Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 770 097
  • 34 075

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Minulle avautui, että jos menisin tuonne ketjuun "Koira - ihmisen paras ystävä" sanomaan yhtään mitään mielipiteitäni, niin penaltiboksi paukkuisi ainakin provoilujen ja mahdollisesti myös mukahauskuuksien johdosta.

Parempi siis sivullekirjoittaneen pysytellä siitä topicista kaukana, vaikka pieni houkutus sinne menemiseen olisikin mutta kesytän tuon vimmani.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Avautui: Höpöhöpö-turnaukset ainut mittari!

Mitä ne meistä ajattelee?
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Äskettäin päättyneen USA:n presidentinvaalikampanjan yksi näkyvimmistä ja puhutuimmista hahmoista oli Alaskan kuvernööri Sarah Palin. Minulle avautui juuri äsken, että kaksi suomalaista, Arvid Adolf Etholén ja Johan Hampus Furuhjelm, on toiminut Alaskan kuvernöörinä. Tämä tapahtui aikana, jolloin sekä Alaska että Suomi olivat osa Venäjää.
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Halpalentoyhtiöt ovat yhtä turvallisia kuin muutkin. Kone siis teki pakkolaskun viallisen moottorin takia, samassa todettiin, että prkl ei toimi muute laskutelineetkään.

Newsflash @ iltasanomat
 

Ruutu8

Jäsen
MTV 3:n loistavan jääkiekkotiimin loistavalla kommentaattori/ asiantuntija Peter Aholalla on samanlainen muotitukka Jari Korpisalon ja Ville Nylundin kanssa. Oikein geelillä viimeistelty, loistavaa!
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Avautui nimimerkeistä sellaista, että 1timerin nykyinen nimimerkki Mats Bedö on ainakin paljon parempi kuin vanha.
 

d2uce

Jäsen
John Legend on vasta kolmekymppinen ja tuossa kun katselin esiintymistä Jimmy Kimmel Live!:ssä, niin ilman partaa näyttää vielä nuoremmalta. Jotenkin olen onnistunut elämään sellaisessa tynnyrissä, että olen luullut vanhemmaksi.
 

Ujcik#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Pittsburgh
Yksityisten hammaslääkärien hinnoissa on helvetisti eroa.
Olen hoidattanut muutaman hampaani kuntoon ja loppuhinnaksi tuli lähes pyörryttävä 800 €, tiesin kyllä hinnan ennen operaation aloitusta, mutta kun tuli työasioiden puitteissa toisen hammaslääkärin kanssa asiasta puhetta, hän meinasi että saman hoidon toisessa paikassa olisi saanut 200 - 300 euroon, siis yli puolet halvemmalla. Asia joka avautui minulle on se, että kannattaa ehdottomasti kilpailuttaa hammaslääkäritkin. Tuntuu eroa hinnoissa olevan melkoisesti, ja uskoakseni se HINTA on monelle se ratkaiseva tekijä. Mulle on yks vitun lysti jos hieman enemmän kipeää käy toisessa paikassa, tai kestää hieman kauemmin tai mitä paikkaa käyttävät, kunhat leegot toimii ja säästän useita satoja euroja.
 

Goljat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, PattU
Avautui, että Ilves-ikoni Vesa Viitakoski ei olekaan Ilves-ikoni. Mieshän onkin SaiPa-kasvatti ja pelannut jopa Tapparassa kolme kautta. Olipa itseäni yllättävä tieto.
 

forrest

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Blue Jackets, Panthers
Sellainen juttu selvisi äsken että olen ollut armeijassa samaan aikaan ja samassa komppaniassa kuin Apulannan Toni Wirtanen. Itse siirryin alokasajan jälkeen erikoiskommando-tehtäviin, mutta jonkin aikaa tuli vietettyä aikaa tulevan julkkiksen kanssa, tosin Wirtasesta ei ole kyllä mitään muistikuvaa.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
En tiedä onko näin, mutta voisi hyvin olla... Maa + ilma=maailma
 

KingNothing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Avautui se että Jatkoajan palstalla on jotain Googlemainoksia. En ole niitä koskaan nähnyt, ilmeisesti adblock toimii hyvin. Ja ihmetyttää samalla että kaikki ei käytä adblockia vaikka mainokseton netti on paljon mukavampi.
 

Museoesine

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja muut keskisuomalaiset
Avautui se että Jatkoajan palstalla on jotain Googlemainoksia. En ole niitä koskaan nähnyt, ilmeisesti adblock toimii hyvin. Ja ihmetyttää samalla että kaikki ei käytä adblockia vaikka mainokseton netti on paljon mukavampi.
Adblock käytössä parin viikon ajan, mutta eilen poistin sen, koska siitä ei ollut mitään hyötyä. Haittaa sen sijaan oli, koska mainosten sijaan Jatkoajan uutisista ja raporteista katosi valkoinen tausta, mikä teki niiden lukemisesta mahdotonta. Maikkarin sivuilla vuorostaan oli mahdotonta katsoa videoita, jos adblock oli päällä ko. sivustolla. Muillakin sivustoilla oli vastaavanlaisia häiriöitä tekstien näkymisen kanssa, mutta mainokset näkyivät ongelmitta.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mulle avautui, että neulepaita kutistuu aika rankasti, jos sen menee pesemään liian lämpimällä vedellä. Jumankeikka, uusi paita ja oikein kiva kaiken lisäksi. Mätin sen epähuomioissani muun tumman pyykin seassa koneeseen, ja tästä johtuen paita päätti vetäytyä 3-4 kokoa.
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Mulle avautui, että neulepaita kutistuu aika rankasti, jos sen menee pesemään liian lämpimällä vedellä. Jumankeikka, uusi paita ja oikein kiva kaiken lisäksi. Mätin sen epähuomioissani muun tumman pyykin seassa koneeseen, ja tästä johtuen paita päätti vetäytyä 3-4 kokoa.

Eikä tuossa pahin terroristi ole se lämmin vesi vaan höykytys, jonka pesukone tarjoaa tekstiilille. Lilluttelet yhtä lämpimässä vedessä käsinpesussa, eikä se kutistu lainkaan. Tai jos kutistuu, niin se ei ole lopullista, ts. päälle vedettäessä muutaman aaltoliikeverryttelyn jälkeen istuu kuin snautseri.

E: Mutta nyt kun alkuun pääsit, niin tee paidasta vaikka lapaset. Ei varmasti löydy samanlaisia. Katso ohjeet huovutukseen jostain äntärnetistä esim. Tai sitten käytännölliset ja lämpimät talvibermudat.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mulle avautui, että neulepaita kutistuu aika rankasti, jos sen menee pesemään liian lämpimällä vedellä. Jumankeikka, uusi paita ja oikein kiva kaiken lisäksi. Mätin sen epähuomioissani muun tumman pyykin seassa koneeseen, ja tästä johtuen paita päätti vetäytyä 3-4 kokoa.

Kyllä se siitä venyy takaisin, kun muutaman viikon olet pesemättä... Pyykin peseminen on ihan perseestä! Ihan liikaa miettimistä...
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Pyykin peseminen on ihan perseestä! Ihan liikaa miettimistä...

Onhan se tietty vaikeaa viedä ne pyykit pyykkikoriin ja kysellä retorisesti jonkin ajan kuluttua, että missäs mun paita x on. "Kaapissa pestynä, höpönassu/tuhmeliini/runkkari!"

Aiheesta viereiseen, 10v vanha pesukone hajosi joku aika sitten, ja ostin tilalle sellaisen 9kg täyttömäärällä olevan, apinan myötä kun pyykkiä generoituu vähän enemmän kuin osiensa summan verran. Edellinen siis perus 5kg. Hieno on kone, mutta voi luoja sentään jos niitä pyykkejä ripustaa kuivumaan, siinä menee oikeasti puoli tuntia näpräillessä, eikä yksi pyykkiteline edes aina tunnu riittävän (sellainen siivekäs). Lisäksi tuohon pyykinpesuvasteaikaan on tullut ihan uusia juttuja, jos on valkoiset esim juuri pesty, niin hyvässä lykyssä menee 2 viikkoa, ennen kuin koriin luovutettu vaatekappale köllöttelee puhtaana kaapissa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onhan se tietty vaikeaa viedä ne pyykit pyykkikoriin ja kysellä retorisesti jonkin ajan kuluttua, että missäs mun paita x on. "Kaapissa pestynä, höpönassu/tuhmeliini/runkkari!"

Vaan ajattelepa mitä helvettiä se on kun itse on se "pyykinpesuvastaava", ja itse pitää huolehtia siitä että se vaatekappale menee juuri siihen oikeaan pyykkisatsii ja sitten vielä kuivuu ajoissa! Ei ole helppoa ihmislapsen elämä!
 

Jeppe_68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Vaan ajattelepa mitä helvettiä se on kun itse on se "pyykinpesuvastaava", ja itse pitää huolehtia siitä että se vaatekappale menee juuri siihen oikeaan pyykkisatsii ja sitten vielä kuivuu ajoissa! Ei ole helppoa ihmislapsen elämä!

Voe huh-huh.

Mulle avautui just äsken semmonen asia, että isot äijät kinaa jatkoajassa ämmien hommista. Mihin vittuun on jäänyt semmoset asiat ja tietoiskut, kuin "kannen lasku", "imuaukon viilaus", "18 mm kaasari" ja "venttiilien säätö -68 Chargerista"?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös