö jätetään unholaan ja annetaan paskan täyttää tajuntamme. Surullista...
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Schwalbe kirjoitti:
Kyllä. Käsittääkseni Alja oli jonkunlainen oman aikansa "Suosikki".
Jos näin on, avatkaa tuo asia minulle. Minä kun olen edelleen siinä uskossa, että Einari meni lukemaan algebraa.
 
Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
Vaughan kirjoitti:
Mietippä miten sanotaan ranskaksi "kaksi pernod'ta" - kai Canadiensin kannattajalta sen verran taipuu ranska?


Jaa juu, mutta kun on se juoma joka on lausutaan tyyliin dööbernoo. Joku palstan alkoholisti osais varmaan sanoa että mitä että.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Ossi kirjoitti:
Jos näin on, avatkaa tuo asia minulle. Minä kun olen edelleen siinä uskossa, että Einari meni lukemaan algebraa.

No näinhän se on, aljaa ja jommaa. Tuo Suosikki on aika iäkäs lehti, ilmestyi nääs jo minunkin nuoruudessani. Ja siitä on kauan.
 

TheMaso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NUFC, Caps
Asia, joka "avautui" minulle on se, että Asia, joka "avautui" minulle ketjusta on tehty musavisaketju jonka aiheena on kalju mies jolla on pitkä tukka. wau. Jatkakaa.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Gooooogleen tulee aina niin monta o:ta kuinka monta sivua kustakin aiheesta löytyy. Nuo o:t toimivat myös linkkeinä vastaaville sivunumeroille.

Kuinka ihmeessä en ollut tuota aiemmin huomannut?
 

scholl

Jäsen
Tajusin juuri sen, että sillä on merkitystä, missä synnyt. Väärä syntymäpaikka seuraa kuin haamu koko elämän ajan. AHL:n statseja katsoessani näet huvitti I.Pikkaraisen syntymäpaikka Sonkajärvi. Ei paljon voisi olla huonommin voinut mennä.
 

JLei

Jäsen
scholl kirjoitti:
Tajusin juuri sen, että sillä on merkitystä, missä synnyt. Väärä syntymäpaikka seuraa kuin haamu koko elämän ajan. AHL:n statseja katsoessani näet huvitti I.Pikkaraisen syntymäpaikka Sonkajärvi. Ei paljon voisi olla huonommin voinut mennä.

Minä kyllä veikkaisin, että Pikkarainen on pelkästään ylpeä syntymäpaikastaan ja siitä, ettei se ole sama kuin joka toisella muulla.
 

krobbe

Jäsen
scholl kirjoitti:
Tajusin juuri sen, että sillä on merkitystä, missä synnyt. Väärä syntymäpaikka seuraa kuin haamu koko elämän ajan. AHL:n statseja katsoessani näet huvitti I.Pikkaraisen syntymäpaikka Sonkajärvi. Ei paljon voisi olla huonommin voinut mennä.

Voi, voi, olisikohan mennyt paremmin mikäli syntymäpaikka olisi ollut esim. Stuttgart.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
scholl kirjoitti:
Tajusin juuri sen, että sillä on merkitystä, missä synnyt. Väärä syntymäpaikka seuraa kuin haamu koko elämän ajan. AHL:n statseja katsoessani näet huvitti I.Pikkaraisen syntymäpaikka Sonkajärvi. Ei paljon voisi olla huonommin voinut mennä.

No kyllä olis voinut mennä paljon paljon huonommin; syntymäpaikkahan voisi olla Turku...

AHL:ssä tai änärissä taitaa Sonkajärvellä ja Helsingillä olla sama status.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Alamummo kirjoitti:
AHL:ssä tai änärissä taitaa Sonkajärvellä ja Helsingillä olla sama status.

Eipä taida esimerkiksi Tuckerin Darcya paljon hidastaa se, että syntymäpaikka on Castor, AB. Tästä linkistä pääsee kuva- ja tekstivierailulle sykkivään Castoriin:

http://www.castor.ca/

Suosittelen erityisesti alasivua "This Month's Calender". Henkeäsalpaava meininki, bingokin!
 

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
Maple Leaf kirjoitti:
Eipä taida esimerkiksi Tuckerin Darcya paljon hidastaa se, että syntymäpaikka on Castor, AB. Tästä linkistä pääsee kuva- ja tekstivierailulle sykkivään Castoriin:

http://www.castor.ca/

Suosittelen erityisesti alasivua "This Month's Calender". Henkeäsalpaava meininki, bingokin!

Yhtä kova meininki kuin meikäläisen kotikaupungissa, ainoa vain että Castorissa on hienommat maisemat.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
scholl kirjoitti:
Tajusin juuri sen, että sillä on merkitystä, missä synnyt. Väärä syntymäpaikka seuraa kuin haamu koko elämän ajan. AHL:n statseja katsoessani näet huvitti I.Pikkaraisen syntymäpaikka Sonkajärvi. Ei paljon voisi olla huonommin voinut mennä.

Kyllä mä sen olen kauan tiennyt että aika pönttö olet, parahin mr. Täydellisyys, mutta tuo lausahdus kyllä kruunaa kaiken. Toivotan onnea valitsemallasi tiellä.

Niin, ja itse olen syntynyt Halikossa.
 

scholl

Jäsen
fiftyeight kirjoitti:
Kyllä mä sen olen kauan tiennyt että aika pönttö olet, parahin mr. Täydellisyys, mutta tuo lausahdus kyllä kruunaa kaiken. Toivotan onnea valitsemallasi tiellä.

Niin, ja itse olen syntynyt Halikossa.

Halikon kyseessäollessa ei saakaan varmaan kuulla vitsejä eukonkannosta 24/7.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
scholl kirjoitti:
Halikon kyseessäollessa ei saakaan varmaan kuulla vitsejä eukonkannosta 24/7.

Eukonkannot tuovat vuosittain varsin mukavasti paikkakunnalle rahaa ja näkyvyyttä. Sitäpaitsi savolaiset ymmärtävät huumoria, sitä kun ei voi sanoa kaikista piäkaupungin pikkusieluista.

Ei, en asu Sonkajärvellä. Enkä jatka tätä palstalla, vaan jos on asiaa niin yyveellä.
 

FourForty

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
scholl kirjoitti:
Halikon kyseessäollessa ei saakaan varmaan kuulla vitsejä eukonkannosta 24/7.

En toki itsekään puhu ystävieni kanssa muusta kuin siitä, missä he ovat käyneet syntymässä ja mistä nämä paikkakunnat tunnetaan, joten varmasti Pikkarainenkaan ei voi kavereidensa kanssa muusta puhua. Totta puhuen en useiden kavereiden syntymäpaikkoja edes tiedä, eikä se niin kiinnostakaan. Eikä heitäkään onneksi, etteivät saa tietää että olen syntynyt Helsingissä...
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Another HAB kirjoitti:
Jaa juu, mutta kun on se juoma joka on lausutaan tyyliin dööbernoo. Joku palstan alkoholisti osais varmaan sanoa että mitä että.

Dom Perignon? Muuta edes lähellä olevaa ei ainakaan itselleni tullut mieleen. Tuossa laulussa toki sanotaan "deux Pernod".
 

scholl

Jäsen
En lähde yv:llä eukonkantoa analysoimaan, sillä onhan sillä nyt laajempaakin merkitystä. Ehkäpä se on niin, että se on siellä maaseudulla kova juttu. Itse en kyllä pysty kokemaan muuta kuin todellista häpeää kaikkia suomalaisia kohtaan silloin, kun jossain juttua eukonkannosta näen - puhumattakaan, jos muut sillä hetkellä osaavat asian yhdistää siihen, että itsekin olen suomalainen. Sen sijaan DW-TV teki hiljattain jutun Sibelius-Akatemiasta ja esitteli kaikki merkittävät suomalaiset kapellimestarit. Lopuksi vielä totesivat, että jos haluaa opiskella kapellimestariksi, Sibelius-Akatemia on SE PAIKKA opiskella. Siinä on todellista positiivista Suomi-kuvaa, mistä voi olla ylpeä, vaikkei musiikillisesti lahjakas itse olisikaan.

En tiedä ovatko Jatkoajan suuret massat Sonkajärveltä tai Savosta yleisemmin eri mieltä, mutta kyllä tuo eukonkanto vie Suomea takaisin siihen takapajulamaineeseen, mistä on yritetty nyt viime vuosikymmeninä kehittyä sivistysvaltion suuntaan. Itse en näe tapahtumassa mitään muuta kuin sellaista surkuhupaisaa veijoessobaarimeininkiä. Jos se on jollekin kova juttu, jolla on monien satojen vuosien perinteet niin por favor. Mielellään toki näkisi niiden perinteiden esilletuontia. Onhan se mukavampi käydä Oktoberfesteilläkin, kun on sisäistänyt historian ja sen miksi juhlaa vietetään. Nythän tilanne on se, että eukonkannolla tuodaan esille ainoastaan se, että kuinka hupaisia (~vähä-älyisiä) ihmisiä jossakin on. Vähän niinkuin tosi tv -ohjelmat, missä ihmisiä nolataan.

Eukonkanto, saappaanheitto jne. ovat kyllä sellaisia hullua touhua, jossa ei hyvällä tahdollakaan voi oikein nähdä mitään mieltä.

Onhan toki totta sekin, että kotipaikkansa voi salata tai sanoa vähän sinnepäin. Monihan espoolainenkin sanoo ulkomailla kotipaikakseen Helsinki, mutta kyllä se siltikin on niin, että varsinkin ulkomailla joutuu usein täyttämään papereita tai näyttämään jotain dokumentteja ja on tarpeeksi hämmentävää usein jo se, jos on kyseessä paikkakunta, minkä nimestä löytyy ä, ö, tuplavokaali tai joku muu erikoinen ja ulkomaalaiselle vaikeasti hahmotettava asia. Siihen kun vielä lisää sen, että tulee kysymyksiä siitä, että mikäs tämä ko. paikka on niin aletaanko siinä heti sitten selvittämään eukonkantoa vai kerrotaanko laajemmin, että kyseessä on paikka Savossa, joka on Itä-Suomessa ja jossa kalat syödään limpun sisällä olevana helahoitona.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös