Kumpi on Eno ja Setä? Pääkköset on taas kaupungissa! Tule apuun Anja!Tänään minulle avautui, että on olemassa kaksi julkkista, joiden nimi on Antti Pääkkönen. Toinen tunnetaan ihan Antti Pääkkösenä ja toinen Antti L. J. Pääkkösenä.
Anteeksi...
Kumpi on Eno ja Setä? Pääkköset on taas kaupungissa! Tule apuun Anja!Tänään minulle avautui, että on olemassa kaksi julkkista, joiden nimi on Antti Pääkkönen. Toinen tunnetaan ihan Antti Pääkkösenä ja toinen Antti L. J. Pääkkösenä.
Minulla ja (suurella) urheilusankarillani on jotain muutakin yhteistä kuin syntymävuosi. Janne Ahonen kertoi eilen Ylen urheilustudiossa olevansa (toipuva) alkoholisti. En minä sitä keskustelua katsellut mutta luin netistä (linkki alla). Mutta ihan lopusta kuulin kun Jarna (Marko Jantunen) sanoi että joka päivä hän päättää että tämän päivän olen ilman päihteitä. Se on hyvä päätös ja minä joudun tekemään sen päätöksen jonain päivinä useamman kerran...
Urheilustudiossa alkoholikeskustelu: Janne Ahonen kertoi olevansa toipuva alkoholisti, Petra Olli lääkitsi ahdistusta – huippu-urheilu voi altistaa juomiselle
Suomessa urheilijat ovat usein sankareita, eikä päihteiden käyttö ole sankaruutta laimentanut. Janne Ahonen ja Marko Jantunen kertovat olevansa toipuvia alkoholisteja, joiden mielestä päihderiippuvuuteen tarvitaan aina hoitoa ja apua.yle.fi
Kappas!Kapuas on maailman pisin saaressa oleva joki. Se sijaitsee Indonesian puoleisessa osassa Borneota ja on 1143 kilometriä pitkä.
Tästä tuli mieleen, että katselin taannoin Expedition Unknownia ja siitä opin tällaisen. Osa nimistä tosin piti selvittää jälkikäteen.Kapuas on maailman pisin saaressa oleva joki. Se sijaitsee Indonesian puoleisessa osassa Borneota ja on 1143 kilometriä pitkä.
Oho mikä mekko oli Maikkarin säätytöllä aamulla. Eikö se joku Yleltä muihin hommiin lähtenyt tunnustanut itsekin se, minkä kaikki jo tiesikin, että ne stailataan mummoiksi. Harmaaksi tapetiksi. Ja jatkoaikalaiset kuolasi.
Lukiossa Kanervo kävi muutamia kursseja saksaa, mutta lopetti, kun ylioppilaskirjoitukset rupesivat mietityttämään.
– Ajattelin, että siitä ei ole todistusvalinnan kannalta mitään hyötyä, joten se jäi muiden aineiden alle.
Malmilla on Malmin raitilla eräs etninen kauppa, joka myy tuore lihaa. Harvinaisen rehellistä toimintaa. Pitää joskus käydä siellä.Itäkeskuksen Puhoksessa on paljon näitä etnisiä kauppoja ja muita sellaisia ja yhden ikkunassa luki että lopumyynti. Ensin mä ajattelin että ööö, mutta sitten että nerokasta.
Joskus aikoja sitten yks muija lähti koulukavereiden kanssa ulkomaille ja lähetti mulle lahjaksi sellaisen pullonavaajan, missä kahvaosa oli sen maan muotoinen. Ihan kiva. Mutta se muija jätti myöhemmin kun juon liikaa kaljaa. Joo ei tota naisten logiikkaa aina ymmärrä.Tiedättekö sen ihmistyypin, joka esim. tuo alkoholistitalouteen tosi hyvää viiniä, semmosta artesaania ihan vain pelkkää viattomuuttaan? Minulle "avautui" että tämmöinen ihmisryhmä on olemassa. Heitä ei voi syyttää mistään eivätkä he tiedä olevansa syyllisiä mihinkään.
Nyt alkoi sytyttämään että olisikohan tässä nyt ollut toisten epätietoisuudesta johtuvaa perusteellista väärinymmärtämistä matkassa? Eihän noita tuonne olisi saanut laukoa mutta olen kyllä itse pysynyt perillä koko ajan mitä minä tarkoitan ja kirjoitan mutta onko muut?
Kyllähän tällaisia paljon viime viikkoina käyttämiäni termejä on oikeasti olemassa ja minä jonkin verran tiedän mitä ne tarkoittaa. Mutta onkohan nyt muut tienneet? Kun tietää mitä termit tarkoittaa niin ei ne hullun puheita tai solvauksia ole vaan just luonnehäiriöitä. Mutta ison virheen tehnyt että alkanut noista tuonne paasaamaan.
Mikset jo ala ymmärtää että tuskin olet pätevä tekemään moisia diagnosointeja vaikka olet aiheesta miten paljon lukenut?
Jätä ne ammattilaisille.
Ai joo. Malmilla muuten on kolmekin raittia. Malmin raitti, Kaupparaitti ja Pekanraitti. Hetkinen. Pitäisköhän liittyä johonkin raittiusseuraan.Malmilla on Malmin raitilla eräs etninen kauppa, joka myy tuore lihaa. Harvinaisen rehellistä toimintaa. Pitää joskus käydä siellä.
Mikset jo ala ymmärtää että tuskin olet pätevä tekemään moisia diagnosointeja vaikka olet aiheesta miten paljon lukenut?
Jätä ne ammattilaisille.
Oho mikä mekko oli Maikkarin säätytöllä aamulla. Eikö se joku Yleltä muihin hommiin lähtenyt tunnustanut itsekin se, minkä kaikki jo tiesikin, että ne stailataan mummoiksi. Harmaaksi tapetiksi. Ja jatkoaikalaiset kuolasi.